V Německu začali vypínat odjezdové tabule na nástupištích, když nejede vlak
Odjezdové tabule na berlínském hlavním nádraží. Foto: Deutsche Bahn
Novinku využije DB hlavně na menších nádražích.
Novinku využije DB hlavně na menších nádražích.
Hm, vynikající… to by nestačilo snížit podsvícení případně nechat zapnutou jen jednu jedinou řádku – příští spoj?? Stačí aby bylo vidět že tabule je funkční a SKUTEČNĚ nic nejede, že se nejedná o poruchu… tato informace by při dnešní technologii LED měla jít zprostředkovat za „cenu“ několika jednotek wattů…
A uměli by to ty monitory (co jsou na obrázku)?
Nechci se hádat, ale mám dojem, že některé cedule tohle běžně dělají i u nás.
A minimálně tady na Šternberské – odjel poslední vlak a vše naráz OFF (staniční osvětlení i cedule). Takže na těch posledních modernizacích už se to asi umí taky.
Zrovna tohle smysl má a ušetří to mnohem víc než zákaz aut nebo nejnovější nesmysl zelených extrémistů – zakázat jízdu autem o víkendech.
To bude skvěle fungovat pro 24/7 provozy, kde se drží pohotovost doma a máte 30 minut na dojetí do práce.
Havárie vodovodu, strom v elektrickém vedení… žebřík se určtě skvěle vozí na kole…
„Ekolog“ z berounského nádraží měl pravdu. A to ho měli za blázna.
Takové Čerčany, kde svítí zářivky na prosklené rampě podchodu skoro všechny a konkurují zdařile slunci a v podchodu naopak nesvítí ani jedna….
Fakt se polepšete v Čerčanech, a osvětlete podchod, nebo si jdete vstříc průšvihu. Takové podchody by se měly rozsvěcovat ale na fotobuňku,/či tak nějak), ne aby to svítilo zbytečně 🙂
Vzpomínám na zlaté Signaltrony, které potřebovaly elektřinu pouze na pár desetin sekundy kvůli překlopení tabulky s údajem, načež tam ten údaj mohl být libovolně dlouho bez potřeby napájení… 😁
A v noci nemusely být podsvícené?
Dokud svítilo aspoň něco „okolo“… pokud ne, tak bych se bál že někdo napadá do kolejiště??
Doufám, že počítám dobře: 720kWh/6400kW=0,1125h=6min45s.
Tj. jediný ukazatel za rok ušetří na necelých 7 minut jízdy Vectrona v plném výkonu. (to je kolik, tak dva rozjezdy ze stání do plné rychlosti na rovině?)
Je to jistě fajn, ale tohle nás asi nespasí.
720 kWh je jen za ty testovací nádraží. V plném provozu to bude o několik řádů víc.
Každá řeka začíná pramínkem a drobné úspory se poskládají.
Jasně, ale vytvoření podmínek pro to, aby vlaky mohly jezdit pokud možno plynule bez zbytečných zastavení a zpomalení přinese úspory mnohem větší.
Zbavit se 3000 V stejnosměru a s tím spojených ztrát. Traduje se, že polákům by to prý ušetřilo celou jednu uhelnou elektrárnu.
Vozidla s odporovou regulací už naštěstí mizí, obzvlášť u zastávkových osobáků nemá rozjezdový odporník dávno co dělat.
Několik řádů?? Bezbřehý optimizmus…
Však ani ten Vectron nejezdí po siti jeden jediný.
Předpokládám, že to nemá nikoho nebo nic spasit, má to omezit spotřebu, energie, které nemusí být spotřebována. Což je celkem správný přístup. Proti trakci je to malý odběr, ale ono těch maličkostí na dráze můžou být megawatty.
Takže vlastně klimaticky neutrální už jsme v této oblasti dávno byli. V dobách, kdy ty tabule neexistovaly a železniční zřízenec zazvonil na zvonec držící v ruce a obecenstvu oznámil příjezd vlaku. Kdo zná Švejkovo popíjení piva v táborské nádražní restauraci s několikerý hlášením staničního zřízence, ví o čem je řeč.
To je absurdni.
Takže ušetří další tisícinu promile. Bude to stačit?
Jenom aby to nebylo vic. Kdyz Nemecko mohutne rizene deindustrializuje, procentualne roste vaha spotreby mimo prumysl.
To by bylo na knihu, na to tady není prostor.
K tomu německému pořádku: loni v červnu na stanici na berlínském letišti na tabuli pořád běžely příjezdy a odjezdy vlaků včetně hlášení, i když spoje byly zrušené.
Po půl hodině se to člověk dozvěděl od jakéhosi údržbáře, který ani nebyl zaměstnancem DB.
A přitom by stačilo hodit do kotle pár lopatek uhlí navíc. Když už jim zrušili tu jadernou zlost 😁
To už mi jako zajímavější námět přijde zhasínat seřaďovací návěstidla mimo dobu, kdy probíhá posun. Těchto návěstidel jsou ve stanicích často desítky, trvale svítí modrá, ale posunuje se třeba jen jednou i za několik dnů.
Jak je to s posunem mimo stanici? Je možný? Jedno takové návěstidlo znám a svítí stále modře, předpokládám, že i když je posun mimo stanici možný, tak se tomu děje málokdy.
V Rakousku mají toto myslím vyřešeno tabulemi „Rangierende“ (nevím teď přesný název) které zakazují za běžných podmínek posun dál.
U nás je to označník, který může být klasický bílý „kolík“ s modrou špičkou, nebo nahrazen právě seřaďovacím návěstidlem. Existuje pak posun za označník (posunový díl nesmí celý opustit obvod dopravny – minout vjezdové návěstidlo pro opačný směr), pro který se Se ve funkci označníku musí obsloužit (nebo zpravit strojvedoucí), a pak vyloženě posun mezi dopravnami, pro jehož odjezd z dopravny ale označník jednoduše neplatí (jako by tam nebyl).
Tak zrovna označník bych asi nechal trvale zapnutý. Spíš jsem měl na mysli ty spousty seřaďovacích návěstidel a trpaslíků, rozdělujících koleje na sektory, apod., které měsíc svítí, aniž by se kolem nich reálně posunovalo.
Jo a červená návěstidla na konci kusých kolejí nahradit červenou odrazkou a 2W jsou doma
V USA zhasínají návěstidla autobloku, pokud v celém mezistaničním úseku není žádný vlak.
Důvodem je úspora žárovek, ne proudu.
Ono žárovky v návěstidlech už je taky docela přežitek.
A proč jen seřaďovací návěstidla? V takovým Novým Údolí svítí návěstidla celou noc úplně zbytečně. A stanic tohoto typu po síti najdeme víc než málo…
Pravda, v době dopravního klidu by bylo možné vypnout vše.
Ještě mne jako působivý příklad napadlo vjezdové návěstidlo 2S ve Střelicích. Druhá kolej ještě není postavená, zatímco červená na návěstidle už rok svítí do krajiny ve dne v noci.
Do Kamenných Žehrovic od Libušína se nejezdí už drahně let, trať zarůstá stromky, přesto jak vjezdové náv., tak jeho předvěst trvale svítí…
V dnešní telefoni době nebudou potřeba. I naše SŽ má aplikaci pro telefon kde je máte ve vašem mobilu a můžete koukat i na zastávky kde cedule vůbec není.
Nebo ještě lépe, stačí mít klasickou aplikaci idos a tam máte jak vlakytak i autobusy, protože většina autobusáku cedule nemá. Vidím to tak že v budoucnu budeme mít ty cedule v mobilech a navíc budeme moci sledovat jak vlak tak i bus atd.
To jste pak ale závislý na 1) smartphonu, 2) mobilních datech anebo přepínání se mezi veřejnými wifi, 3) konkrétní aplikaci většnou konkrétního dopravce. Jít s mobilem v ruce a sledovat které nástupiště je to „moje“ je méně uživatelsky přívětivé, než jen zvednout hlavu a vidět.
Navíc, vážně informace o konrkétním nástupišti (včetně mimořádností apod.) jsou i v aplikaci Idos? Jestliže samotná SprŽel tyto informace zveřejňuje až pár minut před odjezdem vlaku..?
Tak do toho mobilu snad taky kouknete jednou, ne? Nemusíte se do toho koukat neustále.
V Můj vlak se informace objevují občas dokonce rychleji než v Praze Hlaváku. O pár vteřin třeba ale rychleji.
Telefon má dneska každej a data taky, nepíše se rok 2000 😉 navíc i jízdenky a platby se vše tlačí do elektronické podoby, žádná hotovost a papírové jízdenky. Takže se můžu jednoduše podívat a nástupiště a vše to ukazuje taky, dělám to přes telefon posledních minimálně 5 let a kolikrát se mi stalo, že na tabuli bylo u vlaku špatné nástupiště ale v telefonu jo měli dobře, když jsem to posílal na kraj tak ten to pak vyřešil se SŽ že tam měli nějaké chyby (šlo o stanici železný brod). Případně odhalení že busline si psal nástupiště jak chtěl a… Číst vice »
Nadávají především ti,co jezdí síťově a ti,kterým na všechny úkony,prováděné během dne v mobilu,nestačí kapacita akumulátoru.
Tydlifon a nic jiného než tydlifon v ruce. Pak se nedivím, že všechno vypadá jak to vypadá. Pak říkejte něco dětem, když nic jiného než čumět do mobilu jako jejich rodiče neumí, u nás samozřejmě maminka.
Je to docela možné. Už teď vnímám chybějící drážní hodiny na spoustě zastávek v Rakousku a Německu. Spržel je dává všude, ale třeba za deset let je taky odmontuje. Ty tabule budou další krok.
Někde jsou i 4 na 5m délky- Hojsova Stráž hodinové nádraží
To chcete .. dobíháte na nádr a hledáte kam máte pokračovat v běhu…
… a místo kouknutí na ceduli muset lovit někde po kapsách mobil, spouštět aplikaci, hledat nádraží, že chcete odjezdovou ceduli.
Víte co si můžete s telefonem, co? .)
A potom mi telefon zkolabuje, zrovna ve chvíli, kdy bude dohánět vlak a je v zadeli.
V tom spěchu je ideální příležitost, aby mobil spadl na zem. Křup.
Něco tady nechápu…
Na té ceduli je vypsáno víc vlaků. Takže pokud 45 minut nic nepojede, tak cedule zhasne?
To opravdu za třičtvrtě hodiny neprojede nádražím žádný vlak? Co to je za nádražíčko? To i lokálka přes Horní Dolní jezdí častěji…
Jedná se o cedule na nástupišti, na té je vždycky vypsaný jeden vlak (ten který zrovna stojí u toho nástupiště nebo ten který přijede jako první, jako potvrzení „buď seš tady správně nebo ti to zrovna ujíždí z nástupiště vedle“)
Ale souhlasím, není časté že by 45 minut nejelo nic z konkrétního nástupiště.
Jak je vidět na titulní fotce, v Německu jsou na nástupištních tablech i Folgezüge, a že by 45 minut nic nejelo z jedné konkrétní koleje mi divné nepřijde (např. standardně jezdí vlaky po 2 hlavních kolejích a jednou za hodinu přijede do šturcu lokálka, nebo jakákoli stanice mimo HVZ, kdy toho jezdí míň a stačí míň kolejí).
>není časté že by 45 minut nejelo nic z konkrétního nástupiště.
Ústí – Kralupy (- Praha) jezdí Os po hodině.
Naopak, mimo Prahu a koridory je v noci velice časté, že mezi 23:00 a 03:00 nejede nic.
Celu noc
Co nechápete? Že ne na všech tratích je půlhodinový či kratší takt?
Osobáky třeba z Ústí n.L. na Prahu jezdí jak často?
Po hodině.
A tedy na zastávkách mezi Ústím a Kralupy zastavuje u daného peronu vlak jak často?
Po hodině.
Trať Ústí – Kralupy (- Praha) je tedy podle vás horší než lokálka přes Horní Dolní?
Ano, nechápete pojem „nástupiště“.
Tak v Německu to není problém. Dneska si koupím jízdenku na Vánoce a na jízdence mám přesně napsáno, kam si mám na nádraží stoupnout. V tuzemsku to nevíme ani 5 minut po čase odjezdu… 😃🤦🏻
Inu, dobrá správa 😁🤷
A můžete tam stát i několik dní, pokud zrovna bude stávka 😁
Informace dojde do e-mailu na základě zakoupené jízdenky.
Dneska si jízdenku na Vánoce určitě nekoupíte, to bude nový grafikon a ještě se neví (a to ani v Německu), co a jak pojede 🙂 .
Na nový GVD je předprodej 1 nebo 2 měsíce předem.
Jasné. Ale víte, jaká byla myšlenka 😁
A potom tam stepujete, stepujete len aby ste náhodou zistili, že vlak stojí úplne inde. Zažité na Berlin Hbf.
A pak má vlak hodinu zpoždění, protože stojí na zhlaví a čeká až se uvolní ta kolej „že které to jezdí vždycky“. Známe
Mně přijde vtipné, že v Německu panely na nástupištích často ukazují spoj jedoucí za 8 i více hodin, pokud je to třeba nějaké obskurní nástupiště, kam v neděli nic normálně nejezdí. To by se u nás stát nemohlo.
Běžně v Dresden, nástupiště vedle S-bahnu Do Bad Schandau
To naše SŽ spoří podstatně víc. Odjezd EC do Berlína za 10 minut, člověk stojí na nástupišti 3 v Holešovicích, ale info na tabulích žádné. Vím, že jinde než u trojky to stavit snad ani nemůže, ale i tak pokaždé znejistím.
A co teprve hl.n. a ohlášení nástupiště v řádu nižších jednotek minut před odjezdem. Ufff.
Na to jsou paragrafy, to máte §1, §5, §6, §7 a §10 drážního desatera.
V Nymburce vždy rozsvěceli tabuli na nástupišti zásadně až v okamžiku, kdy byl vlak už na zhlaví.
Co kdyby se jim výhybka přehodila někam jinam? 😉
Jak to víš? 😀 Když to nehlásí, asi bude nějaký bordel. Není hlavák zasekanej a netočí EC souprava v Holešovicích? Nepojede náhradní autobus?
Je rozdíl, jestli tabule ukazuje „nic“ nebo je zhasnutá. Podle toho, co uvedli, tak jeden rozsvícený nic neukazující berlinotron žere nějakých 300 W.
Kdyby tak neexistovaly a léta se nepoužívaly tabule, které energii nespotřebovávají když se nemění…a že tím nemyslím zrovna eink, i když ten by taky šel.
Existují, ale nejsou buď levné na výrobu nebo na údržbu anebo mají omezenou nabídku předem daného textu k zobrazení. Použít běžný monitor (i když v průmyslové verzi) tak klidně může vyjít levněji i když to pak něco víc žere během roku. Eink je fajn, ale na velké rozměry je to stále dost drahá technologie oproti LCD.
On tím nejspíš myslel mechanický pragotron, viz také níže. Což ale podle mě žádné energeticky úsporné řešení není a oproti elektronické tabuli má mnohem horší funkčnost. To že Spržel tuto funkčnost neumí využít je druhá věc. Stačí se podívat na německý příklad – sektory, následné vlaky, stanice „přes“ hezky vypsané vedle sebe. Náš nejnovější model ukazuje „přes“ v podobě přeblikávajícího řádku, kde se stanice střídají po jedné (zbytek řádku prázdno), a pro jistotu to vůbec není poblíž názvu cílové stanice.
No jo, blikající text byl na webovkách taky kdysi hit…
No a ještě nezapomeňte třeba na jedoucí řádek s mimořádnostma na interaktivních mapách SŽ. Uživatelská zobrazení zjevně u SŽ dělají pouze odborníci!
Chybí už jen doplnit cedule „Unnötige Reisen verlängern den Krieg!“
Z 80. let si pamatuju:
„Nesviti nekde zbytecne?“
A což takhle promítat údaje o odjezdech na zeď resp tabuli, podobně jako u vnější pohyblivé vánoční výzdoby? Jen by ta zeď nebo tabule nesměla být orientována na osluněnou stranu, aby byly údaje dobře čitelné. Spotřeba elektrické energie by byla v takovém případě zanedbatelná, a to i bez vypínání..
Promítačka ale většinou žere násobek elektrické energie, než LCD panel.
Nemluvě o pořizovacích nákladech a ceně za údržbu.
Lampa od 5 tisíc Kč nahoru a měnit klidně i 8x do roka. A započítat výjezd technika, dělá se to ze žebříku, takže to zabere dost času.
Dneska jsem se na ty tabule v Německu koukal, je na tom krásně vidět, jak jsme v Česku pozadu. Hezky zobrazený řazení, sektory a následující vlaky.
To by mě zajímalo proč těch 15 minut po odjezdu? Proč ne hned?
Aby člověk mohl zjistit, že mu ujel vlak 😀
Mně by u nás pro začátek stačilo, kdyby se na nástupištích vypínaly eskalátory, když po nich zrovna nikdo nejezdí (vím o Praze hl.n. a asi i Plzni). Jako je to třeba v obchodních domech nebo jinde, kde řeší spotřebu elektřiny a náklady na údržbu. Nechápu, že to nikomu nevadí.
Třeba v Ostravě to funguje (když tedy fungují eskalátory :P)
No problém je, že zastavování eskalátoru způsobuje paradoxně vyšší náklady na údržbu, stejně jako start stop u auta :).
Někde je taky k vidění eskalátor, který se zpomaluje, při nástupu zrychluje.
To ja bych byl rad, kdyby se naopak zapinaly ve chvili, kdy po nich nekdo chce jet (taky Praha hl.n.)…
Nebo seřaďovací návěstidla, když se zrovna neposunuje.
A není tohle u nás běžný standard? Vůbec mě nevap
… nenapadlo, že to u DB funguje jinak 🙂
Odjezdová tabule svítí pořád
… teda v síti SŽ
Znát nástupiště 30 minut před odjezdem? Haha. To ani na tom prázdném nádraží se dvěmi kolejemi a frekvencí 1 vlak/12 hodin neumíme. To spíš zobrazit nástupiště 5 minut před odjezdem a 2 minuty před ho změnit na jiné
V sobotu k poledni jsem zavítal na nádraží ve Svinově, a na odjezdové tabuli u podchodu (ne přímo na nástupišti) svítily nástupiště a koleje u všech vypsaných vlaků. Jedna stejná kolej svítila i u 4 vlaků najednou.
Někdo asi měnil práci a žádal si o vyhazov na minutu. 😀
Já jsem to naopak ocenil, stejně jako asi všichni cestující
Jo, to vám věřím. Narážím na tu rebelii v SŽ, že to udělali tak, jak se to nikdy nedělalo. 😀
Ale robilo. Čo si všímam, tak to je raz tak, raz tak, závisí od toho, či zrovna chodí viac sťažností na to, že sa nástupištia vypisujú neskoro, alebo na to, že sa na poslednú chvíľu menia.
Na Svinově je to celkem běžné, ale nikde jinde jsem to snad neviděla.
To by v Česku nemohlo fungovat, protože tady nikdo nikdy neví, kdy vlak skutečně odjede, natož někam přijede…
Proč by ne vlaky u nás jezdí mnohem spolehliveji než v Německu.
Nejlepší vtip od Nového roku
Apríl už byl.
Pořád jich není tolik, co tam u nich.
Až na to, že v Česku už to jakou dobu funguje 😉
Především je pitomost pořád svítit tím modrým pozadím. Černé je lepší i pro kontrast. Jenže to by se někdo musel zamyslet.
To by museli použít OLED. Na LCD to svítí furt všude.
Je to tak, podsvícení je bílé a filtruje se to pak přes jednotlivé RGB pixely, takže tady jsou ty modré propustné prakticky všude a tam kde je text i ty ostatní dvě barvy. Na klasickém LCD není černá úspornější, naopak se to světlo drží uvnitř přes zatmavené pixely a displej se o trochu víc zahřívá.
Copak LCD nezmizí jako před časem staré žárovky?
Kde asi udělali soudruzi z NDR chybu ? Já myslel, že čím novější panely, tím úspornější , a že energie z obnovitelných zdrojů je skoro zadarmo 😂
Nebyl on nakonec lepší Pragotron? Ten v klidu nic nežral ne?
no a teď se dostaneme k elektronickýmu inkoustu a kruh se uzavře 😀
přesně
Myslím, že v Havířově je instalovali e-ink odjezdové tabule nedávno na zastávky. Někde jsem to zahlédl, ale nepovedlo se mi dohledat článek.
V noci a v podchodu osvětlení.
V klidu žral energii na osvětlení (za tmy a šera) a ten jeho elektromotor na překlápění pak žral docela dost. Přičemž to mělo spoustu dalších nevýhod, počínaje složitou „aktualizací“ a konče nízkou spolehlivostí, kdy to chybně nalistovalo nějaký nesmysl, ale obsluha o tom neměla zpětnou vazbu.
Pragotron jako takový uměl i zpětné vyčítání toho co zobrazoval na „hlavní“ tabuli, dokázala se přenášet informace na tabuli kontrolní, pokud existovala. Takže technicky „zpětná vazba“ byla vyřešená, ovšem ne všude využitá.
Já jsem měl na mysli zpětnou vazbu o tom, když to někde přeskočilo o položku vedle. Na Smíchově se stávalo, že jeden z těch tří pragotronů u stejné koleje ukazoval buď jinou cílovou stanici, nebo třeba odjezd o 10 minut později (umělo to i čas 17:62).
V Holešovicích měli dlouho tu zpětnou vazbu vyřešenou malou kamerou, která pragotron neustále snímala a obraz přenášela do dopravní kanceláře 😀
Podsvícené byly jen ty velkovní tabule, vnitřní obyvkle ne, neb stejně se tam muselo svítit. Velké systémy pragotronů vystačily s příkonem 300W, a to jen když se zrovna točily. Schválně zkusím to doma změřit, co bere jeden motor.
A kolik myslíte, že sežere trvale podsvícená odjezdová tabule. Celkově by dnes při nasvícení LED byl pragotron rozhodně úspornější. Tím ovšem nechci říct, že by byl vhodný jejich návrat, jeho další vlastnosti jsou dosti mínusové proti novějším informačních systémům 🙂
Ono to s tou spotřebou tak úžasné nebylo, například u nástupištních tabulí. Každá tabule co byla pod sklem, měla topné odpory (200 nebo 400W, už přesně nevím) a vytápěla vnitřek, jinak se sklo začlo potit (chladné rána)…. Motorky samy o sobě mají cca 2W. Takže ano, v klidu nic „nežral“, při přepisu to taky nebyla nijak velká spotřeba. Ovšem to vytápění u větší stanice mohlo být řádově jednotky kW… Jestli to „topení“ běželo stále nebo se zapínalo ručně, to ovšem nevím 🙂
Kdepak soudruzi, my už nebudeme mít nikdy odpočinek. My jsme teďka povolání převrátit svět. Ale pozor, ne vzhůru nohama. Hlavou vzhůru. Vzhůru nohama převrátili svět už kapitalisti.
Proč sem opisujete Leninovy myšlenky?
Protože jak je vidět na každém kroku, jsou už zase vysoce aktuální..
Cože?
Lži mohou někdy získávat víc živné půdy a oblbnout víc lidí. Nikdy se ale nestanou pravdou.
Patrně nevnímáte realitu.. 🤭🤣
Ta je taková, že Stalin a jeho spolustoloníci z videňské kavárny (ano, ten malíř s knírkem tam sedával s ním) povraždili víc dělníků a rolníků, než všichni ostatní dohromady od počátku věků.
Mao Ce Tun sám pak možná víc než všecky přírodní katastrofy od vymření dinosaurů.
Ale jako vážně. Jeden panel byl vypnutý průměrně 6 h denně a za rok ušetřil 720 kWh. To mi vychází na příkon 300 W. Není to nějak hodně? Spíš by to asi chtělo přejít na nějaké úspornější zobrazovací technologie.
Ona jsou, obě nádraží s hustým provozem.
Tak možná to byl jeden oboustranný ukazatel, t.z. dva panely zády k sobě aby to šlo vidět z obou stran? To by pak bylo 150W na panel. To už tak moc není.
Ne že bych měl přehled, ale když se podívám na obrázek k článku, tak jsou to 4 monitory, takže jeden á 75 W, což mě připadá pro monitor normální. A jestli jsou dneska úspornější, tak jsem zase ztratil přehled.
Tak klasické LCD jsou dnes uspornější, ale tady u těch zařízeních bych předpokládal spíš potřebu výdrže, než že ušetří pár wattů. Něco jako NASA stále používá prahistorická CPU z devadesátek – viz Perseverance vs zkouška mobilního CPU v Ingenuity. Jasně, tohle je trochu extrém 🙂
Měl bych ještě lepší nápad. Ty odjezdy by se daly vytisknout na recyklovaný papír a vylepit. To při provozu nespotřebuje vůbec žádnou energii, a nemusí se to ani vypínat!
Při frekvenci stávek na německé železnici by možná stačilo jen vypsat dny, kdy vůbec něco jede 😀
Jo, to je ještě lepší nápad! Čím víc stávek, tím víc elektriky se neprojezdí!
To bylo furt řečí, jak chtěj bůhvíco, a voni nám při tom zachraňují klima! Teda pane vachmajstr, ti nemčóři, to jsou hlavy!
Ano, protože papír je super na zobrazování aktuálního zpoždění a jiných nepravidelností.
Kolega P_V to myslel více než pravděpodobně myslel s ironií a nadsázkou 😉
To už vylepené je a dokonce s pevně danými kolejemi. Pokud se teda občas nemění, jako nedávno, kdy nás nahnali s kočárkem na nástupiště, které nemělo funkční výtah…
Souhlasím a při zpoždění by vždy přišel nějaký zaměstnanec nalepit tabulku upravenou o zpoždění 🙂
A chodil by co 5 minut s narůstajícím zpožděním. Teda na tohle bude potřeba přijmout posily 😃
V Přerově mají na jednom nástupišti ponechán jako historickou zajímavost ještě mechanický ukazatel odjezdů. Ten funguje na lidský tuk 🙂
Tím vypínáním jim ty tabule podstatně dřív odejdou do silikonového ráje. Je to nesmysl. Ale pro ekopropagandu dobrý…
Já to Němcům pokaždý říkám, ať se jdou nejdřív zeptat někoho v Čechách, jak to mají správně dělat. Ale je to marný, je to marný, je to marný.
Se svojí hysterickou Energiewende se zeptat mohli…
Tak já vám nevím, cena kWh teď v ČR cca 3 Kč, úspora píší 720 kWh ra rok na jedné tabuli, to je 2160 Kč na jedné tabuli za rok a při 1800 tabulích zmíněných v článku, to dělá cca 3 888 000 a upřímně netuším jestli je lepší tabuli vypínat nebo na ji mít zapnutou s žádnou informací, alespoň z hlediska životnosti.
Proč s žádnou informací?
Vždyť ta tabule může zobrazovat dopředu všechny následující odjezdy, co zvládne vypsat.
Ok, u dvou zmíněných nádraží, tam asi moc prostoje mezi odjezdy nejsou, ale třeba v nějaké méně vytížené stanici, nevidím problém zapnout tabuli 15 minut před odjezdem.
Proč myslíte? Kvůli častějším výkyvům teploty?
Ano, to je také důvod. Obecně jemné elektronice nesvědčí spínání proto, protože se tvoří i přepětí, což elektronice nedělá dobře.
To je ale případ tvrdého odpojení od zdroje či připojení, což nebude tento případ.
Ale oni to nevypínají vypínačem, elektronika se „odstavit“ a uspat umí celkem bez problémů. Na telefonu vám taky nesvítí displej celou dobu co je zapnutý a vše nejede na plný kýbl, většinou se to celkem chytře odstaví do různých módů spánku či „idle“.
Taky bych to viděl jako spořič obrazovky.