V Miami po přistání začal hořet MD-82, všech 137 lidí stihlo včas utéct
Letadlo MD-82 po přistání v Miami. Foto: NotheOtherSide1/Twitter.com
Záběry ukazují, že lidí opouštěli letadlo i s palubními zavazadly.
Záběry ukazují, že lidí opouštěli letadlo i s palubními zavazadly.
No na tomto místě nezbývá, než připomenout dávnou zásadu leteckého pasažéra, že přinejmenším doklady, mobil a platební karty je třeba mít při letu u sebe v kapse nebo přinejhorším v malé tašce pod sedačkou a ne v kabinovém zavazadle nad sebou v binu.
Ti hasiči tam byli podle mě trošku pozdě. Měli mít echo, že je nouzové přistání a už být preventivně na začátku dráhy …
No problém bude asi v tom, že se nejednalo o nouzové přistání. Záchranné složky tak vyrazili až po stisknutí nouzového tlačítka řídícím na věži.
Maji byt kdekoli do 3 minut od poplachu. Stihli to za cca polovinu. Takze vyborny vykon!
Jaký důvod má tak početná posádka u tohoto typu letadla a tolika cestujících? Kapacita je předpokládám nižší nebo srovnatelná s B738, kde alespoň v našich poměrech bývá členů 6 (2 piloti +4 stevardi), proto dvakrát tolik mě překvapilo. Je ten let tak dlouhý, že ho jedna posádka nemůže letět tam a zpět kvůli odpočinku?
Tohle určitě tak dlouhý let, že by nevycházel odpočinek nelétá. To budou deadheadi, teoreticky by to mohla být posádka v zácviku, ale to by bylo moc.
Mohlo se jednat například o linecheck , kdy během letu postupuje nová posádka ve společnosti přezkoušení , praktické záležitosti atd…
Já jsem spíš „vláčkař“, a tak mě zaujalo, že MD vůbec ještě někde létají. Tuším je (MD-80 i MD-90) v USA (Delta) sfouknul covid a zůstaly jen B717?
Tohle je dominikánská aerolinka. Každopádně jich v cargo verzích ještě dost provozují Fedex a UPS.
Fedex a UPS urcite MD-80/90 neprovozuji, asi jste si spletl s DC10/MD11, Fedex ma poslednich osm DC10, MD11 jeste leta u Fedexu, UPS a dvou mensich US aerolinek celkem 115.
Kompletní seznam aktivních MD-80/90 lze najít zde: https://www.airfleets.net/listing/md80-1-statasc.htm
Malinko prehlednejsi nez production list je na Airfleets production summary:
https://www.airfleets.net/exploit/production-md80.htm
celkem jich po svete jeste leta 134, tj. asi 10% vyrobenych, s vyjimkou dvou mensich americkych aerolinek vse ostatni v zemich „tretiho sveta“ (no dobre, tak mozna jeste s vyjimkou Bulharska a Ukrajiny…).
Hlavně, že se nikomu nestalo nic vážného. Teda doufám, že ta zranění nejsou vážná.
Jinak letadlo krásné, ale vždycky mi ty McDonnell Douglas designy s motory vzadu přijdou tak nějak méně bezpečné (nemá nic společného s gear collapse v tomto případě), ale je to jen subjektivní pocit. Tahání velkých zavazadel je nepochopitelné. Mám pocit, že nahrávky ale pocházejí od letištního personálu a ne cestujících.
To, že si někdo při evakuaci vezme kabelku, co má pod nohama, bych pochopil, ale ti lidi s kuframa mě fakt děsí. Očividně jsou něčí špinavé ponožky důležitější než můj život.
Jo, se s tím smiř
Těžko říct kdo tam co má. Já mám s sebou batoh plný fototechniky plus nějaké doklady, který dávám pod sedadlo, takže ten bych si vzal a to je tak všechno.
A proč ne? Když si někdo stihl vzít ty špinavý ponožky, tak by si jistě pan Jan stihl vzít i batoh fototechniky.
Díky takovým dementům pak dochází ke zbytečným tragédiím.
Malý batoh pod nohama už stejně musím vzít ro ruky a zvednout jinak o něj zakopnu při vylézání do uličky, tak když už ho mám v ruce, tak ho na ty záda v pohodě hodím.
Věci z úložného prostoru nad hlavami to už je jiná věc – s těma se zdržovat je opravdu bizár
Si tu evakuáciu predstavujete veľmi jednoducho. Pred pár rokmi som absolvoval evakuáciu lietadla na trenažéri a teda rozhodne by som pri tom nechcel mať na sebe batoch (a ani aby ho mali ľudia predomnou). Naozaj to nie je tobogán v aquaparku.
To je úplně jedno, při evakuaci si nesmíte brát žádná zavazadla, mnohokrát vás na to upozorňují, takže to víte. Čert je vem, máte se na pokyn zvednou a padat k exitu. Tady jde o životy a ne techniku a přituhnout může rychle, každá překážka v uličce, když klesne viditelnost a začne strkanice, je průšvih. To samý na skluzu. Každý má nějaké to ale a pak tam občas lidi uhoří nebo se udusí. Možná byste to pochopil, až byste klopýtal o „takynezbytně cenný“ tašky a kufry jiných, zatímco by bylo vidět na 20 cm a méně.“ Lidi chtějí od posádek totální… Číst vice »
Koupací. Na celém světě stejní.
Si děláte prdel asi!!! Jde vám o život a vy řešíte nějaké věci!!! To že za tebou jdou další lidi tě asi nazajímá a ty se budeš tahat s kufrem!!!
Tak ještě jednou a pomaleji: sáhnout pod sedadlo pro kabelku je nulové zdržení.
Vyndavat kufr z overhead lockers tu fakt nikdo nechce (teda kromě třeba těch Rusů z havarovaného Suchoje)
Tak ještě jednou a ještě pomaleji. V evakuacnich předpisech je, že na palubě letadla se musí vše nechat, opravdu vše. Ti co tak nečinili porušili předpisy a teoreticky mohli být i potrestáni.
Teď si nejsem zcela jistý, ale mám pocit, že by se neměly brát ani boty z důvodu skluzu. Ale to si nejsem zcela jistý.
Mimochodem, toto je řečeno či na videu před každým letem jenže kdo sleduje safety procedures, že?
by se neměly brát ani boty z důvodu skluzu
a to nebude zdržení že si je budou nejdřív sundavat? naboso asi cestující neletí….
Na skluz se nemaji brát vysoké podpatky („jehly“), jinak asi neni problém.
No, je to jak říkám, ty opravdu důležité věci – doklady, kartu a mobil, je třeba mít vždy u sebe v kapse. Jinak je to sice hezký, ale po ambasádě někde v tramtárii pro nové doklady budete běhat vy, a ne aerolinka.
Boty být můžou, jen dámy v kramflecích s jehlama by se měly vyzout na skluz, ale to jsou sekundy, to nejsou šněrovací bagančata. Zkušený baby to stejně hned sundají, možná je ani nemají za letu nazuté. A stejně je automaticky sundají když jde do tuhého, aby mohly normálně chodit a nevyvrknuly si někde nohu.
Vůbec nejde o zdržení vyndaváním, jde o potenciální překážky, snížení pohyblivosti, zabírání prostoru a zasekávání ústupové cesty. Ani z podsedačky, ani z binu. Instrukce je jasná, žádná zavazadla. Není tam, že se nemáte hrabat v binech.
I mini kabelka, jejíž ramínko se někde zachytí, je potenciál k zásekům a panikaření.