LOT 3a leaderboard

V Opavě začne před koncem roku jezdit pětice nových trolejbusů od Škody

Trolejbus Škoda 32Tr s karosérií SOR pro Opavu. Pramen: Škoda ElectricTrolejbus Škoda 32Tr s karosérií SOR pro Opavu. Pramen: Škoda Electric

Opava byla prvním městem, kde trolejbusy Škoda 32Tr začaly jezdit.

Zpět na článek
20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin V.

Nové trolejbusy a úplně bez trakčních baterií? Když zastaví na izolovaném úseku, budou cestující tlačit? Připadá mi to poněkud zpátečnické, baterky aspoň na manipulační jízdy a objetí překážky na silnici by snad dnes mohly být už jako standardní výbava. Jakou vzdálenost ujedou nezávisle ty starší (a o 2 miliony dražší) parciální trolejbusy?

Kevis

Jenže trolejbus s baterkami vyjde zhruba o 2 milióny dráž a krom toho se musí počítat s velkými náklady na výměnu baterií po určitých létech. Jelikož baterie nevydrží tolik,co samotný trolejbus

Jan

V dnešní době už by neměl problém vydržet minimálně polovinu životnosti trolejbusu, tedy u nás aspoň 10 let. A pokud to je jen doplňková baterie pro výluky či manipulační potřebu tak musí vydržet celou dobu. Technologie na to existuje.

Honza P

Některé trolejbusy (třeba 31Tr v Brně) mají na nouzový pojezd na stlačený vzduch. Je to třeba když zastaví na odizolovaném úseku. Pokud se v tom někdo vyzná víc, tak budu rád, když mě doplní/opraví

Matti

V Opavě jezdí aktuálně 10 trolejbusů s baterkou a dalších 8 starších s diesel agregátem. 4 spotřebuje jedna linka, která není pod drátem, zbylých 12 si vozí pomocnou výbavu jenom jako drahé závaží. Kolikrát se stalo, že by nastal nějaký mini-blackout a opravdu by tu svoji „zálohu“ využily? Za dva roky možná ani jednou. Když je někde nějaká vynucená výluka, např. kvůli opravě vozovky atd., dopravní podnik stejně nasazuje místo nich autobusy. Za ty peníze co stála ta výbava navíc mohl být klidně jeden nový trolejbus k tomu. Opravdu je to zbytečná investice a ekologický dopad je spíš záporný.

Martin

…snad od soru ne? Skodovka dela elektrovyzbroj…
To je podobne jako bych rekl, ze si z Boleslavi koupim VW Superba…

Martin

Nebo je to uz tak, ze si skoda poptava kastli a podvozky…?

Kubrt

V první větě článku stojí, že dodavatelem vozů je Škoda.

Martin

jj, je to tak…

Kevis

Jestli to nebude tím, že Škoda elektric dodává výzbroj do různých typů vozidel. Do SOR, Solaris

Kubrt

Eh. Škoda dodává výzbroje do trolejbusů Solaris Trolino 12, Solaris dodává kastle do trolejbusů Škoda 26 Tr. Do trolejbusů Sor Škoda nic nedodává, pouze Sor dodává kastle do trolejbusů Škoda 30 Tr (např.). Můj příspěvek je dobré číst v kontextu odpovědi na ten Martinův.

Jan Sůra

Smlouva je mezi Škodou Electric a dopravním podnikem.

Martin

Ok diky…

Jiří

Nevíte. Místo čeho to bude ?

Honza

myslím že to bude místo těch nejstarších solarisů

Pavel Vavříček

Vyřadí všechny zbylé Trollina 12 v II.generaci z roku 2003 a 2004

Jiří

Jo aha. No trochu doufám, že to nepůjde do šrotu. Mohlo by to ještě posloužit někde na východě

Pavel Vavříček

Možná do Maďarska, Bulharska, Polska nebo Moldavska. Do Kišiněvu právě jdou Trollina 18 a 24Tr z Rigy.

Jiří

Jako jsou už starší, ale když se porovná co jezdí na východě. Bude to možná na pár let pomoc

Jiří Kocurek

A když takhle uvažuje Němec, tak je oheň na střeše.