V Olomouci začnou v pondělí stavět novou tramvajovou trať

Vizualizace nové tramvajové trati v Olomouci. Foto: Olomouc.euVizualizace nové tramvajové trati v Olomouci. Foto: Olomouc.eu

Cestující se mají po 1,2 kilometrů dlouhé trati svézt na podzim příštího roku.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
robert

Pokud to půjde, pokusím se to sledovat. Těším se na zprovoznění, i když to bylo někdy těsné, že se stavět nebude.
Ale mrzí mě, že tu tramvaj netrasovali blíž k železniční zastávce Olomouc-Nové Sady.

Jindra

A Liberec trať na největší sídlišti Rochlice také několik let odsouvá do oblasti scifi… ach ty finance.

LiborV

Liberec má smůlu v tom, že se spousta peněz v minulosti rozkradla. Ty peníze nyní chybí na spoluúčast města v různých dotačních výzvách. Je problém v Ostravě způsobený složitým povolováním stavby nebo nedostatkem financí?

Jindra

No ono se, jak píšete, rozkrádalo všude. Jenže ve čtyřech největších našich městech se to nějak nahrálo do ztracena. Ta další v pořadí mají zkrátka smůlu.

jura

Samozrejme. K nicemu jinemu dotace nejsou nez k rozkradeni a tim k vytvoreni nove „slechty“.
Vitejte v EU.
Vy verite na institucionalni kontrolu? Ta je vzdy a u vseho jen pro srandu kralikum. Jedina ucinna kontrola je kontrola vlastnikem. V pripade verejnych financi kontrola volici. Vtip je v tom, ze dotace zadnou kontrolu volici nemaji a to jednoduse proto, ze to nejsou jejich penize, jakozto danovych poplatniku.

Knedla88

Problém v Ostravě je spíše v lidech, obyvatelé Poruby , resp. Pustkovce tam tramvaj nechtějí, zbrojí, zakládají spolky..atd. Byly na to dotace, které už jednou propadli.

Jindra

Bohužel, řada lidí chce žít ve městě, ale mít kld a pohodu jako na vsi. Podobná situace je třeba v Jablonci, kde se brojí (a zbrojí) proti prodloužení tramvajové tratě z Liberce do centra města.

Dom

Daty o počtu cestujících z linek 3 a 5 bych se moc neoháněl. Obě linky jsou plné po Šantovku, trojka funguje jako sběrná pro nakupující z Olomouce a pětka pokud ji dobře chytnete (normalně jezdí co 15 minut, teď má takt 36 minut) tak pro nakupující co přijedou vlakem na nádraží.

Tady na Moravě

Ano, takovy pohled jako vy ma bohuzel hromada politiku. Pokud to neni „plne“, tak to nema cenu.
Civilizovany svet povazuje za nevhodne, pokud uz nejsou mista na sezeni. Petka i trojka jezdi obsazene na Trnkovu 10 i vice cestujicimi. Vzhledem k tomu, ze nyni konci na uplnem zacatku sidliste kam navic stale jezdi paterni bus linka, tak je to vetsi uspech nez se cekalo. Privedeni na druhy konec Zikovy zvysi pocet cestujicich nekolikanasobne.

LiborV

Moc se mi líbí, že Olomouc na rozšíření tramvajové sítě nerezignovala. Po dokončení všech 3 etap se dopravní obslužnost pro velké množství místních zlepší.

V. K.

To dokončení bohužel není v příštích letech moc reálné. Už tahle stavba je malý zázrak, protože Olomouc je úplně na mizině. Město jen tak tak že mělo na spoluúčast u té 85% dotace.

Dom

Stačí si všímat jak je celé město kromě užšího centra tak trošku v rozkladu. Většina chodníků rozbitých, lavičky v parcích neudržované od doby kdy je tam dali… Musí to být opravdu šok pro turistu, když omámem historickým jádrem vejde už jen do širšího centra.

LiborV

V době když jsem v Olomouci studoval tento problém ještě vidět nebýval (promoce v roce 2008).Je to smutné.

LiborV

Hodně bude záležet na tom zda se objeví takový dotační tiul, který umožní cca za 6 – 8 let akci dotáhnout s relativně příznivými náklady na spoluúčast. Máte pravdu, že se v Olomouci moc dobře nehospodařilo/ nehospodaří.

Jva

Opravdu? Co okolí stěžejní zastávky Povel škola či Slavonínské. Nebo si myslíte, že se neseškrtají autobusy?