V Mostě začne dvouletá výluka tramvají do Litvínova, zakázku za 647 milionů korun získal Chládek & Tintěra
Tramvaj EVO2 v barvách Dopravního podniku měst Mostu a Litvínova. Foto: DPmML
Většinu nákladů na opravu zaplatí Evropská unie. Výluka potrvá dvě stavební sezóny.
„Tramvajová trať vznikla v padesátých letech minulého století“
… a to coby náhrada dřívější, úzkorozchodné tramvaje, vedené jinudy (přes místa, která poté zanikla kvůli těžbě uhlí).
Nicméně část nynějšího trasování té rychlodrážní tramvajové tratě je až z roku 1978 – tedy z roku, kdy tramvaje přestaly (dokončením příslušného úseku rychlodráhy) jezdit okolo centra původního (v té době již z nemalé části zlikvidovaného) Mostu.
A také náhrada trolejbusové tratě z Mostu… vedla také skoro paraelně.
Já nechápu ,proč mínusujete lidi za názor ,že 10 km tratě se bude dělat 2 roky je blbost.U tratovky (dělal jsem strojvedoucího) se zmodernizoval např úsek Klatovy-Běšiny to je 12 km za 2 měsíce.A to nuchrové od lopat do toho byli denně na plech.Dobře ,zde se budou dělat i přejezdy a nové zařízení na zastávkách a perony ,tak dobře půl roku.Ale on asi někdo známej má stavební firmu ,co se přiživí a další má autobus co bude dělat NAD ,tak pak ty dva roky chápu
Někdo známý má NAD? Proč by si Dopravní podnik měl najímat někoho na NAD? Asi by bylo dobré si nejdříve zjistit, jak se věci mají. DP si před lety koupil staré autobusy z Prahy, aby mohli pokrýt náhradu tramvají, budou si to tedy zařizovat sami, žádná další firma v tom není. A proč to trvá dva roky? O tom, že se 12km udělá za 2 měsíce si můžete nechat zdát, komunismus už dávno skončil. Ani na dráze se tak rychle už nestaví.
Jde o dvě stavební sezóny. První část nyní – úsek Záluží, Chemopetrol – Litvínov, Citadela. Druhá část příští rok na jaře – Záluží, Chemopetrol – Most, Chomutovská. Stavení sezóna v našich zeměpisných šířkách probíhá většinou od jara do podzimu.
A kolik se na tom úseku do Běšin natáhlo trolejí a postavilo nových bezbariérových nástupišť?
No hlavně ta tramvaj jede nejmíň přes čtyři mosty, které bude třeba obnovit.
Když je jedno jestli 1 nebo 2 koleje, tak se takové drobnosti asi neřeší.
Mozna ze by to zvladl za min stroj co renomoval trat do Trebusic?
Otázka je, jaký ten stroj má minimální pracovní poloměr? Obávám se, že by se na některá místa nemusel dostat.
To zrychlení, jak už se někdo ptal, by mě taky zajímalo. Jinak jsem se dozvěděl, že troleje bude dělat Elektroline, takže kvalita zaručena. Jsem zvědavý, jak si poradí s tou šikmou řetězovkou, projektant ji tam prý nechal.
Trať se bude na mnoha místech narovnávat, jsou zde různé oblouky, které zmizí. To se bude provádět i za účelem zrychlení trati,“ vysvětlil k samotné rekonstrukci Daniel Dunovský. Tramvaje, které dopravní podnik nakupuje a rekonstruuje, jsou homologované na rychlost sedmdesát km/h. „Na trati jsou zastávky na znamení, které řidič může jen projet, i když tam musí snížit rychlost. Kdyby se podařilo trať zrychlit a zkrátit časy o tři až čtyři minuty, byl by to rovněž velký posun,“ je přesvědčen ředitel dopravního podniku.
http://www.homerlive.cz/trat-most-litvinov-bude-rychlejsi-a-bezpecnejsi/
S napřimováním trati se počítá například v oblasti u Souše, ale také u Petrochemie
A Liberec – Jablonec stále nic.
Nyní je nějak ticho po pěšině….
Už se o tom nemluví ani nepíše.
V Praze je rekonstrukce tramvajové tratě akce max na měsíc a tady na dva roky? Já to jako laik opravdu nechápu
10km ? Asi by si to chtělo přečíst článek..
A to dělají úseky cca 100 až 400 metrů dlouhé. Kdyby tímto tempem dělali 10 km, tak jim to zabere 25 až 100 měsíců, tedy 2 až 8 roků.
Harmonogram je tady: https://smlouvy.gov.cz/smlouva/soubor/20088307/HMG%20TT%20Most-Litv%C3%ADnov.pdf
Akce max. na měsíc? Byl jste někdy v Praze?
Jak kde, kratší úseky se dají zvládnout za měsíc (aktuální výluka kolem Náměstí Míru nebo Chotkovy sady), pokud se neprovádí rekonstrukce celého profilu ulice. Delší nebo složitější jsou rozděleny na několik etap a klidně mohou trvat půl až tři čtvrtě roku.
odpověděl jste si sám a sám sebe tak dokonale popřel.
Jak chceš za měsíc zrekonstruovat 10km trať? Každé tři dny jeden kilometr?
Tak dalo by se to udělat, pokud by se zpracoval celý úsek najednou. Bohužel asi není tolik lidí a techniky aby se dalo udržovat tisícičlenný tým provádějící rekonstrukce po celý rok. Ale dost by to naši infrastruktuře pomohlo.
Takový ty úvahy, jak krásně by na světě bylo, kdyby se nemusely řešit prachy, potažmo realita vůbec.
Rekonstrukce tratě v Nádražní ulici trvala dvě stavební sezony 3+7,5 měsíce a to šlo o 900 metrů trati ve štěrku.
Celkem by mě zajímalo, jaké bude zrychlení?
uvažuje se s V_max = 70 km/h, tolik prý umějí EVO2
Odkdy se stavějí tratě podle aktuálního vozového parku?
To by mě zajímalo taky. Na Cenii je jenom čerpačka v arelálu, když se zadá IČ oznamovatele 62242504.
Bezva napsáno…měla by jezdit rychleji. To už známe…jednou budem dál.
Ženská je jako tramvaj z Mostu do Litvínova…
Proto mám raději chlapy. 😛
Nechápu.
https://www.csfd.cz/film/431912-most/616971-epizoda-4/komentare/
Aha, tak to jsem neviděl.