V Německu začala platit nová jízdenka na neomezené cestování, Deutsche Bahn kvůli zájmu spadl web

Berlín- Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czBerlín- Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Jízdenku má už přes tři miliony cestujících.

43 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karl vB.

Místo podpory investic měst do rozvoje systémů hromadné přepravy osob (od spolkové a zemských vlád) dochází k „projedení“ těchto ohromných prostředků formou podpory víkendových výletů levným časovým lístkem.
Erudovaný článek hodnotící loňský „9-€-Ticket“ a nyní zavedený „Deutschlandticket“ vyšel na serveru Československý dopravák.
https://www.cs-dopravak.cz/deutschlandticket-podpora-verejne-dopravy-nebo-pusty-populismus/

PAN

Skvělý analytický článek 👍 Pan Hinčica, 🎩ček 1️⃣*️⃣ Diky za upozornění.

PetrM

Jel sem dnes v Berlíně Rexem od ZOO do Postdam a vešel sem se až do třetího vlaku. Začalo být pěkně, všechny to táhne ven, děkuji nechci slevu zadarmo, tohle bude opakování loňských galejí.

Kebab

Přesně takhle by to dopadlo, kdyby zlí autíčkáři nechali auta doma a jeli hromadkou.

Marcel Štancl

Proč zlí autíčkáři on je hřích jet hromadnou dopravou?

Jiří Kocurek

Samozřejmě. Nejeden želzniční fanatik by nejraději, aby se na dráze žádní řidiči nevyskytovali, natož aby přijeli na vlak autobusem.

hank

Bývaly časy, že dráha stíhala odvézt i ty, z nichž se později stali autíčkáři. Viz například zdvojené 4dílné patrové soupravy o víkendech na příměstských tratích kolem Prahy. Tenkrát se lidi ještě nestyděli za to, že jezdí na chatu vlakem…

Georg

ne, tenkrat lidi nemeli jinou moznost nez 4x prestupovat a pak tim dobytcakem jet.

Jiří Kocurek

A taky se muselo na poštu, žádný telefon až domů. Kdo si chtěl ze Lhoty zatelefonovat, udělal si celodenní výlet do města vlakem, protože to měl na vlak 2 hodiny pěšky.

Jiří Kocurek

Jasně, tehdy dráha vozila lidi ze Vsetína do Zlína a zlí autíčkáři … jezdili s žebřiňákem a kradli dráze práci!

Twix

Zatímco dnes jezdí o víkendu na S7 šestivozové patro po půlhodině a na S2/S20 třívozové zrovna tak. Stejně tak patrové vlaky do Posázaví ještě nezmizely (a interval je kratší), ale je to hlavně o tom, že na ty chaty už lidi nejezdí trávit každý víkend, ani autem, ani ničím jiným, žije se jinak. Já si z těch dob pamatuji šílené kolony na Strakonické v neděli večer, to už také moc nebývá.

Twix

Když se to neudělá takhle skokově („měsíční síťovka za cenu denní“), tak ne.

Marcel Štancl

To je ta relativita pro někoho to jsou galeje, ale pro ekonoma je třeba efektivní návratnost investice. Není na světě člověk ten, aby se zavděčil lidem všem.

Leinad

Vážně? Co se tím vrátí?

Alexandr

Jel jsem dnes z Čestlic do Prahy a světe div se, úplně stejně jsem se nevešel do busu a musel jsem čekat na další. Jako kdyby lidé v hezkém počasí chodili ven, že?

PetrM

Mluvím o Berlíně a blízkém okolí kde mám něco naježděno a takové situace se před loňským zavedením “Nine Euro ticket” nestávali, jen výjimečně při mimořádnostech nebo větších eventech. Obecně je mi jedno kdo se co rozhodne dotovat, nicméně si nemyslím že to je správně. Účel (dostat lidi z aut) to neplní a dotovat lidem ježdění na výlety je nesmysl Jen se z veřejné dopravy, zvlášť o víkendech a prázdninách, stává totální “socka”.Ve finále to stejně zaplatí všichni, stejně jakoukoliv jinou dotaci ze státní kasy.

X 1

Byl prodloužený víkend. Narváno nebylo jen v Berlíně ale všude.
EC do Německa totálně vybudovány. Odpoledním Desirem z Děčína do Bad Schandau se jelo na stojáka. Navazující S-Bahn, pět patrových vozů, také plný.

abc123

Ještě doplním že RB/RE na Spandau a dále jsou narvány pravidelně, býť loňské léto to byly extrémy.

Jiří Kocurek

Jak je to možné?
§11 autobusy ve státní svátky nejezdí
§12 autobusem nikdo nejezdí

Těmito paragrafy je naprosto vyloučeno, abyste nějakým autobusem vůbec jel.

xyz

Srovnání 1. 5. v SRN vs. v Česku je nepřesné, protože u nás toho dne byli i cestující „za nákupy a z nákupů“, zato v SRN ne.

Hans

U nás by z toho vypadnul paskvil.

Jméno.m

Ten paskvil už tu máme v podobě Jízdenky na léto. Letos navíc s krásným 80% zdražením.

Georg

a s tim je to uz uplny nesmysl…

mlokXCM

Vy jste takovej ten už dopředu poraženej, co?

xyz

A „systém“ zcela vynechávající dálkové spoje + zcela přehlížející všechny dosavadní tarify je (viz právě Německo) co?

Vojtěch

Uvítal bych něco podobného v ČR, ale vzhledem k tomu, že už minimálně 12 let máme/budeme mít neschopnou vládu, těžko se toho dočkáme.

Hans

Zaprvné, neschopně byly všechny vlády a za druhé – již nyní vyhazujeme tři miliardy ročně na dotování dopravy těm, kteří to nepotřebují (dotování cestování studentů do a ze škol do toho nepočítám).

Vojtěch

Zaprvé, řekl jsem MINIMÁLNĚ, takže příště pls číst pořádně a stavět fakta na první místo před vlastní ego a zadruhé nevím, koho myslíte těmi 3 miliardami, když studenty a seniory ne.

Lang

Kdo to kromě nich ještě nepotřebuje?

Jiří Kocurek

Jízdenky za pakatel… to je asi to nejdůležitější, co má vláda dělat. Vyjednat zásovobání ČR plynem z neruských zdrojů je proti tomu zbytečnost – lidi ať mrznou, když nebude čím topit.

Pavel

k cemu rahle vec je? k nicemu.

jsou dulezitejsi veci.

Radan Stift

Taky už mám

Marcel Štancl

Za Vás bylo kudy do toho Německa jet! Varnsdorf – Eibau již nikdo nevrátí.

bakiy

A Nové Údolí – Pasov také ne… Ale co tím chtěl básní říci? Ono nejde jet do Německa třeba přes Vojtanov? 🙂

Marcel Štancl

To není zrovna směr Braniborsko….

malý bobeš

Zkuste do vyhledávače zadat „Zittau“; uvidíte, co se stane…

Georg

prosim najdete mu to sam a poslete. sam to nenajde, je retardovany.

Marcel Štancl

Přes Zittau zbytečná oklika.

Jiří Kocurek

Tož to je blbé, oni to dopravci nevědjí a normálně do toho Německa jezdí… jinudy.

Frantisek

A autem. 🙂 Ne každý touží objíždět zbytky železné opony.

Twix

To by nebyla diskuze o Německu, aby se tu neobjevilo něco o chybějících vlacích do Ebersbachu nebo Eibau. Nevadí že autobusová linka DÚK řeší obojí zároveň a lépe.

Marcel Štancl

Autobus vlak nenahradí.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Ano, jsem jedním z nich.