V Norimberku vyjely první modernizované tramvaje GT8N
Tramvaj GT8N v Norimberku. Foto: VAG
Modernizace má prodloužit životnost tramvají o dalších dvacet let.
Modernizace má prodloužit životnost tramvají o dalších dvacet let.
Škoda že sa v roku 1992 nepodarilo kúpiť licenciu a na jej základe postaviť upravený voz o šírke 2,4 metra a dĺžke cca. 30 metrov. Predný a zadný predstavok upraviť tak, aby sa tam dal dať ďalší motor – jeden pod kabínou vodiča, druhý vzadu, vďaka čomu by mohlo byť poháňaných 5 náprav zo šiestich. Samozrejme by to znamenalo dlhší spojovací hriadeľ s väčším počtom kardanových krížov pod podlahou a úpravy pojazdu, krajné články by mohli byť opružené 50/50.Toto sa malo licenčne vyrábať pre domáci a potenciálne východný trh. Lenže ČKD vtedy pracovala na RT6N1, nikto nevedel vopred odhadnúť ako… Číst vice »
Teda čo to píšem, mohli byť poháňané všetky nápravy, stredný článok má dostatočnú dĺžku a dvere by boli iba 4 na jednej strane, ako na v Prahe testovanom voze.
No, žiaden motor pod búdou vodiča byť nemusel a do 2. a 3. článku (jednosmerné vozidlo) sa v pohode zmestia oba motory bez nutnosti ich predlžkovania. Akurát hmotnosť by to zvýšilo.
A Trojskou a Barrandov to pravidelně mělo jezdit jak?! Praha kvůli adherzi zamítla i K2.
Ty vozy jezděj třeba v Mainzu na větším stoupání, než je Trojská.
Noi do Prahy je to nevhodny, prudke oblouky vyzaduji spise otocne podvozky…
V roce 1990. A stále v roce 1998 Praha přebírala vysokopodlažní tramvaje Tatra T6.
No vždyť i Škoda 13T vyvinutá v roce 2007 tam mezi články má 2 schodky…a první cca 2 roky měla vnitřní rozmístění sedadel natolik tragické, že se s tímhle z roku 1990 nemohlo srovnávat.
Protože když se tu GT6N zkoušelo, tak si odrbalo na Prašňáku břicho. http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2012102201
A v roce 2020 Praha stále modernizuje T3.
Skoro jak brněnská EVO 😀
Sezeni nad podvozkem bylo mozna asi porad je, vazne tragicke. Mezera pro chodidla byla mensi nez pro normalniho cloveka takze tam musela byt sikmo nebo nejak opreny o ten plech, a to neni moc prijemny, a kdyz si nekdo jeste sednul naproti vam tak to bylo jeste horsi, to tam s tema nohama valcite, protoze neni kam je dat. 😀 Nemam ty tramvaje rad.
Které tramvaje nemáte rád? GT8N, nebo EVO 2.nebo GT6..
Však se u 14t sedačky predelsvaji.
Mám dvě otázky : 1) Takhle pěkně nízkopodlažní to Němci měli už v první půlce 90.let? a 2) Těch 24 milionů eur je jen za modernizaci 26 dlouhých nebo těch 40 tramvají dohromady?
Prototyp plně nízkopodlažní tramvaje GT6N poprvé vyjel na koleje už v roce 1990. Západoněmecké a francouzské tramvaje byly tehdy vývojově o mnoho let vepředu ve srovnání s beznadějně zastaralou východní produkcí.
Cena 24 milionů je za modernizace všech 40 tramvají dohromady.
Na obrázku je vidět tříčlánková tramvaj GT6N, a nikoliv GT8N, jak v poznámce uvedeno
Díky za upozornění, už je tam správná.
👍
Nadčasové a stále hezké tramvaje, ale že to bude jezdit dalších 20 let, to mi nějak nesedí.
Myslím si, že 20 let jezdit budou, ale třeba na Ukrajině, protože Norimberk má objednaná Avenia s opcí takovou, že může nahradit celý vozový park.
Čistě teoreticky, umožňovaly by jejich podvozky provoz na 1520 mm? Prakticky – jak dlouho by vůz této koncepce vydržel pojíždět po ukrajinských kolejích? Ale tak třeba až je za 10 let v Německu vyřadí, budou koleje ukrajinských měst OK 🙂
Tak tomu, že by koleje v tramvajových provozech Ukrajiny byly za deset let OK, tomu se skutečně věřit nedá. Myslim, že Ukrajinci mají, bohužel, jiné priority.
Ak udrzia terajsie tempo s reformami a stahovanim investicneho dlhu v MHD a cestnej infrastrukture s vynimkou Kyjeva a Dnipra je 10 rokov realne., aby kolaje boli OK..
Mohly by být, ony západní firmy občas dostanou nutkání pomáhat těm, kdo to potřebuje (a sehnat potom odběrateli i financování, aby měli práci). Takže ne všude, ale v některých městech by se to povýst mohlo. Je pravda, že za 5 hřiven je to krásnej adrenalin, kterýmu se leckdy nevyrovná ani horská dráha.
Ukrajina cestnu i kolajovu infrastrukturu modernizuje teraz velmi rychle( pomalsie to ide len v Kyjev, Dnipro a Konotop) a second hand vozy uz kupuje tiez malo DP a snazia sa uprednostnit ich vyrobcov…. zvlast Elektron a Tatra Youg su vydarene veci…. takze na to, ze to skonci na UA by som sa nespoliehal a ano vedia to zmenit na 1520.. ale s vynimkou Dnipra kde je priorita infrastruktura, Kyjeva a Konotopu sa second h. vozy kupuju minimalne
Vacsina UA miest modernizuje kolaje vcelku rychlym tempom a aktualne aj tram vozy nove a velmi vydarene ( hlavne Tatra Yug, Elektron Lviv a Ethalon zacina – ich vyrobcovia)….. s vynimkou Kyjeva, Dnipra a velmi malych prevadzok sa nakupy second hand blizia temer k nule…
Proč by ne? Spousta tramvají si 40 roků odsloužila.