V Ostravě je první tramvajová trať na 80 km/h v zemi, tramvaje se vrací na Svinovské mosty
Tramvaj Stadler Tango NF2. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Zrychlení se týká dvoukilometrového úseku, další modernizací projdou.
Zrychlení se týká dvoukilometrového úseku, další modernizací projdou.
1) Však taky brutálně zdražlili jízdenky. Respektivě jízdenky zrušili a musíte si koupit kartu. I když jste cizinec nebo z jiného města. Pointa je asi tak, že online se utrácí jak nic, neboť nevidíte peníze. 2) Eurobia by měla dostat na holou před veřejností a dokud neopraví hopsací dálnici, tak ani jednu zakázku. Ukazují jen, že se oplatí a je nutnost podvádět a šidit. 3) 21 sec je pěkné, kdyby raději řekli, jak to vypadá se zavedením tramvaje v Porubě nahoru od Slovanu k Olympii nebo alespoň k Duze. 4) Ale líbí se mi, že v nových vozidlech je jakýs… Číst vice »
Jako cizinec můžete zaplatit klasickou bankovní kartou, stejně jako ODISkou.
Eurovia… zacne se to vlnit jeste letos nebo az za rok? 🙂
Perfektní PR pro Moryse po sprzněných výběrkách, a ideální pro eliminaci zpoždění, bo linka 8 jezdí furt zpožděná.A že to je za dotace?Ten kdo jásá, by si měl uvědomit že z levé ruky nám to vytáhnou, pár drobných se ztratí a do pravé ruky nám to zase vrátí….Dotace nejezdí Unucka s Morysem sbírat na farmy okolo brusele……
Jsem rád, že se to povedlo. A pokud to bude s EU peněz.. Je to super.
Urra
Musí být při této rychlosti zavedeno nějaké zabezpečení? Nebo se stále jezdí jen podle rozhledových poměrů?
tak furt to je tramvaj a ta jedí, až na výjimky, podle rozheldu.
Tam je to tak rovné..
Já mám obavy aby se netrefila do nějakého trumpety co se chce před Vodárnou otočit do protisměru, a že takových mamalsů je!
Tak nevím.. 129 milionů výmenou za 21vteřin.
Co kdyby technici zkrátili dobu otvírání / zavírání dveří o 0,5vteřiny. kolik by to stálo? 250ms na jednompohybu…
Kolik by stálo upravit 2 křižovatky tak, aby tramvaj nemusela před ní zastavit? (zelená vlna) Kolik by to ušetřilo času?
Já vím, rejpu a mám blbý otázky.
Nejde o 21s, ale o komplexni zrychleni co se nyni zavadi. Tramvaje maji mit chytry system uprednostneni na semaforech pred auty, takze se desitky sekund budou po modernizaci a zavedeni scitat.
Ta trať by se rekonstruovala tak jako tak – takhle k tomu zlepšili parametry a možnou max rychlost – u mě palec nahoru! Je vidět pouhým okem, že už několik let do toho sypou peníze..
cestuje se bez lístků – na bankovní kartu.. V tomhle konkrétně jsou mnohem dál než v Praze..
Ta trať se kompletně opravovala před 3 lety. I tehdy tam byly x měsíční výluky.
Před 3 roky se rekonstruovala křižovatka Nová ves vodárna, trať z Vodárny určitě ne.
Tak proč se zavřela celá trať, nebyl tam Kaliforňan?
A kde by se ty tramvaje před tou uzávěrou otáčely? Jeřábem do protisměru? 😀 🙂
A ony jsou v Ově obousměrné tramvaje?
Ano, jsou.
Jsou – ale jen 3 nebo 4 🙂
KT8 se při modernizaci zjednosměrnily 🙂
Maji mít… kdby se vykašlali na 80km/h na pár krátkejxch úsecích, a vrazili peníze právě do řízení křižovatek, urchlí to o několik řádů víc.
Kdyby přehodnotili dobu cvrlikání a rychlost otvárání a zavírání dveří, urychlí to víc. Jako poslendí bych řešil zvýšení „trtaťový rychlosti“
Za me meli vsechny krizovatky v casti Poruba, minalne usek z krizovatky vodarna po rektorat VSB, zahloubit pod zem a zbytek trasy pres marianky osetrit chytrymi semafory. Jasne neco by to stalo, ale zrychleni by bylo rapidni.
O několik řádů? Možná jste chtěl říct několikanásob.
„Několik řádů“ proti 21 sekundám by bylo třeba 21000 sekund, a to už by ta tramvaj musela jezdit pozpátku časem.
No, až na to, že s vatou v řádu tam jezdily ty tramvaje spíš 50.. A hlavně se tím provedla i modernizace trati.
Hezké to už jezdí rychleji než vlak u nás tem má max 60 a často jen 10.
Dost se to meni, aspon na hlavnich koridorech a take na vytizenych lokalkach se zrychluje. Ze by tempo zmen melo byt rychlejsi, na tom se shodneme vsichni tady na serveru. Doufam, ze rychlost lokalek a primestke dopravy uz bude navzdy 140-160kmh jako standart.
Standard
A to jeste letos maji zacit dorucovat zakazku na 40 tramvaji Škoda ForCity Smart. Jak rika primator – kazde mesto ma hromady penez, jen je otazkou jak se s nimi zachazi. Ostrava se za 6 let stala nejmene zadluzenym mestem v CR a neustale se rozviji. Fandim ji.
Jakože se prodá opravárenská základna DPO, která, než se do toho začali politici plést, i slušně vydělávala? No jo, to se to pak v tabulce „dluhy“ maže. Kolik bude stát údržba vozového parku u externí firmy (byť na stejném místě) či zda Stadler předá knowhow na opravu svých výrobků přímé konkurenci, už „prosíraví“ politice neřeší.
Otázkou teda je, zda teda má firma živořit v rukou politiků, nebo zda má být prodána někomu, pod kým živořit nebude.
Znáte tohle pořekladlo? „Řídíš, jako bys to ukradl!“ O firma, která politikovi nepatří, lze napsat totéž.
Takže bude hromada středně kapacitních vozidel, které nebudou mít rozumné využití. Proto se nacpou i na páteřní linky za cenu sardinkárny. A místo velkokapacitních budou jezdit spřažené Variokřápy.
To se dá těžko vysvětlit zdejším „odborníkům“ na dopravu, kteří mají ego v oblacích a pracujou stylem „nikdo na světě by to neudělal líp“ – dle vlastních slov jednoho takového odborníka, který tam smrdí už řadu let …
A proč se nepokračuje v Stadlerech??? To bude každý pes jiná ves?
Ostrava jede!
Vlastně jede!!!
Ta ostrava je lepší a lepší
Je daleko od Prahy 😀
Jj v zahraničí, mluví tam nesrozumitelně….
Ale prosím Vás 😀 jestli chcete slyšet pro Pražáka nesrozumitelnou řeč, tak si zajeďte do Těšínského Slezska-> Český Těšín až Jablunkov.
A z Ostravy si tam můžete zajet přímým vlakem (přes Karvinou vždy CityElefant, přes Havířov 460/470) . Už po zastávce před Českým Těšínem -> Chotěbuz (Kocobedz) si budete připadat jak v Polsku, až do zastávky Mosty u Jablunkova (Mosty kolo Jabl.)
A polák si tam zase připadá jako v Čechách, taky tomu nerozumí. Je to řeč tak nějak napůl a lehce řízlá němčinou. Místní tak znají 3 jazyky: Česky, Polsky a po naszymu. A k tomu pár něměckých slovíček.
PS: V Německu je taky několik nářečí. Švábština je jedno z těch pověstných.
Starší ročníky 5 jazyků. Česky Polsky po naszymu Slovensky a Rusky…😀😂😀😂😀😂😀😂😀😂😀
Ech, Cajlz negóme ani v Holomócu.