V Mariánských Lázních poprvé vyjíždí nový trolejbus
Trolejbus Škoda 30 Tr pro Mariánské Lázně. Foto: FB Martina Kaliny
Městská doprava Mariánské Lázně dnes poprvé nasadí do běžného provozu s cestujícími první z osmi nových trolejbusů Škoda 30 Tr
A co bude se staršími trolejbusy?
Ehmmm, kde je klima pro cestující? 😅
Proč sis o ni neřekl?
Zrejme do tehle koncin jeste nedorazila, bohuzel si myslim, ze v dnesni dobe uz to je velka chyba neporizovat klimu pro cestujici, rok od roku to bude horsi v lete.
Vlastně by mě zajímalo, zda o klimě v ML uvažovali a jestli není záměr, že ji nové vozy nemají. Vlastně bych i pochopil, proč ji nemají –délky linek jsou malé, vzdálenosti zastávek také (časté otevírání dveří), na zastávkách se čeká déle než normálně, protože dochází k nákupu jízdenek u řidiče a nastupuje se pouze vpředu, ML jsou malé město bez velkých městských tříd, kde dojde k rozpálení trolejbusu. A v poslední řadě je cena. Já jsem rád, že se to povedlo. V ML byl velký strach o zachování trolejbusové dopravy.
Vzdycky se najde spousta duvodu, proc tam tu klimu nedat, ale verte, ze v pripade, ze ten trolejbus tady bude jezdit 10-15 let a pokud to bude pokracovat s teplem a suchem tak jak doted, tak to bude moc prijemny cestovani. Chapu, ze se u nas primarne hledi hlavne na cenu, ale tahle nekvalita postupem casu bude lidi odrazovat a budou volit presuny vlastnimi prostredky, kde bude alespon jistej komfort.
Zajímalo by mě, kolik by se bývalo muselo připlatit za novou kastli řady NS. Prý starou Mariánky dostaly proto, že byl velký tlak na cenu. Teplice a Opava už nové kastle měly dřív. To je podobný příběh jako kastle od Solarisu pro Chomutov.
Co jsem ja slysel, tak Chomutova ma starou kastli kvuli tomu, ze nova jeste nebyla tou dobou v dane konfiguraci homologovana (nahon na stredni) a mozna i v ramci nejakych uspor a rychlosti dodani. Ale i tak starsi kastle Solaris vypada o dost lip, nez tahle hruza od SORky, v novy generaci treba ten zadek Solarisu nic moc, ale SORka je porad designem nekde v devadesatkach
Pto doplnění:
„Podařilo se nám získat dotaci nějakých 40 milionů z Ministerstva dopravy. To pro nás znamená, že zrekonstruujeme měnírnu, kde se předpokládá částka přibližně 25 milionů, a navíc opravíme i část trolejového vedení v ulicích. Na zbývající část intenzivně hledáme další dotační titul,“ řekl starosta Mariánských Lázní Martin Kalina.
Zdroj:
https://www.idnes.cz/karlovy-vary/zpravy/marianske-lazne-trolejbus-mestska-hromadna-doprava-vymena.A190817_495960_vary-zpravy_ba
Jop, vozy jsou jen část problému. Druhá část je infrastruktura, která je často ve strašném, stavu – je dobře, že do toho město jde i na této frontě.
Budu za rejpala, ale: popisek fotky by byl lepší „Trolejbus Škoda 30Tr pro mariánské Lázně zachycený ve vozovně Karlov v Plzni“ a délka sítě v ML je asi 11 km; těch 40 je součet délky linek, což není moc informativní číslo, zejména v případě provozu ML.
Souhlas. Jsem z Mar. Lazni a foto u clanku neni foceno v M.L.
Díky. Neznám Mariánské Lázně, ale říkal jsem si, že je to nějaké velké:-)
Těch 40 km bylo v předchozím článku. Teď je to tady správně.
Protože to pan Sůra opravil 😉
Tak ať dlouho a bez problémů slouží.