V Nepálu havarovalo ATR 72, nejméně 67 mrtvých

Nehoda ATR 72 společnosti Yeti Airlines při přistávání na letiště Pokhara. Foto: Rahul Sisodia / Twitter.comNehoda ATR 72 společnosti Yeti Airlines při přistávání na letiště Pokhara. Foto: Rahul Sisodia / Twitter.com

Stroj směřoval z Káthmándú do města Pokhara.

6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Y.K.

Tak na tom videu vidím klasické přetažení v nízké rychlosti a pád po křídle, ale proč to přetáhli, to není zřejmé. Záznam z ADS-B je děravý jak řešeto, na to aby řekl více.

axon

na videu to vypadá že nemá vytažené vztlakové klapky?

Y.K.

To tam fakt vidíte? Ještě v přímém letu je zoubek na odtokovce, tak působí spíše vytažené, v pádu není úhel pro výhled až na klapky. Přestože to milion lidí na internetu i na AV Heraldu vytahuje: „nevidím klapky“. Bez nějaké jistoty, že je může vidět.

Lukáš F.

Psal to někdo na soc.sítích u toho videa, že prý je mechanik, studoval to snímek po snímku a myslí si, že flaps nejsou vytažené (nebo minimálně nejsou v té pozici, ve které by měly pro přistání být). Nevím, jen předávám.

Ivan_pha

Video je nevalné kvality, ale na posledním záběru na křídlo, kde je letadlo již notně nakloněné, mi také připadá, že je průžez křídla dost tenký na to, aby byly ladpy vytažené. Zvětšete si to na ma.x a jukněte ještě jednou.

Končím ale se spekulacemi, uvidíme, na co přijdou.

Y.K.

Právě, spekulace bez jistoty nikam nevedou. Navíc let bez klapek není důvod k přivedení dopravního letadla do vývrtky/pádu o křídle. Situace „low speed“, alarmy, stickshaker, to jistě, ale utržení proudnic je něco kam se dopravní letadlo vůbec nemá dostat a má na to kopec výstrah. Těžko řicí jak se dostali tak „daleko“, jestli měli výkon motorů atp….