V Ludgeřovicích otevřeli novou okružní křižovatku

Nový kruhový objezd v Ludgeřovicích. Zdroj: Moravskoslezský krajNový kruhový objezd v Ludgeřovicích. Zdroj: Moravskoslezský kraj

Akci financoval Moravskoslezský kraj a obec.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Filip Jirsák

Zase kruhový objezd s kopcem uprostřed. Chápe to někdo? Selský rozum říká, že když někdo kruhový objezd přehlédne a pojede rovně, kopec způsobí mnohem větší škodu, než kdyby to byla rovina, kterou dotyčný akorát trochu přeorá. Jakou výhodu má ten kopec?

Jiří Kocurek

Ten kopec má dělat optickou překážku, aby ho nebylo jen tak možné přehlédnout.

GreenBitch

Když dojedete na křižovatku tvaru T, kde vám bude v jízdě rovně stát v cestě barák, tak vám dost pravděpodobně způsobí také velkou škodu. Kdyby tam byla rovina, tak může nějaký pilot sestřelit auto v protisměru. Takže jak rovina, tak kopec nebo jiná bariéra mají svá pro a proti.

Filip Jirsák

Barák asi nepřehlédnete, ten kopec ano. Už jsem na kruhových objezdech s kopcem viděl hodně aut, docela poničených, včetně sanitky. Že by auta na křižovatkách tvaru T bourala do baráku se ale nestává. Takže v tom evidentně je rozdíl. To, aby někdo sestřelil auto v protisměru, by musela být dost velká náhoda – muselo by tam zrovna auto jet, muselo by být na tom správném místě, a ten „pilot“ by musel na té placce uprostřed zabočit mírně vlevo. A je to asi tak stejně pravděpodobné, že někdo na poslední chvíli uvidí kopec, strhne řízení vpravo a sestřelí někoho na bočním… Číst vice »

Alibaba

Když někdo kruhový přejezd přehlédne, tak nemá na silnici co dělat, to je už docela problém si něčeho tak velkého „nevšimnout“. Na silnici se má člověk věnovat řízení.

Kupa uprostřed je tam proto, aby vás při dávání přednosti v jízdě při najíždění nerozptylovala situace na druhé straně kruháku.

Filip Jirsák

Jak jsem psal výše, řidič se má věnovat řízení, ale silnice nemá být udělána tak, že chyby řidiče trestá víc, než je nezbytně nutné.
Situace na druhé straně kruháku naopak řidiči umožňuje lepší rozhodování. Ví dřív o přijíždějících autech nebo o tom, že se tam blíží k přechodu chodec.

Alibaba

Tak tenhle val mu pomáhá si kruháče všimnout a umožńuje mu se soustředit na auto přijíždějící zleva.

Chodec je stejně irelevantní, protože přes kruháč se jezdí tak pomalu, že není problém kvůli chodci zastavit.

Filip Jirsák

Pro všimnutí by mnohem účinnější, než val, byly značky „vodicí tabule“. Které zároveň řidiče nasměrují, kudy má překážku objet, a mohou být konstruované tak, aby nezdemolovaly auto, pokud řidič přese všechna upozornění pojede rovně. Reakci na auta přijíždějící zleva to naopak zhoršuje, protože na ně řidič pořádně nevidí – dovedu si představit, že třeba nějaký cyklista se za to schová úplně. To samé platí i pro ty chodce – čím dřív ho řidič uvidí, tím lépe. Obecně na silnici platí, že je lepší, když má řidič celkový přehled o situaci, protože se může lépe připravit, lépe přečte úmysly ostatních účastníků… Číst vice »

bkv

Optická překážka, aby řidiče nelákalo zkracování cesty protisměrem

Jméno.m

Ano, chápe to.

Pavel

My se jednou z těch kruháčů po … kakáme. Bohužel na to nadávám z toho důvodu, že u nás se nejraději staví čím menší poloměr, tím asi lepší … dodnes nemůžu pochopit třeba „obrovský“ kruháč na I/11 za Opavou (konec severního obchatu Opavy) směrem na Bruntál a vedle toho relativně normální velikost poloměru na budované I/58 v Mošnově (ten poslední ve směru na Skotnici). No a o kruháčovém městě v MS kraji – NJ – se asi není potřeba bavit více … Kdyby místo kruháčů postavili světelnou křižovatku a dali tam čidla na vedlejší silnice, nebylo by to lepší? A… Číst vice »

Ondra K.

O tom, že by zřízení SSZ bylo levnější bych dost pochyboval. Software, hardware, stožáry, návěstidla, kabelový trasy, indukční smyčky… všechno tohle stojí dost peněz. Plus samozřejmě provoz a údržba.

Lojza

Ten kruháč je otevřeny již půl roku!!!
Navíc je atypicky vyspádován a je komplikaci… Křižovatka byla přehledná a nebyly tam vážné nehody. Což se nedá říct o křižovatce o 200 metrů výše na hlavní silnici v byv. Trase tramvajové trati do Hlučína. Na této křižovatce vyhaslo mnoho životů. Bohužel ten spodní kruháč, o kterém je článek se postavil hlavně kvůli nové čtvrté větvi, která ještě nikam nevede. Tedy na stavbu soukromého investora. Takže kraj někomu udělal napojení zadarmo…

Lukáš

Včera bylo slavnostní otevření, proto se to píše teď. Tu čtvrtou větev chtěla obec. Průjezd je teď daleko lepší, než na původní křižovatce. O 200 metrů výše je křižovatka světelná… Když tam jede někdo na červenou, tak ano, může se zabít.
Nechápu, že lidi musí na všechno vždycky nadávat.

Lojza

Vážený pane, nahoře světla nejdou pořád. Takže si laskavě nechte nechápavý komentář na jindy. Jednejte věcně. Tedy např. Jak muže byt lepší průjezdnost v kruháči na nakloněné rovině??? Ta křižovatka zas takovou “hltnost” neměla. Napojuje obce s 4000 obyvateli… Pro které to navíc není jediná cesta, jak během výstavby naučili občany dotčených obcí při úplné uzavírce… Jediné v čem ten kruháč dává smysl, je ta čtvrtá větev, která vede na louku, kde nyní probíhá stavební činnost… Kterou financuje kdo? Proč? Na co? Mě se zkrátka nelíbí, že schováváme skutečný důvod výstavby… A křižovatka, která je výše a je nebezpečná, tak… Číst vice »

Jiří Kocurek

Mno a to měl křižovatku stavět soukromník na veřejném pozemku v majetku obce/kraje/státu?

Doby, kdy si občané museli postavit chodníky v akci Z, nebo na to byli nahnáni polootroci ZVS, ty doby jsou naštěstí pryč.

Jiří Kocurek

Mnoo kdyby se to neudělalo a soukromník to pak napojoval později, tak by byl zase řev, jak na tom soukromník bude vydělávat… zatímco ostatní mu musí ustupovat, že by se měli soukromníci zrušit, aby bylo na dávky pro všechny a podobné…

Jméno.m

Křižovatka předtím rozhodně přehledná nebyla.