V Mostě začala jezdit nová tramvaj EVO2
Tramvaj EVO2 v barvách Dopravního podniku měst Mostu a Litvínova. Foto: DPmML
Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova začal se zkušebními jízdami nové tramvaje EVO2. Do běžného provozu ji zařadí na začátku
obávám se, že to klesající počet cestujících asi nezachrání
Nádherná tramvaj. Dobrý výrobek našeho průmyslu.
Už se ví příčina, proc téhle tramvaji selhaly v olomouci brzdy a sjela nekontrolovaně z kopce?
To není tento typ..
ten nátěr jí fakt nesedí a taky se bojím, že to tak dopadne i v Brně
Ta tramvaj je tak ošklivá, až je roztomilá, ale jestli je stejně drncavá a hlučná, jako ty, co jezdí v Liberci, tak je to hrůza.
Vzhled zabíjí ten mostecký nátěr, strašná kombinace. Podobný mají v Lodži a ještě někde v Polsku, dokáže spolehlivě pohřbít vzhled i elegantního vozidla.
Mně se třeba mostecká verze líbí, zatímco olomoucké EVO mi přijde vyloženě odporné.
Myslíš ten prototyp původem z Prahy? Ano na něj se mostecký unifik hodí ale EVO2 má už schodné čelo jako v Plzni nebo Olomouci
Které tramvaje v Lodži myslíte? Podobně jako tohle tam vypadají rekonstruované Konstaly, ale těm by hezčí nátěr stejně moc nepomohl. Jinak nové Pesy jsou téměř jednobarevné vínové, poměrně elegantní, zvlášť ty novější bez žlutého proužku (v Praze u 15T jdeme opačným směrem). Co se mi v Lodži na pohled nelíbí jsou Cityrunnery (Flexity), ale jejich nátěr nemá s tímto nic společného.
Nemyslel jsem konkrétni typ vozidla, ale obecně tu kombinaci nepovažuji za elegantní. V té Lodzi byly nějaké červenožlute Pesy, nevím jaký typ, dost mi splývají. Byly tam i takto natrene klasicke Duewagy, těm to taky nesluselo.
Tak právě Pesy jsou v Lodži prakticky to jediné, co červenožluté není – resp. ty novější jsou vínové celé a ty starší mají tenký žlutý pruh kolem dokola. Cityrunnery jsou červenožluté, ale na koncích dole je i bílá. Duewagy také moc často červenožluté nejsou, resp. takové jsou tam hlavně ty obousměrné rychlodrážní Duewagy, které bych zrovna nenazval klasickými 🙂 Nejvíc červenožluté tam jsou modernizované Konstaly, některé i s novou skříní a dveřmi, ty mi tohle Evo celkem připomínají. No nic, v zásadě s tím souhlasím, výrazná žlutá s červenou nejsou nejlepší volba.
Teď to vypadá, že si vymýšlím, ale:
Červeno-žlutou pesou myslím toto http://urban-trans.net/cz/photo/2840 (teď už vím, že je to Pesa 122N)
Klasickým Duewagem pak toto https://lodz.wyborcza.pl/lodz/56,35136,19169613,duewag-gt8zr,,8.html?disableRedirects=true
Naposledy jsem byl v Lodži tak před osmi lety, takže je možné, že od té doby Duewagy dojely do šrotu a Pesy mají nový nátěr po vzoru novějších typů, ale na podstatě příspěvku – neslušivosti této kombinace, to nic nemění 🙂 Je fakt, že v Mostě maji jiné odstíny než v Lodži ajiné zase ve Varšavě, ale nidke – dle mého názoru – ty tramvaje nevypadají pěkně.
Aha, tak to máme akorát odlišné chápání slova červená 🙂 Ty Pesy takto vypadají stále a skutečně by to mohlo být lepší. Novější Pesy už žlutý pruh nemají: https://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,24064414,pechowa-pesa-swing-z-problemami-dotarla-do-lodzi-potrzebna.html I Duewagy jsou tam stále takové, navíc přibyly nízkopodlažní GT6N v červenošedém nátěru, nevím odkud. Tím neklasickým Duewagem jsem myslel vytuněné M8CN: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:D%C3%BCwag_M8CN_14_%C5%81%C3%B3d%C5%BA_Kaliska.jpg Zdálo se mi že ty jsou vyloženě červené, ale tady vidím vínovou, možná se to i liší kus od kusu, stejně jako mezi původními a rekonstruovanými Konstaly. Nic, dost plevelení, zkrátka ostrá červená se žlutou (ve zmíněné Varšavě jsou tramvaje žluté s červenou střechou) není pro moderní tramvaje… Číst vice »
To by mohl říct nespíš někdo z Plzně. Ale co jsem zaslechl, tak to oproti prototypu co jezdí v Liberci výrazně vylepšili.
Já pořád tvrdím, že by to byla ideální tramvaj pro DPP, místo té nesmyslné rekonstrukce T3 na wany. Wavy chce DPP primárně na noční linky jako „solo“. V centru jezdí noční linky napěchované až po střechu a wana, která má oproti klasické T3 menší kapcitu to rozhodně nevylepší. Evo 2 by jako cca 1,5 T3 byla akorát a navíc je nízkopodlažní po celé délce.
Zcela určitě a dokonce by mohli jezdit i v soupravách takže by vzniknul poměrně kapacitní spoj
Tak ono stačí z té wany vyházet třetinu sedaček, aby místo 2+1 bylo uspořádání 1+1. Wana je totiž o metr delší než T3.
Aha, takže tramvaj má být dobytčák? Pokud opravdu chce město, aby lidé používali MHD, mělo by to být i přiměřeně pohodlné.Navíc stávající wany (nevím co plánují s těmi co teprve rekonstrukcí projdou) u DPP v uspořádání 1+1 jezdí. Jako ostatně i normální T3.
Nechtěl jsem tomu uspořádání 1+1 věřit ale vážně to tak je! Jak takovouhle obludnost mohl někdo schválit?
Myslel jsem si že wany dostávají schodný interiér jako Varia 2+1.
Všechny pražské T3, tedy i T3R.PLF mají uspořádání 1+1, když jsem byl kluk, jezdilo v Praze pár T3 (tuším T3SU), které měly 2+1, ale to už je hodně dávno.
NE! To byla reakce na tvrzení, že Wana pobere míň lidí než T3, přestože je o metr delší.
Vážně by mě zajímalo jak se k tomu došlo. Neberete to náhodou tak, že T3 má kapacitu X při 8 osob/m2, zatímco Wana méně než X při 5 osob/m2 a tudíž pobere wana míň lidí?
Realně, když nebudu brát v potaz tabulky, se tam opravdu tolik lidí nevejde. Je to z důvodu že plno lidí už nechce lezt po schodech, nechce se na nich stát atd… Přirozeně si vybere nízkopodlažní část a ta když je plná další lidi často už nenastupují. Ve vysokopodlažních částech se prostor taky rychle zaplní. Respketive jak je prostor rozdělen do tří segmentů, tak to dělá problémy s kapacitou, jelikož se cestující chovají jako stádo. U normálních T3 lidi nastupují rovnoměrně po celé délce. Je to taková dobrá myšlenka, co se mijí učinkem.
Přesně tak, i přes to, že je wana o metr delší, reálně pobere méně lidí. Prostě ty dvoje schody zaberou relativně dost míst (jak píše Filip, nikdo na nich stát nechce ), takže se lidé mačkají bu´d dole, nebo v obou vysokopodlažních částech. A navíc si stojím zatím, že solo T3 (jakákoliv) je na pražské noční linky naprosto nedostatečná a právě něco jako Evo 2 by bylo ideální. Prostě považuji rekonstrukci T3 na wany, stejně jako rekonstrukci KT na wany za nesmysl a DPP by místo toho měl koupit 40 moderních kapacitních obousměrných tramvají (místo KT) a podobný počet tramvají… Číst vice »
Pražák: Jak prosté, Watsone – v Praze (a možná nejen tam) zcela a velmi chybí něco jako „dvoudílná 15T“ = bez toho středního dílu, ale maximálně unifikovaná s „klasickou“ 15T, aby byl co nejvíc náhradních dílů shodných.
Klidně, mě nejde ani tak konkrétně o Evo, ale o podobný ty tramvaje. Předělávky T3 a kačen jsou nesmyslné vyhazování peněz a konzervace zastaralých řešení. Prostě šitousovina jak vyšitá.
Z mého pohledu je problém v vzhledu tom že DP které tyto vozy s FL provozují (Olomouc, Plzeň a potažmo vzato i Brno) navazuje barevně panel okolo světel dalo by se říct ten úsměv na pruhy na střešní atice co u vozidla v Mostě je jiné
V Liberci jezdí pouze jedna tramvaj typu EVO 2. Je to pototyp, který prošel různými upravami, které Evičce prospěly. Často ji ve městě vídám a i svezení je příjemné. Hrůza je spíše to, že někomu z neznámých důvodů duní v v hlavě a drncá kůra mozková….
V Liberci jezdí pouze jedna tramvaj EVO 2,je to prototp, nyní ve slušivém kabátě, připomínajícím 120.výročí libereckých tramvají. Je tichá a nedrncá, protože pošla důkladnými úpravami.
Chtěl jsem napsat svůj pozitivní názor natramvaj EVO 2,ale pan Sůra moje příspěvky maže. Tak se pokusím n. vyjádřit na kreportu.