V Olomouci začíná stavba tramvajového odstavu. Zakázku získala OHL ŽS
Tramvaje ve vozovně DPMO. Foto: DPMO
V nové hale skončí tramvaje mimo špičku a na drobné opravy.
V nové hale skončí tramvaje mimo špičku a na drobné opravy.
Vsude jinde se to nazve vozovna, jen v nečeské Olomouci „odstav“. To je typicke pro město, kde i jména ulic nemůžou být česká, hlavně když jsou po významných osobnostech (Schweitzerova, Wittgenstein ova, apod.)
Je zvykem, že vozovna, tam kde je jich více v jednom městě, funguje jako samostatná organizační jednotka s veškerým potřebným zázemím pro vypravování a údržbu tramvají ve „svém“ rajonu.
Zde se bude jednat pouze o odloučené odstavné pracoviště jediné olomoucké vozovny. Proto odstavná hala. Žargonový neologismus „odstav“ se používá u této stavby z toho důvodu, že dlouho nebylo jisté, zda dojde k výstavbě haly nebo jen kolejiště. Proto projekt „odstavu“, což se u olomouckých dopraváků uchytilo.
Takže ve výsledku druhá vozovna.
Haná je více špecifická oblast než se může zdát. Tam není nic normálně. Tam se staví jen to, co se hodí bří Tesaříkům. Taková Hanoj, makrodrapy skutečných vládců a pak chatrče a chýše ovcí.
Tak ještě zbourat 3/4 Brna a ten zbytek už tak zničenýho pohraničí. A taky Státní operu Praha zbourat, ať se definitivně odněmčíme, ne?
Další provizorium. Mám pocit, že v Olmíku nic než provizoria neumí.
Provizorium? Je to normální stálé řešení.
Že to není plnohodnotná vozovna s potřebným zázemím pro údržbu, no tak to je výsledek toho, že 100tis. město s českým rozpočtem provozuje tramvajovou dopravu v takovém rozsahu. Což je samo o sobě malý zázrak.
Je to provizorium – navěky. V Hodolanech měla být postavena nová vozovna pro celou síť ( stara v centru by se zrušila) ale měla stát okolo 2 mld, na což Olomouc nemá a nebude mít vzhledem k svému rozpočtu, dluhům atd.
Tak se místo toho postavil odstav, aby soupravy nestály přes noc na ulici.
Tím se ale nevyřešil problém že stará vozovna nestači kapacitně…
Pokud přistoupím na sarkasmus tak to je „provizorium“. Reálně ale ne.
Olomouc jen flikuje.
Nevím, o jaqkém rozsahu píšete… vždyť olomoucká tram dráha je se svým cca 18- ti km délky nejmenší v Čr. I když je pravda, že nemůžeme počítat jablonec a Most, kde tramvaje jedou osm kilometrů lesem a ne městem.
Olomoucký deník, do kterého psal článek Jan Sůra, má ve fotogalerii i situační zákres.
Vždycky mi vrtá hlavou, proč stejný Jan Sůra nedá situaci i do vlastního článku zde….
https://olomoucky.denik.cz/galerie/hala-pro-odstav-tramvaji-v-olomouci.html?back=1185817406-1929-43&photo=3
Hit dneška v Olmíku : Vlak a sdílená koloběžka
Jen taková drobnost – tramvaje na Trnkovu už jezdí. Teď se staví trať na Zikovu a Schweitzerovu ulici.
Prosím, opravte si v článku chybu. Nejedná se o stavbu tramvajové trati do ulice Trnkova (tam už vede), ale o pokračování výstavby této trati z ulice Trnkova do ulice Schweitzerova.
Přísně vzato na Trnkově ulici žádná tramvaj nejezdí ani jezdit nebude. Jezdí jen do zastávky Trnkova, která se jmenuje po ulici kolmé na tuto zastávku.
Dvě výhybky? Spíš 4, když má být vjezd z obou směrů, tak i výjezd, předpokládám.
Nebude vjezd z obou směrů, ta formulace je zavádějící. Bude napojení do obou kolejí, ale vždy jen ve směru Hl.N. (S tím, že by bohatě stačilo jen jedno napojení vzhledem k přítomnosti smyčky Fibichova a potřebě do haly stejnak zacouvat, protože bude bez objízdné koleje/točny. Zřejmě je to z důvodu, že by servisáci potřebovali jednoduše najet s vozem čelem obráceně.)
Kvůli řazení obousměrných PX, případně lepšímu přístupu při údržbě je oboukolejné napojení potřeba. V původní studii to tak nebylo.
Celkem tam bude 5 výhybek, představ si to jako vjezd do výtopny na nádraží.
A jak Moravák píše, ta formulace je opravdu zavádějící. Kdybych ten projekt neznal, myslel bych si, že tam bude triangl. Ale skutečně je to tak, že bude možné vjet do areálu i z koleje od Hodolan. Ale tak, že se bude zasouvat. Čili tramvaje budou vjíždět zádí.