V mělnickém přístavu prodlouží vlečku, vlaky by neměly tak často přečnívat

Intermodální terminál Mělník. Pramen: Autor: Petr Štefek – Vlastní dílo, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=48941996Intermodální terminál Mělník. Pramen: Autor: Petr Štefek – Vlastní dílo, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=48941996

V přístavu Mělník začne na přelomu ledna a února třetí fáze takzvané ekologizace. Stavební práce za 190 milionů potrvají do

V přístavu Mělník začne na přelomu ledna a února třetí fáze takzvané ekologizace. Stavební práce za 190 milionů potrvají do konce listopadu, zajistí je stavební skupina Swietelsky, která to oznámila v tiskové zprávě.

„Půjde o prodloužení tří vlečkových kolejí kontejnerového terminálu, a dostavbu kvalitních skladovacích a manipulačních ploch. Její součástí je rovněž odvodnění, osvětlení a pevná jeřábová dráha pro portálové jeřáby na elektrický pohon,“ uvedl prokurista Swietelsky stavební Pavel Brůžek. Stavba rovněž zpevní protipovodňovou hráz, která se v roce 2013 při povodni trhala a propouštěla vodu.

O železniční část zakázky se postará sesterská společnost Swietelsky Rail CZ. „Pro optimalizaci vlečkového provozu budou koleje propojeny kolejovými spojkami a na konci terminálu zapojeny do prodloužení současné vlečkové koleje. Ta se pak stane výtažnou kolejí. Postaráme se i o montáž pevné jeřábové dráhy,“ doplnil Pavel Kouba ze Swietelsky Rail CZ. Prodloužení kolejí oddálí manipulaci od města a sníží počet výjezdů vlaků nebo jejich částí z přístavu a tím i omezí stahování závor na přejezdu. Portálové jeřáby na elektrický pohon se stanou hlavní technologií na manipulaci s kontejnery. To má významně snížit ekologickou a hlukovou zátěž.

Přístav Mělník je největší v České republice. Je rozložen na více než 50 hektarech na pravém břehu řeky Labe, má celoroční provoz a je určen hlavně pro překládku zboží mezi vodní, silniční a železniční dopravou. Skrze přístav proudí zejména agrární produkty, stavebniny, substráty, železo, chemické výrobky, kusové zásilky nebo investiční celky. Slouží také ke stání plavidel a plní ochrannou funkci při povodních ve dvou přístavních bazénech. Jeho součástí jsou dva kontejnerové terminály. Denně se v přístavu, do něhož zajíždí několik nákladních vlaků a desítky kamionů, přeloží stovky kontejnerů.

Majitelem je společnost České přístavy, která do modernizace přístavu v Mělníku investovala v posledních letech stovky milionů korun. Ekologizaci podporuje Evropská unie ze svých fondů.

Tagy přístav Mělník swietelsky
12 komentářů