V Opavě zdraží MHD, jednotlivé jízdné se zvýší o pět korun
Trolejbus 32 Tr v ulicích Opavy. Foto: MDPO
Na rostoucí náklady mají podle MDPO vliv také změny obsažené v konsolidačním balíčku vlády.
Na rostoucí náklady mají podle MDPO vliv také změny obsažené v konsolidačním balíčku vlády.
MHD v Opavě tragičtější být nemůže. Rádoby optimalizace trolejbusového provozu, která nebyla jinak provázaná s autobusy, dopadla mizerně a všichni se diví, proč klesá počet přepravených cestujících. Kdysi jsem nabízel MDPO svoji variantu ještě s dalšími úpravami. Neměli zájem. Tak si můžou škubnout a pozorovat, jak jim to tam chátrá. 🙁
Oni neměli ani zájem o podnět co se týče posunutí spoje o 5 minut tak, aby navazoval na vlak. Jednalo se o noční linku, která nemá přípoj nikde jinde.
Takže asi tak.
Nezbývá než počkat na nové vedení města, které městské dopravě bude nakloněno a nebudou se k ní chovat macešsky.
Ještě k obrázku. To není v ulicích Opavy, ale na Horním náměstí (u divadla, jehož kus je vidět vlevo).
To není dobré rozhodnutí. Co jízdné pro důchodce nad 65 let?
„Nejlepší“ je, když se vedení radnice (=ANO) vymluví na cizí viny a na prvním místě mezi příčinami zdražení uvede změnu sazby DPH jako součást vládního konsolidačního balíčku. Takže: V dnešní ceně jízdenky 15 Kč (týká se jen bezhotovostní platby) činí DPH 1,36 Kč, cena bez DPH je 13,64 Kč. Sazba DPH se u jízdného zvyšuje od 1. ledna 2024 z 10 % na 12 %. Při zachování ceny bez DPH by daň narostla o 28 haléřů na 1,64 Kč. Proč radnice nemůže popravdě říct, že chce zvýšit mzdy řidičů, že rostou náklady na údržbu vozidel, atd.? Změna sazby DPH je… Číst vice »
Elektřina bude levnější?
Právě že nebude. Takže je dost hloupé při vyjmenovávání příčin zdražení jízdného na prvním místě uvádět DPH.
Situace s MHD v Opavě: – na seškrtání trolejbusových spojů nenavázalo vhodné upravení autobusů, – parkování stojí 20 Kč/h bez zdražení už cca 10-15 let, MHD za tu dobu zdražilo na dvojnásobek (10 -> 20 Kč), – penalizace přestupů, přičemž existují trasy, kam se bez přestupu člověk nedostane (Východní nádraží – Krnovská je dražší než Východní nádraží – Nemocnice, přičemž cestovní doba je stejná), – nulová návaznost na vlaky po 19. hodině, – časté ježdění „vláčků“ v určitých směrech, kdy jednou za hodinu jedou 3 autobusy stejným směrem a pak dlouho nic, – většina města v docházkové vzdálenosti, – poslední… Číst vice »
Tím jen chci dodat, že místní MHD je frustrující a nekoncepční (nákup 36Tr bez baterií) a místo snahy nějaký z problémů řešit jen zdražují a vymlouvají se na konsolidační balíček.
Dotujeme IAD a pak se divíme, že máme hodně IAD. A ještě se tváříme hrozně překvapeně.