V Litoměřicích vyrostou u trati podél Labe protihlukové clony
Lokomotiva řady 163 v čele osobního vlaku v Litoměřicích na pravobřežní trati z Lysé nad Labem do Děčína. Foto: České dráhy
Práce na trati budou probíhat zhruba rok.
Nízké protihlukové stěny budou od dodavatele Egoé, viz. https://www.egoe-plus.eu/cz/protihlukove-steny/detail/loba/
Nepočkalo by to až do stavby celé tratě? Proč dělat další omezení dopravy navíc?
Nepočkalo, protože reko celého úseku je v nedohlednu. V daném místě je trať provozována v režimu časově omezeného provozování zdroje hluku.
kdyby cinkly do řsd tak by jim to třeba vysvětlili, teď se autíčkáři rozjeli i u staveb dlouhodobě zablokovaných.
Reko trati má začít za dva roky. Odkaz v článku.
Takže rok bude omezena doprava, pak se bude rok jezdit, aby se trať opět částečně uzavřela.
Viz nahoře odkaz od Vlakmistra. Tohle by se snad dalo realizovat jen s rychlostním omezením v místě prací.
Pokud se na trati bude dělat reko svršku, tak rychlostní omezení skutečně bude. V druhé koleji.
Pokud dojde k velké modernizaci celé bývalé Severozápadní dráhy od Ústí po Kolín, tak z mého pohledu úsek u Litoměřic přijde na řadu jako poslední, protože se stále neví zvažované napojení budoucí VRT na 072jku.
Harmonogram modernizace celé Pravobřežky je stanoven, na úsek Ústí n. Labem-Střekov (mimo) – Litoměřice dolní n. aktuálně běží soutěž na zpracovatele dokumentace pro společné územní a stavební řízení a realizace je v plánu v letech 2025 – 2028, a ano, do tohoto úseku je umístěno jedno z uvažovaných napojení VRT, odbočka Labský kříž. Druhá varianta, sjezd Polepy, která je podle mého názoru pravděpodobnější (a i vhodnější), se nachází v navazujícím úseku Litoměřice dolní n. (mimo) – Mělník, ten by se měl realizovat v letech 2027 až 2030. Stavba Středohorského tunelu se nicméně předpokládá nejdříve od roku 2038, tedy v době,… Číst vice »
Co takhle raději dotovat nákladním dopravcům nové, tišší vagóny, než hyzdit město (a výhled z okna) velmi nevzhlednou bariérou, která má beztak jen minimální účinek?
Místo zakázky za 118 miliónů? Halík, myslete politicky!
Ty vagony by nebyly za 118 mil. Ale spíš tak za 11 miliard.
Ale je to alespoň smysluplná investice, narozdíl od PHS.
Ale užitek z jejich provozu by se rozprostřel po celé trase jejich jízdy. Nejen v Litoměřicích…😀
Ale pro někoho jiného.
Řekl bych, že na této trati již většina nákladních vozů tichých bude.
Proč myslíte? Stačilo by článkové kontejnerové vozy nahradit vozy jako Sggnss, které co pozoruji má pravě hodně Metrans a jsou oproti článkovým tišší. Dalším zdrojem hluku nejsou vozy, ale lokomotivy řady 122 a 123.
Článkové kontejnerové vozy jsou taky tiché, tedy s kompozitními špalky. Vozy Sggnss se svými přetaženými podélníky jsou jen o trošku tišší…
Měli dráhu v tunelu, ale nelíbilo se jim to. A když je venku, tak zase hlučí a to je taky špatně… :o)
A ještě si vymysleli troleje, aby se ten tunel použít nedal.
nehledě na to že kvůli přeložce padla celá starobylá čtvrť rybáře. Nejvíce hluk z vlaku vadil tradičně těm, co se k trati přistěhovali.
Stěny jsou hnus
Píše se o nízkých PHS, takže něco takového: https://www.brens.cz/produktove-listy-nizke-protihlukove-clony/
Hádám, že to bude normální nižší PHS. Ta NPC by byla příliš pokroková.
nadpis článku je mírně zavádějící a zbytečně vyvolává emoce. Stačilo by napsat nízké…Jinak další pokusný úsek do počtu.
zde by se hodil spíše snímek rychlíku regiojetu 😉 který do litaku jezdí.
ČD tam ale taky jezdí, na osobácích, jak se i píše v popisku snímku.
a regiojet tam snad nejezdí? asi mě někdo teleportoval nebo co, tady je to samej modrej prezervativ, o regiojetu tam není ani ň! Jezdí tam linka ustí-lit-měl-poděbrady-kolín 😉 nejednou jsem využil přesně tuto linku tohoto skvělého dopravce! Na rychlíky se asi zapomnělo, oni jezděj i tady, ne jen po druhém břehu, který má v monopolu čd 😉 tady velice oceňuji, že po trati nenejezdí gumovej monopol.
Jezdí, to já přeci ale nijak nerozporuju. Jen píšu, že ČD tam jezdí také, takže to, že na snímku je zrovna jejich vlak, podle mě ničemu nevadí. Možná bych doporučoval, než se pustíte do diskuzí, sehnat si nějaké doučování pro 1. stupeň ZŠ a potrénovat čtení textu s porozuměním, očividně vám dělá problém. K těm zbytečným útokům typu „modrej prezervativ“ – já nejsem žádný zastánce monopolu ČD, já jsem realista; tzn. kdo vyhraje VŘ, ten jezdí, když neplní smlouvu, platí pokuty, a je mi jedno, jestli jsou jeho vlaky modré, žluté nebo tyrkysové. A jestli u článku o nějaké trati… Číst vice »
čd jsou zde skrytě velmi preferované, pokud je článek o železnici, tak tam je velmi často fotka vlaku čd nebo čd cargo. Pokud nejde o článe věnovaný alternativnímu dopravci.
Tak má zřejmě redakce k dispozici více použitelných fotek ČD (což vzhledem k jejich podílu na trhu zejména v osobní dopravě dává smysl), takže nimi mohou „pokrýt“ více tratí.
Žádnou konspiraci bych v tom nehledal.
Jestli ona to není (slovy jednoho poměrně vrcholového politika) kampááň a účelovka (y) 😀
Kdyby použili snímek s RJ, beztak by chtěli prachy za zveřejnění snímku s nimi 😀 Ale ne, jasně že ne, ale asi je prostě mnohem více snímků s vlaky modrých…
P. S.: Já těmi rychlíky jezdím pravidelně jednou až dvakrát týdně, takže jsem si jejich existence vědom ;).
pokud to jde a mohu si vybrat, preferuji vždy alternativního dopravce.
To by ale neměl být přístup objektivního novináře.
upřímě čím jezdíte tady nikoho nezajímá.
Nasaď žlutou čapku a jdi si udělat dvacetihodonovou šichtičku Jarine
Laciný provokatér ….
napsal jse to autorovi článku?
to by asi nedobre dopadl… 🙂
A ČDC, Metrans a další dopravci tam snad nejezdí? Ono regiojet kdyby nejezdil jako taková „parodie na vlak“ tak hned by se tam jezdilo všem dopravcům líp 🙂
Ps: článek není o dopravcích, jestli chcete něco o úžastnosti žlutého dopravce tak doporučuji články z léta 🙂😉
Když se podíváte pořádně, zjistíte že se jedná o fotografii neobvyklé provozní situace.
Fotografovi nejspíš nešlo o dopravce 😉
V té době se sysel objížděl z nejrůznějších důvodů poměrně často. V tomto případě by strojvedoucí zasloužil pár facek za jízdu na zadní sběrač. Pokud je za hnacím vozidlem jiné hnací vozidlo, nebo takto řídící vůz, jezdí se na přední sběrač.
Můžete mi prosím vysvětlit, jaký je k tomu důvod? (opravdu to nevím, proto se ptám)
K tomu ježdění na přední sběrač? Aby se na tom dalším vozidle zbytečně nezašpinilo čelo (a zejména tedy sklo) víc, než je nutné.