V Liberci se vrací na koleje historická tramvaj T2-62. Cestující čekají nejprve virtuální jízdy
Kvůli současným opatřením proběhnou první jízdy bez cestujících, přenos bude online.
Spolek nadšenců Boveraclub společně s Dopravním podnikem měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ) dokončil opravu historické tramvaje Gotha T2-62. Tramvaj v těchto dnech získala po zkouškách „Průkaz způsobilosti drážního vozidla“.
Boveraclub plánoval původně nasazení tramvaje do provozu s cestujícími na 17. listopadu, epidemiologická situace ale přinutila tramvajové nadšence změnit plány. Vozidlo vyjede, ale bez cestujících. Pro fanoušky ale připravili možnost zúčastnit se jízdy on-line přenosem. K vidění bude na trati do Jablonce nad Nisou i do Lidových sadů.
Tramvaj T2-62 je méně známou připomínkou historie tuzemského tramvajového průmyslu. Její výroba začala v roce 1964 ve východoněmeckém městě Gotha. Tento typ vozu byl také pro východoněmecká města vyráběn i v Praze, a to poté, co RVHP rozhodla, že tramvaje bude pro východní blok produkovat pouze tehdejší Československo. V ČKD Tatra vyrobili v letech 1967-1969 celkem 117 motorových a 116 vlečných vozů.
Tramvaj opravená v Liberci pro cestující sloužila v Jeně až do roku 1994, kdy byla upravena na školní vůz pro výuku řidičů. „Boveraclub vůz odkoupil a převezl do Liberce v roce 2016 a následně zahájil potřebné opravy, aby mohl vozit cestující,“ řekla mluvčí DPMLJ Martina Poršová.
Jedná se o klasickou dvounápravovou tramvaj, na které zaujme především její ovládání. Řídí se totiž pomocí volantu, kterým řidič ovládá kontrolér umístěný pod podlahou. Tramvaje typové řady Gotha byly typickými vozidly pro města tehdejší Německé demokratické republiky a mnohde byly motorové vozy spojovány do souprav i s dvěma vleky. Dnes už tyto vozy jezdí jen na třech místech v Německu a jako exponáty zdobí tramvajová muzea po celém světě.
Slavnostní jízdy se můžete zúčastnit prostřednictvím facebookových stránek Boverclubu.