V Litoměřicích vyrostou u trati podél Labe protihlukové clony

Lokomotiva řady 163 v čele osobního vlaku v Litoměřicích na pravobřežní trati z Lysé nad Labem do Děčína. Foto: České dráhyLokomotiva řady 163 v čele osobního vlaku v Litoměřicích na pravobřežní trati z Lysé nad Labem do Děčína. Foto: České dráhy

Práce na trati budou probíhat zhruba rok.

46 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vlakmistr

Nízké protihlukové stěny budou od dodavatele Egoé, viz. https://www.egoe-plus.eu/cz/protihlukove-steny/detail/loba/

55p

Nepočkalo by to až do stavby celé tratě? Proč dělat další omezení dopravy navíc?

M_D_M_A

Nepočkalo, protože reko celého úseku je v nedohlednu. V daném místě je trať provozována v režimu časově omezeného provozování zdroje hluku.

Jarda

kdyby cinkly do řsd tak by jim to třeba vysvětlili, teď se autíčkáři rozjeli i u staveb dlouhodobě zablokovaných.

55p

Reko trati má začít za dva roky. Odkaz v článku.
Takže rok bude omezena doprava, pak se bude rok jezdit, aby se trať opět částečně uzavřela.

Jiří Kocurek

Viz nahoře odkaz od Vlakmistra. Tohle by se snad dalo realizovat jen s rychlostním omezením v místě prací.

55p

Pokud se na trati bude dělat reko svršku, tak rychlostní omezení skutečně bude. V druhé koleji.

Winchester1873

Pokud dojde k velké modernizaci celé bývalé Severozápadní dráhy od Ústí po Kolín, tak z mého pohledu úsek u Litoměřic přijde na řadu jako poslední, protože se stále neví zvažované napojení budoucí VRT na 072jku.

PepaM

Harmonogram modernizace celé Pravobřežky je stanoven, na úsek Ústí n. Labem-Střekov (mimo) – Litoměřice dolní n. aktuálně běží soutěž na zpracovatele dokumentace pro společné územní a stavební řízení a realizace je v plánu v letech 2025 – 2028, a ano, do tohoto úseku je umístěno jedno z uvažovaných napojení VRT, odbočka Labský kříž. Druhá varianta, sjezd Polepy, která je podle mého názoru pravděpodobnější (a i vhodnější), se nachází v navazujícím úseku Litoměřice dolní n. (mimo) – Mělník, ten by se měl realizovat v letech 2027 až 2030. Stavba Středohorského tunelu se nicméně předpokládá nejdříve od roku 2038, tedy v době,… Číst vice »

Jelen

Co takhle raději dotovat nákladním dopravcům nové, tišší vagóny, než hyzdit město (a výhled z okna) velmi nevzhlednou bariérou, která má beztak jen minimální účinek?

Pavel Skládaný

Místo zakázky za 118 miliónů? Halík, myslete politicky!

Jiří Kocurek

Ty vagony by nebyly za 118 mil. Ale spíš tak za 11 miliard.

Jelen

Ale je to alespoň smysluplná investice, narozdíl od PHS.

Robert Šalda

Ale užitek z jejich provozu by se rozprostřel po celé trase jejich jízdy. Nejen v Litoměřicích…😀

Pavel Skládaný

Ale pro někoho jiného.

Petr Šimral

Řekl bych, že na této trati již většina nákladních vozů tichých bude.

Winchester1873

Proč myslíte? Stačilo by článkové kontejnerové vozy nahradit vozy jako Sggnss, které co pozoruji má pravě hodně Metrans a jsou oproti článkovým tišší. Dalším zdrojem hluku nejsou vozy, ale lokomotivy řady 122 a 123.

Petr Šimral

Článkové kontejnerové vozy jsou taky tiché, tedy s kompozitními špalky. Vozy Sggnss se svými přetaženými podélníky jsou jen o trošku tišší…

mic

Měli dráhu v tunelu, ale nelíbilo se jim to. A když je venku, tak zase hlučí a to je taky špatně… :o)

Jiří Kocurek

A ještě si vymysleli troleje, aby se ten tunel použít nedal.

Středohor

nehledě na to že kvůli přeložce padla celá starobylá čtvrť rybáře. Nejvíce hluk z vlaku vadil tradičně těm, co se k trati přistěhovali.

Marcel Štancl

Stěny jsou hnus

Jiří Kocurek

Píše se o nízkých PHS, takže něco takového: https://www.brens.cz/produktove-listy-nizke-protihlukove-clony/

JanO

Hádám, že to bude normální nižší PHS. Ta NPC by byla příliš pokroková.

Středohor

nadpis článku je mírně zavádějící a zbytečně vyvolává emoce. Stačilo by napsat nízké…Jinak další pokusný úsek do počtu.

Jarda

zde by se hodil spíše snímek rychlíku regiojetu 😉 který do litaku jezdí.

PepaM

ČD tam ale taky jezdí, na osobácích, jak se i píše v popisku snímku.

Jarda

a regiojet tam snad nejezdí? asi mě někdo teleportoval nebo co, tady je to samej modrej prezervativ, o regiojetu tam není ani ň! Jezdí tam linka ustí-lit-měl-poděbrady-kolín 😉 nejednou jsem využil přesně tuto linku tohoto skvělého dopravce! Na rychlíky se asi zapomnělo, oni jezděj i tady, ne jen po druhém břehu, který má v monopolu čd 😉 tady velice oceňuji, že po trati nenejezdí gumovej monopol.

PepaM

Jezdí, to já přeci ale nijak nerozporuju. Jen píšu, že ČD tam jezdí také, takže to, že na snímku je zrovna jejich vlak, podle mě ničemu nevadí. Možná bych doporučoval, než se pustíte do diskuzí, sehnat si nějaké doučování pro 1. stupeň ZŠ a potrénovat čtení textu s porozuměním, očividně vám dělá problém. K těm zbytečným útokům typu „modrej prezervativ“ – já nejsem žádný zastánce monopolu ČD, já jsem realista; tzn. kdo vyhraje VŘ, ten jezdí, když neplní smlouvu, platí pokuty, a je mi jedno, jestli jsou jeho vlaky modré, žluté nebo tyrkysové. A jestli u článku o nějaké trati… Číst vice »

Jarda

čd jsou zde skrytě velmi preferované, pokud je článek o železnici, tak tam je velmi často fotka vlaku čd nebo čd cargo. Pokud nejde o článe věnovaný alternativnímu dopravci.

PepaM

Tak má zřejmě redakce k dispozici více použitelných fotek ČD (což vzhledem k jejich podílu na trhu zejména v osobní dopravě dává smysl), takže nimi mohou „pokrýt“ více tratí.
Žádnou konspiraci bych v tom nehledal.

Ondra

Jestli ona to není (slovy jednoho poměrně vrcholového politika) kampááň a účelovka (y) 😀

Radim

Kdyby použili snímek s RJ, beztak by chtěli prachy za zveřejnění snímku s nimi 😀 Ale ne, jasně že ne, ale asi je prostě mnohem více snímků s vlaky modrých…

PepaM

P. S.: Já těmi rychlíky jezdím pravidelně jednou až dvakrát týdně, takže jsem si jejich existence vědom ;).

Jarda

pokud to jde a mohu si vybrat, preferuji vždy alternativního dopravce.

micat1

To by ale neměl být přístup objektivního novináře.

Středohor

upřímě čím jezdíte tady nikoho nezajímá.

Dave

Nasaď žlutou čapku a jdi si udělat dvacetihodonovou šichtičku Jarine

David

Laciný provokatér ….

Středohor

napsal jse to autorovi článku?

Georg

to by asi nedobre dopadl… 🙂

mvn

A ČDC, Metrans a další dopravci tam snad nejezdí? Ono regiojet kdyby nejezdil jako taková „parodie na vlak“ tak hned by se tam jezdilo všem dopravcům líp 🙂
Ps: článek není o dopravcích, jestli chcete něco o úžastnosti žlutého dopravce tak doporučuji články z léta 🙂😉

strojvedoucí J.

Když se podíváte pořádně, zjistíte že se jedná o fotografii neobvyklé provozní situace.

Fotografovi nejspíš nešlo o dopravce 😉

oce

V té době se sysel objížděl z nejrůznějších důvodů poměrně často. V tomto případě by strojvedoucí zasloužil pár facek za jízdu na zadní sběrač. Pokud je za hnacím vozidlem jiné hnací vozidlo, nebo takto řídící vůz, jezdí se na přední sběrač.

R H

Můžete mi prosím vysvětlit, jaký je k tomu důvod? (opravdu to nevím, proto se ptám)

PepaM

K tomu ježdění na přední sběrač? Aby se na tom dalším vozidle zbytečně nezašpinilo čelo (a zejména tedy sklo) víc, než je nutné.