V Olomouci začíná stavba tramvajového odstavu. Zakázku získala OHL ŽS

Tramvaje ve vozovně DPMO. Foto: DPMOTramvaje ve vozovně DPMO. Foto: DPMO

V nové hale skončí tramvaje mimo špičku a na drobné opravy.

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dalibor

Vsude jinde se to nazve vozovna, jen v nečeské Olomouci „odstav“. To je typicke pro město, kde i jména ulic nemůžou být česká, hlavně když jsou po významných osobnostech (Schweitzerova, Wittgenstein ova, apod.)

Tady na Morave

Je zvykem, že vozovna, tam kde je jich více v jednom městě, funguje jako samostatná organizační jednotka s veškerým potřebným zázemím pro vypravování a údržbu tramvají ve „svém“ rajonu.
Zde se bude jednat pouze o odloučené odstavné pracoviště jediné olomoucké vozovny. Proto odstavná hala. Žargonový neologismus „odstav“ se používá u této stavby z toho důvodu, že dlouho nebylo jisté, zda dojde k výstavbě haly nebo jen kolejiště. Proto projekt „odstavu“, což se u olomouckých dopraváků uchytilo.

Vašek

Takže ve výsledku druhá vozovna.

milan

Haná je více špecifická oblast než se může zdát. Tam není nic normálně. Tam se staví jen to, co se hodí bří Tesaříkům. Taková Hanoj, makrodrapy skutečných vládců a pak chatrče a chýše ovcí.

Honza Vrba

Tak ještě zbourat 3/4 Brna a ten zbytek už tak zničenýho pohraničí. A taky Státní operu Praha zbourat, ať se definitivně odněmčíme, ne?

MKzB

Další provizorium. Mám pocit, že v Olmíku nic než provizoria neumí.

Tady na Morave

Provizorium? Je to normální stálé řešení.
Že to není plnohodnotná vozovna s potřebným zázemím pro údržbu, no tak to je výsledek toho, že 100tis. město s českým rozpočtem provozuje tramvajovou dopravu v takovém rozsahu. Což je samo o sobě malý zázrak.

Michal

Je to provizorium – navěky. V Hodolanech měla být postavena nová vozovna pro celou síť ( stara v centru by se zrušila) ale měla stát okolo 2 mld, na což Olomouc nemá a nebude mít vzhledem k svému rozpočtu, dluhům atd.
Tak se místo toho postavil odstav, aby soupravy nestály přes noc na ulici.
Tím se ale nevyřešil problém že stará vozovna nestači kapacitně…

Tady na Moravě

Pokud přistoupím na sarkasmus tak to je „provizorium“. Reálně ale ne.

Kalanis

Olomouc jen flikuje.

Patrik

Nevím, o jaqkém rozsahu píšete… vždyť olomoucká tram dráha je se svým cca 18- ti km délky nejmenší v Čr. I když je pravda, že nemůžeme počítat jablonec a Most, kde tramvaje jedou osm kilometrů lesem a ne městem.

Jan Novak

Olomoucký deník, do kterého psal článek Jan Sůra, má ve fotogalerii i situační zákres.
Vždycky mi vrtá hlavou, proč stejný Jan Sůra nedá situaci i do vlastního článku zde….
https://olomoucky.denik.cz/galerie/hala-pro-odstav-tramvaji-v-olomouci.html?back=1185817406-1929-43&photo=3

Divočák

Hit dneška v Olmíku : Vlak a sdílená koloběžka

robert

Jen taková drobnost – tramvaje na Trnkovu už jezdí. Teď se staví trať na Zikovu a Schweitzerovu ulici.

Alda Zapletal

Prosím, opravte si v článku chybu. Nejedná se o stavbu tramvajové trati do ulice Trnkova (tam už vede), ale o pokračování výstavby této trati z ulice Trnkova do ulice Schweitzerova.

Tady na Moravě

Přísně vzato na Trnkově ulici žádná tramvaj nejezdí ani jezdit nebude. Jezdí jen do zastávky Trnkova, která se jmenuje po ulici kolmé na tuto zastávku.

Kubrt

Dvě výhybky? Spíš 4, když má být vjezd z obou směrů, tak i výjezd, předpokládám.

Tady na Moravě

Nebude vjezd z obou směrů, ta formulace je zavádějící. Bude napojení do obou kolejí, ale vždy jen ve směru Hl.N. (S tím, že by bohatě stačilo jen jedno napojení vzhledem k přítomnosti smyčky Fibichova a potřebě do haly stejnak zacouvat, protože bude bez objízdné koleje/točny. Zřejmě je to z důvodu, že by servisáci potřebovali jednoduše najet s vozem čelem obráceně.)

vjkm

Kvůli řazení obousměrných PX, případně lepšímu přístupu při údržbě je oboukolejné napojení potřeba. V původní studii to tak nebylo.

robert

Celkem tam bude 5 výhybek, představ si to jako vjezd do výtopny na nádraží.
A jak Moravák píše, ta formulace je opravdu zavádějící. Kdybych ten projekt neznal, myslel bych si, že tam bude triangl. Ale skutečně je to tak, že bude možné vjet do areálu i z koleje od Hodolan. Ale tak, že se bude zasouvat. Čili tramvaje budou vjíždět zádí.