Autobusy

V Liberci bude jezdit až 20 autobusů SOR NS12

Autobus SOR NS12. Foto: SOR Libchavy
Autobus SOR NS12, ilustrační foto. Foto: SOR Libchavy

Zástupci Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ) dnes podepsali rámcovou smlouvu na jejich dodávku se společností SOR Libchavy. Ta porazila těsně společnost Tezas s autobusy Iveco.

Jde o druhou zakázku na nové autobusy, kterou DPMLJ v tomto měsíci uzavřel. Na počátku února firma uzavřela smlouvu na dodávku až deseti kloubových autobusů Solaris Urbino na zemní plyn.

Smlouva se SOR je rámcová, nezavazuje dopravní podnik k odběru všech autobusů. „Nákup těchto vozidel je plně hrazen z vlastních prostředků,“ řekl předseda představenstva DPMLJ Michal Zděnek.

Novými autobusy na naftový pohon budou postupně nahrazována současná vozidla staršího typu tvořící flotilu sta autobusů městské dopravy v Liberci. Vozy typu SOR budou dodány postupně v průběhu let 2020 až 2022. První nové autobusy dorazí v závěru letošního roku.

Cena jednoho vozu je 5,15 milionu korun, Tezas nabízel dodání autobusů za 5,35 milionu korun za kus.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr Nick

SOR … Dost hlučné že zkušenosti, zase ta cena jako jediný faktor? Navíc klasický diesel

Pražák

Ale provozovatelé i jejich řidiči si NS celkem pochvalují, onehdy tu o tom byl článek.

Petr Nick

Nebylo to komerční sdělení? Teď vážně, každý má nárok na názor, i cestující…

Pražák

Ne, byl to rozhovor s majitelem jedné z menších firem co jezdí v rámci PID. Tvrdil, že byl k NS původně dosti skeptický, ale když dostali nabídku na testování, tak byl velmi mile a jeho řidiči též, překvapen. Pokud si dobře vzpomínám tak řekl, že NB by mu přes práh nesměl, ale NS je někde jinde. Takže jich pár koupili.

Sitgestravel

Koukam, ze si vybiraji zatim same hnusne autobusy.

Pražák

To je otázka vkusu a pohledu na věc. Mně se třeba NS líbí, alespoň je hned na první pohled jasné co jede. Pořád je to lepší a osobitější než krabice jako MAN či Solaris, které jen z trochu větší dálky od sebe člověk stěží rozezná.
NB je samozřejmě jiná pohádka, o kolo něho nejel slušný designer ani v TGV.

Tomáš V.

A NS je jina pohadka? Interier je stejne hrozny jak v prototypu Tedomu, vnejsi cast je jak pest na oko z 80. let (delene predni okno se sloupky, vylozene uboha zadni cast, ke ktere me nenapada odpovidajici oznaceni). Je to samozrejme zcela osobni, ale ve srovnani s MANem tahle nadhera podle me pusobi jako autobus pro Cinskou lidovou republiku. Osobitejsi je na tom predevsim ta lacinost a levnost. Je to bohuzel zkratka jen dalsi vyrobek nejnizsi cenove kategorie, ktery se sice prodava a prodavat bohuzel asi bude, ale CR na zlatych rucickach zrovna neprida:-) Nekdo tu drive psal, ze se… Číst vice »

Pražák

Ano je to low cost, ale i pro low cost existuje slušný trh (viz Dacia) a mě se to docela líbí. MAN je asi technicky výše, u Solarisu už bych si to dovolit netvrdil, ale ten krabicový vzhled mi přijde zcela bez nápadu. Jestli tohle má být design 21. století, tak zlatý NS. A kde máte to dělené přední okno?

Tomáš V.

Kam dnes vyrobci davaji minimalisticke prvky a tenke linie, SOR ve spolupraci s velmistrem Patrikem cpe tluste panely. Cely ten vuz vzhledove zachranuje to ladeni do cerne s tou barevnou mazanici u predniho podbehu. Videt ho v nejakem standardizovanem lakovani, vylezlo by, jaka je to futuristicka osmdesatkova obludka. Na vzhled mame holt zcela opacny nazor. 🙂 Predni sklo je delene v rozich, neni z jednoho kusu az k prednim dverim (tuto horkou novinku prinesla Karosa uz v 90. letech). Mozna to ma nejaky funkcni zamer? Proti NS tam je pokrok, to ano, ale vzhledem k tomu, ze je to auto… Číst vice »

Tomáš V.

A jeste mi to neda. Znovu opakuji, je to subjektivni, navic srovnani MAN a SOR, to je v hodne prenesenem vyznamu neco jako vidensky parek vs gothaj (berme to trochu s humorem, at nemusime plakat, co nas bude vozit) 🙂 Zamerne jsem vybral nefer obrazky (profi vs amatersky snimek), navic SOR je na snimku v elekricke verzi. Stejne si nemohu pomoct, na NS nevidim jednoduse nic hezkeho. Necham na posouzeni. Vas nazor Vam neberu.
https://img2.auto.cz/img/29/full/5290923_.jpg
http://mhdzive.cz/images/phocagallery/nezarazeno/Exkurze_SOR_2018/thumbs/phoca_thumb_l_23.2.2018%20-%20Elektrobusy%20SOR%20NS%2012%20Electric%20pro%20DP%20Bratislava%20a.s.%20a%20DP%20m.%20Hradce%20Kr%C3%A1lov%C3%A9%20a.s..JPG

Pražák

Ano to máme, mně se MAN, o Solarisu nemluvě prostě nelíbí. A byl bych rád pokud by u DPP časem nahradily NB právě NS. Hlavně ne Solarisy a na něco lepšího asi peníze jen tak nebudou. A možná to ani není potřeba, přeci jen je to městský autobus s životností okolo 10 let jehož smyslem je v co nejkratším časem naložit/vyložit co nejvíce lidí, což koneckonců splňuje i to ošklivé NB.

Mirvald

Proč budou modré, když tam mají úplně jiný nátěr?

Lemmy

Ilustrační foto z katalogu výrobce?

Jak. Strojvedoucí

Asi tak 😉

Mirvald

Tak proč to zde ukazují? To nemohli dát v barvách DPML?

Pražák

Třeba proto, že takový obrázek ještě neexistuje a pokud ano, tak není veřejný?

xxx

Zřejmě proto, že vozidlo zatím nebylo vyrobeno, že … Ale zřejmě bude žlutá linka, žlutá maska, zbytek zeleno-bílý.

Erik

Mirvald bože, bože. Zkuste použít hlavu.

Martin V.

A není to od něj jen specifický humor? Pokud ne, no tak potěš koště!

Kubrt

Nad touto otázkou přemýšlím už dost dlouho, ale ještě nic nevím.

Mirvald

Samozřejmě. Protože přemýšlím, mne to napadlo. Kdyby použili počítač, mohli autobus prezentovat v libereckých barvách (je tam, tuším, zelená, žlutá, bílá). Použít tedy nejen hlavu, ale i počítač.

Jackub

Tu používejte vy. A neplevelte diskusi zbytečnými hloupostmi! Nátěr je vskutku to nejdůležitější! 🥴

xxx

Přesně tak. 🥴

Partneři

Škoda transportation
RLP
CSCARGO