V Opavě se otevírá napojení obchvatu s turbo-okružní křižovatkou
Stavba nové křižovatky v Opavě na silnici I/11. Foto: ŘSD
Nová okružní křižovatka má výrazně zvýšit bezpečnost na frekventovaném místě.
Nová okružní křižovatka má výrazně zvýšit bezpečnost na frekventovaném místě.
Mhmm… Při 18.500 aut denně kruháč…?! A dle plánku dva krátce za sebou…?! No…, zřejmě skvělej oddíl… S tím jak se ŘSD ukájí na kruháčích v úplně nevhodných lokalitách, zvláště směrem k těm lokalitám s průjezdními počty, které již vyžadují MÚK,…?! Fakt nevím co si již myslet…
Když kouknete na mapku, tak šedivě vyznačená trasa se týká budoucí I/11 po výstavbě obchvatu Komárova. Takže oba kruháče, které vidíte na mapce, budou mimo silnici I/11. Horší je, že hned za MÚK Komárov západ ve směru k Opavě, se I/11 změní ze 4pruhové silnice pro motorová vozidla na obyčejnou 2pruhovou silnici, přičemž po ní budou vedeny až k velkém kruháči v Kateřinkách souběžně I/11 a I/46.
Byl jsem proti kruháči na I/3 u Benešova na Červených Vrškách. Ale názor jsem změnil, funguje skvěle.
Mno, s tou lepší plynulostí … kruháč proti běžné křižovatce zvýší plynulost pro směr z/na (původní) vedlejší silnice, ovšem na úkor plynulosti dopravního proudu po hlavní silnici. Je to takový takový dopravní socík.
Zkuste si nejdříve nastudovat, co přesně je „turbo-okružní křižovatka“. Velmi doporučuji například do základu studia toto video: https://www.youtube.com/watch?v=yITr127KZtQ
Zkuste si prosím ještě jednou přečíst, o čem je můj příspěvek. Je o tom, že když na hlavní tah s provozem nad 10 000 vozidel denně nasázíte co kilometr (jedno jaký) kruháč, tak to sice přispěje celkově k bezpečnosti a také k plynulosti provozu z a do vedlejších směrů… ale ta většina, co jela před tím rovně s předností po hlavní, nyní bude muset co kilometr v podstatě zastavit (hlavně těžký kamion plus celá kolona, co jede za ním) a to se v původním stavu křižovatek, kdy tam jsou obvykle odbočovací pruhy, nedělo. Pokud máte jet někam 100 km a… Číst vice »
Opravdu je ten provoz na těch vedlejších silnicích tak velký, že to způsobí znatelné zpoždění? (Dejme tomu v řádu 10 minut a víc?) Pro mne osobně je bezpečnější křižovatka u které se trochu víc zdržím, menší zlo než rychlejší dojezd do cíle.
A ať koukám jak koukám, tak dle mapy pokud pojedete z Opavy na Ostravu, tak budete dávat přednost jen vozidlům odpočujícím vlevo. Před vedleší máte přednost. Stejně tak bude plně průjezdný pruh ve směru Ostrava – Opava (Počítám že 1/11 myslíte jako hlavní a rovně) tedy tento argument zrovna zde je zcela lichý. Zejména proto se zde staví zrovna „turbo-okružní“ a né normální.
Plynulé, bezpečné a bez kolon jsou kruháče tak někde v poli bez provozu.
Schválně. Vjeďte autu do cesty z vedlejší silnice a pak v jiném autě nedejte přednost autu na kruháči a srovnejte škodu (jestli teda toho budete po první fázi experimentu schopen).
Jsem zdejší. Někteří řidiči nejsou sto zvládnout velký kruhový objezd u Kauflandu (křížení Bruntál/Hlučín/KGspojka/centrum). Není pomalu den, aby tam nebyla nehoda. Turbookružní křižovatka bude pro ně skutečná challenge.
Naopak, pokud je udělaná dobře, tak to jenom prospěje. Obecně dvoupruhové kruhové objezdy jsou problém a většina nechce najíždět do druhého pruhu právě kvůli bezpečnosti při vyjíždění. U dobře udělaného rozřazovacího kruhového objezdu toto nebezpečí odpadá…
Základem úspěšného fungování je dobré značení.
To by ale u nás musel být prostor to tak udělat a ne podle toho jakou minci projektant zrovna nejde v kapse. Stejně tak musí být dobré vodorovné i svislé značení, které ale musí řidiči bezpodmínečně dodržovat. Jinak s tím zvýšením plynulosti to je přesně jak to píše, Vladimír Bílý. Záleží zda jste byl na hlavní nebo na vedlejší a z toho pohledu to pak každý hodnotí a pokud nepřidám někde další pruh a tím nezvýším kapacitu, tak průjezdnost křižovatky je pořád stejná.
Opravte, prosím, číslo vedlejší silnice – je to II/461, nikoliv II/416. Po dobudování dalšího úseku jižního obchvatu mezi olomouckou a hradeckou výpadovkou na tuto silnici bude přeložena I/46, která nyní prochází centrem Opavy.