V Opavě začne před koncem roku jezdit pětice nových trolejbusů od Škody
Trolejbus Škoda 32Tr s karosérií SOR pro Opavu. Pramen: Škoda Electric
Opava byla prvním městem, kde trolejbusy Škoda 32Tr začaly jezdit.
Opava byla prvním městem, kde trolejbusy Škoda 32Tr začaly jezdit.
Nové trolejbusy a úplně bez trakčních baterií? Když zastaví na izolovaném úseku, budou cestující tlačit? Připadá mi to poněkud zpátečnické, baterky aspoň na manipulační jízdy a objetí překážky na silnici by snad dnes mohly být už jako standardní výbava. Jakou vzdálenost ujedou nezávisle ty starší (a o 2 miliony dražší) parciální trolejbusy?
Jenže trolejbus s baterkami vyjde zhruba o 2 milióny dráž a krom toho se musí počítat s velkými náklady na výměnu baterií po určitých létech. Jelikož baterie nevydrží tolik,co samotný trolejbus
V dnešní době už by neměl problém vydržet minimálně polovinu životnosti trolejbusu, tedy u nás aspoň 10 let. A pokud to je jen doplňková baterie pro výluky či manipulační potřebu tak musí vydržet celou dobu. Technologie na to existuje.
Některé trolejbusy (třeba 31Tr v Brně) mají na nouzový pojezd na stlačený vzduch. Je to třeba když zastaví na odizolovaném úseku. Pokud se v tom někdo vyzná víc, tak budu rád, když mě doplní/opraví
V Opavě jezdí aktuálně 10 trolejbusů s baterkou a dalších 8 starších s diesel agregátem. 4 spotřebuje jedna linka, která není pod drátem, zbylých 12 si vozí pomocnou výbavu jenom jako drahé závaží. Kolikrát se stalo, že by nastal nějaký mini-blackout a opravdu by tu svoji „zálohu“ využily? Za dva roky možná ani jednou. Když je někde nějaká vynucená výluka, např. kvůli opravě vozovky atd., dopravní podnik stejně nasazuje místo nich autobusy. Za ty peníze co stála ta výbava navíc mohl být klidně jeden nový trolejbus k tomu. Opravdu je to zbytečná investice a ekologický dopad je spíš záporný.
…snad od soru ne? Skodovka dela elektrovyzbroj…
To je podobne jako bych rekl, ze si z Boleslavi koupim VW Superba…
Nebo je to uz tak, ze si skoda poptava kastli a podvozky…?
V první větě článku stojí, že dodavatelem vozů je Škoda.
jj, je to tak…
Jestli to nebude tím, že Škoda elektric dodává výzbroj do různých typů vozidel. Do SOR, Solaris
Eh. Škoda dodává výzbroje do trolejbusů Solaris Trolino 12, Solaris dodává kastle do trolejbusů Škoda 26 Tr. Do trolejbusů Sor Škoda nic nedodává, pouze Sor dodává kastle do trolejbusů Škoda 30 Tr (např.). Můj příspěvek je dobré číst v kontextu odpovědi na ten Martinův.
Smlouva je mezi Škodou Electric a dopravním podnikem.
Ok diky…
Nevíte. Místo čeho to bude ?
myslím že to bude místo těch nejstarších solarisů
Jo aha. No trochu doufám, že to nepůjde do šrotu. Mohlo by to ještě posloužit někde na východě
A když takhle uvažuje Němec, tak je oheň na střeše.
Jako jsou už starší, ale když se porovná co jezdí na východě. Bude to možná na pár let pomoc