V Liberci začali testovat asistenta odbočování pro kloubové autobusy
Autobus Solaris Urbino 18 vybavený novými asistenty odbočování od společnosti Knorr-Bremse. Foto: DPMLJ
Pokud se člověk dostane k autobusu na menší vzdálenost než dva a půl metru, automaticky se rozsvítí na displeji žlutý varovný signál.
Takže asistent, který vyžaduje opustit zrakem provoz je zlepšení bezpečnosti… Závidím těm, kteří umí takové kraviny vymyslet a ještě to podávat jako nezbytnost…
Pokrok nezastavíš, snad to bude řidič koncem směny ještě trochu vnímat…
Jednou jsem to už před časem potkal na brněnském kloubáku, takže nic nového to není. Myslel jsem, že to firma koupila v nějakém čínském eshopu. Nesmyslně to pípalo a blikalo jako všechna elektronika, které něco blikne před čidlem, neregistruje souvislosti, nenese odpovědnost, ale kafrá do toho řidičovi. Pokud by takové bazmeky nakoupil kterýkoliv dopravce do všech svých vozů, může očekávat značný úbytek nikoli nehod, ale řidičů.
Už za rok se provozovatelů na to nikdo ptát nebude. Takže za mě palec nahoru si to osahat a vyzkoušet 🙂
Nevím, jestli tu chodí diskutovat přímo někdo, kdo se s tím systémem setkal/setká v praxi, ale docela by mě zajímaly zkušenosti z reálného provozu.
Obávám se, že odhodlaného lumíka to nezastaví a bude pokračovat dál až do zadních dveří o které se rozpleskne, protože předpokládal krátký bus, který v místě kloubu končí. Ale aspoň bude mít šofér záznam, že nejel dveřma napřed a bude mít jednodušší se vyvinit. To je nesporné pozitivum.
Ta úvodní fotka úplně vybízí k tomu myslet si, že ti asistenti odbočování jsou ti dva chlápci, co tam stojí. Jeden pro odbočování vlevo a druhej vpravo. A jak by to fungovalo? Asi, že by vystrčili hlavu z okna a na celý kolo řvali: „Bacha, odbočujem“ 😀
škoda že kloubáky nemůžou přes ještěd, na některých spojích v některé časy by byl opravdu potřeba. Horší když v přeplněný čas jede ten menší, ane ten dlouhý co ma 2 nápravy, ale lidí, že už na busáku se mu tam nevejdou lidi a jak supluje mhd po lbc, tak už je nemá kam dávat. Nebylo by lepší nějak v ytyto časy to spojení zkapacitnit? Liberec určitě ví, i podle vydaných jízdenek i podle nadávání řidičů ve které časy je to potřeba. Stejně tak ráno by některé tramvaje v ranní časy měli jet buď 3 vozové, nebo 2 stejné linky za… Číst vice »
Ten kratší má jen jednu nápravu? To je dost, táto, že’s nás taky vyvez… 🙂
má 2, ta prodloužená má 3 (původně byli myšleny pouze zadní nápravy), pak jsou ještě kloubáky, ale ty na dálkové nejezdí, což je škoda. Copak kraj neví ve které časy má kde nedostatek kapacity busu?
Hlavně že do jablonce jede prázdnej ten nejdelší bus, odjiždí chvíli před a obvykle prázdnej, do jbc jezdí vlak a tramvaj (ač s náhradkou), proč tam nedají ten klasický bus a ten dlouhý nedají na linku, kde je kapacita v daný čas nedostateěná?
NA Jablonec jezdi prázdnější z autobusáku, zkuste se někdo podívat kolik lidí nastoupí na Fügnerově. A bus obshluhuje úplně jiné části Jablonce, kupříkladu Rýnovice nebo Mšeno kam vlak ani tramvaj nejede.
jablonec snad nemá mhd? proč by ji ten bus měl suplovat? můžou vlak/stramvaj, dále přestoupit na tamní městskou, dopravní podnik ji nefinancuje aby vozila vzduch.
Jakože z Rýnovic pojedou MHD na tramvaj a tou tramvají do Liberce?
Kunratice do Jablonce podstoupí stejné pochodové cvičení? Vemte si mapu.
Právě nyní. Linka 141 z Fugnerovy odjezd 16:05 do Jablonce 15 stojících cestujících….