dpp

V Liberci začali testovat asistenta odbočování pro kloubové autobusy

Autobus Solaris Urbino 18 vybavený novými asistenty odbočování od společnosti Knorr-Bremse. Foto: DPMLJAutobus Solaris Urbino 18 vybavený novými asistenty odbočování od společnosti Knorr-Bremse. Foto: DPMLJ

Pokud se člověk dostane k autobusu na menší vzdálenost než dva a půl metru, automaticky se rozsvítí na displeji žlutý varovný signál.

Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ) začal spolupracovat se společností Knorr-Bremse na testování nového asistenčního systému na hlídání slepých úhlů u kloubových autobusů. Vyvinula ho společnost Knorr-Bremse, která má v Liberci jeden ze svých závodů a také část administrativy pro celou Evropu.

Systém má za cíl chránit zranitelné účastníky silničního provozu, jako jsou chodci a cyklisté. „Chceme v rámci regionu přispět k větší dopravní bezpečnosti, proto jsme se rozhodli nabídnout jeden kompletní systém dopravnímu podniku k vyzkoušení,“ sdělil manažer obchodu a marketingu společnosti Knorr-Bremse Petr Zima.

Systém kamer chrání cestující, chodce, cyklisty a řidiče MHD, kteří se denně pohybují v hustém městském provozu po užších komunikacích,“ zdůraznil dopravní ředitel DPMLJ Martin Hettner.

Celkem tři kamery na hlídání

Bezpečnostní systém ProFleet Assist+ druhé generace má šest funkcí, které mohou předejít nehodám. Skládá se ze dvou částí. Na boku autobusu jsou umístěny dvě kamery, jejichž čočky míří proti sobě a jedna kamera se nachází na čelním skle. Asistent tak hlídá „slepé úhly“ vozidla. Pokud se člověk dostane k autobusu na menší vzdálenost než dva a půl metru, automaticky se rozsvítí na displeji žlutý varovný signál, když kamera zaznamená rychlejší pohyb, tak už se rozsvítí na displeji červené varování a spustí se akustický signál. Asistent rozezná živé a neživé objekty, reaguje pouze na člověka. Vylepšená detekce pracuje za úsvitu i ve tmě. Topná tělesa kamery umožnují nepřetržitý provoz systému při teplotách pod bodem mrazu. Cena jednoho systému se pohybuje v závislosti na konfiguraci od 1000 do 2000 euro.

„Předpokládáme, že ten systém bude schopný zajistit větší přehled, co se děje kolem vozu. Pokud bude hlídat kritické hrany, tak to pro řidiče znamená větší jistotu a předejití případným nehodám,“ podotkl vedoucího provozu městské hromadné dopravy Zdeněk Leszkoven.

Dopravní podnik má ve svém vozovém parku 18 kloubových autobusů, aktuálně běží soutěž na další. Systém byl nainstalován na autobus s reklamním polepem výrobce asistenta. Je nasazován na páteřní linky 12 a 25 a na některé spoje do průmyslových zón.

Tagy Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou DPMLJ Knorr-Bremse mrtvý úhel senzor odbočování
14 komentářů