A jinde opět policisté zachraňují děti z vozidel. Jo, jako je to mimo, ale po tom co jsem dnes viděl mi to nedá a s horkem to souvisí.
Asi by bylo dobré při rozbíjení skel u osobních automobilů pamatovat na to, že některá vozidla mají i na bočních oknech folii, ale u jiných se sklo tříští. Myslím si, že by se s tím mělo počítat aby zachraňovaná osoba ve vozidle vlivem takového zásahu ještě nepřišla k úrazu. Prelepení skleněné výplně před rozbitím aby držela pohromadě je jedna možnost a varování osoby uvnitrř, aby si zakryla či zavřela oči druhá.
Pepik
2 let
Včera v jedné 39T klima nešla. Jindy je zas totálně přechlazeno. Nechápu, zbytečné plýtvání, ohrožení nachlazením kvůli pár minutám jízdy…
No, otázkou je, jaký je podíl v počtu klimatizovaných jednotek oproti jednotkám, kde ta klimatizace skutečně běží. Nedávno se DPMB chlubil, že má klimatizovaných asi 30% MHD, ale už jaksi zapomněl dodat, že ta klimatizace jede jen jednou za rok (to jsem zažil během covidu). Samozřejmě se nechci dotknout Ostravského dopravního podniku, ale jakožto cestující v tom vidím rozdíl.
Sry, ale uniká mi souvislost s mým dotazem, o otevřeném okně jsem fakt nemluvil. Ale doplním – v brněnské MHD (zvlášť u těch, kde jsou otevřená okna), kontroluji rukou průduchy klimatizace, pokud jedou, tak ty okna zavřu (můžu vypadat jako exot, protože procházím celý bus a zavírám okna), jenže ty okna zavírám jen jednou za léto, protože DPMB nemá peníze na to, aby tu kapalinu do klimatizace doplňoval/měnil průběžně.
Tak v Ostravě ta klimatizace většinou jede. Alespoň v tramvajích určitě. Co se autobusů týče, tam mám informace prakticky jen rok staré z linky 46 – zásadně bez klimatizace…
A jinde opět policisté zachraňují děti z vozidel. Jo, jako je to mimo, ale po tom co jsem dnes viděl mi to nedá a s horkem to souvisí.
Asi by bylo dobré při rozbíjení skel u osobních automobilů pamatovat na to, že některá vozidla mají i na bočních oknech folii, ale u jiných se sklo tříští. Myslím si, že by se s tím mělo počítat aby zachraňovaná osoba ve vozidle vlivem takového zásahu ještě nepřišla k úrazu. Prelepení skleněné výplně před rozbitím aby držela pohromadě je jedna možnost a varování osoby uvnitrř, aby si zakryla či zavřela oči druhá.
Včera v jedné 39T klima nešla. Jindy je zas totálně přechlazeno. Nechápu, zbytečné plýtvání, ohrožení nachlazením kvůli pár minutám jízdy…
No, otázkou je, jaký je podíl v počtu klimatizovaných jednotek oproti jednotkám, kde ta klimatizace skutečně běží. Nedávno se DPMB chlubil, že má klimatizovaných asi 30% MHD, ale už jaksi zapomněl dodat, že ta klimatizace jede jen jednou za rok (to jsem zažil během covidu). Samozřejmě se nechci dotknout Ostravského dopravního podniku, ale jakožto cestující v tom vidím rozdíl.
Tak spousta lidí si řekne jó, super, má to klimu, otevřem okno, aby to chladilo ještě líp.
Otevřete si doma ledničku a před dveře dejte větrák, aby to líp chladilo. Blbost? Úplně stejná jako otvírat okna, když jede klimatizace.
Sry, ale uniká mi souvislost s mým dotazem, o otevřeném okně jsem fakt nemluvil. Ale doplním – v brněnské MHD (zvlášť u těch, kde jsou otevřená okna), kontroluji rukou průduchy klimatizace, pokud jedou, tak ty okna zavřu (můžu vypadat jako exot, protože procházím celý bus a zavírám okna), jenže ty okna zavírám jen jednou za léto, protože DPMB nemá peníze na to, aby tu kapalinu do klimatizace doplňoval/měnil průběžně.
Tak v Ostravě ta klimatizace většinou jede. Alespoň v tramvajích určitě. Co se autobusů týče, tam mám informace prakticky jen rok staré z linky 46 – zásadně bez klimatizace…