To sice ano, ale možná to bude i něco jiného, v Praze bývá docela pravidelně „ostrovní“ provoz bez vozovny i v řádu měsíců na tratí do Modřan – před výlukou pod Vyšehradem navozí tramvaje na tuto trať a pak je odstřihnou od sítě i vozoven a funguje to.
To jsem zažil, tramvaje nocují na nádraží Braník. Ale Liberec je podle mě nemá kde odstavit. Ačkoliv na Horním a Dolním Hanychově by se to nějak uspořádalo.
a proč si nemůžete přečíst celý článek, když musíte komentovat? Bude se opravovat i trať u Pekáren..jinak by to stejnak byla docela kravina, sice to technicky realizovatelné je, ale víc práce než užitku
Lang
1 rok
Super. Zítra tam jedu a ona je výluka. 😕 To jsem se teda trefil.
MiRo
1 rok
Vyměněny budou 2 křížení a přilehlý kus kolejí na koleji směrem Lidové Sady. Výhybky nikoliv (zatím).
Nojo, Jánská a třída 1. máje se měly kompletně rekonstruovat už někdy za pandemického stavu, ale nebyly peníze. A pak Žitavská a Hanychovská a Ještědská na Kubelíkovku. Takže opět provizoria. A co teprve méně pojížděný, zato už celkem přestárlý zbytek Riegrovky, Masaryčky, 5. května… Tolik asi k tomu, jakou prioritu a realizovatelnost momentálně mají obnova vozového parku či rochlická trať. Ale zase mít v Liberci a Jablonci napříč sítí pořešené tratě, to by byl historický úspěch.
Obecně vzato souhlasím, avšak kontext Liberce je trochu jiný; co kus tratě, to jiný charakter a míra zatíženosti. Meziměstská trať se také obnovovala a obnovuje po etapách, navíc někde máme otevřené těleso, někde vedou koleje po ulici. Na městské trati byly přestavěny na pevnou jízdní dráhu kritické oblouky, silně pojížděná Palachova a Rumunská, přejezd Masarykova x Vítězná. Na Viadukt má v budoucnu jezdit i linka 5. Žitavská je na tom prachbídně, protože po tramvajovém pásu jezdí hodně aut a zároveň tři tramvajové linky. Na Hanychovské a Ještědské také hodně aut a soli, ale zase tam nezajíždí jedenáctka. Tyhle úseky jsou… Číst vice »
Tak aspoň Lidové Sady je požiadavka zachovania tisícky. Mňa prekvapuje že nebola požiadavka zachovania tisícky aspoň po Viadukt (aj keď najradšej by som ju videl aj po Dolní Hanychov.) a na „medzimeste“ aspoň po Vratislavice na Nisou výhybna. Voziť sa iba z Fügnerovej na Lidové Sady je slabota.
To neznáte dopravopata. Ten nemůže chybět u žádného libereckého článku. Ten kdosi že Slovenska bude českému městu pořád vyčítat, že nezůstalo u metrového rozchodu. Prostě chce, aby někdo řekl, že má pravdu.
Proč nemůže jezdit tramvaj nádraží – hanychov nebo viadukt -, hanychov? Pokud je podminkou smyčka, tak mohla zůstat tram v useku viadukt – hanychov.
Nemohla, ve smyčce u viaduktu se nedá otočit ze směru od Hanychova. DPMLJ nemá žádné obousměrné tramvaje.
Mohla, zpětným pohybem.
Teoreticky ano, ale není to zrovna ideální řešení.
Možná je problém v tom, že se tramvaje nedostanou z vozovny.
To sice ano, ale možná to bude i něco jiného, v Praze bývá docela pravidelně „ostrovní“ provoz bez vozovny i v řádu měsíců na tratí do Modřan – před výlukou pod Vyšehradem navozí tramvaje na tuto trať a pak je odstřihnou od sítě i vozoven a funguje to.
To jsem zažil, tramvaje nocují na nádraží Braník. Ale Liberec je podle mě nemá kde odstavit. Ačkoliv na Horním a Dolním Hanychově by se to nějak uspořádalo.
a proč si nemůžete přečíst celý článek, když musíte komentovat? Bude se opravovat i trať u Pekáren..jinak by to stejnak byla docela kravina, sice to technicky realizovatelné je, ale víc práce než užitku
Super. Zítra tam jedu a ona je výluka. 😕 To jsem se teda trefil.
Vyměněny budou 2 křížení a přilehlý kus kolejí na koleji směrem Lidové Sady. Výhybky nikoliv (zatím).
Nojo, Jánská a třída 1. máje se měly kompletně rekonstruovat už někdy za pandemického stavu, ale nebyly peníze. A pak Žitavská a Hanychovská a Ještědská na Kubelíkovku. Takže opět provizoria. A co teprve méně pojížděný, zato už celkem přestárlý zbytek Riegrovky, Masaryčky, 5. května… Tolik asi k tomu, jakou prioritu a realizovatelnost momentálně mají obnova vozového parku či rochlická trať. Ale zase mít v Liberci a Jablonci napříč sítí pořešené tratě, to by byl historický úspěch.
mít veškeré tratě i vozy stejného stáří/opotřebení je nesmyslné – mít nejen finance, ale i tzv. kapacity na obnovu tzv. naráz jsou nereálné!
Obecně vzato souhlasím, avšak kontext Liberce je trochu jiný; co kus tratě, to jiný charakter a míra zatíženosti. Meziměstská trať se také obnovovala a obnovuje po etapách, navíc někde máme otevřené těleso, někde vedou koleje po ulici. Na městské trati byly přestavěny na pevnou jízdní dráhu kritické oblouky, silně pojížděná Palachova a Rumunská, přejezd Masarykova x Vítězná. Na Viadukt má v budoucnu jezdit i linka 5. Žitavská je na tom prachbídně, protože po tramvajovém pásu jezdí hodně aut a zároveň tři tramvajové linky. Na Hanychovské a Ještědské také hodně aut a soli, ale zase tam nezajíždí jedenáctka. Tyhle úseky jsou… Číst vice »
Tak aspoň Lidové Sady je požiadavka zachovania tisícky. Mňa prekvapuje že nebola požiadavka zachovania tisícky aspoň po Viadukt (aj keď najradšej by som ju videl aj po Dolní Hanychov.) a na „medzimeste“ aspoň po Vratislavice na Nisou výhybna. Voziť sa iba z Fügnerovej na Lidové Sady je slabota.
a k čemu to? kdo by to jako měl platit? i takhle do liďáku je ta metrovka naprosto zbytečný luxus..
To neznáte dopravopata. Ten nemůže chybět u žádného libereckého článku. Ten kdosi že Slovenska bude českému městu pořád vyčítat, že nezůstalo u metrového rozchodu. Prostě chce, aby někdo řekl, že má pravdu.
Ruku na srdce,mě by strašně mrzelo,kdyby TEŽ ( moje ❤️ záležitost) byla přerozchodována na standard.
Ale jo, mě taky. Ale nemusím to zmiňovat pořád. Taky mi vadí trolejbus na pražské letiště, ale už jsem se s tím nějak vyrovnal.
Myslím, že jediným důvodem jsou finance.A budou ….Uskrovnit,a to pořádně,se bude muset celé Česko.