To není úplně stejná služba, má to rozdílnou hodnotu pro uživatele. Jak moc těžké je projet Ostravu autem a zaparkovat ho v centru (ať je to centrum Ostravy cokoliv)? Navíc ta koruna je asi trochu i marketing, to může mít ve výsledku příznivější dopady než kdyby to stálo třeba 10x tolik.
Takže když potřebuju zaparkovat kolem Ládví, mám odjet do Ostravy a zaparkovat tam? Stejná služba by to byla, kdyby ty parkoviště stály těsně vedle sebe. Když jsou od sebe pár set km, je to úplně jiná služba…
zdenek
2 let
Klíčové je, aby se v Ostravě už nedělaly ŽÁDNÉ modré zóny.
Z pozorování to využíváné denně je, a to asi 30-40 auty, ale připadá mi, že tam začali parkovat zaměstnanci přilehlých firem, protože všechny auta vždycky stojí v té zadní části. O víkendu tam stojí většinou 1-2 auta, ale to obecně do Ostravy nikdo nejezdí a navíc tam jde od sobotních 13 hodin až do pondělního rána parkovat na všech „modrých zónách“ pro držitele parkovacích karet zdarma.
Martin
2 let
Je to hlídané parkoviště? Protože větší počet blonďáků v okolí.
Před víc než 15 lety jsem pravidelně jezdil služebně do Prahy. Vždy jsem sjel z D1 na Jižňáku, zaparkoval na P+R na Opatově. Parkování za 20 Kč/den a za 10 Kč k tomu celodenní jízdenka DPP. Od té doby se poplatky postupně zvyšovaly, zejména současné vedení města je v tom nesmírně aktivní.
To platí, když do Prahy přijedete občas jako turista. Při každodenním dojíždění se to už ale moc nevyplatí. A hlavně, P+R nemá být prostředek k zisku, ale ke zlepšení dopravní situace ve městě, to Piráti dosud nepochopili (naštěstí to ve volbách pochopili voliči).
Denně dojíždět do města autem ale má být drahý. Protože to to město neúměrně zatěžuje. Parkoviště za 50 Kč/den fakt není zisková záležitost, ale furt poměrně citelně dotovaná.
To děláte na tom magistrátu něco špatně, když např. z poloviny hliněná plocha na Opatově se musí citelně dotovat :). Při 50 autech za den to dělá při počtu cca 250 pracovních dnů tržbu přes 600tis. za rok. A údržba jednou za 5 let vyměnit automat.
Zajímavý, že podobně jednoduchý komerční parkoviště stojej na den násobně víc. A fungujou a lidi to jsou ochotný platit…
Jestli ono to nesouvisí s tím, že u takovýho parkoviště není nákladem jen ten automat (plot, osvětlení, atd.), ale hlavně zabraná plocha, na který kdyby nebylo parkoviště, mohlo by tam být něco příjemnějšího a užitečnějšího. O zhoršení životních podmínek lidí kolem díky větší dopravě (které to parkoviště napomáhá) nemluvě….
S otevíráním P+R se musí rušit stejná část parkování v centru, právě aby se ty cesty přes město eliminovaly.
Chronosphere
2 let
Copak nikdo nechce v sociálně vyloučené oblasti parkovat ani za deset korun na den? No tak za korunu určitě bude 🤣. Když už se ty peníze vyhodily,tak z toho udělejte aspoň nízkoprahový skatepark,a místo automatu na jízdenky něco na čisté jehly.
Jak dlouho cena vydrží? Jinak dobrý tah .
Tam by auto nechal jenom blázen
Tak v Ostravě P+R za korunu a na Ládví za úplně stejnou službu 100 Kč. Díky pane atomovej hřibe..
To není úplně stejná služba, má to rozdílnou hodnotu pro uživatele. Jak moc těžké je projet Ostravu autem a zaparkovat ho v centru (ať je to centrum Ostravy cokoliv)? Navíc ta koruna je asi trochu i marketing, to může mít ve výsledku příznivější dopady než kdyby to stálo třeba 10x tolik.
Takže když potřebuju zaparkovat kolem Ládví, mám odjet do Ostravy a zaparkovat tam? Stejná služba by to byla, kdyby ty parkoviště stály těsně vedle sebe. Když jsou od sebe pár set km, je to úplně jiná služba…
Klíčové je, aby se v Ostravě už nedělaly ŽÁDNÉ modré zóny.
Máte někdo info o tom, jak bývá využívané? Díky 🙂
Z pozorování to využíváné denně je, a to asi 30-40 auty, ale připadá mi, že tam začali parkovat zaměstnanci přilehlých firem, protože všechny auta vždycky stojí v té zadní části. O víkendu tam stojí většinou 1-2 auta, ale to obecně do Ostravy nikdo nejezdí a navíc tam jde od sobotních 13 hodin až do pondělního rána parkovat na všech „modrých zónách“ pro držitele parkovacích karet zdarma.
Je to hlídané parkoviště? Protože větší počet blonďáků v okolí.
🙂 🙂 🙂
Před víc než 15 lety jsem pravidelně jezdil služebně do Prahy. Vždy jsem sjel z D1 na Jižňáku, zaparkoval na P+R na Opatově. Parkování za 20 Kč/den a za 10 Kč k tomu celodenní jízdenka DPP. Od té doby se poplatky postupně zvyšovaly, zejména současné vedení města je v tom nesmírně aktivní.
Dneska to na tom Opatově máte za 50 kč/den. To je pořád velmi dobrá cena.
to bych nedal, škoda 50korun. za ty prachy už můžu jet mhd rovnou z domu
Což je přesně to, jak by to mělo fungovat. Pro ty, co autem musí, je to k dispozici, pro ty, kdo můžou klidně MHD, je ta MHD levnější.
Akorát k tomu není ta MHD
50 Kč za den parkování v hlavním městě, přímo u stanice páteřní linky MHD, je naprosto luxusní cena i bez slevy na tu MHD.
To platí, když do Prahy přijedete občas jako turista. Při každodenním dojíždění se to už ale moc nevyplatí. A hlavně, P+R nemá být prostředek k zisku, ale ke zlepšení dopravní situace ve městě, to Piráti dosud nepochopili (naštěstí to ve volbách pochopili voliči).
Denně dojíždět do města autem ale má být drahý. Protože to to město neúměrně zatěžuje. Parkoviště za 50 Kč/den fakt není zisková záležitost, ale furt poměrně citelně dotovaná.
To děláte na tom magistrátu něco špatně, když např. z poloviny hliněná plocha na Opatově se musí citelně dotovat :). Při 50 autech za den to dělá při počtu cca 250 pracovních dnů tržbu přes 600tis. za rok. A údržba jednou za 5 let vyměnit automat.
Zajímavý, že podobně jednoduchý komerční parkoviště stojej na den násobně víc. A fungujou a lidi to jsou ochotný platit…
Jestli ono to nesouvisí s tím, že u takovýho parkoviště není nákladem jen ten automat (plot, osvětlení, atd.), ale hlavně zabraná plocha, na který kdyby nebylo parkoviště, mohlo by tam být něco příjemnějšího a užitečnějšího. O zhoršení životních podmínek lidí kolem díky větší dopravě (které to parkoviště napomáhá) nemluvě….
Ale ta celodenní jízdenka je kapánek dražší, že?
Bohoušku a za komunistů bylo nejlíp žejo?
Já psal „před 15 lety“. Jaksi nechápu vaše myšlenkové pochody.
Jasný, a za 15 let se ceny zdrojů vůbec nezvedly.
Současné vedení města loni v létě zdražilo až o 500% parkoviště P+R proto, aby tam lidi neparkovali a zajížděli autem až do centra.
S otevíráním P+R se musí rušit stejná část parkování v centru, právě aby se ty cesty přes město eliminovaly.
Copak nikdo nechce v sociálně vyloučené oblasti parkovat ani za deset korun na den? No tak za korunu určitě bude 🤣. Když už se ty peníze vyhodily,tak z toho udělejte aspoň nízkoprahový skatepark,a místo automatu na jízdenky něco na čisté jehly.