V Němčicích nad Hanou se srazila lokomotiva s osobním vlakem, dva lidé jsou zraněni
Srážka lokomotivního a osobního vlaků v Němčicích nad Hanou. Foto: Drážní inspekce
Při srážce došlo k vykolejení dvou vozů.
Při srážce došlo k vykolejení dvou vozů.
Po první zprovozněno.
Tady nikdo nezpochybňuje si myslím ETCS na této trati. No jo no, to se bavíme o trati, kde už se dávno mělo kopat na 200 a ETCS. Ale máme spoustu řečí o VRT na 360. Takže není nic. Jaký je výsledek? Že tady není pokud se dívám ani ETCS. Ani LS. Nic. A jezdí zde evidentně mnoho dopravců.
1) původní plány byly na Vmax 300, které ale po „kouzelné“ studii vyšly jako pomalá trať. Až poté se dělal ten „rychlejší nesmysl“ na 200. 2) ETCS by muselo být na nové i současné trati, nakonec. Nová trať moc neblokuje zavedení ETCS zde. Jasně, je lepší nejdřív postavit VRTku a pak teprve výluky kvůli ETCS, ale čekání na VRT je jak na Godota – zeptejte se na trati Praha-Beroun, jak čekají s opravami 170ky „až bude tunel“.. 3) Příliš mnoho dopravců není žádný problém. Spíš (zřejmě) jeden nepozorný mašinfíra (a chybějící zabzař které tam mělo být dávno, nezávisle na plánech… Číst vice »
Poděkujte Patrikovi, že shodil ZÚR JMK a s tím také přípravu nové trati. Bez platných ZÚR to nejde.
Mohl žádat změnu, mohl žádat doplnění, opravu. Ne. Proti D43 se musí bojovat za každou cenu. Bez ohledu na cokoliv dalšího.
Ano, Patrik sabotuje, co se dá. A následky za to žádné nenese. To je špatně, měl by se už konečně chytnout za čumák, aby si uvědomil, co zla napáchal.
To je pořád dokola…strojvedoucí si hraje s mobilem a nečumí na trať. Pomoc je více než jednoduchá. Dát do kabin kamery a je po problému, ale tomu se lemplovští zaměstnanci a jejich odbory bojí, jako čert svěcené vody a zuby, nehty se tomu brání…určitě vědí proč !
Nezlobte se, ale Vy vůbec netušíte, jak drážní doprava funguje. Kamery v některých nových vozidlech jsou a odbory s tím vůbec nemají co dočinění. Možná si zkuste nejdřív něco zjistit a teprve pak psát. Pěknou neděli.
Zabte to než to naklade vajíčka!
Klučina z train simulátoru 😃 Evidentně trochu starší s již drobátko méně obsáhlou dutinou lebeční 😆🤦
Ba ne, každý nemůže být chytrý. Nicméně k věci: podobně úderná tvrzení měl dříve GŘ SŽ. Když byl vyzván, aby svá tvrzení doložil, od té doby tyto lži už nikdy neopakoval.
Tak Vy zas šup šup k simulátoru a pivíčko do ruky 😉
Projíždíte furt dokola návěstidla chlapci a pak se čertíte, co? Ale je to jednoduché…buďto nerozeznáte barvy na návěstidle a měl by vás odhalit doktor a nebo se zabýváte něčím jiným, než sledováním trati a měla by to dokázat sledovací kamera…vše ostatní jsou kydy starejch zbrojnošů.
Milej zlatej. Pojďte si to zkusit. Být 30 hod. v práci, z toho mít zaplacených méně než 20. V tom horku, po noclehu kde kvůli hluku a vedru nezamhouříte oko, při všech těch nástupech ve 3 hod. atd. Pak kecejte.
A proč to děláte?
Abyste měl co žrát!
No jo, ale to se pak fakt do toho vlaku bojím, když to řídí lidi s takovými názory. To fakt spraví jen ty kamery…
Navěsíme na lokomotivu několik nesmyslů, jen aby se nemusel dělat zabezpečovač.
Je fakt, že by neuškodilo prošetřit i situace se znaky průšvihu, které ofiko nejsou mimořádná událost.
Fírovi zasáhl VZ – asi spal.
Stěžují si cestující, že nezastavil na znamení – při opakování možná fíra opravdu nekouká na nástupiště
Komu se to stává častěji, tomu občas kontrolora vozby.
Jak jednoduché. Divím se, že to ještě nikoho nenapadlo. A lék na většinu MU je na světě.
Kamery jsou již běžná věc víte?
Jediný lempl jste vy, jelikož si ani neumíte sehnat správné informace.
Kolik promile z celkového počtu HV je těmi kamerami vybaveno?
Také si myslím, že kamery by hodně pomohly. Fíra už by si nedovolil dělat, co nemá. Proč tam už nejdou, jako třeba v Argenitině? Tam se po jejich zavedení taky divili…
V sobotu dopoledne jsem podruhé cestoval motorákem z Mikulovic do Zlatých Hor. Strojvůdce si celou cestu telefonoval, dokonce i pustil telefon na zem, protože jej napadla asi včela. Minulou sobotu si jeho kolega pro změnu celou cestu surfoval. Je to sice zvláštní trať, ale jinde to tak nedělají?
Kdo mu volal, dispečer, strojmistr nebo regionální…
A jak jste to viděl, pokud se nepletu tak tak jezdí 810 a na stanoviště není vidět.., jo vy se to myslíte, tak tím máte začít, hovno vím, ale jsem strašně důležitý.
Milý Mirku, na stanoviště strojvedoucího je vidět poměrně dobře. Stačí se tím vlakem svézt. A patnácti minutový rozhovor plný kladných emocí nebývá obvykle služební. Ostatně pěkně jste se charakterizoval posledními větami souvětí.
Lžete a zbytečně špiníte strojvedoucí, takovou povídačku může říct každej ale kdyby se to skutečně stalo, tak by jste to hlásil. To jste evidentně neučinil, tak jste tedy lhář.
To že něco takového nehlásil z něj nedělá lháře pane!
A bohužel si musíme na rovinu říct, že takové věci se občas dějí. Na to se ovšem dá reagovat jen tím, že na školeních bude ukazováno a vysvětlováno k čemu takové chování vede – od stížností a nedůvěry cestujících až k nehodě. No a jelikož některým to stejně nepomůže tak častější kontroly KV. Ovšem ne takové že fíra ví, že mu tam někdo jde, ale takové když tam přijde cizí KV a nejdříve se třeba sveze jen jako obyčejný cestující a až třeba při druhé cestě jde na stanoviště.
Mít stanovenou normu, kolikrát za rok jede s daným fírou KV. Zvedá se množstvím neobjasněných stížností.
Jako znalý místních poměrů poznamenám, že „vectron“ před stanicí projížděl pomalou jízdou onen neustále silničními vozidly poškozovaný most, před sebou měl vjezdové návěstidlo signalizujcí „výstraha“ (vjezd na přímou kolej, na odjezdovém návěstidle návěst „stůj“), takže klasická nepozornost. Co se týče osobního vlaku, vjezd odbočkou ve směru od Přerova je zde prakticky pravidelný, křižování s Os v opačném směru, výstup cestujících vlevo ve směru jízdy.
Pane jo viditelně prima diskuze. Začnem omlouvat klučíka který vyrazil aby spasil svět. Dnes aby se dodržovali nějaké zákony tak je usnadníme ostatním. Tatík věděl o všech vlakach po okolí když vyrážel se šoupakem. Dnes když stojím na rampě spousta fíru kouká dolů na panel (pochybu ji že sledují budíky) místo toho co se děje před mašinkou.
Jsou v Němčicích světelná návěstidla? Měl ten Lv vlak na vjezdu „40 km/h a Výstraha“?
1) Ano
2) Ne
Co je to za debilni otázka?né měl tam mechanické navestidlo a něm blikala hořící svíčka tvl.
OMEGALUL
Ikdyby to tak bylo tak to přece ničemu nevadí : – )
Návěstidlo jako návěstidlo.
Co je to za debilní otázku?né jsou tam mech.navestidla a něm mu blikala hořící svíčka.vjezd povolen.😄😄😄
Vy zase perlíte Jarku, nejste náhodou Nohavica?
Ta trať už měla být 30 let 2 kolejná a kompletně zmodernizovaná. A Nezamyslice – OLomouc taky.
Ano, ale blbec v nepozornosti projede návěst i na dvoukolejné trati .
jj, jen si promítám, co už se vše na úseku mezi Nezamyslicemi a Němčicemi za tu dobu, co jsem jezdil do Prostějova a Brna, všechno stalo. X krát nabouraný most nad cestou do PV, hromada sebevrahů u hřbitova, x podobných nehod a skoronehod jako dnes.
A proto by se hodilo, kdyby zab. zař. v takovém případě vlak zastavilo…
Podívejte se pořádně na fotky. Neexistuje zařízení, které vás dokáže zastavit za necelou vteřinu. Více času tam nebylo…
Nemáte pravdu pane Petře nejsem sice odborník ale o železnici se zajímám. ETCS i naše AVV by této nehodě zabránilo. Vůbec by totiž toho strojvedoucího za to návěstidlo nepustilo. Zařízení které vlak zastaví za vteřinu pochopitelně není a ani by nebylo třeba.
Kolego, máte to za potřebí? Petr v ČR zahajoval zkušební provoz ETCS. Narozdíl od Vás přímo za kniplem, jeho lidi pod ETCS jezdí zcela běžně.
A AVV také vyvoláváte zbytečně, na této trati není a Siemens jej také nechystá zabudovat do Vectrona.
Tak proč píše takový nesmysl, že neexistuje zařízení, které by této nehodě zabránilo a tu lokomotivu zastavilo když jsou minimálně dvě.
Nebude to třeba tím, že je si vědom mezer ETCS?
AVV můžete v těchto úvahách klidně vynechat. Sami autoři opakovaně všude upozorňují, že AVV není vlakovým zabezpečovačem a nelze jej tak brát. Za pravdu jim dává třeba návštěva Elefanta v kiosku Ugo na Masaryčce. Prostě, když je někdo talent, nebo se nevěnuje plně práci, tak se dostane tam, kam nemá.
Ale na té Masaryčce měl ten strojvedoucí AVV prý vypnuté a i v Poříčanech prý strojvedoucí úmyslně použil pro jízdy za stůj nedovolenou manipulaci podotýkám úmyslně. Takže projetí návěstidla z důvodu nepozornosti, nebo nevěnovali se řízení by AVV bez problémů zabránilo. I když jak říkáte to není plnohodnotný zabezpečovač. A já reagoval na slova pana Petra, že neexistuje zařízení ne zabezpečovač které by této nehodě zabránilo.
Prý?
Pokud těmi poříčany myslíte Brod, tak tam to byla naprostá ignorace předpisů bez ohledu na to jestli vlak má nebo nemá AVV, protože pokud jedete proti stůj na ABtak pak už je to jen na Vás.
Ano omlouvám se myslel jsem ten Český Brod.
A byl by k takovému jednání důvod i na trati s ETCS L3 s pohyblivým oddílem?
Ale jasně, posuny etcs umí srazit.
Tak na etcs L3 odbornik urcite nejsem …ale z hlediska myslenky texh plovoucich oddílu predpikladam ze tam by k takove situaci vubec nemohlo dojít.
Ale chce to nekoho znalejsiho.
Aby neměl Elefant žízeň na Ugovu šťávu, tomu šlo zabránit tak, že by nešlo AVV vypnout omylem. Cílové brzdění vypínat jedině úmyslně, s potvrzením.
Obecně souhlasím, AVV nemá razítko zabezpečovač. Ale může zabránit některým průšvihům, a ty další aspoň minimalizovat. Ostatně, jak funkční AVV a kódované trati projede stůj? Napadá mě akorát prokluzem, a to je docela blízko implementacím etcs s uvolňovací rychlostí.
Když se těch jeho lidí zeptám: „Tak co Šimral a ETCS?“, obvykle následuje proud sprostých slov a vzápětí následuje vypnutí tohoto progresivního systému na HV.
Tak jmenujte, já se jich půjdu zeptat taky…
AVV by nepochybně zabránilo, ale to by tam MUSELA být traťová část = balízy, lokomotiva by MUSELA být osazena vozidlovou částí AVV a strojvedoucí by MUSEL na AVV JET …
A povinnost vybavit lok vozidlovou částí AVV – bez toho by se na síť SŽ nesmělo – by musela být zakotvena v obecně závazném právním předpise, podobně jako povinnost strojvedoucího na něj jezdit …
S důvěrou se obracejte na MD jehož parketou je drážní legislativa ….
Podepisuji
I cílové brzdění lze přesvědčit, že proti té stůj pojedete.
Jak to udělat a kam dojede? Když na ETCS povolím 30km/h, taky zastaví za klackem. (PZB taky)
Tak znova. Pokud dnes nemám nic, tak jediné, co existuje je detekce projetí návěstidla a vyslání automatického stopu na lokomotivu (v Němčicích to zcela jistě není). Teprve, když lokomotiva projede návěstidlo v poloze nedovolující jízdu, je možné nějak reagovat. A na to byla má reakce.
To je sice pravda, ale na „výstrahu“ se do stanice nevjíždí 90, sic mezi vjezdem L a odjezdem L1 je kilometr, což by mělo k zastavení samostatně jedoucího vozidla … Neumím odhadnout, na jaké dráze se tato lok z předpokládané rychlosti 90 (pokud nereagoval) zastaví, nicméně minimálně na 200 metrů – po vyjetí z oblouku „u baráku“ by měl vidět protijedoucí vlak …. Do jisté míry „hloupost“ výpravčího beroucího Os do odbočky a pro Lv staví po rovné … Os po rovné, Lv do odbočky a chytat na praporek před přechodem … ale s tím by bylo moc práce. V… Číst vice »
Vy znáte dopravní situaci, kvůli které se to stalo? Vy víte, proč jel osobak do odbočky? Asi ne, tak si nechte své závěry.
Jel do odbočky bo je to nejblíž k výpravní budově přece.
osobní vlak měl PRAVIDELNÝ vjezd do ,,odbočky“.
Chytání na praporek, které není předvěstěno, je méně bezpečné než standartní a obvykle používaný postup s předvěstěním. Při jízdě načas není důvod nevzít osobního do odbočky a 3 kolej je pro některé vlaky i určena pomůckymi GVD při křižování.
A možná máš obrácený směr. Projel S1 a k místu srážky, výhybce 1, to měl 330 m. Díky oblouku uvidel osobního zhruba na 200 m.
kruci, standardní!!
Jenze vypravci nemuze chytat vlak na praporek jak se mu zlíbí.
Krome nejakeho zpraveni rozkazem by tady byla moznost ho u vjezdu zastavit a pak ho pustit do stanice na výstrahu. Nemuze ho pustit bez zastaveni na vjezdu do stanice a pak tam stat s praporkem a čekat ze vlak zastaví. Krom toho ze by to nefungovalo z hlediska zabrzdnych drah tak by to samozřejmě odporovalo i předpisům.
To asi mělo být MZ, já s praporkem nepřišel. Já říkám, že to je hloupost.
jj … já na to jen navazoval : – )
Stačí výstraha? Na tu bych čekal, že fíra smí opřít se do rychlosti a zastavit až u dalšího klacku.
Nedává se přivolávačka, když má vlak zastavit u praporku?
Předpis říká výstraha, ale až po tom co je vlak zastaven na vjezdu. Je to prostě signál po kterém každý strojvedoucí ví, co to znamená.
Mohla by být i přivolávačka, předpis o tom také mluví, ale proč zbytečně stresovat strojvedoucího, že třeba jede na obsazenou kolej.
Těch možností je tam více.
re – 90km/hod. … ano souhlas a dost fírů také kdysi na této trati zastavovalo před dopravnou s Lv
re – 200m – dle videa to tak vypadá
re – výpravčí – zde bych ale nekritizoval – je logické brát Os k dopravní budově a nechat Lv projet (vaše řešení – vjezd by musel být na přivolávačku a potom ten váš praporek = je to mnohem delší časově na toto primitivní křižování)
Jaká privolavacka, zastaví na vjezdu, blikne výstraha tak čekám že mě v obsazené stanici může výpravčí chytat na praporek.
A to jako myslíte tak, že na výstrahu vás může chytat výpravčí nebo jiný drážní zaměstnanec kdekoliv „ve stanici“ ?? třebas i 100m od vjezdového návěstidla??
ps: za mých časů toto nebylo možné
Vlak s přepravou cestujících, který ve stanici zastavuje musí vždy očekávat zastavení na praporek v prostoru pro výstup a nástup cestujících (ale který bod to je v D1 to nevím).
Řeč je o zastavení Lv, to není vlak osobní přepravy a musel by být zastaven u vjezdu nebo zpraven.
Jo takhle, už chápu. No takové křižováni by sice nedávalo smysl, ale pokud by to tak bylo, tak máte samozřejmě pravdu.
jo, blbost.
Nesmysl. Nic takového v D1 není.
1078 g)
AVV vás za výstrahu pustí jen takovou rychlostí z které to ke stůj ubrzdí. Takže by reagovalo již na výstrahu i to by toho strojvedoucího uvedlo zřejmě do zvýšené pozornosti.
To není pravda, že by muselo brzdit už před výstrahou… ono by to tak bylo z důvodu, že nedává smysl jet ke stůj jako blázen a pak rychločině brzdit, ale jsou vlaky, které dokáží bezpečně zastavit ze 160 ikdyž začnou brzdit až u výstrahy.
AVV má zadané hodnoty brzdících procent i hmotnosti a samo vyhodnotí kdy začít brzdit ke stůj aby vlak bezpečné a plynule zastavil. Takže při vysokých rychlostech reaguje již před výstrahou bez jakéhokoli zásahu strojvedoucího. A není náhodou v předpisech zakázáno jet kolem výstrahy 160 ?
V kterém predpise je to zakázáno?
Obecně 160 kolem výstrahy zakázáno není. Ale jsou vlaky, které mají z vmax zábrzdnou dráhu delší než oddíl – což smí jen pokud fíra na klacek vidí (má na opakovači volno).
Přesněji je to tak, že 160 můžete jet kolem výstrahy pouze v případě že vlak má minimálně tolik brzdících procent, kolik je pro daný vlak a úsek uvedena horní hodnota. Ovšem v případě, že se ty hodnoty rovnají nebo skutečná hodnota je jen mírně vyšší je potřeba použít rychločinné brzdění, ale bylo zajištěno zastavení před stůj.
Realita je ovšem taková že takováto zběsilá jízda nemá žádný smysl.
A ještě dvě poznámky: 1) mirel Vám nedovolí jet stejně více než 120 kolem výstrahy 2)návěstní opakovač je povinný nad 100km/h
A je bych řekl, že mirel dovolí zadat, jestli je zabrzná dráha dělená (nákladem bude chtít 120).
A kam se to tam zada?
Na dvojkolejné trati by ale pravděpodobně nenapálil do vlaku z opačné strany.
Ano, je tady spousta tratí kd eje zvojkolejnění už dávno žádané a žádoucí s ano, některé typy nehod by se nestaly. a staly by se jiné. Říznout výhybku může i na dvoukolejné trati ve zhlaví.
Jo podle ABC sme už 30let měli lítat na dovolenou na Měsíc a na Mars. Schválně tipněte co bude dřív 🙂
Je štěstí, že ve vlaku jelo pouze pět cestujících, jinak by byly následky mnohem fatálnější. „Hasiči z vlaku evakuovali pět cestujících a personál vlaku. škody odhadnuty na 10,3 milionu korun. Z toho tři miliony korun se týkají osobního vlaku, pět milionů lokomotivy a 2,3 milionu korun je škoda na trati.“ „https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/v-nemcicich-nad-hanou-se-srazila-lokomotiva-a-vlak-dva-zraneni/2071134
To je standardní obsazenost v této části trasy.
A to se vyplatí, provozovat osobní vlaky pro 5 lidí. Fakt vyplatí.
Tak znovu, i když to psal již Kernteriér- standardní obsazenost v této části trasy. TÉTO části trasy. Líp to neumím.
Hrozné…,je mi líto těch cestujících a samozřejmě i těch zraněných
Popravdě je ale velké štěstí že ten Vectron narazil zrovna do té části vozu, kde nejsou sedačky ale prostor pro jízdní kola, v jiných řadách tam jsou normálně 2/3 čtyřky sedadel takže mohlo být i víc zraněných ne li mrtvých 😕
Také jsem zpozorněl. Zaujala mně i kabina Vectrona . Odolnost podle TSI je znát. Tím samozřejmě nijak nezlehčuju hromadu a fakt, že to byl vlak s přepravou cestujících.
On ten rozdílný výhled ven je taky znát…
Myslíte, že strojvedoucí z Vectrona návěstidlo neviděl kvůli bytelné kabině a sloupkům? Jasně, v těch místech mají starší loko okno, proto se ptám.
V tomto případě možná trochu.
Ale horší výhled z lokomotiv podle TSI je. O tom bez debat.
Je to možné, ale jak sem psal vedle, jestli neviděl měl to brát jako stůj.
Nejsem odborník na železnici, ale přijde mi, že nehody jako tyhle by se už dnes neměly stávat. To nejde třeba mít povinně v každém vlaku GPS nebo nějaký rádiový měřič vzdálenosti a při přiblížování dvou vlaků automaticky zpomalovat nebo aspoň pípat strojvedoucímu? Letadla mají ADS-B odpovídače a zobrazují jiná vybavená letadla v okolí. Když se sečtou všechny podobné škody, nezaplatilo by to nějakou takovou technologii?
Strojvedoucí Lv nerespektoval návěst zakazující jízdu, byl na ní upozorněn návěstí výstraha … Vlaky nejely proti sobě na jedné a téže koleji, nýbrž po sousedních kolejích …
Pán to popisuje poněkud naivně, ale má pravdu. Už století existují systémy co tomu umí zabránit…
Můžete prosím popsat jaký systém zabraňující strojvedoucímu projetí odjezdového návěstidla v poloze zakazující jízdu na ČSD existoval v roce 1921. Tím spíše, že v té době (po c.k. monarchii) v podstatě existovala pouze mechanická návěstidla, v řadě stanic společná / skupinová platná pro více kolejí nebo všechny koleje ve stanici a jízdní cesta v takové stanici končila u námezdníku příslušné koleje. Současný předpis používá výraz „koncovník“ …
Systémy existují, musí být instalovány a jejich používání musí být stanoveno zákonem nebo v jeho mezích …
Ony byly na světě jen ČSD? Vlakové zabezpečovače se leckde osazovaly už na páry (Crocodile 1872, INDUSI od 30. let, ATS v Japonsku od 20. let atp), ne tak u nás.
Geniální. Naše česká povaha, místo toho, abychom přijali, že je potřeba vyšší zabezpečení (ETCS), tak to hodíme na toho co je nejníže, tedy strojvedoucího… Doufám, že se jednou dožiju toho, že tato povaha mezi lidmi vymře a lidí pochopí, že nejde všechno hodit na člověka…
Nikdo na nikoho nic neháže, prostě udělal chybu … o tom není pochyby ….
Kolik stojí ETCS na jednu lok / hnací vozidlo jste se na zdejším serveru jistě dočetl … opravdu má investice do ETCS „návratnost“ … ?
Ano, lidský život je nevyčíslitelný. Jestli si hodláte hrát na boha a rozhodovat, kolik život koho stojí, tak jste pouze barbar. A furt, i přes toto hraní na boha vás to případní mrtví vyjdou násobně dráže než celé ETCS…
A má návratnost izolování živých vodičů? By to bez tun plastu a ochran bylo mnohem levnější. A jako na dráze, lidi mají být bdělí a nesahat.
Na tom Vectronu už ETCS je, ne? A nedávat ho na trať spojující Brno a Ostravu je poněkud hloupé.
A je jenom veliké štěstí, že to nebyl narvaný studenstký rychlík. To by těch mrvých… radši nemyslet. Všecko mladí lidi, život před sebou
Ano a kdyby jel o par sekund později a nebo pomaleji tak by jej netrefil …
Spíš čelní střed.kdyby jel dříve.
Ale já mluvil o tom že by se v bodu B objevil až poté co by jej opustil poslední vagon protijedoucího valku , jedoucího do odbočky. O variantě, že by jej trefil čelně jsem raději neuvažoval. Nekoukám rád na horory. Ani thrillery
Ano, v civilizovanych zemich je to „dnes“ realitou uz desitky let. Ale u nas mame barvickovac a kazdy rok vic jak stovku projetych stuj…
Ono kdyby byl barvičkovač všude, tak je možná projetých stůj méně.
A kdyby něco uměl (shodit brzdu při ztrátě signálu stůj), bylo by trochu méně hromad a byly by méně závažné.
Tak on mirel od toho neni daleko.
A jen tím by nedošlo k většině mimořádných událostí.
Hodně jich totiž vzniklo právě v důsledku projetí stůj.
Vzhledem ke spolehlivosti udržení signálu v kolejišti by se doprava asi zastavila.
Maďarská implementace LS to umí. Spržel by musela občas vysílat.
Tady ten barvičkovač nebyl?
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_nehoda_u_%C4%8Cesk%C3%A9ho_Brodu
U teto nehody byl barvickovac spise na skodu nez pro užitek.
Krom toho pan M152 psal ze by projetych cervenych bylo treba mene ne ze by nebyly. A v tomto pripade nebyla pricina nehody projeta cervena …
ETCS 🙂
Samozřejmě v každé diskusi pod článkem o jeho instalacích a zprovozňování je to podle mnohých „krám k ničemu“ co ničí železnici.
„Nám nebude žádný blbý počítač rozkazovat!“
No na jopkách je počítačů víc než dost a jsou to s*áče k pohledání. Osobní zkušenost z více stanic. Pochybuju že u ETCS by AŽD najednou zlepšila kvalitu.
Ne, podle mnohých je to především drahý krám a chybí něco mezi současným nic a tím drahým krámem.
Navíc už je dnes zastaralé.
V čem přesně?
V technologii řešení. Dnes existují například 5G vysílače jak na vozy, tak na náklad, na důležitá místa na trati, všechno lze sesíťovat v podstatě za pár korun, u takového systému lze vyrábět redundantních prvků na stovky. Pro spojení nepotřebujete udržovat pozemní rádiové sítě. Nepotřebujete rádioblokové centrály, které když se vysypou, tak jste v kelu, můžete provoz řídit decentralizovaně.
5G se teprve zavádí v komerci, zřejmě připadne jako nástupce GSM-R, nicméně čistě pro provoz ETCS náhrada potřeba není a stačí – to spíše pro budoucí autonomii – budou se jednou doplňovat radiové moduly. I v komerci se stále udržuje GSM jako základ. 5G je jen obyčejný další radiový protokol, žádná magie co náhle vyřeší problém zabezpečovačů, SIL3, detekce vozidel atd… Za pár korun to fakt nejde. Jak se to 5G šíří, když nemáte pozemní síť? RBC potřebujete naprosto nutně, je v nich logika zebezpečovače, ale nemusí to být skříň v zabezpeřčovačce od AŽD, už dnes existují „cloudové RBC“, můžete… Číst vice »
Ano. To tak bývá, když se na něco moc dlouho kašle. Němec může postupně přebudovávat na ETCS a pořád má to svoje PZB a LZB, Švýcar to dotáhl dále a ETCS L2 vytlačuje ZUB 121 či dokonce ETCS L1.
My máme LS které neumí spolehlivě zastavit vlak a je jen na části hlavních tratí, nic na dožití.
Přijde mi úsměvné kolik mám mínusků, přitom se jen ptám, jestli by to řešit nešlo, jelikož v dneštní digitální době je spousta různých udělátek a systémů. Asi machrům tay přijde v pohodě neustále zbytečně umírat a rozbíjet vlaky jen proto, že někdo stále přehlíží „stůj“? V automobilovém průmyslu začínají být samořídící a asistenční systémy, ale asi na českou železnici je nějaká automatická stopka, co by sama zabrzdila nebo vyžadovala pozornost před zvýšením rychlosti zbytečná… je s podivem, že máme vůbec elektrifikované tratě, když je tolik levného uhlí. A kdyby vlaky táhly koně, určitě by do sebe nenarazili! ETCS bude asi… Číst vice »
To je tu celkem normální, nic si z toho nedělejte.
Asi proto, že váš příspěvek byl technologicky hodně naivní.
GPS není tak přesné, aby vám řeklo, že jste nebo nejste na jedné koleji…
Podival sem se na trochu informaci o ETCS a MIREL (jen simulace, propagacni materialy a testovaci jizdy na YT). ETCS je neco jak bych si dnes predstavoval ovladani vlaku, ale chapu, ze implementace toho bude hodne narocna a trva roky. Ale co ten MIREL? Ten na me pusobi jako z 80tych let. Jak se tohle muze stale pouzivat? Vzdyt kazdou chvili je treba jet na manual, porat to pipe (hrozne oteavne) a ackoliv to signalizuje cervenou, tak proc to proboha neumi zabrzdit pred tou cervenou navesti?! Pusobi to na me, ze to v dobe davno minule soudruzi nadesignovali, aby neco… Číst vice »
Mirel na vas sice muze pusobit jako z 80. let ale to je spis z neznalosti problematiky. Musite totiz pouzivat to co je na trati a pokud je tam liniovy zabezpecovac tak tak je mirel to nejlepší. A on samozřejmě ten vlak pred stuj umi zastavit pokud ho fira neprepne do manuálu. Neudela to jen pokud jedete mene nez 40 coz je prave kvuli tomu ze je liniovy a ne bodový. Ale logicky se vychazi z toho ze 40 je takova rychlost ze to uz neubrzdi jen uplny diletant. Tak asi tak.
To máte v širším kontextu. Mirel je novější a trochu lepší implementace, pro využití toho co infra umí (kódování do kolejí), i když toto teda není na všech tratích, jen na hlavních a ani u nich zdaleka ne na všech.
Ještě jste měl mrknou na klasiku LS co je na většině „ne-nových“ vozidel… https://cs.wikipedia.org/wiki/Liniov%C3%BD_vlakov%C3%BD_zabezpe%C4%8Dova%C4%8D_LS By jeden plakal. 🙂
Holt analogová nízkofrekvenční technologie 60. let s tím zázraky vymyslet nejde bez zásadních změn.
Diky za upresneni – urcite vidim veci moc zjednodusene, kdyz s tim denne neprqcuju. Ale bohuzel to vypada, ze firove museji manualni rezim pouzivat prave az moc casto. Historie zabezpecovacu a problemy Mirelu jsou trochu popsany v clanku tady (na ceske wiki toho je min, nez bych cekal btw – vy znali oboru, proc tam toho vic nepopisete?) https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/zahranici/zabezpecovace-u-sousedu–jiny-kraj–jiny-mrav/-1102/22,0,,/ Sice asi mame lepsi zabezpecovace, nez Polsko, ale furt celkem bida. ETCS vypada skvele, ale bohuzel jeho zavedeni vypada na hodne dlouho. 🙁 Tak aspon vidim, ze situaci s prejizdenim navesti „stuj“ jen tak rychle nikdo nevyresi. Infrastruktura silnic a zeleznic… Číst vice »
Problém laické veřejnosti (a to prosím neberte jako urážku) je v tom, že bez jakékoliv znalosti oboru jej hodnotí zjednodušenými měřítky. Občas mi připadá, že lidé mají pocit, že jen tam kde pracují oni jsou nějaké problémy/složitosti a to ostatní je úplně jednoduché. Mirel je opravdu dobrý systém a z toho co funguje na těch tratích s klasickým VZ je to asi to nejlepší. Strojvedoucí šahají na manuál proto, že tím že jde o liniový zabezpečovač tak on počítá s tím že návěstidlo je na zábrzdnou vzdálenost, což u 120km/h je 1000m jenže ty vzdálenosti bývají reálně větší a tak… Číst vice »
Diky, cenim si tehle informaci. Clovek pak dostane uplne novy pohled na zeleznici.
Na vjezdu Výstraha, tak tam je jasné, co měl strojvedoucí dělat. Nemůžu vždy očekávat že na odjezdu bude volno…..
Přesně tak, to je zásada. Vždy počítám se stůj! A navíc na této trati výpravčí celkem spolehlivě ukazují rukama křižování a delší pobyty volají vysílačkou…. Ono se na to přijde, kde se stala chyba.
Tak a situace z loňského června se opakuje, akorát Jančura to stihl zpomalit a vagóny vlaku 3828 netrefil. Ale bylo to o vteřiny
Jakej Jančura???
Radim ne, jako RGJ.
A co ten s tim má společnýho? Ta mašina je Retrack… A ne Jančura… To už je nemoc, tohle…
Před rokem v nemcicich byla podobná MU. Regiojet projel odjezd a málem trefil osobak. Tenkrát to ještě vyšlo. Protože to bylo jen projete navestidlo bez následků, tak to nebylo v televizi.
No 6 vteřin a poslední vůz by trefil, 15 – 17 vteřin a strojvedoucí vlaku 3828 by neměl žádnou šanci … Tomu říkám průser jako mraky. Nebylo to v televizi, protože průser neudělal zaměstnanec SŽ, ČD nebo ČDC. To už by se večer zapalovali hranice na zúčtování z viníky. Každopádně vyšetřování je uzavřeno, vlak 3828 tam nikdy nebyl a k jeho ohrožení nikdy nedošlo 🙂
A jinak zdráv? Nechcete vzít všech těch sto loňských projetých červených a napsat ke každé z nich podobný trhiller?
Bohužel, má pravdu.
A v čem? Že by televize měla informovat o každém projetí stůj, když je to RegioJet? Aby náhodou někdo neměl nějaké dojmy… které mít bude, protože určitě v televizi neuvedli všecky.
Přesně, někomu tu nespíš už zmodral mozek.
a vám zežloutnul?
Což by stálo za pozornost.
Žlutý mozek patrně nemají v žádném anatomickém ústavu na světě…
Než aktivuješ antimodrý režim čti na co reaguješ.
Nemoc je přečíst ⅓ příspěvku, zbytek si domyslet, ihned reagovat v diskuzi a do nekonečna se hádat za svou pravdu, nehledě k faktům.
Neumíte číst a rozumět černému textu !
Podobná situace se stala – v minulosti – i společnosti RGJ.
Na Novinkách dali před chvíli i letecké video nehody:
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/na-prostejovsku-se-srazila-lokomotiva-s-osobnim-vlakem-tri-zraneni-40367767
Byl to tedy lokomotivní nebo nákladní vlak? Rozhodněte se.
Lv 52489. Lokomotivní vlak našeho nákladního dopravce.
To je slovíčkaření předpisové, laik by se v tom nevyznal.
Pro laika:
lokomotivní vlak = jedna nebo několik spřažených lokomotiv
Jojo…takové to co bude moct i tunelem Praha – Beroun pro svou relativně vysokou rychlost.
Našeho nákladního dopravce? Retrack… Jezdí jak prasata, tak se nedivím…
A ten člověk co to před Brodem nakouřil do pošty jezdil jako jaké zvíře?
Tam to bylo složitější už pro nešťastné podmínky v tom místě.
Nešťastné podmínky leda v tom, že ešusy nemají TSI, jinak myšlenkový zkrat stejný jako vysrat se na výstrahu v Němčicích.
Žádné nešťastné podminky! Jen ignorovani předpisů!
I ty Němčice jsou do oblouku a od vjezdu není vidět na odjezdové návěstidlo.
Výstraha = očekávaj stůj.
On se lokomotivní vlak nebere jako nákladní?
Bere no
Tak doufám, že má Retrack Czech dobrou pojistku…
Jen doufám že to je ten fíra, co jezdí jak prase…
A my zase doufáme, že máš jen blbý den. Protože co věta, to perla.
Nebudu tu nic veřejně psát, protože by to někdo odskákal. Ale mám s nima svou nepříjemnou zkušenost…
Ale to klidně měj. Ale jaký význam má tu napsat 10 stejných příspěvků s nulovou hodnotou? Vypadají pak jako pláč zhrzeného zaměstnance/zákazníka.
Dobrá. Tak se omlouvám, že jsem to tu zaspamoval. Jen jsem prostě na ně naštvanej, protože se jim promíjí průšvihy. A to nemluvím o tom, co se mohlo stát, kdyby trefil třeba jinou část, kde seděli lidi… Prostě, tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu…
A abych teda nebyl za prudiče, tak se víc vyjadřovat nebudu…
Vectron se opraví
V Němčicích jsem brzdil zbytečně určitě minimálně 50x.Je to značně nepřehledná stanice v obou směrech.Takže při znejistění raději brzdit, i když pak vypadáte jako školák…
Pokud Vectron projel stůj tak co bylo na té situaci nejisté?
Ty minusy jsou od lidi co nevi co slovo stuj znamena? 😁
Asi. Možná mají zalíbení v její autodestruktivní, tzv. permisivní podobě.
Když je na vjezdu výstraha, tak jaký znejistění? Pokud takhle přemýšlíte, nemáte na mašině co dělat.
Jel jsi tam někdy chytrolíne?Běž se tam aspoň podívat Ty odborníku…
Fíra od Retracku osobně? Co je tam přesně tak hrozně nepřehledného? Že z jedné koleje jsou najednou tři? To už tak na nádražích bývá.
Tři koleje a takový problém? Přerov pro vás bude asi nepřekonatelný vesmír. Vaše další reakce mě jen utvrzuje v mém názoru. Jste jen adept na další nehodu. Bohužel.
Hmm, a co teprve Ostrava, Bohumín, Libeň, Vršovice…
Jste prosťáček, který tam asi od Nezamyslic nikdy nejel,stejně jako ostatní chytrolíni.Neznám strojvedoucího, který nikdy neznejistěl, co bylo na návěstidle, co právě minul,zda výstraha, nebo volno.No a pak se brzdí….
Je to pud sebezáchovy.Je vidě, že sem píší lidé, kteří nemají o provozu představu
Tak jestli jste jen v téhle jedné stanici 50x znejistěl, co bylo na návěstidle, tak na tu mašinu už proboha nelezte. Jste fakt jak časovaná bomba. 🙁
Tak nam popiste to uskali jizdy v této staničce…
Asi je znejistěn tím kilometrovým rozhledem. 😉
Kde jste přišel na ten kilometrový rozhled? Víte velký kulový,ale chcete to všem sdělit…
Na youtube jde najít video s pohledem z kabiny při průjezdu stanicí, např. https://www.youtube.com/watch?v=Rd3SRbN3UiY&t=2499s (průjezd Němčicemi cca 1:02:00).
Tři koleje ve směru od Brna, levý oblouk. Nepříjemnost je, že vlevo vedle kolejí je terén nad kolejištěm, a pokud je stále zarostlý jak na videu, tak omezuje viditelnost.
Stav to není ideální, ale pokud není na vjezdu volno, tak musí strojvedoucí počítat s návěstí stůj, i když to znamená výrazně zpomalit (problém akorát je, pokud kvůli tomu na fíru řve dispečer).
Takovych situaci je na zeleznici nespočet. Staci kdyz jedete stanici v oblouku a stoji vedle vas jiny vlak tak taky nevidite. Ale draha neni zakozena na dokonalem rozhledu. Kdyby to zak bylo tak by se prakticky nedalo jezdit…jediny pripad kdy si muze byt fira nejisty pokud jde o stanici s nezavislymi navestidly, tak tam muze byt nervozni ze mu to vypravci nepostavil, ale ani tam by to nebyla jeho chyba…opravdu nevim jaky problem se tady popisuje 😁
Když nevidím, dám záchrannou brzdu a hlásím padáčka.
Neviditelné návěstidlo = stůj.
To je naprosty nesmysl!
Data zachranou brzdu vzdy když neuvidite z dalky navestidlo? To by ten vlak nikdy nikam nedojel.
Neřeší tohle návěstní opakovač?
Neřeší, protože na trati Brno-Přerov nic takového není.
Resi neřeší. Tad treba vubec neni prenos kodu tak neresi. Ale ono na tom celkem houby zalezi protoze na draze proste dunguje sled návěstí. Po navesti volno nikdy nemuze prijit navest stůj, takze když mate na vjezdu volno tak je celkem jedno ze na odjezd nevidite, stejne tam bude volno.
Ve skutečnosti je to trochu složitější ale to bychom zabresli hluboko do předpisů, do stanic N, AB atd …
Pokud mám na návěstidle výstrahu, tak musím očekávat stůj, takže zpomalím, abych stihl bezpečně zastavit. A pokud na mě řve dispečer, tak ho klidně pošlu někam a nebo mu to ani neberu. Však on se neposere.
Přesněji řečeno na předvěsti „očekávejte rychlost 40“, na vjezdu „rychlost 40 a výstraha“.
Kurňa, tohle jsem kdysi pochopil i bez kurzu pro hraní RailSimu.
Pokud je na vjezdu výstraha, tak jedu tak, že na odjezdu očekávám Stůj. Pokud tam najednou bude Volno a dispečer řve, tak se s ním nemá cenu bavit a jen ukazuje, že je blb. Miluji když mi za jízdy někdo volá, co má napsat na protažení jízdní doby o minutu. Nejlíp po mimořádném krizovani ve stanici, kde mám projíždět. Dispečer není schopen pochopit, že když se místo prujezdu rozjíždím z 0, tak asi do další stanice protahnu jízdní dobu.
Proč dispečer, stanice obsazena výpravčím ….. provozní situaci vidí dispečer na splněném GVD ….
Drobný dotaz, jak se budete chovat za husté mlhy, kdy neuvidíte na vjezdové / odjezdové návěstidlo …. ad nehodová událost Ex 372 – 8.11.1989, strojvedoucí za husté mlhy neviděl na odjezdu Bohušovice výstrahu, červený kód na opakovači naskočil v okamžiku, kdy už bylo POZDĚ …
Jízda podle rozhledových poměrů?
Za opravdu hutné mlhy to může znamenat, že budete stát…
Jízda podle rozhledových poměrů je úplně něco jiného.
Toto sice rozhodně není Mirku otázka k dnešní MU, ale je to relativně jednoduché. Zpravidla stačí na tratích bez traťové části LVZ snížit rychlost na 80 km/h, to už se dají návěsti chytat. Je – li Výstraha, namáčknu si délku vlaku (v našem případě ty délky 630 – 680 metrů plně vyhovují) a podle toho brzdím a hledám cedule „Vlak se blíží k návěstidlu“. Naštěstí už nejsou hodně „mastné“ smogové mlhy, kdy jsem zažil mezi Herkulesem a Mostem n.n. i situaci, že jsem musel vylézt na návěstidlo, abych zjistil, co na něm svítí. Ale to bylo v roce 1987.
Gopro kamera na pořádné tyčce nebo dron a múžete jet 🙂
To je 100 a 1.Jízda v mlze, Vás vybičuje ke zvýšené pozornosti, vyhlížíte návěstidlo.Monotónní jízda za pěkného dne vás uvede do klidu a pak znejistíte, předvěst na volno, ale co bylo na vězdu?To se stává, a ta stanice je celá v oblouku.Musíte brzdit.Ti chytrolíni, co se na mne tady vrhli, v životě nejezdili.Jezdím 37let, zatím bez nehody
Odborník na klávesnici ?
Pokud je to ten fíra, co měl nedávno problémy na jihu Čech, tak se ničemu nedivím… Taky tam měl červenou. Naštěstí výpravčí zareagovala velmi rychle…
Nevím, nejsem si jistý, beru za brzdu, není to ostuda a ti vzadu stejně ví h…., a školák nejste.
Spis je k zamysleni ze tam nekdo 50x nevi co mel na vjezdu.
Za 30let, to není tak moc chlapečku .Nevědět a zapochybovat je rozdíl..
To je velmi usmevne mi rikat chlapecku kdyz nevite kolik je mi let🙂
Ale jak jsem pochopil z ostatnich vasich komentářů, tak misto vecnych arfumentu se radeji postite do napadni ostatnich.
Nevedet a zapochybovat je v tomto pripade naprosto stejné.
To bude kvalitní střelec, při téhle statistice jen v tomhle superpřehledném zapadákově mi to vychází odhadem na několik případů za každou šichtu, kdy prostě neví. Ten anděl strážnej, ten musí bejt sedřenej jak černoch na bavlníkový plantáži. Už bych to fakt nepokoušel a urychleně zmizel do penze.
Raději za tu brzdu vemte i příště a nenechte se kecama rozhodit. Vy víte proč 😉
Zbytečně jste asi nebrzdil, jinak byste byl patrně ve statistice nehod … Těžko zpětně hodnotit, proč jste „musel“ zbytečně brzdit, zda jste nejel z předchozí stanice „zbytečně“ rychle (sice stanovenou rychlostí, podle rychlostníků, ale „zbytečně rychle“) ze předchozím vlakem a musel jste čekat „na odhlášku“, která v době mezi jízdou od vjezdu s „výstrahou“ k odjezdu došla … a vám postavili … V obou směrech jízdy je TO mezi vjezdem L/S a odjezdem L1/S1 něco málo přes kilometr, s brzděním tak na minutu jízdy a to je dost na odhlášku … jízda kvapná – ne vždy platná … prostorové oddíly… Číst vice »
Prý 163.091 versus 193.618. Jelikož osobák jel z Kojetína do nezamyslic, tak to vypadá, že Lv Retrack projel návěstidlo v Nemčicích.
Peršing se fyzicky nezúčastnil, Větroň proletěl odjezd ve chvíli, kdy 3821 vyjížděl bokem a vpálil z boku do vozů…
Kdyz vidim ty rozmetane vagony a vykolejenyho vetrone, tak ta si troufam tvrdit ze v 17:30 to sjizdne urcite nebude…
Možná po některé z vedlejších kolejí…
Myslíš přes Senici a Kostelec?
Možná v 17:30 zítra.
Na Grappu mají předpokládaný konec zítra v 6 ráno.
To teď není ještě nikdo schopný říct.
Až dorazí porodní bába z Brna …. záleží i na tom, zda si „nemusí“ udělat okružní výlet a nedojet do Němčic přes Kojetín ….
No, jenže na ten Kojetín se dostane buď přes BV a HO, kde to stojí za prd, nebo přes PV, Senici a OL. Samo lepší.
Nejde jen o nakolejení ale pak o stav výhybky a jako nejhorší může být ten mostek, kterým je pohnuté.
Tak mostek by měl být OK, jediným problémem je výhybka, ta bude trvat déle ale po první by se to dnes mohlo zprovoznit.
Ideální načasování, v době výluky na 301.
neboli 309
Jaká 309? Výluka je na 301 mezi OL a PV.
Existuje dvojí číslování tratí. Jedno pro cestující veřejnost a druhé pro účastníky drážní dopravy.
https://provoz.spravazeleznic.cz/Portal/ViewArticle.aspx?oid=594598
Aha. Pardon, že jsem si myslel, že tu diskutují i lidé mimo obor. Na druhou stranu díky za objasnění a pro mě novou informaci, původně jsem myslel, že tím myslíš možnou objízdnou trasu. Představa rychlíku v takové Kapli je úžasná.
Murphyho zákon.
ETCS?
Chtělo by to no!
Jaký zase ETCS proboha ?????
To, co tam už dávno mělo bejt…
Dávno mělo být na téhle „trochu lepší lokálce“ ikdyž ani v západních zemích není na všech hlavních tratích?
Buďte realista a ne jen člověk co zpětně říká jak se to mělo udělat.
Tak na západu by tam měli aspoň PZB nebo jiný zabezpečovač. Nikoliv jako u nás, kde ta trať nemá ani „zabezpečení“ opakovačem… A rozhodně to není „trochu lepší lokálka“, ale jedna z hlavních trati, která je i v dnešní době pouze jednokolejná…
Ale řeč je tady o ETCS. Použít další typ zabezpečovače (PZB) by asi v česku nebylo zrovna systémové že.
A samozřejmě, že je to „lepší lokálka“. Stavebně technické parametry jsou úplně stejné jako např. na trati Studénka – Veřovice: 1 kolejTRS, 20t, 100km/h … máte z toho pocit, že jde o nějakou hightech trať?
Mam pocit, že to je vcelku hlavní trať. Například vy máte pocit, že trať mezi Veselím, respektive Ševětínem a Budějovicemi nebo Chotoviny/Votice jsou „jenom“ lepší lokálky? Samozřejmě technicky tomu odpovídají, ale to je tak všechno, čím se podobají, počet vlaku bude trošku jinde a i význam trati… O plánované budoucnosti se raději nezmiňuji, vzhledem k tomu, že zde má dojít prakticky k obdobné modernizaci co na celém 4 koridoru… A pán zmínil, že na západě taktéž nemají etcs všude, ale právě na těchto tratích mají alespoň PZB, na této trati nemáte ani přenos kódu do opakovače, jakožto českého „opaku“, i… Číst vice »
Pojem „hlavní trať“ není myslím nikde definován. Z pohledu tratí celostátních a regionálních je tato trať celostátní, dokonce zařazena do evropského systému. Počtem 65 vlaků denně patří k těm zatíženým.
Tak muzu svůj vyrok klidne opravit: je to takova kozi draha mezi hlavnimi tratěmi. Jezdi se tam sice tak rychle jako na lepší lokálce, vysilacka je tam stejna jako na lepsi lokálce, koleji je tam jako na kazde lokálce, a nedaji se tam vozit ty tezsi vlaky jako na kde jaké lokálce … Ale je to proste hlavni trať, protoze tudyma se jezdi mezi ostravou a Brnem. A zapomnel jsem, jelikoz je to hlavni trat, tak je tam i zabezpeceni jako na kdejake lokalce. A protože je to hlavni trat tak tam do jeji totalni predelavky zadne jine zabezpečení nebude… Číst vice »
My těch jednokolejných hlavních tratí máme mraky, ale nikdo s tím nic nedělá. Jenom se o tom kecá.
A co teprve částečně jednokolejný 4. koridor… Ale pravda, tam se to už začalo řešit. Na hlavní tratě dojde, až se vyřeší koridory…
Jednoduše kecáte. Nemáte ani páru, co se pro to dělá, ale pouštíte do éteru tyhle blbosti. Zabezpečit všechny tratě se nedá přes noc, internetový hrdino. Nebo teda spíš troubo.
Zvlášť když uvážíme složitost řečeného systému.
Tak.
Jako první je potřeba zdvoukolejnění. Při té příležitosti se udělají i přeložky…
…a pak se můžeme bavit o ETCS…(pokud mezitím nebude něco lepšího)
Z hlediska stavebne technických parametrů.je to jen“trochu lepsi lokalka“. Stejne jako trat 325. Rychlost 100, jednokolejka, 20t, TRS … Lepsi je to v těch drátech. Snad si takhle nepredstavujete skutecne hlavní trať.
Cháchá, kolik jste toho na „západu“ (západě) Šumavy a Krušných hor projel.
Z Bad Schandau do Sebnitz je „německá D3. A podobně „(ne)zabezpečených“ tratí je v Německu hafo …
Trochu lepší lokálka spojující 3 krajská města, z toho dvě nad 300.000 obyvatel.
Chápu, Kralovice jsou důležitější.
Já přece nemůžu za to odkud kam ta trať vede … a opisovat tady znovu ty lokálkové parametry nebudu.
To že to mají na západě nebo kde, neznamená že to musí dávno být i u nás. Stačí hledět před sebe a ne do mobilu a podobně.
To jsou moudra ale.
To nejsou moudra ale bohužel realita. Etcs tam není tak tam prostě není a s tím musí dotyčný počítat. Barvy snad pozná, stanici taky. Je potřeba u té práce přemýšlet.
Jo, jasně, ve Stéblové taky hledeli do mobilů.
Tak nás můžete poučit jaké zabezpečení vedlejších jednokolejných tratí měli na západě v 60. letech.
PZB
Chtělo by to se zamyslet nad tím, jak skutečně zabezpečit frekventované tratě.
Že by zrovna tím ETCS?
To je moc jednoduchý. Pan Jáááá teď vymýšlí light rail do vesnic na Kolínsku, ale jakmile s tím bude hotovej, předloží sem odvážnou myšlenku něčeho lepšího a 10-20x levnějšího než ETCS.
A já vymýšlím AVZZ (Automatické vlakové zabezpečovací zařízení), fungující vlastně na sérii funkcí „když“ (pokud svítí volno – jede se, pokud něco jiného – brzdí se).
Náročný by tento systém byl pouze tím, že by pracoval s fyzickou polohou návěstidel (a podle toho automaticky brzdí před stůj).
A když se strojvedoucí splete a místo Výstrahy na vjezdu namáčkne do systému AVZZ Volno, tak jste zcela přesně tam, kde jsme právě nyní, tedy u sražených vlaků na zhlaví…
Jinde již začasto pochopili, že člověk je tvor chybující a mají tedy funkční zabezpečovač, na rozdíl od nás, kde se spoléháme na bezchybnost strojvedoucích.
Jak namáčkne?!
To by právě vůbec nešlo…
Když bude na návěstidle výstraha, tak vlak začne brzdit bez možnosti to jakkoliv změnit.
Pane vachmajstr, Vy jste hlava 😉
Nedávno probíhala ve stanici Prosenice výměna jazykových částí výhybek i s jejich přestavníky. Po dobu těchto prací (6 týdnů) se na rozebraném zhlaví jezdilo na přivolávací návěst. To se třeba u vjezdu na našem barvičkovači projeví žlutým světlem před posledním oddílovým návěstidlem a červeným světlem před vjezdovým návěstidlem. „Váš“ systém (bez možnosti to jakkoliv změnit) tedy zastaví první den 1. vlak na vjezdu a budeme čekat než stavební firma uvede zhlaví do původního stavu a půjde rozsvítit opět něco „normálního“?
Což je sice zásadní problém, ale bude to bezpečné…
Ale to je dávno vymyšleno … záleží pouze na tom, zda je traťová část tohoto zařízení na trati instalována …
Např. zařízení AVV na tratích s přenosem návěstního znaku na hnací vozidlo ….
Jenže my se bavíme o trati, kde přenos kódu prostě není…
Vy jste přesně ten člověk, kvůli kterému je tenhle stát v takovým stavu, v jakým je.
Pohanět ostatní, to umíte, ale proti negativnímu stavu nejste schopen udělat a vymyslet vůbec nic. Rácháte se v tom bahně spokojeně. Hlavně aby nic nenarušilo váš klídeček.
Vzhlížení k ETCS je přesně to, co zapříčinilo tento stav. Na téhle trati nikdy nebude a stavba nové trati se odsouvá tak systematicky, že zřejmě taky nikdy nebude.
Ale lidem jako vy nemá v žádném případě cenu cokoli vysvětlovat. Máte svoji „pravdu“ a realitu světa vnímat odmítáte.
https://www.stavby.szdc.cz/letaky/S621500589.pdf
Myslíte, že na téhle trati bude někdy?
Ehh…ne.
Není třeba, ve Vietnamu se dodnes používá na jednokolejce bambusový kruh… Kdo ho má na mašině jede. Pro každý mezistaniční úsek je jen jeden, nic se nesepisuje, nic se neeviduje, na zhlaví stanice fira přibrzdí, kruh hodí kolegovi v opačném směru….a tak to bezpečně funguje léta. Nehledejte v drahé a složité technice zázrak, lidský faktor bude vždy existovat
A jak si bambus předají dva následné vlaky?
To je bohužel jediná nevýhoda…. Ptal jsem se na to, nejde to.
Žezlový systém. Měly ho i tramvaje v Jablonci a jinde, lokálky občas taky. Drátěný kruh na žezle usnadnil předání za jízdy nebo zavěšení na čelo protijedoucího vozu při křižování. Nemáš žezlo, nesmíš do oddílu. Primitivní, ale v malých rychlostech použitelné.
Měla ho i Ferdinandka. 😉
A jízda více vlaků v jednom směru možná je. Žezlo veze poslední vlak daného směru.
A že ty žezla fungovaly tak skvěle, až tam nakonec udělali daleko lepší zabezpečení s vazbou na napájení troleje.
Nemusíte do Vietnamu … před léty byl tento „zabezpečovací“ systém používán u jednokolejného úseku „tramvajové“ trati v Římě …. v železničářské hantýrce se tomu říká ŽEZLO, v současné době se TOMU říká POVOLENKA … ROZDÍL JE V TOM, ŽE JE U VÝPRAVČÍHO a používá se za tzv. nemožného dorozumění …
Na dvojkolejné trati má výpravčí POVOLENKU pro jízdu po správné koleji ve směru jízdy….
Na jednokolejné trati si výpravčí povolenku mezi sousedními stanicemi posílají ….
Ještě jste zapomněl, že na jednokolejné trati je povolenka bílá a na dvojkolejné červená a modrá…. jiná barva, jiný směr. 😀
A na vícekolejné? 😀 předpokladám tyhle barvy, a kromě úseku napsaný i číslo koleje?
Různě modernizovaná žezla/povolenky se běžně používají dodnes ve Velké Británii a v zemích Britského společenství, především v Indii. Popis funkce viz např. tady:
http://www.railsigns.uk/info/etoken1/etoken1.html
https://swr.indianrailways.gov.in/uploads/files/1566539897146-4.%20CHAPTER%20-%20IV%20SINGLE%20LINE%20TOKEN%20BLOCK%20INSTRUMENTS.pdf
Systém electric token block byl poprvé patentován už v r. 1878. Umožňuje použít pro jeden směr až 30 žezel.