V Německu začala další drážní stávka, DB neuspěla u soudu

Jednotka ICE 3neo (řada 408). Foto: Deutsche BahnJednotka ICE 3neo (řada 408). Foto: Deutsche Bahn

Z Česka nepojedou vlaky do Berlína ani do Mnichova.

67 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JanJanJan

Mezitím v ČR jsme happy, za zvýšení stravného o 5kč.

Ex ČD

Když to odborům stačí ….

Ex ČD

Nutno podotknout, že stávka se netýká jen strojvedoucích, ale i jiných profesí organizovaných v GDL. Např. někteří výpravčí.

likvidátor shotoushků

U nás se zase řešila režijka. Nakonec to dopadlo tak, že kvičící menšina to vzdala a je konec s vyhrožováním.

Franta Chcípák

Práva se nedávají. Práva se berou.

Ales Novak

Chteji delat mene za vice…? A jeste by pro odborare mela byt specialni duchodova dolozka.
Nejnicemnejsi personal stejne jako v CR si vzdy nejvice vyskakuje,protoze muze. Ve velikosti je hold sila.
Si nejak neuvedomuji,ze zajistuju prepravu lidi,kteri z podstaty veci stavkovat nechteji nebo nemohou.
Bych za stavky zavedl odecet ze mzdy

dan Žatecký

Tak když už i soudy jsou na straně vyděračů, tak je zbytečné se zde bavit o nějaké spravedlnosti, kterou mimochodem soudy mají ve svém erbu!

Sohaj

Bavorský ex dnes z Mnichova v 6.44 odjel a je v Furth im Wald. Podle app DB navigátor jede durch do Prahy. Podle aplikace můj vlak je rozdělen do 2 vlaků. Jakoby nepřejel pouze státní hranici což bych nechápal. Takže dle Němců vlaky ALX jedou.

Ex ČD

ALX patří pod Netineru a ti to odborům podepsali.

M19

Dle odjezdových tabulí v Mnichově, vlaky do Prahy jedou.

Anonym

Jen ať stávkují, u nás by se měli mnozí inspirovat a ne držet hubu a krok. Pro společnost jsou stávky ozdravné a pokud se nikdo neozve, stále tu budeme brát zlomek toho co Němci.

danaceks

Jenže když to v Německu udělají i bez vyjednávání, tak to je vyloženě nenažranost…

Anonym

Asi z minula vědí že to k ničemu nevede, tak chtějí mít k dohodě nabito.

M19

A na to jste přišel jak?

tomash

Dle ekonomických teorií akceptuje zaměstnavatel stávky, protože po nejaké době stávkující vyměknou a spokojí se s menšími požadavky. Kdyby zaměstnavatel věděl, že stávkující budou neoblomní, vše hned schválí a ke stávce vůbec nedojde, neboť stávkou by zaměstnavateli jen zbytečně utíkal zisk. To celé ovšem neplatí pro různé polostátní společnosti, kde zisk není hlavním smyslem podniku.

Pan Pravda

Nevim, v jakem oboru pracujes, ale v soukromych spolecnostech jsou mzdy trzni a opravdu schopni lide uz jsou u nas s ohledem na nizsi zivotni naklady placeni srovnatelne se Zapadem. A svete div se, ti lide toho nedosahli stavkama, ale naopak praci.

Radim

No já nevím, podnikatel vám sám od sebe nepřidá (a když ano, tak to jsou směšné částky typu +2%), to by byl sám proti sobě. Co si člověk „nevyřve“, to nemá. Ale jde to, stačí se prostě čas od času ozvat a když nic, tak důrazně, to většinou (u mne) pomohlo

Pako

Jako takhle obecně to fakt nefunguje. Možná máte štěstí na dobrý obor a firmu. Dělám vysoce odbornou činnost, kterou umí pár lidí a noví nejsou, v dobré firmě, která je v zisku a má dobré zakázka, ale platy rozhodně jako v Německu nemáme.

ToMa

Také s největší pravděpodobností nemáte takové náklady na život, jako na západě. Třeba bydlení je tam za úplně jiné peníze než zde.- To samé služby

Air Traveller

Je to presne tak, jak rikate.

Za prumernou Nemeckou mzdu bych v Nemecku tak uplne delat nechtel. Vlastne vubec.

Spousta lidi sice vidi to krasne cislo na strane prijmu, ale “zivotni naklady” (pokud vubec) vyvozujou z toho, ze Lidl v pohranici ma obcas nizsi ceny, nez v CR.

M19

Opravdu?

Pan Pravda

Mel jsem nabidku jit do Belgie za rekneme o 3 tisice Eur vic, nez delam tady a vsechno jsem si peclive srovnaval. Spolklo by to uz jen bydleni a pivo.

M19

🤣 Pivo fakt není nic, co bybylo nutné k životu.

ToMa

Ano, jakmile člověk začne řešit vše, tak zjistí že to není žádný zázrak a rozhodně nebude mít dvakrát nebo třikrát více jak si někteří představují.

Franta Chcípák

Haló, budíček!!! Tahle hláška platila naposledy před 10 letyy. Bydlení už je u nás dnes v řadě případů dražší a služby hbitě dotaahují. O cenách zboží netřeba diskutovat.

Pan Pravda

Jak vuci kterym mestum, treba v Bruseli je garsonka za 1100 Ecek dobrej kauf, za to sezenu v Praze 3+1

Aileeen

Stále to není pravda, nelžete. Ano, pokud srovnáte bydlení v Praze s nějakým maloměstečkem v Německu, pak vám požadovaný výsledek vyjde, ale Berlín nebo Mnichov vůči Praze fakt nevychází líp.

ToMa

Uklidněte se. Trávím v Německu dost času (předloni jsem tam byl skoro půlku roku), takže moc dobře vím, jaká je cenová hladina v Německu. Ano, pokud jdu do supermarketu, tak je to podobné jak u nás. Něco levnější, něco draží. Ale jakmile řešíte bydlení a to jak samotná nemovitost, tak teplo elektrika atd, nebo služby, ceny jsou úplně někde jinde.
Zákazník ke kterému jsem jezdil se mě snažil přetáhnout, finančně to vypadalo celkem hezky, než jsem si spočítal reálné náklady. Ano polepšil bych si, ale rozhodně ne natolik, aby mělo smysl se stěhovat do Německa.

DavidS

A když ji umí pár lidí a tudíž máte ocividně velkou výhodu na trhu práce, nebylo by pro vás lepší se poohlédnout jinde, popřípadě jít na IČO?

Frantisek

Otázkou je, co znamená „opravdu schopný“. A také, které činnosti jsou pro život opravdu důležité…

PvvS

Ne, železničář opravdu není pro život nutný..

M19

Dosáhli toho tím, že buď pohrozilu odchodem, nebo odešli za lepším. Pohádky o uznaných zaměstnavatelých si nechte pro děti na dobrou noc.

Pan Pravda

U nas ve firme mame princip kazdorocnich salary reviews, ktery vychazej jak z plosnyho navysovani na zaklade inflace a vysledku spolecnosti a osobniho na zaklade plneni osobnich cilu/KPI. Treba vloni to u nekterejch dalo 10+ procenta, coz docela byt ne uplne, pomohlo s inflaci. A ze sveho okoli vim, ze tohle je u nadnarodnich korporaci beznej pristup.

M19

A v té firmě snad nepůsobí odbory? To bych se tedy opravdu divil.

Franta Chcípák

…a proto máme průměr i mediální mezd někde pod polovinou toho co u sousedů???
Jděte být komický někam jinam.

Pan Pravda

Vzhledem k tomu, ze jsem mel nabidku do ciziny jit a vsechno jsem si nekolikrat pocital, trvam na svem tvrzeni. Koneckoncu, dalsim dukazem jsou zahranicni zamestnanci (bez expatskyho kontraktu, cili delajici za nase) v IT firmach. Stale casteji jsou tam Portugalci, Spanele, a dalsi obcane EU.

Aileeen

Náklady na život také máme pod polovinou toho, co u sousedů.
Jaksi… jezdím tam pracovně poměrně pravidelně, bavím se s kolegy z různých západních zemí, a že by si kdovíjak vyskakovali, to fakt ne.

Frantisek

A co teprve, pokud Němcům přidají. 🙂

dan Žatecký

A čeho tím dosáhnete? Nebo si potřebujete kompenzovat nějaký komplex? Každý tu myslí jen na sebe a vlastní prospěch, ale že se spousta lidí kvůli takovým pitomcům nemá šanci dostat do práce, do školy, k lékaři, to už tu nikoho netankuje, co?!!!

Chci vás vidět, jak byste mluvil, kdyby takhle stávkovali např zdravotníci, záchranáři, a vy potřeboval rychle záchranku pro sebe nebo někoho blízkého!!!

Násilí je pro pitomce

M19

Vy jste mi hezký demagog.

danaceks

Už je mi DB upřímně líto

Koro

Oni si to vystávkují. Věřím tomu. A DB kvůli tomu rozhodně nezkrachují, jak si někteří diskutující mylně představují.

tarten

Už kvůli zadluženosti musela prodat Arrivu. Možná nezkrachuje, ale možná bude muset vyklidit podstatnou část německého trhu. To znamená restrukturalizaci a masové propouštění.

M19

Kvůli jedné stávce a požadavkům, které konkurence přijala? Nebude tedy pro zaměstnance lepší pokud pak najdou práci u těch, kdo požadavky přijali? No, top manažerů se to netýká, ale možnost volby měli.

Low cost

Netinera teda Alex to přijela, proč ne, když tam za pár měsíců poslední zhasne, bych taky slíbil modrý z nebe.

Avoda

Na počátku devadesátých let bylo snad pro všechny Německo symbolem západní „normálnosti“. Etalonem ekonomiky nebyla Francie, I tálie nebo Španělsko, kde se permanentně stávkovalo pro všechny myslitené a nemyslitelné důvody, ale právě Německo. A vydrželo to více než dvě dekády. Číst články jako je tento v roce 2005 by tehdy spadalo do kategorie sci-fi. Co se s Německem za posledních několik let stalo? Vysvětlení je jednoduché. Do důchody odešla první poválečná generace, která prostě byla zvykla makat a nehledět při tom vlevo vpravo. Dnes ekonomiku táhnou jejich děti a mnohdy i vnoučata. Tedy ti, kteří nic jiného než blahobyt nezažili.… Číst vice »

Jaaa

Osmihodinovou pracovní dobu taky vymohly velké stávky na Západě.
A taky se objevovaly tyhle argumenty, jakože “lidi nechtěj makat”.

Předcivilizační člověk trávil “prací” cca 1 – 2 hodiny denně. Opravdu je nezbytný etalon fungující civilizace 40hodinový pracovní týden?

Avoda

Takže zpět na stromy ke střední době dožití 35 let?

tarten

Myslíte to snad i s tou obří kojeneckou úmrtností, protože doktoři v 19. století nevěděli nic o mikrobech a z pitev chodili rovnou na porodní sály?

Radim

Zase nebyly kondomy, takže s „běžnou zábavou dospělých“ počet lidí i tak rostl

xyz

Poslední věta je sugestivní otázkou. O něco méně sugestivně bych se zeptal vás – bude při pouze 35hodinovém pracovním týdnu dost strojvedoucích pro pokrytí vozby všech německých vlaků?

P. S. Když vás tu vidím – v listopadu 2023 jste tu obhajoval tzv. výstražnou stávku železničářů proti vládnímu balíčku. Jestli jsem něco nepřehlédl, tak té stávky se (oproti předchozím slibům) vaše, tzn. drážní, odbory nakonec neúčastnily. Pročpak? 🙂

tarten

V každém případě to bude velký tlak na autonomní vlaky.

Karl vB.

No vidíte, jak je AŽD ve svých aktivitách nadčasové.
Teď budou všichni jezdit do Kopidlna okukovat Editu.
https://zdopravy.cz/na-trat-z-kopidlna-do-dolniho-bousova-se-maji-vratit-pravidelne-vlaky-provoz-zajisti-autonomni-810-188890/

xyz

Error – omlouvám se, spletl jsem pany „Jaaa“ a „jal“. V tom 11/2023 to obhajoval ten druhý (i když nynějšími tvrzeními toho prvního jmenovaného mi to splynulo).

Pardon, beru zpět.

Samo

Samozrejme že zmyslom života je mať sa čo najlepšie, prečo by sa niekto mal mať horšie keď nemusí? Rušňovodiči nie sú vaši otroci, ani nemajú žiaden záväzok voči vášmu šťastiu.

Našťastie sme sa od 50. rokov niekam posunuli.

Karl vB.

Možná na tu vámi popisovanou změnu mohlo mít vliv mimo jiné i to, že Německá spolková dráha byla do roku 1993 STÁTNÍ. Po začlenění východoněmecké Říšské dráhy, došlo v roce 1994 ke změně právní formy společnosti na Deutsche Bahn AG, (byť vlastněné státem), která je v permanentním dluhu, který roste. Rok 2005: ca.- 20 miliard EUR, rok 2022: ca. – 30 miliard EUR. https://ibir.deutschebahn.com/2021/de/konzern-lagebericht/geschaeftsverlauf/vermoegenslage/netto-finanzschulden/ Pokud si ještě dosadíte kontex, že na přelomu tisíciletí byla, ve srovnání s dneškem, docela klidná doba a optimistická nálada, nyní je svět pohybu, Asie hospodářsky roste, Evropa upadá. Ze státní kasy se teď masivně financují… Číst vice »

Michal Štěpán

Ale musíme si říci, proč Evropa upadá. Protože výroba čehokoliv zde se stává nerentabilní z důvodu vysokých cen energií a surovin. Důvodem těchto vysokých cen je sebevražedná geopolitika evropských vlád a také podřezávání si větve v podobě zavádění nových daní a poplatků, která mimo EU neexistují. Pak není divu, že se německý automobilový a chemický průmysl stěhuje do USA a Jižní Korey. Rok 2024 bude fičák a to je dnes teprve 10. ledna. A protože ČR je vazalská ekonomika Německa, tak první co se bude optimalizovat a ořízne se, budou čeští subdodavatelé, protože z cizího krev neteče. A do toho… Číst vice »

Jiný Petr

S tou generační výměnou je to pravda. Ještě jsem zažil spolupráci s odcházející poválečnou generací – a byli to úplně jiní Němci (pracující). generace co přišla po nich, už nepracuje, jen telefonuje a schůzuje. Ještě bych k Vašim bodům dodal: a) integrace Východního Německa – to s bohatstvím hodně zamávalo. b) nástup levičáckých a aktivistických politiků, kteří jako jednotné řešení znají dotace (viz Angela M. – východní Němka, co hned po sjednocení vstoupila do politiky, takže o reálném životě v západním Německu nic nevěděla a na „kapitalismus“ si nesáhla) c) poválečné (převážně turecké) imigranty se snažili regulovat a hlavně integrovat… Číst vice »

Zaměstnanec

A u nas nic… Kazdej strachy podelanej, odbory se tu placaji po ramenou, kdyz vyjednaji par %, cele je to k smichu.

Zaměstnanec

A u nas nic… Kazdej strachy posranej. A odbory se placaji po ramenou, kdyz vyjednaji par % k vyplate. K smichu.

vitapb

Takový to, když sypeš do infra miliardy eur, aby byl funkční systém o kterym nám se může jen zdát a stejně je to k ničemu, protože ti do toho co chvíli hodí vidle odboráři, takže se na vlak jako dopravní prostředek stejně nedá pořádně spolehnout. Nechci to soudit, nevim jaký tam mají skutečně zaměstnanci drah poměry, ale myslim že německý fírové by se za plat českých kolegů snad ani s organizováním nějaký stávky neztráceli čas.. Zároveň s tou kadencí, co čtu články o stávkách DB mi přijde, že odbory tam mají vedení na lopatě a můžou si tam s nima… Číst vice »

xyz

Palec nahoru, i když s výhradou vůči tomu „o čem se nám může zdát“ – protože leckteré „investice“ do německé infra byly naopak o osekání až na kost, zejména u vedlejších tratí (zrušení všech stanic vyjma křižovacích), ale i u některých hlavních (též rušení stanic = omezené možnosti předjíždění).

Nuž, osobní auta, snad i autobusy, ba i nákladní automobily tam – na rozdíl od vlaků – pojedou i v následujících dnech. Pravda, v aglomeracích asi spíše s problémy, nicméně mimo aglomerace se na stávající silnice vejdou asi spíše bez problémů.

Frantisek

Bohužel i s důsledky. Tedy, než začnou stávkovat řidiči, což by také mohli. A ano, někdy jsou ty investice do železnice buď sporné, nebo přímo protiúčelné.

František

Se brzo prostavkuji k automatizaci – teda pokud taky nemají jako hlavní překážku automatizace, že každou chvíli fíra musí něco opravit kladivem.

Martin

Jako vtip 😞

tarten

Víte, doba Peršingů s raketovým startem ale krátkým doletem už minula. Mašiny s poruchovostí ř. 380 už dnes nikoho nezajímají.

Jiný Petr

Na automatizaci dopravy nevěřím – metro to má nejjednodušší a přesto automatické metra jsou pořád „popelkou“, i na tom vyspělém západě. železnice má teoreticky také slušné podmínky pro automatizaci a za těch 150 let (nebo jak dlouho tu je masivní žel. doprava) se v automatizaci moc nepokročilo.
Asi ten člověk pořád vychází řádově levněji