V Liberci vyjela v premiéře historická tramvaj, Boveraclub přenášela jízdu bez cestujících online
Po čtyřech letech je renovace východoněmecké tramvaje u konce.
Tramvajové tratě v Liberci dnes zažily premiéru s historickou tramvají Gotha T2-62. Po rekonstrukci spolkem nadšenců Boveraclub se dnes poprvé představila veřejnosti při oficiální jízdě. Kvůli současným opatřením ale jela bez cestujících.
Boveraclub dokončil opravu společně s Dopravním podnikem měst Liberce. Tramvaj v těchto dnech získala po zkouškách „Průkaz způsobilosti drážního vozidla“. Záchranu tramvaje a činnost Boveraclubu lze podpořit koupí virtuální jízdenky. Jízdu bylo možné sledovat na facebookovém profilu Boveraclubu.
Tramvaj T2-62 je méně známou připomínkou historie tuzemského tramvajového průmyslu. Její výroba začala v roce 1964 ve východoněmeckém městě Gotha. Tento typ vozu byl také pro východoněmecká města vyráběn i v Praze, a to poté, co RVHP rozhodla, že tramvaje bude pro východní blok produkovat pouze tehdejší Československo. V ČKD Tatra vyrobili v letech 1967-1969 celkem 117 motorových a 116 vlečných vozů.
Tramvaj opravená v Liberci pro cestující sloužila v Jeně až do roku 1994, kdy byla upravena na školní vůz pro výuku řidičů. „Boveraclub vůz odkoupil a převezl do Liberce v roce 2016 a následně zahájil potřebné opravy, aby mohl vozit cestující,“ řekla mluvčí DPMLJ Martina Poršová.
Jedná se o klasickou dvounápravovou tramvaj, na které zaujme především její ovládání. Řídí se totiž pomocí volantu, kterým řidič ovládá kontrolér umístěný pod podlahou. Tramvaje typové řady Gotha byly typickými vozidly pro města tehdejší Německé demokratické republiky a mnohde byly motorové vozy spojovány do souprav i s dvěma vleky. Dnes už tyto vozy jezdí jen na třech místech v Německu a jako exponáty zdobí tramvajová muzea po celém světě.