V Ostravě končí provoz tramvajové smyčky Výstaviště, ustoupí univerzitě

Tramvaje Astra a T3RP na smyčce Výstaviště v Ostravě. Foto: Michal ChrástTramvaje Astra a T3RP na smyčce Výstaviště v Ostravě. Foto: Michal Chrást

Tramvaje dnes jedou naposled na smyčku Výstaviště v centru Ostravy. Pak bude smyčka po více než 60 letech zrušena. Na

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Radovan Komínek

Otázka zní, zda se někdy smyčka dobuduje. Bez ní bude totiž více důvodů pokračovat v nesmyslném vyklápění cestujících od Karviné, Orlové a Havířova 3 km od centra Ostravy na Hranečníku a budou tak uměle zajištěni cestující pro tramvaje. Pokud se znovu vybuduje smyčka, přijde dopravní podnik o výkony, které sice snižují komfort cestujících do centra Ostravy z titulu zbytečného přestupu, ale které je možno někomu naúčtovat.

jal

Jak dnešní smyčka ovlivňuje Hranečník a jak to bude ovlivňovat smyčka u hradu?
Po opuštění smyčky akorát bude víc linek z Hranečníku. Což podle mne není zhoršení.

„Nesmyslné“ vyklápění se provozuje ve všech velkých městech, ani v Praze nejezdí k Václaváku či na Florenc komplet bus linky odevšad.

Radovan Komínek

Máte pravdu, ale v Praze je jedná většinou o přestup z autobusu pro cca 100 lidí na metro pro cca 400 lidí a je to vynuceno jak kapacitou, tak kongescemi. Na Hranečníku dochází k tomu, že lidé se vysazují z autobusu a přestupují do stejně velkého trolejbusu, takže žádná úspora z titulu kapacity dopravní cesty nebo vyhnutí se kongescím nevzniká. Dochází pouze k tomu, že jsou nesmyslně zdržováni lidé při cestě do centra Ostravy, čímž cesta přestává být atraktivní stejně jako centrum města. Přestup na tramvaj je výhodný pouze pro oblast kolem Karoliny, atraktivita dalších částí tím logicky klesá a… Číst vice »

PetrD

Ale je uspora z pohledu kapacity, pokud jedou dlouhé tramvaje a trolejbusy. I do těch kratsich se vejde vice lidi nez do primestskeho autobusu.
Ve všední dny je doba cestování z Havirova na UAN s prestupem pres Hranecnik srovnatelna s přímým. Navíc Hranecnik je nasobne pohodlnější pro prestup nez UAN.
Navíc jsem si všiml ze uz lide pochopili výhody a nejezdi jen do predeslych zastavek s prestupem (uan,gagarinka) ale i do dalších na lince (včetně me, předtím jak jezdil bus na gagarinku tak byl prestup o ničem)

Radovan Komínek

Zastavování na Gagarinově náměstí byl postkomunistický relikt. V moderních dopravních systémech je nutno dostat cestujícího, co nejblíže cíli cesty, který považujeme za atraktivní a chceme, aby žil. Proto tvrdím, že centrum Ostravy dlouhodobě trpí tím, že přístup je daleko komplikovanější, než by měl být a nevidím, že by se hledalo řešení. Kroky směřují spíše opačným směrem. Podobně je to s přístupem na hlavní přestupní uzly, případně s tvorbou nějakého dominantního (krajského) přestupního uzlu.

PetrD

Pokud centrem Ostravy považujeme Masarykovo náměstí (a ne UAN) tak spojení přes Hranečník je mnohem lepší než přes UAN

Martin

Přesně tak, jen v
Ostravě je možné, že plné dálkové autobusy skončí na Hranečníku a cestující musí přestoupit na spoje DPO. A auta do centra můžou bez omezení. Mělo by to být přesně naopak. Terminál Hranečník vznikl vedle bývalé haldy, vozovny autobusů, v úplné pustině. Kolega z práce, dojíždějící z Orlové, si koupil auto. Před otevřením terminálu dojel busem do centra, později čas +15 minut a jízdné dražší. To je možné jenom v Ostravě.

Vlastimil Kocurek

1. Vysoké školy zásadně financuje stát, Ostrava na to nemusí dát ani korunu.
2. Ostrava je velmi významné kulturní centrum a FU tam nesporně patří.
3. Z urbanistického hlediska je to velmi výhodné, protože se rozšiřuje střed města o kultivovanou plochu. To nejméně vhodné do center města jsou železniční tratě, a jiné stavby ,s kterými souvisí nevhodná fragmentace ploch, a s nimi spojený nepořádek a a neurčité a nevyužité prostory. Takže urbanisticky palec nahoru.
4. Píšu z pozice člověka, který nebydlí v Moravskoslezském kraji.

Vlastimil Kocurek

Alw architektonicky neskutečný propadák, nic horšího jsem ještě neviděl.

Pezos
čecháček

Kristova noho, to to nemohli dát aspoň Kotasovi?

Vlastimil Kocurek

Mělo být plus, a omluva a velký dík za odkaz, který mne naprosto šokoval. Z odkazu jsem doslova otřesený, to snad ani nemožné, nemám slov.
Samozřejmě taková stavba nebude mít s architekturou vůbec nic společného, nebyla by vhodná ani na periférii.
Také beru v úvahu, že se to má stavět za peníze EU. Ale provozní náklady, které jsou u VŠ VELMI VYSOKÉ, stejně pak asi bude hradit stát, nebo kdo ????? Ještě jednou KATASTROFA PO ARCHITEKTONICKÉ STRÁNCE, to je doopravdy odporné.

Jiří Kocurek

Fakulta umění? … Byl jednou jeden konkurz na kytaristu.
Komise: „Co tady děláte, vždyť nemáte žádnou školu?“
Uchazeč: „Měl jsem učitele hry na kytaru“
K: „A ten váš učitel hry na kytaru měl nějakou školu?“
U: „Pokud vím, tak neměl“
K: „Tak co tady děláte, chlape!?“
U: Zklíčeně odchází
K (povýšeně): „Mimochodem, jak se jmenoval ten váš takzvaný učitel hry na kytaru“
U: „Joe Satriani“
K (zaraženě): xakru, to jsme nečekali, pojďte zpátky.

XxX

https://prima.iprima.cz/porady/ano-sefe/klub-avu-praha-4

P.S. Ne, skutečně jsem si nespletl žánr, a doporučuju shlédnout až do konce. Jako (původně nezamýšlený) dokument naprosto bezkonkurenční. No, a toto se u nás financuje z daní… 😉

Jiri

Predpokladam, ze na vystavbu nove smycky budou nejake evropske dotace 🙂 Jinak by se totiz asi zjistilo, ze se zadna skola rozsirovat nemusi a vlastne nic z toho neni potreba.

Jožin Zbažin

Samozřejmě, dotace budou jak na školu, tak na smyčku. Beztak i to rozebrání už se platí z nějaké dotace. Slova Ostrava a dotace jsou synonyma.

Tronda

Asi budou také dotace na výstavbu nové školy umění, jinak by tam smyčka mohla zůstat dalších 50 let.

jan

No jo no, Bajgarová neví co s prachama..

Dog

No, hlavně že pan nejmodernější vám k tomu odpověděl… Samozřejmě, že linka 6, která tam dnes končí, nepojede na Hranečník, ale na Plynarny. Na Hranečník budou prodlouženy pouze zbývající spoje linky 10.

Martin H.

Překvapuje mě že ČTK napíše takové nepřesnosti. Linky, které končily na Výstavišti jezdí jen v pracovní dny. Takže dnes tam nemohla jet poslední tramvaj a jezdit na hranečník „od neděle“ je taky trochu zavádějící informace.

Ondra Vaněk

Není nad to rozšiřovat pseudovědní fakultu nějaké obskurní univerzity.

Ulafme

Urážet umíte, to vidíme.
Na které exaktovědní fakultě a které proslavené univerzity jste se to naučil…?

V. K.

Dle hodnoty příspěvku do diskuze bych to tipoval na fakultu komentátorů na novinkách na Vysoké škole života.

mgr.pavel

Blahopřeji vám. Aniž bych cokoliv o tamní univerzitě věděl, jen na základě vašeho prázdného hejtu si ji začínám považovat.

čecháček

Pane Vaňku, velice děkuji za Váš obohacují příspěvek do diskuze.

Vlastimil Kocurek

Mínus 24 je dost dobrá odpověď.

Jackub

+23/-28 mi přijde dost vyrovnané… 😉