V Norimberku vyjely první modernizované tramvaje GT8N

Tramvaj GT8N v Norimberku. Foto: VAGTramvaj GT8N v Norimberku. Foto: VAG

Modernizace má prodloužit životnost tramvají o dalších dvacet let.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
dopravopat

Škoda že sa v roku 1992 nepodarilo kúpiť licenciu a na jej základe postaviť upravený voz o šírke 2,4 metra a dĺžke cca. 30 metrov. Predný a zadný predstavok upraviť tak, aby sa tam dal dať ďalší motor – jeden pod kabínou vodiča, druhý vzadu, vďaka čomu by mohlo byť poháňaných 5 náprav zo šiestich. Samozrejme by to znamenalo dlhší spojovací hriadeľ s väčším počtom kardanových krížov pod podlahou a úpravy pojazdu, krajné články by mohli byť opružené 50/50.Toto sa malo licenčne vyrábať pre domáci a potenciálne východný trh. Lenže ČKD vtedy pracovala na RT6N1, nikto nevedel vopred odhadnúť ako… Číst vice »

dopravopat

Teda čo to píšem, mohli byť poháňané všetky nápravy, stredný článok má dostatočnú dĺžku a dvere by boli iba 4 na jednej strane, ako na v Prahe testovanom voze.

dopravopat

No, žiaden motor pod búdou vodiča byť nemusel a do 2. a 3. článku (jednosmerné vozidlo) sa v pohode zmestia oba motory bez nutnosti ich predlžkovania. Akurát hmotnosť by to zvýšilo.

Kalanis

A Trojskou a Barrandov to pravidelně mělo jezdit jak?! Praha kvůli adherzi zamítla i K2.

A. Mikulka

Ty vozy jezděj třeba v Mainzu na větším stoupání, než je Trojská.

Martin

Noi do Prahy je to nevhodny, prudke oblouky vyzaduji spise otocne podvozky…

Jedine vlaky

V roce 1990. A stále v roce 1998 Praha přebírala vysokopodlažní tramvaje Tatra T6.

liposh

No vždyť i Škoda 13T vyvinutá v roce 2007 tam mezi články má 2 schodky…a první cca 2 roky měla vnitřní rozmístění sedadel natolik tragické, že se s tímhle z roku 1990 nemohlo srovnávat.

Kalanis

Protože když se tu GT6N zkoušelo, tak si odrbalo na Prašňáku břicho. http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2012102201

pkb

A v roce 2020 Praha stále modernizuje T3.

Liboros

Skoro jak brněnská EVO 😀

Lukáš

Sezeni nad podvozkem bylo mozna asi porad je, vazne tragicke. Mezera pro chodidla byla mensi nez pro normalniho cloveka takze tam musela byt sikmo nebo nejak opreny o ten plech, a to neni moc prijemny, a kdyz si nekdo jeste sednul naproti vam tak to bylo jeste horsi, to tam s tema nohama valcite, protoze neni kam je dat. 😀 Nemam ty tramvaje rad.

Jindra

Které tramvaje nemáte rád? GT8N, nebo EVO 2.nebo GT6..

Patrik

Však se u 14t sedačky predelsvaji.

Liposh

Mám dvě otázky : 1) Takhle pěkně nízkopodlažní to Němci měli už v první půlce 90.let? a 2) Těch 24 milionů eur je jen za modernizaci 26 dlouhých nebo těch 40 tramvají dohromady?

Ondra K.

Prototyp plně nízkopodlažní tramvaje GT6N poprvé vyjel na koleje už v roce 1990. Západoněmecké a francouzské tramvaje byly tehdy vývojově o mnoho let vepředu ve srovnání s beznadějně zastaralou východní produkcí.

Tomáš

Cena 24 milionů je za modernizace všech 40 tramvají dohromady.

Tomáš

Na obrázku je vidět tříčlánková tramvaj GT6N, a nikoliv GT8N, jak v poznámce uvedeno

Tomáš

👍

Ondřej

Nadčasové a stále hezké tramvaje, ale že to bude jezdit dalších 20 let, to mi nějak nesedí.

VojtaDrevik

Myslím si, že 20 let jezdit budou, ale třeba na Ukrajině, protože Norimberk má objednaná Avenia s opcí takovou, že může nahradit celý vozový park.

Kubrt

Čistě teoreticky, umožňovaly by jejich podvozky provoz na 1520 mm? Prakticky – jak dlouho by vůz této koncepce vydržel pojíždět po ukrajinských kolejích? Ale tak třeba až je za 10 let v Německu vyřadí, budou koleje ukrajinských měst OK 🙂

Jindra

Tak tomu, že by koleje v tramvajových provozech Ukrajiny byly za deset let OK, tomu se skutečně věřit nedá. Myslim, že Ukrajinci mají, bohužel, jiné priority.

DJ TRAIN

Ak udrzia terajsie tempo s reformami a stahovanim investicneho dlhu v MHD a cestnej infrastrukture s vynimkou Kyjeva a Dnipra je 10 rokov realne., aby kolaje boli OK..

Gajda

Mohly by být, ony západní firmy občas dostanou nutkání pomáhat těm, kdo to potřebuje (a sehnat potom odběrateli i financování, aby měli práci). Takže ne všude, ale v některých městech by se to povýst mohlo. Je pravda, že za 5 hřiven je to krásnej adrenalin, kterýmu se leckdy nevyrovná ani horská dráha.

DJ TRAIN

Ukrajina cestnu i kolajovu infrastrukturu modernizuje teraz velmi rychle( pomalsie to ide len v Kyjev, Dnipro a Konotop) a second hand vozy uz kupuje tiez malo DP a snazia sa uprednostnit ich vyrobcov…. zvlast Elektron a Tatra Youg su vydarene veci…. takze na to, ze to skonci na UA by som sa nespoliehal a ano vedia to zmenit na 1520.. ale s vynimkou Dnipra kde je priorita infrastruktura, Kyjeva a Konotopu sa second h. vozy kupuju minimalne

DJ TRAIN

Vacsina UA miest modernizuje kolaje vcelku rychlym tempom a aktualne aj tram vozy nove a velmi vydarene ( hlavne Tatra Yug, Elektron Lviv a Ethalon zacina – ich vyrobcovia)….. s vynimkou Kyjeva, Dnipra a velmi malych prevadzok sa nakupy second hand blizia temer k nule…

Jiří Kocurek

Proč by ne? Spousta tramvají si 40 roků odsloužila.