Hroznej paskvil – skoro takový nesmysl, jako tramvajometro.
Místo, aby to mělo výhody z obojího, tak to má nevýhody z obojího.
S tím musel přijít nějaký génius.
„Na papíře“ to mělo výhody obojího – v centru stačil užší prostor pro vedení trasy (fixováno kolejemi), mimo centrum nutno bez kolejí, protože strmé stoupání do Vandoeuvre.
Chyby se zjistily až při provozu (z mé návštěvy Nancy pamatuji značně drncavou jízdu v „kolejových“ úsecích).
Já bych doplnil článek o fakt, že „tramvaje na pneumatikách“ byly vždy legislativně trolejbusy, což se na venek poznalo zejména přítomností SPZ.
Jako tramvaje se to prezentovalo hlavně z toho důvodu, že se dalo lépe prezentovat rušení původních trolejbusů jako krok dopředu.
Což se velmi rychle ukázalo jako blbost, několik trolejbusových tratí zůstalo po městě viset prakticky netknutých a já osobně jsem velmi zvědavý, jestli se je (po nějaké rekonstrukci) podaří napojit na linku bývalého translohru, dříve běžného trolejbusu, a docílit tak obnovy trolejbusové sítě do přibližně původního rozsahu.
Obávám se, že tyto vozidla potřebují pro vytočení zatáček dost velký poloměr a bude nutné s tím počítat v křižovatkách. I dvoučlánkový autobus potřebuje poměrně dost místa v křižovatce.
Bych řekl, že se to vytáčí na stejém poloměru jako běžný kloubák. Tuším, že zadní náprava je řiditelná, takže se to nakonec vejde všude, kde jezdilo tohle: https://www.youtube.com/watch?v=Kr4EZwZbxwQ
Kvůli ostrým obloukům na vodicí kolejnici má vozidlo všechny nápravy otočné, příslušné kisny zabírají dost místa v prostoru pro cestující. Stejně jako mohutné měchy, kde je jen úzká ulička.
Pravdou je, že jeden z argumentů pro trolejbus s vodící kolejnicí bylo právě hladké projíždění těsných zatáček. Do jaké míry to bylo opodstatněné, neposuzuju. U nádraží bylo takové esicko, jinak byla trať většinu délky v přímce.
Hroznej paskvil – skoro takový nesmysl, jako tramvajometro.
Místo, aby to mělo výhody z obojího, tak to má nevýhody z obojího.
S tím musel přijít nějaký génius.
… co chtěl ušetřit. Možná budou také i tam potřebovat regulovčíky, jako v Praze.
„Na papíře“ to mělo výhody obojího – v centru stačil užší prostor pro vedení trasy (fixováno kolejemi), mimo centrum nutno bez kolejí, protože strmé stoupání do Vandoeuvre.
Chyby se zjistily až při provozu (z mé návštěvy Nancy pamatuji značně drncavou jízdu v „kolejových“ úsecích).
Tramvajometro? Jako myslíte light rail? Ten mi jako nesmysl nepřijde, vždyť jezdí všude možně po světě.
Velmi doporučuji video z posledního dne provozu: https://www.youtube.com/watch?v=Kr4EZwZbxwQ
Kromě jiného pojednává i o hlavních nevýhodách této slepé uličky vývoje.
Já bych doplnil článek o fakt, že „tramvaje na pneumatikách“ byly vždy legislativně trolejbusy, což se na venek poznalo zejména přítomností SPZ.
Jako tramvaje se to prezentovalo hlavně z toho důvodu, že se dalo lépe prezentovat rušení původních trolejbusů jako krok dopředu.
Což se velmi rychle ukázalo jako blbost, několik trolejbusových tratí zůstalo po městě viset prakticky netknutých a já osobně jsem velmi zvědavý, jestli se je (po nějaké rekonstrukci) podaří napojit na linku bývalého translohru, dříve běžného trolejbusu, a docílit tak obnovy trolejbusové sítě do přibližně původního rozsahu.
Ja Vam nevim, ale trolejbusy nemivaji SPZ (dnes jiz RZ). V Usti treba muzete na trolejbusech videt jen znacku DPMUL.
Myšleno trolejbusy v Nancy, ve Francii jsou trolejbusy silniční vozidlo.
Je to různé, každá země to má jinak, silniční nebo drážní vozidlo. V západnch zemích většinou silniční, stejně jako v Rumunsku.
V normálních krajinách je trolejbus silniční vozidlo. Ne drážní.
Ty gumokolní tramvaje nešlo bez úprav dál používat jako trolejbus, nebo by se to nevyplatilo?
Počítám se jim po čtvrtstoletí vyplatilo koupit nový vozy…
Nešlo spíše o to, jako náhradu už starých vozidel nekupovat ten divný koncept, ale prostě vzít klasický trolejbus?
Používat jako trolejbus šly.
Tuším, že o v době, kdy to byla „tramvaj“, tak ta vozidla na časti trasy jela bez světového vedení, tudíž jako trolejbus.
A do depa jako autobus…
…a uměly jet i na diesel po vodící kolejnici, tedy jako motorová tramvaj 🙂
Motorový trolejbus vedený ve stopě. Tramvaj to nikdy nebyla, kolejnice tam byla jen vodící.
V centru byly některé oblouky tak ostré, že by je v režimu trolejbusu bez vodící kolejnice vozidlo neprojelo.
Podle francouzských médií byly imrvére rozbitý.
Obávám se, že tyto vozidla potřebují pro vytočení zatáček dost velký poloměr a bude nutné s tím počítat v křižovatkách. I dvoučlánkový autobus potřebuje poměrně dost místa v křižovatce.
Bych řekl, že se to vytáčí na stejém poloměru jako běžný kloubák. Tuším, že zadní náprava je řiditelná, takže se to nakonec vejde všude, kde jezdilo tohle:
https://www.youtube.com/watch?v=Kr4EZwZbxwQ
Kromě Prahy, kde je to prej děsnej problém…
Protože „přišlo něco nový, to se vždycky někdo vzteká“ a tak hledají důvody, proč je to špatně a vymýšlejí homologaci homologace.
Problem pro CNN Prima…
Kvůli ostrým obloukům na vodicí kolejnici má vozidlo všechny nápravy otočné, příslušné kisny zabírají dost místa v prostoru pro cestující. Stejně jako mohutné měchy, kde je jen úzká ulička.
Pravdou je, že jeden z argumentů pro trolejbus s vodící kolejnicí bylo právě hladké projíždění těsných zatáček. Do jaké míry to bylo opodstatněné, neposuzuju. U nádraží bylo takové esicko, jinak byla trať většinu délky v přímce.
Na té hlavní (ale jinak vozovkou úzké) ulici v centru města to taky bylo hodně natěsno skrz vyhnutí protijedoucích vozidel.
Nevím, jak to vyřešili tam, kdy na vodicí kolejnici z principu stačil užší prostor než pro trolejbus, kde to musí řidič „trefit“.
Nejsou to jediná města. Benátky taky.
Tohle nebyl Translohr, ale trolejbus s vodící kolejnicí a ještě s pomocným dieselem. Tramvajo-trolejo-autobus…
Ne, tramvaj to nikdy nebyla.
Tak za tramvaj to vydávali. U Francouzů není nic jak u lidí, tak proč by měla být tramvaj výjimkou…
My zas ŕíkame bohemce šamoanské 😂
Jestli se nepletu, tak ty gumokolní tramvaje využívaly trolejbusové troleje, takže o to to mají jednodušší.
Ano, mají 2 vodiče jako trolejbusy http://www.zastavka.net/fd-svet/nancy.phtml
Ten systém TVR v Nancy vznikl z předchozího klasického trolejbusu, tak vzniklo to nezvyklé dvouvodičové napájení.
A to tam měli jen tuhle jednu linku? Mebo zbytek trolejbusů zrušili?
Zbytek zrušili
Ano a tudíž to zároveň mohlo v části trasy jezdit bez vodicí kolejnice (oba póly jsou na rozdíl od translohru v troleji).