V Kroměříži začíná jezdit hybridní autobus Volvo, do 30 km/h využívá baterii

Autobus Volvo 7900 pro Kroměříž. Foto: KTSAutobus Volvo 7900 pro Kroměříž. Foto: KTS

Oproti čistě dieselovým autobusům má zhruba o čtvrtinu nižší spotřebu nafty.

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miroslav

Se zas někdo vzbudil,ne?

Petr

Mě fascinuje, jak se zase zdůrazňuje, že bus má USB pro dobíjení drobné elektroniky. Kolik času v tom buse stráví běžný cestující při jedné jízdě městem velikosti Kroměříže? A kolik procent kapacity baterie svého mobilního zařízení si za tu dobu stihne dobít?

M19

Tak čtvrt hodiny, kolik kapacity to bude záleží i na tom mobilním zařízení resp. jeho baterii, minimálně však nebude dále ubývat, to se také hodí.

Leinad

U těch krátkých časů taky má vliv, jestli bus umí quickcharge (nebo jinou normu) a jestli si sednou s nabíjeným zařízením.
Dnešní tablety umí žrát víc než 5V*450mA, takže i při připojení se vybíjí.

M19

Ale pomaleji, prostě je to lepší než vůbec nic.

libcha

Já jsem hybridním Volvem jel v Budějovicích, asi je to podobný typ, jen kloubový.

Překvapilo mě, jak hlučný ten spalovací motor je (vůči cestujícím sedícím u něj), a hlavně, jak špatně ten hybrid (z laického pohledu) fungoval: během rozjezdu se jelo na baterii, pak naskočil spalovák, ale typicky zrovna v momentě, kdy šel bus do výběhu. Působilo to dost nesladěným dojmem.

Schottky

Hybridní autobus je dobrý kompromis. Kombinuje výhody el. busů. Tj. Tichý a plynulý rozjezd a zároveň eliminuje jejich neduhy jako horší dojezd a větší zatížení životního prostředí obrovskými bateriemi.

Přitom jak ten bus furt zastavuje a rozjíždí se, tak ta rekuperace při brzdění taky udělá svoje.

Ale otázka je jak to bude v praxi. Ale zatím se mi to zdá jako ideální alternativa k El. Busům.Ani cenově to evidentně není nic šíleného.

Kubrt

K té ceně – je to bývalý předváděcí bus, vyrobený 2017.

M M

MHD v Kroměříži stojí za h**, hybridní autobus na tom nic nezmění

Jan Sova

Kroměříž jako Přerov, v tom bude ta MHD stejná. Prostě dopravně nepropustné komunikace, urbanisticky nezvládnuté (čti rostlo to jak plevel do atypických tvarů).

Par

Hybrid u městké basuvky má smysl. furt staví furt se rozjíždí… přitom běžnému autobusu chybí jen baterka, protože eletrický retarder už má každý bus. stačilo to jen vhodně vyřešit, zapojit baterku k retadéru atd… dle mě to je efektivnější než budovat drahou infra pro rychlodobíjení.. těch 25% uspory určitě rychle zaplatí co ten bus stojí navíc.

PetrB

Tak v MHD Kroměříž má Volvo, dalo by se říci, svoji tradici…

slsp

Poznamka autora: clanok je o jednych z uplne prvych seriovych hybridov modelu 7700 (vyrobne cisla 10-49, ak si dobre pamatam, z roku 2011), prevadzkovanych v meste z narocnymi klimatickymi a topologickymi podmienkami. Dnes je ta technologia o kus dalej a ani zimny Kromeriz nebude az taky hardcore.

ABC

ale pořád to pobaví 🙂

PAN

Proto to koupili. Aby to byl právě hardcore:)

medvěd

Ten rozjezd na elektřinu je supr, zažil jsem to v Českých Budějovicích. Inu někdo myslí na cestující – plynulý rozjezd.

Big Fat Fabulous Woman

Kroměříž má vlastní dopravní podnik?

Jan Novak

Má technické služby, jak se píše v článku….

Jirka

Pořád máme víc busů, než ČSA letadel 😀