Autobusy Doprava ve městě

V Liberci nakoupí další autobusy SOR, Solaris dodá první vozy v září

Autobus SOR NS12. Foto: SOR Libchavy
Autobus SOR NS12, ilustrační foto. Foto: SOR Libchavy
Kvůli nedostatku financí dopravní podnik dlouho nakupoval ojeté autobusy, teď po dlouhé době nakupuje nové.

Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ) čeká v příštích měsících velká modernizace autobusové flotily. DPMLJ nakoupí další nové autobusy u společnosti SOR Libchavy, už během září by se měla v ulicích města objevit první vozidla od společnosti Solaris.

Uzavření další kupní smlouvy na 8 autobusů vyplývá z registru smluv. Jde o kontrakt z velké rámcové smlouvy na 20 autobusů. DPMLJ nejprve uzavřel kupní smlouvu na čtyři autobusy, které dorazí v listopadu, z další kupní smlouvy přijedou první autobusy v únoru. Kompletní dodávka dalších osmi autobusů má být do 15. března. „Počítáme s tím, že celou rámcovou smlouvu vyčerpáme,“ řekl provozně-technický ředitel Ludvík Lavička. Za osm nových autobusů zaplatí DPMLJ 41,2 milionů korun bez DPH. Jde o autobusy SOR NS12.

DPMLJ uzavřel rámcovou smlouvu se SOR na konci února, v soutěži SOR těsně porazil dealera Iveca Tezas Servis. Novými autobusy na naftový pohon budou postupně nahrazována současná vozidla staršího typu tvořící flotilu sta autobusů městské dopravy v Liberci.

Už v září by se navíc měly objevit po dlouhé době další nové autobusy. Půjde o kloubové autobusy Solaris Urbino 18 na zemní plyn. DPMLJ jich objednal celkem deset, kompletní dodávka má být hotová do konce roku.

Kvůli nedostatku financí musel DPMLJ v poslední době jít spíše cestou nákupu ojetých vozidel. Kloubové autobusy v Liberci příliš často nejezdily, v poslední době si jich sice DPMLJ několik pořídil, ale pouze ojeté: mercedesy z německého Schwerinu a karosy z pražského dopravního podniku, v ulicích Liberce jezdí i autobusy ze zlínského dopravního podniku.

Odebírat
Upozornit na
guest
24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Riki

Na tu libereckou svoloč stačí co jezdí 🙂

XYZ

My se těch SORů v Liberci nikdy nezbavíme? Proboha proč SOR? To opravdu neexistuje žádný výrobce, co by dokázal v požadované době dodat svůj sortiment, že se musíme uchylovat k SORu? Ono nestačí, že je máme v Praze, ale my to panoptikum MHD musíme je mít i v mém rodném městě! SOR je snad to nejhorší, co může DP koupit. Proč nekoupí Solarisy i ve verzi 12M? Protože SORů jsme tu měli třicet hrbatých, tak jich koupíme zase třicet v jiným modelu? Ale co, záruku to přežije, pak se to jako nepotřebný šrot prodá na Ukrajinu nebo možná ještě víc… Číst vice »

Martin

DP Liberec je čím dál víc celkově podnikem hrůzy. V některých tramvajích se bojíte jet, neb údržba se koná jen minimální režii. Proto taky DP potřebuje dvojnásobný počet tramvají, než má vypravenost. Busy jsou na tom z pohledu cestujícího o něco lépe. Ale celkově služby upadají, s covidem zrušena noční doprava, večerní omezena až o 50%.

Tomáš

Je sice moc pěkně všechno hodit na DP, ale vše není naše vina. Noční spoje byly zrušeny, jelikož to město nechce a nemá na to finanční prostředky, aby se mohly provozovat. …dobré si o tom něco zjistit, než se tu člověk rozvášní s hanlivými argumenty.

PetrB

Liberec by už jako sůl potřeboval i nové tramvaje…

Jindra

Liberec by potřeboval už konečně vážně zvážit stavbu tramvajové tratě do Rochlice. Toto sídliště ani kloubové autobusy nespasí.

Vlk

To je sice pravda, ale než řešit u nových tramvají zase díly, které už nikdo nevyrábí a tisícero dalších problémů, jak známe z let minulých, tak to ať radši jezdí zgenerálkované T3 a bude klid !
Tyhle tramvaje tady budou jezdit ještě dalších 20 let bez problému.

Kubrt

Nové tramvaje a díly, které nikdo nevyrábí??

Martn

Kolega myslel asi slavnou RT6S. Pokus o modernizaci vozoveho parku.

Jiří 24

T3 budou v pohodě jezdit jako moderní vozidlo až do konce století 😂

pája

Liberec by potřeboval nové všechno a VRT o Prahy.

Kalanis

Liberec by v prvním kole potřeboval vyřešit letitý dluhy, aby to všechno zaplatil.

Martin

Tak snad by pánové Syrovátko a Kittner trochu přispěli …

Peeetr

Tam musí mít teda údržbáři radost.
Když nakupovat staré ojetiny, tak jen jednoho co nejspolehlivějšího a na servis nejméně náročného typu, jinak se z toho místní zblázní či utečou do Německa.

Vlk

Údržbáři mají takovou radost, že se každému kroutí palce u nohou.

pája

Ty SORy vydrří tak 5 let. Takové ty SORy velboudí s hrbem, co se jich nakoupilo a už je skoro nevidím. Zato výběhové Mercedsy z Německa parádně jezdí. Nechápu, proč zase nekoupili Mercedesy nebo aspoň Iveco. Sor je tragédie.

Poudy

Říká Vám něco veřejná soutěž?

Jackub

Cena v jejím rámci přece nemusí být ani jediným, ani nejdůležitějším kritériem… 😉

pája

Říká vám něco zadávací podmínky? Napíšu si takové, aby mi ti vyhrálo něco kvalitního.

Jiří 3

Stačí napsat jednu věc, co SOR nemůže splnit a už píšou stížnost na ÚHOS.

watslaw

Stačí to poptávat i s full servisem na 15 let, a SOR to splnit dokáže, akorát buď bude dražší, nebo na tom prodělá, a nebo se bude muset zlepšit.

XYZ

Asi tak. Ono lze ÚHOS slušně obejít, akorát se musí vědět, jak na to.

XYZ

Jo, souhlas, Citara ze Schwerinu, ale i ty pražské Karosy, to byl celkem dobrej kauf.

PedrosVozomixos

Teď se Praha bude zbavovat autobusů Rencek Irisbus Citybus a také T6A5. Tramvaje mají zamířit do Brna, co kdyby si nějaké T6A5 koupil DPMLJ… To by ste divily co vám to tam jezdí…