V Kutné Hoře vznikne nová autobusová linka, provoz MHD tak budou zajišťovat jen elektrobusy

Kutnohorský elektrobus od slovenského výrobce výrobce ROŠERO-P. Pramen: ArrivaKutnohorský elektrobus od slovenského výrobce výrobce ROŠERO-P. Pramen: Arriva

Elektrobusy jezdí v Kutné Hoře od roku 2019.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Wenzel

Jen si soudruzi, všimněte,
co je krásy na světě!
Jen se soudruzi, rozhlédněte,
co tu kolem kvítí kvete!
Kolik je tu zvířátek,
kolik ptáčků, ptáčátek!
Kolik je tu dobrých lidí,
co si radost nezávidí!
Jen si vtipní pisálkové komentářů všimněte,
co je krásy na světe!
Autor: Jan Čarek

Tomáš679.2

A ta elektrika se vezmete kde? Jasně, JEN z čistých zdrojů, já zapomněl. Tak to je pak jiná. Jen nezapomeňte, že ŽÁDNÝ zdroj elektrické energie není stoprocentně ekologický a čistý. Jsou jen méně ty přívětivější a ty méně přívětivé. Vyřadit diesly a nechat jen elektro je nerozum. Ještě se ukáže, jak na tom budou se životností, údržbou, komfortem v zimě a dojezdem.

SYN

Takhle, zrovna v případě městských a příměstských busů ta elektrika vadí asi nejmíň… a otázka produkce směřuje úplně jinam, a průběžně se mění… teď jsem viděl celosvětovou statistiku a je to už lehce přes 20% z OZE!

Marek

Jasně ve 20 tisícovem městě zajišťuje 5 elektrobusů na jedné lince veškerou MHD a proto je MHD Kutná Hora 100 procentně elektrická.
Bože….
Nějak se zpomělo, že dopravu v rámci tohoto docela rozsáhlého města zajišťuje ještě dalších 15 linek PID.
Ty ale logicky nemají licenci MHD a jedou daleko mimo samotné okresní město, proto se tomu říká integrace….

Kernteriér

Čímž sis odpověděl na otázku, jestli na MHD jezdí jen elektrobusy. Ano, zbytek jsou regionální linky.

Marek

Jenže ta jedna linka MHD je pro dopravu po městě Kutná Hora celkem marginální.
Zbytek MHD v rámci integrace dopravy, suplují právě ty regionální linky.
Což je správně….

Jarek

Taky mě dojalo k slzám 6 párů spojů denně… 🙂

Kernteriér

Chápete to blbě, pánové. Ty linky jsou 2, mají označení 801 a 802 a obsahují desítky spojů. Ta nová linka 803 se 6 páry spojů nebude součástí MHD.

Tom

Elektrobusy jsou řešení pouze na pár let. Nečekejte že tu budou 10-15let. Samotná baterie vydrží tak 5-7let a pak šrot

SYN

Kupodivu to s těma aku není až tak hrozné… a jinak, zrovna tyto menší busy (vyráběné karosářskými firmami na platformě větších dodávek) mají celkově malou trvanlivost, v režimu MHD navíc na našich děravých silnicích počítejte tak těch 10 let…

pedro74

Něco takového bych čekal min. z 50% na místních linkách celého SČ kraje. Když nejsou peníze, tak je třeba snížít náklady. Zatím by stačila i diesel verze. Od ředitele IDSK jsem dostal školení, že dlouhé Setry jsou lepší řešení. Tak až přesednou skoro všichni do aut, tak kraj ušetří, to zase jo.

ABC

no otázka je zda je tenhle bazmek levnější než dlouhá Setra 🙂

Jiří Kocurek

A mě to nedá 😀
Ideální vozidlo pro náhradu 810 na odbočných lokálkách, kde 810 jede jednu, dvě zastávky a veze až 10 (slovy: deset) lidí.

ABC

kdepak, otěr z pneumatik!

Tomáš679.2

Je jedno jestli dieslový motorák a nebo elektrické auto. Emise budou vždy a nikdo s tím nic neudělá. Jen ty emise z výroby elektrické energie lidi netrápí, protože elektoprostředek má výfuk v jiné části kraje, republiky či Evropy. A co oči nevidí, srdce netrápí, že?

M19

Zkuste být konkrétní, kde jede jednu, dvě zastávky. Znám jednu dvě odbočné tratě, kde je jedna zastávka. Vedou tam dráty, to co zmiňujete tam nejezdí.

Kernteriér

Nemá WC, nevozí kola, otírají se gumy, nejezdí o víkendu. Co tam máš dál? 🙂

Jarek

Přebalovací pult?

pedro74

Tohle nahradí všechny spoje, na kterých stačí 810. Prázdná kasa a poločas rozpadu 810 přesvědčí i zarputilé příznivce přepravy vzduchu vlakem. Tratě nikdo rušit nechce, a pokud ano, i cyklostezka je dobré řešení a ponechání územní rezervy do budoucna.

Jelen

Cyklostezka fakt není dobré řešení, ba naopak. To se líbí akorát zabedněným odpůrcům železniční dopravy, jelikož to garantuje, že se trať už nikdy neobnoví.

Jelen

Myslíte tím pendl KH hl.n. – KH město? I ten bývá často dost vytížen…

Tomáš679.2

Perfektně jste to napsal . Ano, tohle vozidlo je opravdu tak vhodné na trasy, které mají jen dvě zastávky a převáží se tam málo lidí. Víc by pro tyhle výplody pokroku asi bylo moc. Hlavně v zimě.

Hrazdil

Prosím vás vysvětlete mi v čem je elektrobus takový zázrak, když elektroauta jsou momentálně všechno jen ne proslaveni dojezdem.

To se nabijí na každém otočení, nebo jak někdo dospěl k tomu že se to hodí jako autobus, kor když bude narvaný lidmi.

Filip Jirsák

Elektrobus je zázrak v tom, že neznečišťuje ovzduší tam, kde jezdí. Zrovna u MHD a příměstské dopravy je dojezd asi ten nejméně zajímavý parametr – stačí, když na jeden zátah ujede celou trasu, ideálně celé kolo. Proč by se bus nemohl nabíjet při každém kole?

Tomáš679.2

„Elektrobus je zázrak v tom, že neznečišťuje ovzduší tam, kde jezdí.“

Paráda. Ale to, že znečištění je vytvářeno jinde při výrobě el.energie je nám fuk. Není to trošku sobecké? Nebylo by lepší se k tomu postavit čelem a říci si, že chceme-li dopravu musíme nést i negativa?

Twix

Takže ve jménu nesobeckosti zavedeme naftové tramvaje a metro? Asi 75 % vyrobené elektrické energie spotřebují pohony, hlavně různé stroje v průmyslu, ale samozřejmě i ta doprava. Nevadí že přes kutnohorské nádraží jezdí čím dál více expresů a nákladů s Vectrony o 6 MW výkonu, to je ekologické. Ale jakmile si DP dovolí nakoupit taková MHD plivátka, která ještě většinu energie při brzdění rekuperují, je třeba se přivázat ke komínu v Ledvicích, protože teď se tam už vůbec nebude dát žít (a dojet tam tím naftovým autem co už 3 minuty chrochtá dole pod okny aby se vytopilo a rozmrzla… Číst vice »

SYN

Erm, vcelku souhlasím jen prosím v nadšení nehažme přehnaná tvrzení jako že „většinu energie rekuperují“, podíl rekuperované energie je i v hodně dobrých podmínkách tak třetina… ale jinak souhlas.

Tomáš679.2

Takže ve jménu nesobeckosti zavedeme naftové tramvaje a metro? “
Ne, stačí, když se nebudeme zbavovat dieslů překotnou rychlostí.
Mimochodem auto se má zahřívat jízdou. Ne stojící. Logicky o to rychleji se motor ohřeje a dříve začne topit. Aby jste v mrazu diesel ohřál a uvnitř vytopil by Vám 3 minuty stačily těžko. To možná u benzínu a i tam těžko. Pro diesel je tou nejlepší možností nezávislé topení s předehřevem motoru. Ke komínu se přivazovat netřeba. Tomu komu nevadí nafta tak činit určitě nebude ;- ) Jo a na namrzlá skla je pořád a stále nejlepší škrabka.

SYN

Ne, vůbec nám to není fuk, proč si to myslíte? Ale o tom se bojuje na jiné frontě než v městských vozidlech MHD. Nebo vám vadí též trolejbusy či metro??? Nebo přestanete doma svítit protože i žárovka „má výfuk jinde“?

Tomáš679.2

Ale mě přeci vůbec nevadí emise. Naopak. Spalovací motor shledávám jako pohon, který není závislý na dodávkách el. energie. V případě přerušení dodávek el. energie nebude možné dobití, zatímco plná nádrž nafty nějakou dobu vydrží. Jen jsem chtěl poukázat na to, že nic není stoprocentně ekologické.

SYN

Ano, ten nepoměr dojezdů tam je, zatím ještě docela výrazný, klesá. Ohledně spalovacího motoru… asi to nemůžete vědět ale tam já už mnoho měsíců ve své okolí prohlašuju že je podivné až nesmyslné že v současné situaci nejlogičtější kombinace (baterie s dojezdem řádu 50km plus spalovací motorgenerátor jako „extender“) tak aby šlo většinu kratších cest absolvovat čistě elektricky, nicméně nebyla vyloučená i dlouhá cesta, tak toto řešení se téměř nepoužívá… buď jen elektrikou „lehce políbené“ mild-hybridy, nebo „full“ elektrické bez stopy spalování… Člověk by se tomuto přístupu nedivil kdyby nebyl problém s dojezdem na těch baterkách, ono přecejen 450km dojezdu… Číst vice »

vjkm

Protože náklady na provoz nejsou jen náklady na elektřinu. Jinak: vozidlo musí jezdit, a ne stát.

Pája

Kde je podle Vás problém? Pokud někde slouží ve stejném čase jako naftové vozy, na stejných linkách a bez úprav JŘ? Beze ztráty komfortu pro cestující a s dynamikou odpovídající trolejbusu? Sice jsou tiché, ale zato nesmrdí. Co z toho je špatně?

SYN

No všechno, protože jsou tam ty stejné baterky jako v autech, která nám bohužel taknějak nasílu nutí… a že v těch autech to zatím má docela problémy, kdežto v minibusech co se celou směnu „točí okolo komína“ a vozí mnohonásobně víc lidí než jen jednoho to naopak patří – no to se holt v nasrání ignoruje…