V Olomouci začal provoz na nové tramvajové trati, cestující čekají ještě omezení
Nová tramvajová trať v Olomouci. Foto: Olomouc.eu
Zahájení provozu přinese změnu jízdních řádů tramvají i autobusů.
Zahájení provozu přinese změnu jízdních řádů tramvají i autobusů.
Včera jsem to zhlédl a zastávky vypadají již dokončeně. V okolí ale bude ještě hodně práce. Šířka prostoru asi i umožňovala jiné řešení, než průjezd auty přímo zastávkou, kde musí čekat, až tramvaj projede… A ta zákeřnost, že po výstupu z tramvaje ihned vstoupím do cyklostezky, no nevim nevim…
https://dopravnizesp.rajce.idnes.cz/22.10.31_Nova_tramvajova_trat_v_Olomouci/
Zákeřnost? V čem prosím? Kdyby byl místo cyklostezky pruh pro auta, jak je v Česku naprosto běžné, bylo by to podle Vás také zákeřné?
Auta vedi ze musi za tramvaji zastavit. U cyklopruhu nevim jestli toto zakon taky vyzaduje, a i kdyby ano, tak podle me zkusenosti jezdi hodne cyklistu bezohledne a spolehaji na to, ze se vyhnou na posledni chvili.
A o to právě jde…
Bylo by to na potlesk, kdyby ovšem o této trati DP nemluvil již při otevření tratě přes Kosmonautů. Víc jak čtvrtstoletí od plánů k realizaci je trochu moc, obzvlášť vzhledem k tomu k tomu, že mezitím se v Olomouci nepostavil ani metr nových kolejí (rekonstrukci tratě na Neředín nepočítám, to je jen lrátká přeložka, nikoli nová trať).
Prostě se smiřme s tím, že Olomouc je, co se týká provozu tramvají opravdu „hraniční“ město – a provoz tramvají je tu rentabilní opravdu jen tak tak (beru čistě provozně ekonomické hledisko – neberu v potaz další nesporné výhody tramvajového provozu). Paradoxně tahle trať společně s Novoulickou má, co se týká ekonomiky provozu vzhledem ke spádovosti obsluhy největšího olomouckého sídliště největší smysl a je dobře že se k ní město nakonec odhodlalo. Například Chválkovická větev je naprosto nerentabilní a od autobusáku mimo špičky vozí vzduch a Neředínská je na hraně. A to, že u nás vše trvá opravdu není žádná… Číst vice »
Včera. Ale nátlak EU je nezvratitelný, a rozšiřovat tramvaje na hlavní sídliště je rozhodně výhodnější než drahé elektrobusy nebo vodík.
Těžko říct, jak dlouho by jim trvalo zavest autobus či trolejbus a vyhrazené pruhy
Jsi vůbec z Olomouce? Chtěl bych vidět, jak dělají ty vyhrazené pruhy. V Olomouci není kam rozšiřovat.
Projektant se na tom dobře vyřádil. Po lesu semaforů na Roosveltové se přidaly i 2 na Schweitzerové. Neříkejte mi, že to nešlo udělat více blbuvzdorově? Vždyť na Zikové to bude o hubu, auta křižují tramvaje, to u spousty řidičů si říká o malér, přitom místa tam by bylo dost na nějaké velkorysejší řešení.
Pane Otakare, ty ZikovÉ a SchweitzerovÉ komentovati nebudu.
Semafory jsou bohužel dílem aktuálních dopraváckých standardů. Buďme rádi, že uprostřed sídliště nevznikly „berlínské zdi“, jako se podařilo např. Brnu v Plotní (nomen omen).
Že v Zikově vjíždí automobilový pruh na koleje v prostoru zastávek, na tom nevidím nic špatného. Dramaticky to zvyšuje bezpečí a pohodlí chodců-pasažérů. Jedná se o ulici uprostřed rezidenční zóny, s parkovišti a bytovými domy na obě strany. Žádná dálnice.
Jenom nevím, co se bude dít v místě křížení cyklostezky s přístupem na zastávku. Přecijen v MHD jezdí i slepci.
Já to vím. Slepec přejde, případně ho dobrá duše převede. Cyklista, vědom toho, že kříží přístup k zastávce, tím spíše, když tam vidí člověka s bílou holí, zastaví a nebo ho opatrně v dostatečné vzdálenosti objede. Úplně stejně, jako se to už dělá nejen ve světe, ale i u nás…lidi nejsou hlupáci, nestrašně furt.
nestrašte
Omlouvám se za možné komolení daných ulic, ale ve městě jsem se setkal hlavně s výrazem „Zikové“ a aniž bych se nad tím zamyslel, tak jsem převzal. Na druhou stranu jsme na dopravním serveru a ne v hodině češtiny. Beru si ponaučení a tímto berme za vyřešené. Rozumím, že jde o současné standardy a projektant měl místy svázané ruce, ale vezměme křižovatku Jeremiášova, Zikova x Schweitzerova – proč tam jsou ve směru do centra dva semafory za sebou? To ten přechod pro chodce nešel vést dále od křižovatky a posunout? Takto zase zbytečný les semaforů. Pak to bude jako u… Číst vice »
Neomlouvejte se mu za to, jenom mu dodáte na pocitu, jak se nad Vámi hezky povýšil…přitom stačilo, kdyby Vám normálně odpověděl na otázku.
Třeba ho to jen tahá za oči a dává najevo nelibost, nemusí jít o povýšení – stejně jako se adresát nemusí nutně cítit ponížen…
Tak jestli je připomenutí, jak se správně mluví česky, povyšovaním, pak už jde fakt svět pod záda…
Co kdyby to byl třeba původem cizinec, co tu dlouho žije a umí dobře česky, jen mu dělá problém skloňovat názvy ulic?
V diskuzi na dopravním webu je ostentativní kárání za drobnou chybku prostě směšné. I za překlepy…
Zajímalo by mě, odkud je pan TnM, protože v místním nářečí je u ulic skloňování přivlastňovacích přídavných jmen jako tvrdých naprosto běžné a zaběhnuté. Takže v tom povyšování nevidím, spíš pochopitelnou neznalost.
Když si přečtete moje příspěvky v komentářích, tak možná dedukcí dojdete ke správnému závěru, že budu zřejmě někde z okolí otevírané stavby.
O tom skloňování, které píšete, to není nářeční jev, ale projev neznalosti. Minimálně v psaném projevu. Když už je středomoravské nářečí něčím typické, tak zkracováním a uzavíráním koncových „-e“. Takže „Na Zikove“ místo „Na Zikově“.
Ale „na ZikovÉ“, to fakt tahá uši i oči.
Když si přečtete moje příspěvky v komentářích, tak možná dedukcí dojdete ke správnému závěru, že budu zřejmě někde z okolí otevírané stavby.
O tom skloňování, které píšete, to není nářeční jev, ale projev neznalosti. Minimálně v psaném projevu. Když už je středomoravské nářečí něčím typické, tak zkracováním a uzavíráním koncových „-e“. Takže „Na Zikove“ místo „Na Zikově“.
Ale „na ZikovÉ“, to fakt tahá uši i oči.
Přechod dále od křižovatky = šikana chodců, kteří chtějí křižovatku co nejrychleji překonat. Tramvajové přejezdy těsně před křižovatkou jsou z tohoto pohledu nešikovné, to je pravda, ale je to menší zlo, než vodit pěší desítky až stovky metrů zacházkou. V ideálním případě se dají semafory synchronizovat, když už to bez nich podle nějakého předpisu nejde.
A ta třetí etapa je v plánu tak výhledově kdy?
Vzhledem k zoufalému stavu městské pokladny zřejmě nikdy. Už tato etapa byla několikrát na hraně zrušení a koalice si to rozmyslela až na poslední chvíli.
Aktuálně neexistuje investiční výhled na stavbu poslední etapy. Každopádně projektově to je připravené a myslím že má i EIA…?
Takže v případě že se najde nějaká dotační příležitost, tak město sáhne určitě po tomto projektu.
Dostavení poslední etapy sice nebude mít tak obrovský efekt na obsluhu města. Bude to mít ale velký efekt na vypravenost jak tramvají, tak autobusů (protože je v plánu větší omezení linky 16 na NS). Praktický provoz tedy může donutit radnici tuto poslední etapu začít co nejdřív stavět. Protože ve výsledku ušetří autobusové vozokilometry a v případě vypravování obousměrných souprav i zajistí větší spolehlivost výpravy.
Jak vidno, město šetří vkm hlavně v oblastech, kam tramvaj nepostavilo – viz omezení linky 16 v celé trase (tedy i na sídliště pod Tabulovým vrchem) místo očesání jen na Nových sadech. Např. celotýdenní interval 20 minut s vloženými spoji Tab. vrch – tržnice (tam pak vychází krásné 3 minuty na obrat přes starý autobusák), kde by byl ve špičku interval 10min.
Otázkou taky je , s čím bude za pár let DPMO na Nové sady jezdit, pokud III. etapu nepostaví. 14 vozů z 18 (všechna pluska) už mají najeto (s minimálním rozptylem) skoro 400000km, nařízené VP se tedy blíží…
Pro Olomouc od zítřka nefunguje IDOS. Ať hledáte jakékoliv spojení, žádné prý neexistuje. To hledání v tabulkách a počítání, za jak dlouho se dostanu tam, kam potřebuju, a kolik minut mám na přestup (a co mi vlastně jede) mě upřímně ničí.
IDOS funguje v Olomouci podivně už dlouhou dobu. Čas od času se mi stane, že čas odjezdu v něm nesedí s odjezdem v zastávkovém jízdním řádu.
Protože otevřeme novou tramvaj na sídliště na jihu Olomouce, tak vám za to omezíme autobus na sídliště na západu Olomouce.
Ano, ale to je pouze důsledek neschopnosti DP měnit linkové vedení podle aktuální situace.
DP jezdí dle objednávky města.
Fotky v galerii mají nějaké divné rozlišení. Nevím, všiml jsem si toho už u https://zdopravy.cz/obrazem-jak-svycari-na-modelove-zeleznici-v-meritku-11-vytvorili-svetovy-rekord-s-nejdelsim-osobnim-vlakem-130864/. Je to nějaká chyba WordPressu nebo je jen chyba v mém prohlížeči?
Nevím co si představit pod pojmem „divné rozlišení“, ale u mě vypadá vše v naprostém pořádku 🙂
Plus když je v článku jen jeden obrázek tak se zobrazí přes celou obrazovku
ano souhlasím, možná je to prohlížečem (u mě Firefox), galerie v článcích někdy funguje zvláštně