Nutno podotknout, že stávka se netýká jen strojvedoucích, ale i jiných profesí organizovaných v GDL. Např. někteří výpravčí.
likvidátor shotoushků
10 měsíců
U nás se zase řešila režijka. Nakonec to dopadlo tak, že kvičící menšina to vzdala a je konec s vyhrožováním.
Franta Chcípák
10 měsíců
Práva se nedávají. Práva se berou.
Ales Novak
10 měsíců
Chteji delat mene za vice…? A jeste by pro odborare mela byt specialni duchodova dolozka.
Nejnicemnejsi personal stejne jako v CR si vzdy nejvice vyskakuje,protoze muze. Ve velikosti je hold sila.
Si nejak neuvedomuji,ze zajistuju prepravu lidi,kteri z podstaty veci stavkovat nechteji nebo nemohou.
Bych za stavky zavedl odecet ze mzdy
dan Žatecký
11 měsíců
Tak když už i soudy jsou na straně vyděračů, tak je zbytečné se zde bavit o nějaké spravedlnosti, kterou mimochodem soudy mají ve svém erbu!
Sohaj
11 měsíců
Bavorský ex dnes z Mnichova v 6.44 odjel a je v Furth im Wald. Podle app DB navigátor jede durch do Prahy. Podle aplikace můj vlak je rozdělen do 2 vlaků. Jakoby nepřejel pouze státní hranici což bych nechápal. Takže dle Němců vlaky ALX jedou.
Dle odjezdových tabulí v Mnichově, vlaky do Prahy jedou.
Anonym
11 měsíců
Jen ať stávkují, u nás by se měli mnozí inspirovat a ne držet hubu a krok. Pro společnost jsou stávky ozdravné a pokud se nikdo neozve, stále tu budeme brát zlomek toho co Němci.
Dle ekonomických teorií akceptuje zaměstnavatel stávky, protože po nejaké době stávkující vyměknou a spokojí se s menšími požadavky. Kdyby zaměstnavatel věděl, že stávkující budou neoblomní, vše hned schválí a ke stávce vůbec nedojde, neboť stávkou by zaměstnavateli jen zbytečně utíkal zisk. To celé ovšem neplatí pro různé polostátní společnosti, kde zisk není hlavním smyslem podniku.
Nevim, v jakem oboru pracujes, ale v soukromych spolecnostech jsou mzdy trzni a opravdu schopni lide uz jsou u nas s ohledem na nizsi zivotni naklady placeni srovnatelne se Zapadem. A svete div se, ti lide toho nedosahli stavkama, ale naopak praci.
No já nevím, podnikatel vám sám od sebe nepřidá (a když ano, tak to jsou směšné částky typu +2%), to by byl sám proti sobě. Co si člověk „nevyřve“, to nemá. Ale jde to, stačí se prostě čas od času ozvat a když nic, tak důrazně, to většinou (u mne) pomohlo
Jako takhle obecně to fakt nefunguje. Možná máte štěstí na dobrý obor a firmu. Dělám vysoce odbornou činnost, kterou umí pár lidí a noví nejsou, v dobré firmě, která je v zisku a má dobré zakázka, ale platy rozhodně jako v Německu nemáme.
Za prumernou Nemeckou mzdu bych v Nemecku tak uplne delat nechtel. Vlastne vubec.
Spousta lidi sice vidi to krasne cislo na strane prijmu, ale “zivotni naklady” (pokud vubec) vyvozujou z toho, ze Lidl v pohranici ma obcas nizsi ceny, nez v CR.
Haló, budíček!!! Tahle hláška platila naposledy před 10 letyy. Bydlení už je u nás dnes v řadě případů dražší a služby hbitě dotaahují. O cenách zboží netřeba diskutovat.
Stále to není pravda, nelžete. Ano, pokud srovnáte bydlení v Praze s nějakým maloměstečkem v Německu, pak vám požadovaný výsledek vyjde, ale Berlín nebo Mnichov vůči Praze fakt nevychází líp.
Uklidněte se. Trávím v Německu dost času (předloni jsem tam byl skoro půlku roku), takže moc dobře vím, jaká je cenová hladina v Německu. Ano, pokud jdu do supermarketu, tak je to podobné jak u nás. Něco levnější, něco draží. Ale jakmile řešíte bydlení a to jak samotná nemovitost, tak teplo elektrika atd, nebo služby, ceny jsou úplně někde jinde.
Zákazník ke kterému jsem jezdil se mě snažil přetáhnout, finančně to vypadalo celkem hezky, než jsem si spočítal reálné náklady. Ano polepšil bych si, ale rozhodně ne natolik, aby mělo smysl se stěhovat do Německa.
U nas ve firme mame princip kazdorocnich salary reviews, ktery vychazej jak z plosnyho navysovani na zaklade inflace a vysledku spolecnosti a osobniho na zaklade plneni osobnich cilu/KPI. Treba vloni to u nekterejch dalo 10+ procenta, coz docela byt ne uplne, pomohlo s inflaci. A ze sveho okoli vim, ze tohle je u nadnarodnich korporaci beznej pristup.
Vzhledem k tomu, ze jsem mel nabidku do ciziny jit a vsechno jsem si nekolikrat pocital, trvam na svem tvrzeni. Koneckoncu, dalsim dukazem jsou zahranicni zamestnanci (bez expatskyho kontraktu, cili delajici za nase) v IT firmach. Stale casteji jsou tam Portugalci, Spanele, a dalsi obcane EU.
Náklady na život také máme pod polovinou toho, co u sousedů.
Jaksi… jezdím tam pracovně poměrně pravidelně, bavím se s kolegy z různých západních zemí, a že by si kdovíjak vyskakovali, to fakt ne.
A čeho tím dosáhnete? Nebo si potřebujete kompenzovat nějaký komplex? Každý tu myslí jen na sebe a vlastní prospěch, ale že se spousta lidí kvůli takovým pitomcům nemá šanci dostat do práce, do školy, k lékaři, to už tu nikoho netankuje, co?!!!
Chci vás vidět, jak byste mluvil, kdyby takhle stávkovali např zdravotníci, záchranáři, a vy potřeboval rychle záchranku pro sebe nebo někoho blízkého!!!
Už kvůli zadluženosti musela prodat Arrivu. Možná nezkrachuje, ale možná bude muset vyklidit podstatnou část německého trhu. To znamená restrukturalizaci a masové propouštění.
Kvůli jedné stávce a požadavkům, které konkurence přijala? Nebude tedy pro zaměstnance lepší pokud pak najdou práci u těch, kdo požadavky přijali? No, top manažerů se to netýká, ale možnost volby měli.
Netinera teda Alex to přijela, proč ne, když tam za pár měsíců poslední zhasne, bych taky slíbil modrý z nebe.
Avoda
11 měsíců
Na počátku devadesátých let bylo snad pro všechny Německo symbolem západní „normálnosti“. Etalonem ekonomiky nebyla Francie, I tálie nebo Španělsko, kde se permanentně stávkovalo pro všechny myslitené a nemyslitelné důvody, ale právě Německo. A vydrželo to více než dvě dekády. Číst články jako je tento v roce 2005 by tehdy spadalo do kategorie sci-fi. Co se s Německem za posledních několik let stalo? Vysvětlení je jednoduché. Do důchody odešla první poválečná generace, která prostě byla zvykla makat a nehledět při tom vlevo vpravo. Dnes ekonomiku táhnou jejich děti a mnohdy i vnoučata. Tedy ti, kteří nic jiného než blahobyt nezažili.… Číst vice »
Poslední věta je sugestivní otázkou. O něco méně sugestivně bych se zeptal vás – bude při pouze 35hodinovém pracovním týdnu dost strojvedoucích pro pokrytí vozby všech německých vlaků?
P. S. Když vás tu vidím – v listopadu 2023 jste tu obhajoval tzv. výstražnou stávku železničářů proti vládnímu balíčku. Jestli jsem něco nepřehlédl, tak té stávky se (oproti předchozím slibům) vaše, tzn. drážní, odbory nakonec neúčastnily. Pročpak? 🙂
Error – omlouvám se, spletl jsem pany „Jaaa“ a „jal“. V tom 11/2023 to obhajoval ten druhý (i když nynějšími tvrzeními toho prvního jmenovaného mi to splynulo).
Samozrejme že zmyslom života je mať sa čo najlepšie, prečo by sa niekto mal mať horšie keď nemusí? Rušňovodiči nie sú vaši otroci, ani nemajú žiaden záväzok voči vášmu šťastiu.
Možná na tu vámi popisovanou změnu mohlo mít vliv mimo jiné i to, že Německá spolková dráha byla do roku 1993 STÁTNÍ. Po začlenění východoněmecké Říšské dráhy, došlo v roce 1994 ke změně právní formy společnosti na Deutsche Bahn AG, (byť vlastněné státem), která je v permanentním dluhu, který roste. Rok 2005: ca.- 20 miliard EUR, rok 2022: ca. – 30 miliard EUR. https://ibir.deutschebahn.com/2021/de/konzern-lagebericht/geschaeftsverlauf/vermoegenslage/netto-finanzschulden/ Pokud si ještě dosadíte kontex, že na přelomu tisíciletí byla, ve srovnání s dneškem, docela klidná doba a optimistická nálada, nyní je svět pohybu, Asie hospodářsky roste, Evropa upadá. Ze státní kasy se teď masivně financují… Číst vice »
Ale musíme si říci, proč Evropa upadá. Protože výroba čehokoliv zde se stává nerentabilní z důvodu vysokých cen energií a surovin. Důvodem těchto vysokých cen je sebevražedná geopolitika evropských vlád a také podřezávání si větve v podobě zavádění nových daní a poplatků, která mimo EU neexistují. Pak není divu, že se německý automobilový a chemický průmysl stěhuje do USA a Jižní Korey. Rok 2024 bude fičák a to je dnes teprve 10. ledna. A protože ČR je vazalská ekonomika Německa, tak první co se bude optimalizovat a ořízne se, budou čeští subdodavatelé, protože z cizího krev neteče. A do toho… Číst vice »
S tou generační výměnou je to pravda. Ještě jsem zažil spolupráci s odcházející poválečnou generací – a byli to úplně jiní Němci (pracující). generace co přišla po nich, už nepracuje, jen telefonuje a schůzuje. Ještě bych k Vašim bodům dodal: a) integrace Východního Německa – to s bohatstvím hodně zamávalo. b) nástup levičáckých a aktivistických politiků, kteří jako jednotné řešení znají dotace (viz Angela M. – východní Němka, co hned po sjednocení vstoupila do politiky, takže o reálném životě v západním Německu nic nevěděla a na „kapitalismus“ si nesáhla) c) poválečné (převážně turecké) imigranty se snažili regulovat a hlavně integrovat… Číst vice »
Zaměstnanec
11 měsíců
A u nas nic… Kazdej strachy podelanej, odbory se tu placaji po ramenou, kdyz vyjednaji par %, cele je to k smichu.
Zaměstnanec
11 měsíců
A u nas nic… Kazdej strachy posranej. A odbory se placaji po ramenou, kdyz vyjednaji par % k vyplate. K smichu.
vitapb
11 měsíců
Takový to, když sypeš do infra miliardy eur, aby byl funkční systém o kterym nám se může jen zdát a stejně je to k ničemu, protože ti do toho co chvíli hodí vidle odboráři, takže se na vlak jako dopravní prostředek stejně nedá pořádně spolehnout. Nechci to soudit, nevim jaký tam mají skutečně zaměstnanci drah poměry, ale myslim že německý fírové by se za plat českých kolegů snad ani s organizováním nějaký stávky neztráceli čas.. Zároveň s tou kadencí, co čtu články o stávkách DB mi přijde, že odbory tam mají vedení na lopatě a můžou si tam s nima… Číst vice »
Palec nahoru, i když s výhradou vůči tomu „o čem se nám může zdát“ – protože leckteré „investice“ do německé infra byly naopak o osekání až na kost, zejména u vedlejších tratí (zrušení všech stanic vyjma křižovacích), ale i u některých hlavních (též rušení stanic = omezené možnosti předjíždění).
Nuž, osobní auta, snad i autobusy, ba i nákladní automobily tam – na rozdíl od vlaků – pojedou i v následujících dnech. Pravda, v aglomeracích asi spíše s problémy, nicméně mimo aglomerace se na stávající silnice vejdou asi spíše bez problémů.
Bohužel i s důsledky. Tedy, než začnou stávkovat řidiči, což by také mohli. A ano, někdy jsou ty investice do železnice buď sporné, nebo přímo protiúčelné.
František
11 měsíců
Se brzo prostavkuji k automatizaci – teda pokud taky nemají jako hlavní překážku automatizace, že každou chvíli fíra musí něco opravit kladivem.
Na automatizaci dopravy nevěřím – metro to má nejjednodušší a přesto automatické metra jsou pořád „popelkou“, i na tom vyspělém západě. železnice má teoreticky také slušné podmínky pro automatizaci a za těch 150 let (nebo jak dlouho tu je masivní žel. doprava) se v automatizaci moc nepokročilo.
Asi ten člověk pořád vychází řádově levněji
Mezitím v ČR jsme happy, za zvýšení stravného o 5kč.
Když to odborům stačí ….
Nutno podotknout, že stávka se netýká jen strojvedoucích, ale i jiných profesí organizovaných v GDL. Např. někteří výpravčí.
U nás se zase řešila režijka. Nakonec to dopadlo tak, že kvičící menšina to vzdala a je konec s vyhrožováním.
Práva se nedávají. Práva se berou.
Chteji delat mene za vice…? A jeste by pro odborare mela byt specialni duchodova dolozka.
Nejnicemnejsi personal stejne jako v CR si vzdy nejvice vyskakuje,protoze muze. Ve velikosti je hold sila.
Si nejak neuvedomuji,ze zajistuju prepravu lidi,kteri z podstaty veci stavkovat nechteji nebo nemohou.
Bych za stavky zavedl odecet ze mzdy
Tak když už i soudy jsou na straně vyděračů, tak je zbytečné se zde bavit o nějaké spravedlnosti, kterou mimochodem soudy mají ve svém erbu!
Bavorský ex dnes z Mnichova v 6.44 odjel a je v Furth im Wald. Podle app DB navigátor jede durch do Prahy. Podle aplikace můj vlak je rozdělen do 2 vlaků. Jakoby nepřejel pouze státní hranici což bych nechápal. Takže dle Němců vlaky ALX jedou.
ALX patří pod Netineru a ti to odborům podepsali.
Dle odjezdových tabulí v Mnichově, vlaky do Prahy jedou.
Jen ať stávkují, u nás by se měli mnozí inspirovat a ne držet hubu a krok. Pro společnost jsou stávky ozdravné a pokud se nikdo neozve, stále tu budeme brát zlomek toho co Němci.
Jenže když to v Německu udělají i bez vyjednávání, tak to je vyloženě nenažranost…
Asi z minula vědí že to k ničemu nevede, tak chtějí mít k dohodě nabito.
A na to jste přišel jak?
Dle ekonomických teorií akceptuje zaměstnavatel stávky, protože po nejaké době stávkující vyměknou a spokojí se s menšími požadavky. Kdyby zaměstnavatel věděl, že stávkující budou neoblomní, vše hned schválí a ke stávce vůbec nedojde, neboť stávkou by zaměstnavateli jen zbytečně utíkal zisk. To celé ovšem neplatí pro různé polostátní společnosti, kde zisk není hlavním smyslem podniku.
Nevim, v jakem oboru pracujes, ale v soukromych spolecnostech jsou mzdy trzni a opravdu schopni lide uz jsou u nas s ohledem na nizsi zivotni naklady placeni srovnatelne se Zapadem. A svete div se, ti lide toho nedosahli stavkama, ale naopak praci.
No já nevím, podnikatel vám sám od sebe nepřidá (a když ano, tak to jsou směšné částky typu +2%), to by byl sám proti sobě. Co si člověk „nevyřve“, to nemá. Ale jde to, stačí se prostě čas od času ozvat a když nic, tak důrazně, to většinou (u mne) pomohlo
Jako takhle obecně to fakt nefunguje. Možná máte štěstí na dobrý obor a firmu. Dělám vysoce odbornou činnost, kterou umí pár lidí a noví nejsou, v dobré firmě, která je v zisku a má dobré zakázka, ale platy rozhodně jako v Německu nemáme.
Také s největší pravděpodobností nemáte takové náklady na život, jako na západě. Třeba bydlení je tam za úplně jiné peníze než zde.- To samé služby
Je to presne tak, jak rikate.
Za prumernou Nemeckou mzdu bych v Nemecku tak uplne delat nechtel. Vlastne vubec.
Spousta lidi sice vidi to krasne cislo na strane prijmu, ale “zivotni naklady” (pokud vubec) vyvozujou z toho, ze Lidl v pohranici ma obcas nizsi ceny, nez v CR.
Opravdu?
Mel jsem nabidku jit do Belgie za rekneme o 3 tisice Eur vic, nez delam tady a vsechno jsem si peclive srovnaval. Spolklo by to uz jen bydleni a pivo.
🤣 Pivo fakt není nic, co bybylo nutné k životu.
Ano, jakmile člověk začne řešit vše, tak zjistí že to není žádný zázrak a rozhodně nebude mít dvakrát nebo třikrát více jak si někteří představují.
Haló, budíček!!! Tahle hláška platila naposledy před 10 letyy. Bydlení už je u nás dnes v řadě případů dražší a služby hbitě dotaahují. O cenách zboží netřeba diskutovat.
Jak vuci kterym mestum, treba v Bruseli je garsonka za 1100 Ecek dobrej kauf, za to sezenu v Praze 3+1
Stále to není pravda, nelžete. Ano, pokud srovnáte bydlení v Praze s nějakým maloměstečkem v Německu, pak vám požadovaný výsledek vyjde, ale Berlín nebo Mnichov vůči Praze fakt nevychází líp.
Uklidněte se. Trávím v Německu dost času (předloni jsem tam byl skoro půlku roku), takže moc dobře vím, jaká je cenová hladina v Německu. Ano, pokud jdu do supermarketu, tak je to podobné jak u nás. Něco levnější, něco draží. Ale jakmile řešíte bydlení a to jak samotná nemovitost, tak teplo elektrika atd, nebo služby, ceny jsou úplně někde jinde.
Zákazník ke kterému jsem jezdil se mě snažil přetáhnout, finančně to vypadalo celkem hezky, než jsem si spočítal reálné náklady. Ano polepšil bych si, ale rozhodně ne natolik, aby mělo smysl se stěhovat do Německa.
A když ji umí pár lidí a tudíž máte ocividně velkou výhodu na trhu práce, nebylo by pro vás lepší se poohlédnout jinde, popřípadě jít na IČO?
Otázkou je, co znamená „opravdu schopný“. A také, které činnosti jsou pro život opravdu důležité…
Ne, železničář opravdu není pro život nutný..
Dosáhli toho tím, že buď pohrozilu odchodem, nebo odešli za lepším. Pohádky o uznaných zaměstnavatelých si nechte pro děti na dobrou noc.
U nas ve firme mame princip kazdorocnich salary reviews, ktery vychazej jak z plosnyho navysovani na zaklade inflace a vysledku spolecnosti a osobniho na zaklade plneni osobnich cilu/KPI. Treba vloni to u nekterejch dalo 10+ procenta, coz docela byt ne uplne, pomohlo s inflaci. A ze sveho okoli vim, ze tohle je u nadnarodnich korporaci beznej pristup.
A v té firmě snad nepůsobí odbory? To bych se tedy opravdu divil.
…a proto máme průměr i mediální mezd někde pod polovinou toho co u sousedů???
Jděte být komický někam jinam.
Vzhledem k tomu, ze jsem mel nabidku do ciziny jit a vsechno jsem si nekolikrat pocital, trvam na svem tvrzeni. Koneckoncu, dalsim dukazem jsou zahranicni zamestnanci (bez expatskyho kontraktu, cili delajici za nase) v IT firmach. Stale casteji jsou tam Portugalci, Spanele, a dalsi obcane EU.
Náklady na život také máme pod polovinou toho, co u sousedů.
Jaksi… jezdím tam pracovně poměrně pravidelně, bavím se s kolegy z různých západních zemí, a že by si kdovíjak vyskakovali, to fakt ne.
A co teprve, pokud Němcům přidají. 🙂
A čeho tím dosáhnete? Nebo si potřebujete kompenzovat nějaký komplex? Každý tu myslí jen na sebe a vlastní prospěch, ale že se spousta lidí kvůli takovým pitomcům nemá šanci dostat do práce, do školy, k lékaři, to už tu nikoho netankuje, co?!!!
Chci vás vidět, jak byste mluvil, kdyby takhle stávkovali např zdravotníci, záchranáři, a vy potřeboval rychle záchranku pro sebe nebo někoho blízkého!!!
Násilí je pro pitomce
Vy jste mi hezký demagog.
Už je mi DB upřímně líto
Oni si to vystávkují. Věřím tomu. A DB kvůli tomu rozhodně nezkrachují, jak si někteří diskutující mylně představují.
Už kvůli zadluženosti musela prodat Arrivu. Možná nezkrachuje, ale možná bude muset vyklidit podstatnou část německého trhu. To znamená restrukturalizaci a masové propouštění.
Kvůli jedné stávce a požadavkům, které konkurence přijala? Nebude tedy pro zaměstnance lepší pokud pak najdou práci u těch, kdo požadavky přijali? No, top manažerů se to netýká, ale možnost volby měli.
Netinera teda Alex to přijela, proč ne, když tam za pár měsíců poslední zhasne, bych taky slíbil modrý z nebe.
Na počátku devadesátých let bylo snad pro všechny Německo symbolem západní „normálnosti“. Etalonem ekonomiky nebyla Francie, I tálie nebo Španělsko, kde se permanentně stávkovalo pro všechny myslitené a nemyslitelné důvody, ale právě Německo. A vydrželo to více než dvě dekády. Číst články jako je tento v roce 2005 by tehdy spadalo do kategorie sci-fi. Co se s Německem za posledních několik let stalo? Vysvětlení je jednoduché. Do důchody odešla první poválečná generace, která prostě byla zvykla makat a nehledět při tom vlevo vpravo. Dnes ekonomiku táhnou jejich děti a mnohdy i vnoučata. Tedy ti, kteří nic jiného než blahobyt nezažili.… Číst vice »
Osmihodinovou pracovní dobu taky vymohly velké stávky na Západě.
A taky se objevovaly tyhle argumenty, jakože “lidi nechtěj makat”.
Předcivilizační člověk trávil “prací” cca 1 – 2 hodiny denně. Opravdu je nezbytný etalon fungující civilizace 40hodinový pracovní týden?
Takže zpět na stromy ke střední době dožití 35 let?
Myslíte to snad i s tou obří kojeneckou úmrtností, protože doktoři v 19. století nevěděli nic o mikrobech a z pitev chodili rovnou na porodní sály?
Zase nebyly kondomy, takže s „běžnou zábavou dospělých“ počet lidí i tak rostl
Poslední věta je sugestivní otázkou. O něco méně sugestivně bych se zeptal vás – bude při pouze 35hodinovém pracovním týdnu dost strojvedoucích pro pokrytí vozby všech německých vlaků?
P. S. Když vás tu vidím – v listopadu 2023 jste tu obhajoval tzv. výstražnou stávku železničářů proti vládnímu balíčku. Jestli jsem něco nepřehlédl, tak té stávky se (oproti předchozím slibům) vaše, tzn. drážní, odbory nakonec neúčastnily. Pročpak? 🙂
V každém případě to bude velký tlak na autonomní vlaky.
No vidíte, jak je AŽD ve svých aktivitách nadčasové.
Teď budou všichni jezdit do Kopidlna okukovat Editu.
https://zdopravy.cz/na-trat-z-kopidlna-do-dolniho-bousova-se-maji-vratit-pravidelne-vlaky-provoz-zajisti-autonomni-810-188890/
Error – omlouvám se, spletl jsem pany „Jaaa“ a „jal“. V tom 11/2023 to obhajoval ten druhý (i když nynějšími tvrzeními toho prvního jmenovaného mi to splynulo).
Pardon, beru zpět.
Samozrejme že zmyslom života je mať sa čo najlepšie, prečo by sa niekto mal mať horšie keď nemusí? Rušňovodiči nie sú vaši otroci, ani nemajú žiaden záväzok voči vášmu šťastiu.
Našťastie sme sa od 50. rokov niekam posunuli.
Možná na tu vámi popisovanou změnu mohlo mít vliv mimo jiné i to, že Německá spolková dráha byla do roku 1993 STÁTNÍ. Po začlenění východoněmecké Říšské dráhy, došlo v roce 1994 ke změně právní formy společnosti na Deutsche Bahn AG, (byť vlastněné státem), která je v permanentním dluhu, který roste. Rok 2005: ca.- 20 miliard EUR, rok 2022: ca. – 30 miliard EUR. https://ibir.deutschebahn.com/2021/de/konzern-lagebericht/geschaeftsverlauf/vermoegenslage/netto-finanzschulden/ Pokud si ještě dosadíte kontex, že na přelomu tisíciletí byla, ve srovnání s dneškem, docela klidná doba a optimistická nálada, nyní je svět pohybu, Asie hospodářsky roste, Evropa upadá. Ze státní kasy se teď masivně financují… Číst vice »
Ale musíme si říci, proč Evropa upadá. Protože výroba čehokoliv zde se stává nerentabilní z důvodu vysokých cen energií a surovin. Důvodem těchto vysokých cen je sebevražedná geopolitika evropských vlád a také podřezávání si větve v podobě zavádění nových daní a poplatků, která mimo EU neexistují. Pak není divu, že se německý automobilový a chemický průmysl stěhuje do USA a Jižní Korey. Rok 2024 bude fičák a to je dnes teprve 10. ledna. A protože ČR je vazalská ekonomika Německa, tak první co se bude optimalizovat a ořízne se, budou čeští subdodavatelé, protože z cizího krev neteče. A do toho… Číst vice »
S tou generační výměnou je to pravda. Ještě jsem zažil spolupráci s odcházející poválečnou generací – a byli to úplně jiní Němci (pracující). generace co přišla po nich, už nepracuje, jen telefonuje a schůzuje. Ještě bych k Vašim bodům dodal: a) integrace Východního Německa – to s bohatstvím hodně zamávalo. b) nástup levičáckých a aktivistických politiků, kteří jako jednotné řešení znají dotace (viz Angela M. – východní Němka, co hned po sjednocení vstoupila do politiky, takže o reálném životě v západním Německu nic nevěděla a na „kapitalismus“ si nesáhla) c) poválečné (převážně turecké) imigranty se snažili regulovat a hlavně integrovat… Číst vice »
A u nas nic… Kazdej strachy podelanej, odbory se tu placaji po ramenou, kdyz vyjednaji par %, cele je to k smichu.
A u nas nic… Kazdej strachy posranej. A odbory se placaji po ramenou, kdyz vyjednaji par % k vyplate. K smichu.
Takový to, když sypeš do infra miliardy eur, aby byl funkční systém o kterym nám se může jen zdát a stejně je to k ničemu, protože ti do toho co chvíli hodí vidle odboráři, takže se na vlak jako dopravní prostředek stejně nedá pořádně spolehnout. Nechci to soudit, nevim jaký tam mají skutečně zaměstnanci drah poměry, ale myslim že německý fírové by se za plat českých kolegů snad ani s organizováním nějaký stávky neztráceli čas.. Zároveň s tou kadencí, co čtu články o stávkách DB mi přijde, že odbory tam mají vedení na lopatě a můžou si tam s nima… Číst vice »
Palec nahoru, i když s výhradou vůči tomu „o čem se nám může zdát“ – protože leckteré „investice“ do německé infra byly naopak o osekání až na kost, zejména u vedlejších tratí (zrušení všech stanic vyjma křižovacích), ale i u některých hlavních (též rušení stanic = omezené možnosti předjíždění).
Nuž, osobní auta, snad i autobusy, ba i nákladní automobily tam – na rozdíl od vlaků – pojedou i v následujících dnech. Pravda, v aglomeracích asi spíše s problémy, nicméně mimo aglomerace se na stávající silnice vejdou asi spíše bez problémů.
Bohužel i s důsledky. Tedy, než začnou stávkovat řidiči, což by také mohli. A ano, někdy jsou ty investice do železnice buď sporné, nebo přímo protiúčelné.
Se brzo prostavkuji k automatizaci – teda pokud taky nemají jako hlavní překážku automatizace, že každou chvíli fíra musí něco opravit kladivem.
Jako vtip 😞
Víte, doba Peršingů s raketovým startem ale krátkým doletem už minula. Mašiny s poruchovostí ř. 380 už dnes nikoho nezajímají.
Na automatizaci dopravy nevěřím – metro to má nejjednodušší a přesto automatické metra jsou pořád „popelkou“, i na tom vyspělém západě. železnice má teoreticky také slušné podmínky pro automatizaci a za těch 150 let (nebo jak dlouho tu je masivní žel. doprava) se v automatizaci moc nepokročilo.
Asi ten člověk pořád vychází řádově levněji