V Olomouci řeší tlačítko dveří jediného elektrobusu

Elektrobus SOR NS Electric. Pramen: SORElektrobus SOR NS Electric. Pramen: SOR

Dotykové tlačítko ovládání dveří se stalo předmětem diskusí kolem olomoucké MHD. Jediný tamní elektrobus, který se do provozu vydal na

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Tichavský

Nevím jak je na tom Olomoucký SOR, ale ty pražské jsem zatím vždy zvládl otevřít i rukavicemi a to je nemám zrovna tenké. Vzhledově tu vidím už tlačítka druhé generace a zdá se mi že jsou i spolehlivější, reagují zdánlivě dřívě, možná je to jen můj dojem a kromě obrázku jsou elektricky stejné. Reaguje to pěkně, velký kapacitní snímač nemá problém zaregistrovat dlaň i s několika milimetry mezery. Možná je problém jak se to někteří snaží mačkat, pokud jen jedním nataženým prstem jako mechanické tlačítko tak to mlže být málo. Chce to co největší plochu, takže pokud možno všemi prsty… Číst vice »

pony

Tak už jsem je párkrát viděl reagovat i na déšť venku 🙂 Stejně tak jsem viděl nějakého dědulu jak se to od sedačky snaží „zmáčknout“ holí. A tak různě. Ale jako jo, když se lidi naučí dotýkat se celou plochou dlaně a ne do toho jen dloubat prstem, nejspíš bude po problému (ale nad čím se pak budeme rozčilovat!).

Romanero

Takže z venku taky sundávat rukavice? Hmm a jakou výhodu má takové tlačítko 😛

LWQ

Dotykove tlacitko je „prakticky“ nerozbitne. To je hlavni vyhoda. Divim se do dnes, ze nejsou vsude. Rukavice? Bud mam ty s „dotykovou vrstvickou na prstech“ kdyz uz stejne chci tapat na displej ci si rukavici sudam, co na tom resit?! Navic staci mit na prstu par dobre umistenchy medenych dratku, aby se naboj prenesl. Spis si rikam, ze je skoda ze tlacitko neumi reagovat na mobilni telefon/smart hodinky, tim by si dnesni generace umela otevrit jedna basen. 😀

Martin V.

A nakonec se budou muset přizpůsobit výrobci rukavic… 🙂
https://www.f-mobil.cz/p/rukavice-glitter-na-dotykovy-displej-black/

U mobilů to chápu, ale dveře nepotřebuju zoomovat, ani rolovat. Ty potřebuju prostě jen otevřít. Na to by snad obyčejné prachu a vodě odolné tlačítko mohlo stačit.

Jirka

Ach ta SORka…

Tom

No jo DPMO Co po nich chcete Hnus

Martin

Nechci nic rikat, ale neprehani se to uz stemi dotykovymi hrackami? Proboha jaky vyznam to ma u tlacitka na dvere, nebo treba u automatu na jizdenky? Bohate staci klasika… A to, ze by to bylo dano vyrobcem, to se mi nezda, vzdyt si mohou do objednavky dat podminku… Neco podobneho bylo u prazskych tramvaji, tam se skoda zase ohanela objednavkou a pranimi objednatele, i kdyz to byl uplny nesmysl, nebo prv,i autobusy s vyklopnymi malymi okynky, tam se zase vyrobce i dopravce ohanel EU a pritom jini vyrobci vesele dal montovali soupaci a delaji to dodnes, viz busy Solaris… Ty… Číst vice »

LWQ

Napadlo Vas, ze dotykova tlacitka (spravne udelana) jsou „prakticky“ nerozbitna a bezudrzbova? Projektant to mysli dobre, ale cechacci/pepici/svejci jsou zas o. nejakou tu slepou ulicku dal … booze ….

Martin

To myslite vazne? Napadlo vas, ze klasicke tlacitko rozbit je taky dost velky problem a udrzba? Jaka? A jestli se vam nejake jednou za nekolik let podela, to je problem ho za par korun vymenit? Kolik jste videl rozbitych tlacitek u automatu na jizdenky nebo u vytahu? Kolik je rozbitych tlacitek u vozu metra na lince C? A co senzorova tlacitka, fotobunky, apod.? Proc zrovna u dopravnich prostredku se misto osvedcene technologie pouzije najednou jina, vyzadujici od lidi sundavani rukavic, tu upustite, musite se pro ni zvednout, zatimco lidi chteji vystupovat a nastupovat, nebo si kopuvat specialni rukavice (ja je… Číst vice »

xyz

Na tlačítka v MHD sahám aspoň v zimě (když tak jako tak mám rukavice s sebou) VÝHRADNĚ v rukavicích (přece jen jde o místa, kam sahají až tisíce lidí denně). (A mimo zimní období MHD příliš nevyužívám, chodívám pěšky) Zajímavé, že pro použití MHD je u takového vozidla najednou nutnost rukavice sundat. 🙁

LWQ

Jasne, takze pak mate vzorky vseho co budete mnit spolecneho s temi ostatnimi o na svych rukavicich, kde ma ten botdel dost casu, vlhka a tepla projit k Vasi pokozce. Velmi rozumne. No ja zas rukavice vzdy sundavam, presne z vyse uvedencyh duvodu.

Jack Brody

…tedy bakterie, viry atd. preferujete přímo na prsty, aby mohly započít průnik skrz pokožku co nejdříve. Z pokožky prstů se také dostanou na vaše rukavice, ale zevnitř – a tam mají k dispozici daleko víc tepla a vlhka než na vnějším povrchu rukavic. 🙂 Nezapomínejme také na fakt, že mnozí původci chorob vydrží mimo lidské tělo omezenou dobu – sekundy či minuty. Pak jsou tu i ti, co vydrží dlouho, např. žloutenka typu A vydrží řádově týdny mimo tělo při pokojové teplotě. Přenos dostatečného množství virů k nákaze je pravděpodobnější přímým dotykem tlačítka, které nakažený předtím zmáčknul vlhkými prsty, než… Číst vice »

AAA

Super, takže k tomu že v každém prostředku fungujou tlačítka jinak přibude další level rozlišování – s rukavicema a bez rukavic

Jan Podivinský

V Olomouci mají všechny dopravní prostředky DPMO tlačítka stejná. Dokonce je každé z nich popsáno a doplněno krátkou instruktáží ve více jazycích. Hold dotykové věcičky jsou moderní a existuje mnoho rukavic, které tyto moderní technologie zvládají. Je tedy spíše otázkou, jestli není čas vylepšit rukavice, nezm zůstávat u starých technologií.

petr.r

gdpr? v rukavicách to nesejme otisk, ale nějaký tlačítka na semaforu taky nejdou v rukavicích.

Indian

A já myslel, že technika se má přizpůsobovat lidem a ne lidé technice…

SOR tímto mimochodem vytváří v lidech podvědomé znechucení z elektrobusů. Otázkou je, zda-li to je, nebo není cíl.

Indian

Kurňa já teď přišel na to, k čemu je to dobrý… Ale kam si myslím, že tohle Overtonovo okno povede si nechám radši pro sebe.

Kuba

To není o elektrobusech, SOR ty stejná tlačítka má i na autobusech a trolejbusech, akorát v Olomouci mají naštěstí od SORu jen ten jeden elektrobus.

Indian

Však jsem sám sebe hned doplnil výše…
K tomu doplním ještě nápovědu – Systém sociálního kreditu.

LWQ

I prd velebnosti. Tyhle tlacitka ma SOR vsude a nejen on, jsou totiz nejrobustnejsi proti utoku pouzivani a cestujicich obecne. Technika je tu pro lidi, ale lidi se k technice musi umet chovat.

železničář v důchodu

„Z našeho pohledu jsme cestujícím objasnili celou situaci, a usnadnili jsme jim tak nástup do elektrobusu,“ napsal DPMO v komentáři.“
To je tedy hodně divný pohled – a že by to bylo nějaké „usnadnění nástupu do elektrobusu“, to tedy „ani náhodou“!

Honzík

Jinde běžná věc, v Olomouci na to civí

Kuba

Holt to je jediný SOR v Olomouci na MHD. V Solarisech jsou naštěstí normálně fungující tlačítka.

Romanero

Jinde to rozhodně není běžná věc.

Ludwig

Tak si říkám, jestli méně není někdy více…

Martin

Nechápu. Dříve třeba do vagonu dokázali lidi použít dvě jištění a potom kliku a po nastoupení to za sebou dokázali v pohodě zavřít a teď je maxiproblém jedno tlačítko….