V Liberci vznikla petice za záchranu původní trasy lanovky na Ještěd

Lanová dráha Horní Hanychov - Ještěd. Foto: České dráhyLanová dráha Horní Hanychov - Ještěd. Foto: České dráhy

Autoři petice odmítají prodloužení lanovky i změnu technologie na oběžný systém s menšími kabinkami.

181 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vašek Riedel

Jsem Liberecký Hanychovský rodák a pro mě k Ještědu kabinová lanovka patří jako prdel na hrnec, jestli se prosadí realizace typu Černá Hora jakýmsi Ještědským expresem tak mě trefí šlak (pro bezpečnost by stačilo vrátit se k původní koncepci dvou tažných a přítažných lan) a i prodloužit by šla k elektrice a měly by jsme na dnešní dolní stanici něco jako Ještědský Štart v Tatrách.

Dana

Rozhodně žádnou změnu, kde to mohu podepsat?

Igor Mauricio

No a ve výsledku se řekne, že žádná lanovka potřeba není a tak žádná ani nebude.

jonáš

Jedině že by se tam ulila nějaká masivní dotace z veřejných peněz.

panda

Milí penenti.
Podepsat se zadarmo umí každý. Ale podpořte svůj názor o obnově lanovky v původní trase tisícovkou.
Bude vás taky 600?

Frantisek

Jako že je to řešení o 600 000 korun dražší, nebo proč? Jde o veřejné peníze, diskuse je namístě.

Jan Matoušek

Sice jsem petici nepodepsal, ale až vyhlásí číslo účtu, tak to dám. A už bude stačit jen 599.

Tomáš Záruba

Mám návrh na kompromis: Postavit tu prodlouženou oběžnou lanovku jako (popř. v bezpečnostně nevyhnutelném rozsahu modernější) kopii systému Von Roll 101 ze 40. let. Nějaké ty díly ze Sněžky by možná ještě šly použít. 😉

Unikátní by to bylo mnohem víc, než „nějaká kabinová kyvadlovka“, kterých jsou ve světě mraky.

Vlastimil Kocurek

Nemusí to být ze Sněžky, třeba i někde v zahraničí ještě jsou vyřazené provozuschopné kabinky.

jonáš

Kabinky? To byla dvojsedačka s bočnim posazem, co pamatuju.

Pako

Já chci kolokvium, já chci kolokvium!

pedro74

Taky chci kolokvium, to jsme dva. Dáme petici?

Vavrroch

Podle přísloví, tuším čínského, si máme dávat pozor na to, co si přejeme. Přesto – proti gustu…

Joker

Dal bych tu zhotovit soukromníkovi. České dráhy se nerozhoupou k ničemu. Raději budou spekulovat a „prostě elektrifikovat.“

Martin1

ČD se chce lanovky zbavit, mělo by ji koupit město.

jonáš

A zašít do toho pořádnej balík daňových peněz? 😀

Mysel

CD to nechteji, nikdo soudny nechce, aby to mely CD. Ted jeste sehnat nekoho, kdo to chtit bude. ;o)

55p

TMR to rád koupí 😀

Vlastimil Kocurek

🙂

Martin

Mám z toho takový dojem, že návštěvníkům by vyhovovala přestup hrana – hrana, ať se nejpohodlněji dostanu na vrchol.
Zkonzumuji Ještěd a odjedu. Mě jako obyvateli Hanychova vadí
případné kácení lesa, jenom kvůli tomu, abych při výletu na Ješted nemusel udělat ani krok. Nevím, jak to pak bude na Ještědu vypadat po navýšení kapacity lanovky. Už teď tam není kam stoupnout a poházené papírové kapesníky, petky, vajgly i plíny hovoří cosi o mravech tzv. návštěvníků.

Jarda

pokud někdo jede na Ještěd, tak to není trubka, která chce lanovku až do tramvaje

Tomáš Záruba

Vždyť ve směru prodloužené lanovky už teď vede průsek cesty, šlo by nejspíš jen o malé rozšíření.

Pavel

driv, kdyz se nejaka particka nebo jedinci chteli angazovat, zalozili okraslovaci spolek.

dneska misto toho zacnou bojovat proti vsemu a proti vsem.

blba doba.

Jarda

a nebo také blbé nápady

Kovošrot

Já jenom úplně nerozumím, co se získá tím prodloužením.. Od šaliny k lanovce je to necelých 500 metrů chůze po asfaltové silnici. Opravdu přijedou šalinou chtíc na výlet na Ještěd lidé, kteří nezvládnou toto ujít pěšky?

Martin

Někteří ani toto neujdou tak si radši vyvezou prdel autem až nahoru na Ještěd 😉 a upřímně cenově to vyjde levněji,než nechávat auto dole na parkovišti +lanovka.

Pako

Pokud by prodloužení znamenalo zrušení možnosti vyjet na vrchol, jsem všemi deseti pro.

Roman Soudný

Kdo chce jít na Ještěd pěšky, nepojede lanovkou.

Jarda

proč by měla být lanovka pro lemry, které neujdou pár set metrů?

Pako

Někdy z vás udělá lemru nemoc nebo stáří ani nevíte jak. Stačí potkat virus nebo blbě šlápnout.

Georg

to je ovsem argument proti prakticky vsem lanovkam v cr. 🙂

Vlastimil Kocurek

Tak ano, lanovek by mělo být jen přiměřeně, nemusí vést na každý kopec, to se týká i rozhleden, a podobných šíleností, stejně tak cyklostezek v horách. Vtip je v tom, že tam je také flóra a fauna, a to v současnosti stavitelům uniká.

Roman Soudný

A pro koho teda má být? Jen pro ty co si ji “zaslouží” protože ušli pár set metrů?

Karlos

Všichni nahlíží na provoz po stránce technické, ale důležitá je i ekonomika provozu. Tedy přilákat co nejvíce cestujících, umožnit jim co nejsnažší a atraktivní zážitek.

Martin

Nahližete na to jako přespolní, takže je Vám jedno, že pro pohodlnost návštěvníků vykácite kus lesa, protože ujít 800 metrů od tramvaje na lanovku je

Martin

…. zřejmě nepřekonatelný problém.

Filip Jirsák

Není to nepřekonatelný problém, ale je to problém. A některé potenciální cestující pravděpodobně odradí. Podobně jako není nepřekonatelný problém dostat se na Ještěd jinak, než lanovkou, ale nemožnost jet lanovkou pravděpodobně někoho odradí. Je otázka, co je pak menší zlo – jestli vykácet kus lesa, nebo dopustit, aby jezdilo víc aut až nahoru na Ještěd.

Peeetr

Se z toho kousku lesa nepos…, nikdo to tam nechce vybetonovat, klidně může být místo obyčejného lesa krásnější měststký park, nebo centrum pro děti či lesní školka.

Martin

Mám pocit,že už se trochu kacelo,dřív se od tramvaje chodilo lesem,teď je tam široká dálnice.

Karlos

Přespolní nejsem. A kus lesa už vykácený je. Ostatně, kvůli sjezdovkám se kácí mnohem víc.

Tomáš Záruba

A převýšení je nejspíš nula, že.

SYN

Takto – uznávám že co mi do toho je, v Liberci ani poblíž nebydlím, jel jsem tím dvakrát v životě… S touto výhradou, sakra pokud nejsem ten co trvá na tom že se NIC nesmí změnit, tak „kyvadlový“ systém lanovky je pěkně naprd, „zajišťuje“ delší čekací dobu než oběžný, no a průvodčí je anachronizmus. Možná že by nebylo úplně od věci kdyby měly kabinky sice menší, ale designem podobné, no a pokud by se nehnalo za co největší kapacitou, snad by nemuselo být nutné (nové lehčí materiály, rovnoměrnější rozložení hmotnosti podél trasy při větším počtu kabinek) přidávat/měnit nosné sloupy? O… Číst vice »

horst

Změna na oběžný systém kabin není změna, ale nová stavba komplet. Kromě toho, není žádoucí dopravit na vrchol Ještědu tisíce lidí za hodinu. Nejsou to Krkonoše, ani Malino brdo. Ideálně – 1 tramvaj -1 odpovídající kabina. Jo a ta streka od tramvaje k lanovce, je pěkně strmá a špatně schůdná. Pro lidi s kočárkem, nebo na vozejku uz vůbec. Proč myslíte, ze 1.visutá lanovka z Janských Lázní vedla přímo z centra?

Chronosphere

Proč by všichni,co se chtějí svést lanovkou,museli přijet tramvají?

Leinad

Protože metro do Hanychova ještě pár let mepojede?

Mic

Všeobecná tramvajová povinnost? :0)))

Frantisek

Nemusejí, ale mohou. Všichni z tramvaje také nepůjdou na lanovku. Každopádně pro město je lepší, když těch „autistů“ bude méně než ostatních.

Jindra

Nemusí přijet tramvají, ale první velké parkoviště je na/u konečné tramvaje.

Vít Jůza

Kabina odpovídající tramvaji … dobrý vtip!

Horst

Tak úplně ne, mezi lanovkáři se visutá kabina kyvného provozu nazývá – kupodivu – tramvaj.

Evža

Nějak nechápu… Pokud je zájem lanovku zprovoznit v co nejkratším čase, proč se nevezme třetí kabina a nenatáhne se nové tažné lano?

SYN

Protože v takovém stavu lanová dráha hrubě nevyhoví aktuálním předpisům? Ono dokud „to jezdí“ tak se dost nových ustanovení nemusí povinně aplikovat, ale jakmile děláte už „jen“ rekonstrukci, dožene vás ta řada předpisů co se mezitím několikrát zpřísňovaly! MOŽNÁ by se to dalo ošidit (nic si nenamlouvejme, o šizení tu jde) tím že to jen opravujete, ALE byl tu ten smrťák a to vás potom snadno utlučou když řeknete že žádné změny nebudete dělat…
Nechcete to doufám prohlásit za „státní zájem“ a platnost předpisů odrbat?? To chcu potom pro náš výtah v baráku taky!!

ABC

nové lano bude rekonstrukce?

Alibaba

Lano ne, ale spolehlivější nouzové brzdy nezávislé na člověku ano.

kix

to ale dle předpisů není nutné..ale je to tedy více než žádoucí, ale teoreticky lanovka zprovoznit lze..pokud ta třetí kabina je vůbec kompletní..

Alibaba

Pak by to musela být pouhá oprava, jen se obávám, že se do ní, právě po proběhlé nehodě, nikomu nechce. Kdyby se to opravovalo bez nehody, tak by nikdo neremcal.

jackbrno

Ne, s původním režimem nouzové brzdy s manuálním ovládáním by tomu už nikdo příčetný nemohl dát povolení k provozu, protože se ukázalo v praxi, že takový systém je zcela nefunkční. Já bych spíš čekal, že v rámci vyšetřování se bude řešit i kompetentnost drážního úřadu, že až do havárie nestanovil opatření k automatizaci nouzové brzdy. Na to sice spousta lidí argumentuje tím, že lanovku lze stále provozovat podle norem platných v době její stavby, ale to je nesmysl, protože pokud se nějaké technické řešení ukáže nebezpečné, tak se běžně nařizují úpravy i u stávajících zařízení. Typicky třeba výtahy, kde byla… Číst vice »

Y.K.

Vám nepřijde, že stávající technické řešení jaksi projevilo katastrofické selhání, takže drážnímu úřadu tak nějak nebude stačit jen vyměnit lano a frčet dál?

Tohle už nikdy nepojede dokud se to neuvede do aktuálních bezpečnostních rovin.

Martin

A vy byste do toho pak vlezl, třeba i s dětmi a jezdil tím? Zřejmě máte vysokou životní pojistku👍🍀

kix

a že to předtím 45let nikomu nevadilo?

Martin

Tak třeba zaměstnankyním v továrně na výrobu budíků ve dvacátých a třicátých letech také mnoho let nejprve nevadilo olizovat štěteček s radioaktivní barvou při malování ručiček….

Filip Jirsák

Jestli ono to nebude nějak souviset s tím, že předtím 45 let žádná kabinka na té lanovce nespadla a nezabil se v ní člověk.

kix

na této nikoliv, ale jinde ano a kdo viděl video např. z itálie, tak muselo být každému jasné, že v tomhle zatáhnout záchrannou brzdu umístěnou až vysoko u stropu je naprosto nereálné. Ono už i to samotné přetržení může prázdnou kabinu poslat z lana ven, proto je mnohem lepší systém se dvěma tažnými lany, ani automatika v tomhle není všespásná

jackbrno

Jistě a přesně proto už by obnovu provozu bez automatizované nouzové brzdy nikdo příčetný nepovolil. Ostatně je dost na hlavu, že to po té Itálii nezačal drážní úřad řešit.

Filip Jirsák

On totiž asi nikdo nepočítal s tím, že lanovku na Ještěd bude podlétat stíhačka.

jackbrno

Nevadilo to, protože nikoho nenapadlo, že nouzová ručně ovládaná brzda je k ničemu. Havárií se to ukázalo zcela nezvratně, takže už by to takto provozovat nešlo.

dopravopat

Podľa mňa potrebuje zmenu rozchodu lán. 😉

Martin

Haha, hihihi, to bylo tak vtipné😂

Gogo

Jaký je standardní rozchod lan?

dopravopat

Čím širšie, tým lepšie!

Alibaba

Že vy máte rád vodní lyžařské vleky? Takové ty do čtverce.

Alibaba

Pro vás by měli natáhnout koleje s Abtovou výhybnou a na lano zavěsit 2 x 810. 🙂

dopravopat

Jazdilo by to za kýbl nafty?

A čo takto spraviť z 810 niečo na tento spôsob:

https://www.youtube.com/watch?v=g8ay9OPHUYI

Ideálne, vozidlo musí mať vlastný pohon. Komfortom to bolo na úrovni šukafonu, hlučné, rachotilo a triaslo sa to.

Lenže potom by tam chodili českí šotouši z celej republiky, voziť sa hore-dolu.

Alibaba

No, nevím, jak dlouho by kýbl nafty vydržel v dieselgenerátoru pohánět pozemní lanovku. 🙂
Vůz 810 by byl vykuchán od motoru, není třeba namáhat lano mrtvou váhou. 🙂

Ad trubka) To je boží, Amerika země neomezených možností. Někdo tu slepou uličku musel prozkoumat.

dopravopat

Onen systém bol vyvýjaný pre dopravu nákladov, nie ľudí. Takže nejaký komfort a hlučnosť nikto neriešil.

Jaroslav

Na toto sa pozerám čiste ako laik, o lanovkách neviem nič-tak ako väčšina ľudí.
Čiže, niekto protestuje proti predĺženiu a zmodernizovaniu dráhy, ktorá by pomohla jej atraktivite a zefektívneniu?
Viem že poniektorí ma za toto zožeru živa no prevádzka takejto „srandy“ stojí dosť prachov na to aby sa o tom vôbec diskutovalo. Niekedy sú pre mňa podobné tendencie u ľudí nepochopiteľné. Keď je niečo platené z verejných peňazí má to byť funkčné, moderné, efektívne. Toto nie je skanzen a na lanovke naozaj nevidím veľkú pridanú hodnotu.

Jaroslav

*za živa

Šalina na Špilas

No a pak tady máme most, u něhož protestují za zachování všech funkcí kromě té hlavní – průjezd vlaku z jednoho břehu na druhý.
V tomto kontextu se vlastně petici nedivím.

Frantisek

On je někdo proti provozu vlaků na repasovaném mostě?

David

A ta ruční záchranná brzda je podle mě taky unikát hodný zachování.

Martin1

Tak tohle do provozu už nikdo neschválí. Je jasný, že by se musela udělat modernizace i záchranného systému. Ostatně v článku se to píše, že ve stávající provozní podobě už neschválitelné.

Martin1

Pravda je, že to k Ještědu patří a jde o jakýsi unikát. Ujít pár metrů, když chci na výlet, by neměl být zase takový problém… Na druhou stranu plně chápu, že je jiná doba a pohodlí je prostě pohodlí. Přestup „hrana- hrana“ by byl nejen pro starší lidi mnohem pohodlnější. Za mě ideální kompromis – protáhnout kyvadlový systém ke konečné tramvaji. 🙂 V 90. letech se o tom i uvažovalo.

Patrick

Aký by to malo vplyv na intervaly jázd a kapacitu?

Martin1

Nevím, onlar minut delší? Když bylo hodně lidí, točilo se to dokola bez ohledu na oficiální jízdní řád.

SYN

Ale delší trasa + zachování kyvadla (čili stále jen 2 kabiny) = zvýšení jízdní doby, pokles kapacity (samozřejmě i v tom mezním případě kdy se čekalo jen na výstup a nástup)…

Zyx

Ono s tou lanovkou je to trochu delsi historie. Predne bylo temer pred schvalenim ze lanovka bude predana mest v ramci ocistovani CSD/CD od zbytecnych aktivitu. Nejdrive probehlo predani historicky sesterske lanovky na Cernou horu, u lanovky na Jested město provedlo majetkovou pripravu, ale z vlastniho predani seslo zmenou politickeho kurzu na ministerstvu. Potom se planovano naopak prodlouzeni tramvaje az ke konecne, ale to nakonec nedopadlo – „Malo muziky za hodne penez“ a tak rekonstrukce tramvaje probehla v puvodni trase do stanice Horní Hanychov. Mozna jedine co se zmenilo, ze nekdo chodil k lanovce po silnici kolem „Berlina“, za me… Číst vice »

horst

Přesně tak.

Jan

Klub za starou Prahu se rozšiřuje d Liberce?

Zyx

Presne, zachovavat priserne resenou dolni stanici (mnozstvi msprosto nelogickych schodu, cekani v maprosto nevyhovujicich podminkach) mohou jen zastanci skanzenu „takto jsme zili, ale zit se tak neda“.

Frantisek

Proč by se nedalo? Někteří jsou zkrátka už tak zhýčkaní, že jsou ochotni obětovat až neuvěřitelné věci, bohužel někdy i za ostatní. Vy tam snad z toho umřete, nebo co? Ne, že by to nešlo zlepšit, ale že by se to „naprosto“ nedalo použít…

Petr Jetelina

Zrovna názor nějakého spisovatele není pro rozhodování o technickém provedení lanové dráhy příliš důležitý. Každý zastánce zachování původního stavu lanové dráhy je škůdce v jejím možném budoucím rozvoji. Hlavně výstavba dolní stanice u tramvajové smyčky zvýší atraktivitu dráhy o desítky procent.

Jiří

Leda prd a né že něco. Zvýší. Jen ztratí svou jedinečnost.

Tomáš Záruba

Jedinečnost – to snad nemyslíte vážně. Podobných lanovek po světě je…

Martin1

A u nás v Česku je jich kolik, prosím?

Jiří Kocurek

Momentálně ani jedna. A tahleta na Ještěd je navíc unikátní svou zříceností. Což je unikát, který by Douglas Adams zcela jistě ocenil.

SYN

To by ale chtělo tento totálně unikátní stav zachovat!!

Granja

Proto je ta petice. Zabránit změně, která pomůže tomu, aby se se současným stavem už nehýbalo.

SYN

Ta petice je za zachování stavu „přetrženého“?

horst

Asi už jen jedna. Na Vetruši. Ale krátká a moderní.

Miloš

Ale zde jsme v ČR, a kolik jich tu je?

Y.K.

A musí tu být? Kdyby to bylo naprosto technicky optimální řešení tak neřeknu ani ň, ale to zrovna není.

horst

To jste ale nerozhodl na základě průzkumu. Kyvných drah jsou stovky. Tam kde se hodí, což je typicky doprava k hotelu v horách, nebo z důvodu min.zásahu do terénu v trase. No zkuste si predstavit takovou oběžnou kabinovou třeba na Lomnický štít. Ono by jaksi nebylo kam postavit podpěry….

Y.K.

Já vůbec nemluvím o oběžné lanovce, ale o principu závěsů, jednoho tažného a jednoho nosného lana atp…

Horst

Ten princip se vam nelíbí? No vlastně máte pravdu. Lepší jsou 2 nosná a jedno tažné. Určitě nepovazujete za bezpečnější jediné lano, oběžné, do kterého se zakousnou kleštiny závěsu..?

Petr Jetelina

Na jedinečnost lanovky nejezdí.

noerf

Myslíte jedinečnost lanovky, která nevyhovuje aktuálním bezpečnostním předpisům a kdy bezpečnost závisí na lidském faktorů, který evidentně nezafungoval, takže vznikl smrtelný úraz.

ABC

no a jak to funguje s lidským faktorem na železnici…. 🙂

Granja

Takže analogicky je konzervace pomalých tratí správná (zdravíme Bezpráví aj.), protože tunely a přeložky berou tratím svou jedinečnost. Podobně dochází ke ztrátě jedinečnosti i u silničních staveb.

Frantisek

U Bezpráví má být vedle postavena druhá trať pro tranzit a stávající co nejlépe upravena v původní stopě sloužící především obsluze Brandýsa nad Orlicí (zastávka plánovaná kdesi v poli na přeložce by tuto funkci prakticky zabila), přičemž je využito potřeby dostatečné kapacity v souběhu směrů od/do Pardubic, Hradce, Olomouce a Brna.

Martin

Vrchol Ještědu trápí overturismus, opravdu je potřeba zvyšovat tzv. atraktivitu ? A dopravit tam ještě více lidí ?

VTT

Žádný oerturismus vrchol Ještědu netrápí. Ti lidi si tam vyjedou, ujdou pár metrů do hospody, dají kafe nebo pivo a zas jedou zpátky. Okolní příroda o nich ani neví.

jackbrno

No to je právě ten problém. V sezóně se tam vůbec dostat do restaurace, je kolikrát neřešitelný problém, lidi stojí ve frontě až dole na schodech a čekají, až někdo odejde. Souhlasím, že okolní přírodě to nijak neuškodí, ale samotný objekt už je dost přecpaný teď.

SYN

Tak to potom pr, máme tu lanovku na ježdění, nebo na vystavování? Pokud chceme maximální ochranu, tak ať se jen natáhne lano a možná přidat odlehčenou maketu kabinek bez lidí…

Peeetr

To vyřeší zvýšení ceny za lístek na dvojnásobek, a povolení auta na vrchol za další trojnásobek ceny lístku.

Frantisek

A rozmnožené kabinky jezdící sem a tam pak budou pro parádu, což je podstata té výhrady.

Granja

Právě, že názor nějakého spisovatele (umělce) důležitý je. Protože:
a) jinak by se o něm nevědělo
b) vládne přesvědčením, že jeho názor je početně x-krát násobně vyšší než tzv. „obyčejných lidí.

Frantisek

Ne, jen dává do prostoru potřebnou oponenturu, a ta jako taková je důležitá (byť může být někdy podobně tak mimo, jako původní návrh).

Petr Herbrik

Jo, jako všude a vždy: lidi protestují proti všemu za všech okolností. Nechápu proč lidem vadí prodloužení k tramvaji (chápu jen vlastníky dotčených pozemků)?

Jiří

Protože ta lanovka ztratí svůj půvab. Mi přece nepotřebujeme to co mají jinde.

Jelen

Jaký půvab ztratí? Tím, že se zkapacitní a prodlouží k tramvaji, tím naopak bude dávat mnohem větší smysl.

Jirka

A toho si město není vědomo? Jaké jsou úvahy města, které vedly ke kritizovaným úpravám lanové dráhy na Ještěd?

Laborec425

Naprostý souhlas. Město Liberec je v současnosti nejvíce vytunelované krajské město v ČR.

Tomáš Záruba

Kolik z toho lanovkou dorazivšího „overturismu“ pošlapalo tu horu dál než 100 m od betonové plochy…?

Tomáš Záruba

Jako to chápu, ale naučil jsem se tyto případy řešit tak, že psychologicky „startuju výlet“ až po těch pár stech metrech od stanice lanovky/hospody/parkoviště apod. Celou cestu až na toto místo pak považuji sám pro sebe ještě za součást pohybu městskou civilizací. 😉

Georg

to ovsem plati o vsech horach postizenych tim, ze tam vede lanovka… od snezky az po slezske beskydy.

jackbrno

Nejde o přírodu, tu lanovkáři nějak neohrozí. Ale spíš nahoru se už víc lidí nevejde.

SYN

Potom je nejlogičtější nechat to ležet na zemi, ochrana nejvyšší, náklady nejnižší…

Georg

taky mi to prijde. jenze nejvetsim problemem overtourismu je, ze tato externalita, ktera nekomu prinasi prachy. takze sam od sebe nezmizi… 🙂

VTT

A buďte za to rád. Ti lidi se va vrchol vyvezou a zase sjedou a okolní příroda o nich ani neví. Stačí z vrcholu sejít o pár metrů níž, třeba na červenou značku k Výpřeži, a už tam má člověk krásnou a docela divokou přírodu sám pro sebe. Kdyby se tam ty davy rozlézaly, bylo by to horší.
A za parkovišttěm směrem k Pláním taky není turistů mnoho.

jackbrno

A co budou nahoře dělat, když se přes ty davy ani nedostanou do restaurace? Už teď to bylo totálně přecpané.

Honza V.

Měli ten vysílač postavit Na Mýtince, aby ho nikdo neviděl s nikdo tam necoural.

Laborec425

Tak do přírody se vyhnali prostě městský lidi, který k ní nemají absolutně žádný vztah a jdou tam, protože to slyšeli od sousedů a od kolegů v práci, že je to hodně COOL chodit s rodinou do přírody (ale jejich příroda je dojet autem na parkoviště, dát si oběd v hospodě, zařvat na někoho, kdo se mu podíval blbě na děcko a zase sednout do auta a jet domů). A tihle lidi přesně potom chtějí tyhle vymoženosti, aby měli ještě více pohodlí a aby si to selfíčko udělali na co nejvíc COOL místě. A čím víc jich na těch místech… Číst vice »

jackbrno

Naposledy jsem jel tou lanovkou 14 dní před tím, než spadla a i tehdy bylo nahoře tak narváno, že byl problém si tam sednout na pivo. Neřekl bych, že navyšování kapacity je rozumné a nutné. Jedině snad výměnou za omezení výjezdů autem, aby celkový počet lidí nahoře zůstal +/- stejný. V sezóně se jich tam víc nevleze a mimo sezónu bohatě stačí stejný kapacita, jakou měla stávající lanovka.

oja

A proto si hezky za miliardy udržujeme náš železniční skanzen.

Karel

Lanovka je dráha, ne železnice.

Jiří Kocurek

Bylo jedno město a v tom, městě gymnázium. Statik po kontrole stropů zakázal užívat třídu nahoře a tak došlo na výměnu vyhnilých nosných trámů.
Ředitelka školy proti výměně protestovala, protože o dřevu ví víc než všichni tesaři dohromady – je přece ředitelka! A proto musí dřevu rozumě víc než nějaký učeň… s třicetiletou praxí.

Bobes

Tato vlastnost platí na drtivou většinu učitelek, nejen ředitelek školy. U učitelů je podobné. Každé řemeslo má holt svoje, i to učitelské.

Chronosphere

Podobenství není jen o učitelích.

Honza

Pan Okamura chce zachovat lanovku, most na Smíchov. Fajn. 😀

Vavrroch

Dávám mostu rok, nejvejš dva.

Tomáš Záruba

Protipetice by někde nebyla…?

dopravopat

Požadujem petíciu proti protipetícii, ale zároveň proti pôvodnej petícii a vôbec proti všetkému. Petícia proti všetkým ostatným petíciam!!!!

SaulGoodman

To by nebyla stavba v ČR, aby nevznikla petice za zachování zastaralé, zato však nevyhovující podoby, na místo funkční a moderní 🙂 Mosty, lanovky, nádražní budovy… stačí si vybrat.

Jiří

Nevyhovující je maximálně váš mozek 😂

Jan

Ruční záchranná brzda tedy odpovídá zabezpečení hodného 21. století? No možná podle stavu naší železnice ano.

Karel

A v expresu uvádíte do činnosti záchrannou brzdu nohou nebo hlavou?

jackbrno

Ve vlaku taháte za záchrannou brzdu, když se vlak pohybuje ve standardní horizontální poloze a vy ve voze stojíte. Když se utrhne tažné lano lanovky, tak kabina opravdu nezůstane ve vodorovné poloze, ale prudkým zrychlením vozíku na lanec se kabina nakloní až o 90° a s průvodčím to mrští na strop nebo čelní stěnu kabiny. Zatáhnout v takové situaci záchrannou brzdu je prakticky vyloučeno. Na Ještědu se to podařilo jen průvodčímu té plné kabiny, protože při té smůle měli obrovské štěstí, že se tažné lano oddělilo od druhé, prázdné kabiny (jen s průvodčím). Tudíž ta plná kabina za sebou táhla… Číst vice »

Swariner

Uvědomujete si, že se tady, při tom svém džihádu, chováte jako hovado?

jackbrno

Evidentně neuvědomuje 🙂

Chronosphere

Takhle vás vychovali rodiče?

Spoluautor petice

Přečtěte si laskavě text petice, než budete psát nesmysly, díky.

Granja

A co takový „báboblok“! Petice za jeho zachování bude naprosto nutná, protože autoblok je naším společným nepřítelem.

Pája

Jako člověk odjinud se zeptám, jak velký problém by byl přesunout konečnou tramvaje blíž k lanovce?

smasska

V tomto případě je snazší přesunout Mohameda k hoře, než horu k Mohamedovi. Stavět s obrovskými zemními pracemi tramvaj územím nikoho, kde jinak mohu zapíchat do přibližně stávajícího terénu pár sloupů pro LD (provozovanou jen v době poptávky), se nevyplatí.

jal

Jakkoliv by se mi líbila prodloužená lanovka původní (jeden sloup by asi stačil), finančně to nejspíš vychází na spoustu kabinek.

Mic

Podle mého názoru určitě větší, než natáhnout lanovku k tramvaji.
Některé věci má smysl uchovat, ale tahle petice fakt úlet…

P_V

Nebuďte troškař, co takhle prodloužit tramvaj až na vrchol? 😀

Jan

Stačí na to zubačka?

Zyx

To je jedina spravne varianta, ani studie na to nebudou potreba. Stanice v pracovni verzi ponesou nazvy (finalne budou podle mistnich i prespolnich politiku): Berlin – Bucharka – Televizi cesta – Vyprez – Virive kameny – Jestedka – Hotel Jested (v pripade zajmu dalsi stanice Vysilac Jested) 🙂

Martin

A já se zeptám, zda už lidstvo zdegenerovalo natolik, že ujít 800 metrů od tramvaje k lanovce je problém?

Jméno.m

Zeptejte se vašich prarodičů a pak se nám přijďte pochlubit, kolik jste dostal facek.

Leinad

Táta plánuje horské tůry opatrněji než já 😀 nicméně tohle je turismus. Když po úrazu nedával ani 800m po asfalce, tak neměl ani myšlenky na to, co by dělal v horní stanici lanovky.

Jan

Já si zase po vytlačení dítěte v kočárku až na vrchol rád sjel dolů lanovkou. Je to rychlejší i pohodlnější a jedním směrem jsem se nasportoval až dost.

Granja

A hlavně je to bezpečnější. Kočárek nemá, podobně jako ta zastaralá lanovka, ruční záchrannou brzdu.

Luboš

Jenže pan Jan právě jezdil lanovkou dolů. A to dokonce i s tím kočárkem. Myslím, že by se na to měl podívat OSPOD, takhle riskovat život dítěte (samozřejmě ironie, aby to někdo nevzal vážně).

Granja

Však ano, jezdil dolů. Při cestě nahoru bránil ujetí kočárku svým tělem.

Karel

Ruční záchranou brzdu nemá žádné zařízení.

VTT

Šel by do hospody, dal si tam něco k jídlu a pití, rozhlédnul by se po okolí a jel zase zpět.

Peeetr

Stačí když lanovka není dotovaná, ale pěkně vydělává na rozumně naceněném jízdném, a kolikrát se tím kdo „zbytečně“ sveze, může být každému úplně jedno.

Martin

Dědek si zlámal ruku o mou tvrdou palici.

Jiří Kocurek

V rámci zabránění degenerace lidstva byste měl nadávat do degenerátů původním stavitelům lanovky. Vy sám si to jistě vyšlapete až nahoru a pro vodu chodíte ke studni.

Jiří

Pro zdejší komentující lemply ano.

flinta19

Ono se také by se také dalo vyjet lanovkou na Ještěd a chodit nahoře. Turistických cest je tam dost. A člověk kvůli tomu nemusí být lempl.

SYN

Asi ano, furt se budujou nějaký metra či co, jako by lidi zapomněli chodit pěšky! 🙂

Laborec425

Myslím, že se tu ozývají Ti, co už nenachoděj ani sto metrů do obchodu a jedou autem.. Jen závislost. Nic víc.

Alibaba

Z hlediska vytížení koncového úseku tramvaje je to z ekonomického hlediska velmi problematické, tramvaj by se měla naopak spíš zkrátit.
Z technického hlediska (při vedení v prostoru silnice na Výpřež) by to pro tramvaj neměl být problém. Možná by i dostačoval prostor na parkovišti pod stávající stanicí na smyčku.

milan

převýšení 74m na délku 870m – https://mapy.cz/s/kakopuruku mi přijde jako více než 80 promile – https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2010090101 , což je dle mě maximum sklonu pro adhezní provoz tramvají (metro v Praze – oficiálně/právně dráha speciální s převážnou částí tratí v podzemí má maximální sklon tratí poloviční, tedy 40 promile, a vlak na tzv. dráze železniční mám myslím adhezní pohon oficiálně povolen do sklonu 30 promile.)