V Německu stávkují strojvedoucí, vlaky z Prahy dojedou jen do Děčína či Drážďan
Regional Express Nauen - Cottbus ve stanici Berlin-Ostkreuz. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Strojvedoucí požadují zkrácení pracovní doby na 35 hodin týdně.
Stačil by mi plat německého fíry bez stávkování.
Jen tady jsme jako ovce.
Dokud stále budeme říkat: to stačí, s tím nic nenaděláš, co bys nechtěl, mohlo to být horší apod., tak se tu těžko něco změní…
Zlatá slova. Vytesat do kamene. Ještě bych přidal:,,Oni nám to pak dají sežrat“.
Strašní zdechláci…však to nevychází ani na 5 dní v týdnu po 8 hodinách
A čeští si v pauze mezi pracovními dny u CD strihnou ještě melouch u soukromníkovi ..
Ale jo, stavkujte si. Stejne jako tupe odbory VW. Do Detroitu, kupredu leva.
Jen dotaz, pokud by mělo dostatek českých strojvedoucích i německou licenci mohly by to ČD vyjezdit samy?
Licence je celounijní.
Sotva maji cesti firove seznani az do Hamburku, Kielu atd. + zakonne odpocinky atd. 🙂
To jako byste chtel po nemeckem strojvedoucim jet az na Vsetin, kdyz tam zrejme nikdy nejel… 🙂
Pokud vím, v Německu není nutné seznání. Alespoň mi to tvrdila strojvedoucí DB Regio, že když před jejím vlakem občas jede odkloněné ICE, tak někdy jede pomaleji než ten osobák, protože strojvedoucí ICE nemají na tu trať seznání a jedou hodně opatrně.
Bez seznani muzete jet max. 100 Km/h.
Ok, to dává smysl.
Ono je to spojeno s omezením rychlosti, jestli si to vybavuji dobře tak variantně buď na 50 nebo 100, ale teď z hlavy nevím, jaké je tam kritérium (asi intenzita provozu na trati).
Zalezi, kdo stavkuje, minule kdyz stavkovalo EVG a tudiz i Netz, tak se nepohlo ani kolo a nepomohl by vam ani Sicherheitszertifikat ani firove se seznanim.
Nyni bude stavkovat GDL (ktere sdruzuje predevsim firy) a tudiz by mela byt Infra sjizdna. Kazdopadne CD „si“ to muze vyjezdit i nyni na licenci CD (s kym si myslite, ze pojedou vlaky do Drazdan? To budou vsechno firove CD).
Kazdopadne za Drazdany by uz byl docela problem chybejici seznani a i delka smeny (a samozrejme pocet firu CD, kteri mohou u DB Fv jezdit neni neomezeny).
„Lze očekávat velké výpadky provozu ještě v pátek pod značkou alex.“ – ty naopak pojedou, ne? Alespoň podle sdělení, které je o pár řádků výše.
Teoreticky pojedou, ale výpadky jsou tam na denním pořádku. Samozřejmě z jiných důvodů, než stávka o protiinflační prémii.
Kvalitní to dráhy v NDR.
Skoro jako ty k und k
Asi je to náhoda ale nevím podle čeho vybírají ty datumy. V Německu jsou dva hlavní průmyslové veletrhy s velkou mezinárodní i německou účastí. Na Hannover Messe v dubnu jsme jeli ekologicky a udržitelně z Prahy vlakem, stejně jako velká část kolegů z Německa. Druhý den veletrhu oznámili stávku na poslední den, řada zákazníků pak nepřijela a nebo nepotkala své kontakty, protože ti to zabalili o den dříve. Včera začal SPS Messe v Norimberku, zítra končí a dnes oznámili stávku. Firma teď organizuje spolujízdu pro kolegy co ji budou potřebovat využít. Už se těším na příští stávku.
O to predsa ide. Tlak na železnice – naštvané firmy sa budú sťažovať, tie ustúpia a strojvodcovia dosiahnu svoje…..
Firmy si stěžovat asi nebudou, příště to zvolí auty a letadly.
To možná v ČR a celkové v Ost zóně. Na západě už to funguje jinak a chtělo by to, aby to bylo tady taky…. No vlastně 27.11 se přidávají i drazni odbory v ČR
Jo, na tom všesvatém západě navštěvující nebo vystavující firma o kontingentu několika lidí půjde pérovat DB..
Je to jen nahoda, GDL nyni stavkuje proto, ze ve ctvrtek zacina dalsi kolo jednani, nejake veletrhy (a akce), kterych je v celem Nemecku kvanta nehrajou u jejich rozhodovani zadnou roli. Proste jste mel smulu :(.
Ja mel byt zitra pracovne v Mnichove a kvuli mne to Weselsky urcite neplanoval ;).
Ano taky myslím že to byla náhoda. Je pravda že veletrhů je v Německu dost, psal jsem o průmyslových a tam je minimálně Hannover top. Nevím jaký vliv na vytížení vlaků mají třeba knižní nebo zemědělské veletrhy.
Dal bych jim české platy. A české ceny samozřejmě taky. Ještě by vzpomínali na DB.
V porovnani s prumernou mzdou na to budou nemecti firove nejspise hure nez cesti…
Akorát, že si i tak koupí výrazně víc. Spousta věcí je tam stejná nebo levnější elektřina, voda, potraviny (u Nutelly to už zjistil i pan premiér), elektronika, oblečení. O něco dražší jsou PHM a výrazněji restaurace a nemovitosti, ale rozhodně ne trojnásobně a třeba pivo v restauraci už cenou Praha nebo hory pomalu dohnaly.
Zalezi kde bydli, jestli v Mnichove/Frankfurtu/Stuttgartu nebo jinych “Ballungsräumen”, tak ani moc ne. Pokud bydlite ve vlastnim v Hoyeswerde, tak si samozrejmne zijete lepe…
Co ti němečtí strojvůdci stále chtějí? Nutelu mají levnější a dokonce ve větším balení.🤷
U nás mají férové odbory jen plné kecy v Německu se nebojí jít tvrdě za strojvedoucí má 😀
U nás mají drážní odbory mimo strojvedoucích malé drápy. A kdyby vyhlásili stávku, účast by nebyla ani 50 %.
,,Bez omezení by naopak měl být provoz expresů Praha – Mnichov a vlaků Trilex provozovaných Die Länderbahn (DLB) z Liberce do Drážďan.“
Linka U28 (Děčín – B. Schandau – Rumburk) by taky měla být bez omezení – jezdí tam strojvedoucí ČD.
Die Länderbahn by mohl jezdit Děčín – Ebersbach – Dresden po dobu stávky, ale to by musel kraj chtít.
A k čemu by to bylo? Jak se píše v článku, EC pojedou do Drážďán, resp. 2 páry až do Hamburku (ty, co jinak jedou až do Kielu, nebo Flensburgu), v Děčíně skončí Vindobona a Canopus, přičemž dál do Německa se dá jet kombinací U28/S1, což je pořád výrazně rychlejší než přes Ebersbach.
Protože Štancl…
EC by nemely jet za Drazdany, tak je to nyni i na bahn.de
Z článku tady jsem to špatně pochopil, na webu ČD mimořádnosti je to jasnější – dnes EC 174 a 378 jely jen do Hamburku, zítra skutečně pojedou jen do Drážďan jako ostatní EC. Díky za opravu.
Laender Bahn Liberec – Zittau – Dresden pojede normálně a máte přestup na ODEG Zittau – Goerlitz – Berlin! To, že není pořádný vlak Praha – Liberec se stávkou asi nesouvisí?
a cobude s patry Schöna – Dresden pojedou?