V Liberci budou jezdit ojeté autobusy z Německa. Dočasně, kvůli konci BusLine

Autobus Mercedes Citaro, který koupil Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce v německém Schwerinu. Foto: DPMLJAutobus Mercedes Citaro, který koupil Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce v německém Schwerinu. Foto: DPMLJ

Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou, a.s. (DPMLJ) začal v předstihu řešit možný nedostatek autobusů pro zajištění dopravy

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
T.H.

Třináct let starý O530 je pořád lepší, než fungl nový SORáč.

X 1

Vzal jsi mi to z huby.

železničář v důchodu

Tak si tu hovadinu raději do ní zase rychle natlačte zpátky: interiér těch vozidel rozhodně prostorově ani kapacitně výhodnější a ani pro cestující pohodlnější není.

PetrB

Zeleznicar v duchodu: kdy jste jel Citarem s kde? A kdy SORem NB? Uz jen ten Mercedes je tisi a interier je proste vetsi. Problem je spise na vasi strane, jakmile to neni ceske tak to neni dobre. Kdyby byl SOR tak dobra „znacka“ uz davno by se prosadil na zapad od nas, neprosadil. Jediny kdo se z „vychodniho trhu prosadil na zapadnim trhu (Nemecko, Spanelsko, Norsko, Italie, Francie) je polsky Solaris. Vzdyt i ten polsky Solaris vypada svetoveji nez SOR. Navic obdrzel mezinarodni oceneni za design iF design Awars v Berline. Polaci umi vyrobit lepsi autobusy nez Cesi, tohke… Číst vice »

noerf

PetrB: Soru jezdí nějaké elektrobusy ve Švýcarsku. Nicméně musím souhlasit, že po desingérské stránce nejsou nic extra. Dle mého názoru je gro autobusu SOR postavené na MHD, kde mají nízké provozní náklady a nízké ceny.
Česká republika je na jedné straně největším výrobcem autobusu na počet obyvatel, ale autobusy pro nedotovanou dopravu se kupují v zahraničí. Přitom by se jednalo o zajímavý trh.

železničář v důchodu

Pouhá nesmyslně vyfabulovaná konstrukce: mně je „buřt“, kdo a kde to vyrábí, ale vyjádřil jsem se jen k tomu, co je podle mých zkušeností pohodlné a výhodnější pro cestující a technický stav ani technickou kvalitu výrobku a ani design jsem nehodnotil – a i ten SORáč (bohužel) z pohledu běžného „městského“ i „příměstského“ cestujícího v interiéru výhodnější je.

T.H.

Nemá smysl dlouze popisovat evidentní, stačí si představit (nebo se podívat), jak vypadá třináctiletý SOR (první NB12 jezdily v Jablonci a v Liberci…). To by nechtěli ani v Bulharsku (teda Buslinový #608 se prodal do nějaké polské prdele 🙂 ).
Ale dopravní nacionalismus (SOR, Škoda, PRAS) holt má své hlasatele.

Sch

Nebudu vyvracet tvrzení o kvalitě autobusů SOR. Ale ekonomický pohled je jasný, pokud je tržní hodnota 13 starého Mercedesu 550 000,- a SOR jde do šrotu za 0,-, pak to pro dopravce nic neznamená a mne si ruce, jak se mu ten levnější SOR vyplatil.
Jiná věc je, že s tím Mercedesem by asi jezdil i 20-30 let, pokud mu to objednatel dovolí.

Martin1

Kdepak, T.H. má pravdu…

Petr.R

tady se jedná o emise.

Mirek

U nás jezdí 12 a 14 let staré. Věk je na nich rozhodně vidět, začínají reznout a interiér už je hodně jetý. Ale jízda je v něm pořád výrazně lepší než v mírně ojeté SORce. Na ty tři roky, co s tím počítají, to bude přijatelné.