V Ostravě finišují s rozsáhlou rekonstrukcí dvou zastávek, jedna zaujme netradičním designem
Zastávka Dřevoprodej po rekonstrukci. Foto: Ostrava - Jiří Zerzoň
Podchody na obou zastávkách vedou pod frekventovanými komunikacemi, oba již byly v dezolátním stavu.
Za jak dlouho se to vrátí do stavu jako podchod na náměstí republiky? Jó, když městská policie musí dávat lístečky za stěrače a pak nemá čas strážit to co slouží slušným občanům a živly mají pré…
Když jsem viděl titulní fotku „Zastávka Dřevoprodej“, tak jsem podle toho flekatého okrově – šedivého nátěru odhadoval, že se asi jedná o původní stav před rekonstrukcí.
Nějaká místní sázková kancelář by mohla zařadit sázku na to, za jak dlouho stav podchodu po rekonstrukci splyne s tím, co tam bylo předtím.
Super, náměstí republiky se dočkáme taky někdy ? To je špína a ostuda pro Ostravu.
Vizuálně pěkné, bohužel to ale vypadá, že přístřešek v zast. Dřevoprodej (5. snímek) nesplňuje požadavky na přístupnost osob se zrakovým postižením – tu šikmou stěnu nelze detekovat slepeckou holí, ale dostane se přímo do kontaktu s hlavou. To se samozřejmě může stát i zdravým jedincům, pokud chvíli nebudou dávat pozor.
Na tento detail by se měli všichni architekti a projektanti zaměřit, bohužel není zas tak vzácný ani u nových staveb (často prostor pod schodištěm v otevřených prostorech).
Jestli tam není vodící linie odsazená jako kolem laviček.
Nic ve zlém, ale design zastávky Dřevoprodej měl být použit u zastávky Vysoké pece o kousek dále. Ale podobný Industry design, nebo co to je, je vcelku OK za mě.
No hlavně Ostrava Jih zdárně ukazuje,jak se nestarat o nove zrekonstruované zastávky.Ty co už prošli rekonstrukci jsou zralé na rekonstrukci novou(zatika,dokonce i do světel=nesvítí,okapy upadlé,kachle opadané,špína…),no ostuda
„byly v dezolátním stavu.“
Současná architektura má tu výhodu, že to jako v dezolátním stavu vypadá od novoty.
Kdysi se brečelo, že je po komunistech vše šedivé. Teď se „naštěstí“ hned natírá vše na černo.
Bezpečnější? Původní podchod na dřevoprodeji vedl i pod tramvajovýma kolejema, které je teď nutné přejít normálně povrchově a dávat při tom pozor na tramvaje, což mi tedy bezpečnější rozhodně nepřipadá. Tylova to samé – předtím šlo vyjít z tunelu na zastávku na oba směry a teď se musí celá jedna zastávka přejít celá, zase překonat koleje a teprve dojdu na protisměrnou zastávku, protože místo druhého schodiště je výtah. Co je na tomhle bezpečnějšího, když každý raději teď bude chodit přes velmi frekventovanou silnici, než aby to složitě obcházel? Nehledě na kvalitu, kdy to už teď na Tylove zase prosakuje, takže… Číst vice »
Myslíte přecházení té velmi frekventované silnice, která má uprostřed (u svodidel) pletivo do výšky více než 2 metrů? 🙂
Na tylove je nejake pletivo?
Takovéto provedení by se ideálně hodilo k zastávce „Kovošrot“.
Proč opravují podchod? O kolik by byl levnější, kratší a přirozenější úrovnovy přechod včetně semaforu přes silnici?
Na „dálnici“ přechod?
Na 4 proudé silnici dnes přechod nepostavíte
píšu se semaforem 😉
a jinak jsi normální?
Silnice 1 třídy +přivaděč na dálnici…nemozne
A to vyplývá z čeho? Připomínám že relevantní je zde 73 6110.
Celá silnice a tramvajová trať je na náspu, takže i kdyby se tam místo pochodu vybudoval přechod a semafor, zas by chodci oprávněně „vřískali“ že pro překonání silnice musí nahoru a dolů (po schodech nebo dlouhé rampě se zábradlím).
Levnější by to být mohlo, ale přirozenější vzhledem k místním poměrům určitě ne.
Myslel jsem Tylovu, Dřevoprodej na náspu není a je to tak složitý případ, že o tom raději nediskutuji.
Ten vršek se mi líbí, ale u podchodů se bojím, že velmi brzo budou vypadat podobně, jako na fotkách před – sprejeři se určitě už teď nemůžou dočkat. I když je pravda, že muraly většinou sprejeři respektují a nepřekreslují, tak snad to pomůže.
Mít zastávku „Dřevoprodej“ z rezavýho plechu, to dá smysl asi jedině v Ostravě.
Zdravím. Dal jsem vám palec nahoru a lehce mi to vyloudilo úsměv ten váš příspěvek. 😃
Něco podobného jsem ale viděl v Gdaňsku. Nebyla to sice zastávka ale rovnou celá budova. A v ní galerie připomínající Lecha Walesu a všeho co se v revolučních létech v stoczni a Polsku dělo. 👍
Jinak bezbariérovost je velmi důležitá. Ne že bych už byl tak starý. Je mi něco málo přes 50. Ale mám zrovna nohu v sádře a jsem rád že nemusím z 1 patra pěšky po schodech do schránky pro Obzor, Železničář, Železniční magazín a další tiskoviny, poštu atd….👍😃👍
Co mají dělat, když dřevo prodali, aha?
Kdyby to bylo ze dřeva, tak by se tu zase vyrojily dutý hlavy, co by začly hýkat o tom, že to přece někdo maximálně třetího dne zapálí. Prostě všechno je vždy za všech okolností špatně a nic nemá smysl.
Žít dneska Nietzsche, byl by nabeton šotošuk.