V Kazachstánu se zřítil po startu Fokker 100, nejméně 12 mrtvých
Fokker 100 v barvách Bek Air. Foto: Par Qarakesek / Wikimedia Commons
(aktualizováno 12:30) Nejméně 12 mrtvých si podle nejnovější bilance vyžádalo letecké neštěstí u města Almaty v Kazachstánu, kde se dnes
Před časem jsem s tímhle Fokkerem letěl z Vídně do Ruzyně. Nepříjemný pocit jak na starém vysavači. Neustále měnil tah motoru, subjektivně i výšku nahoru dolu. Bylo to tímhle Fokkerem nepříjemné i ve srovnání s typickými mixéry ATR nebo létajícími mercedesy Dornier 328 a dalšimi menšími letadly. Byl jsem nád, když jsem tu horskou dráhu měl na Ruzyni za sebou. Teď ale obdivuju konstruktéry, že přes karamboláž do 2 patrového domu se letadlo nevznítilo a navíc se z jeho trosek dokázalo vysvobodit tolik přeživších! Určitě měli štěstí v neštěstí. Zajímalo by mě, jak by dopadl jiný typ. A také to… Číst vice »
Fokkery F-28, resp. F-100 byly svého času výborné stroje, hospodárné, a velikostí tak akorát pro regionální linky. Nicméně dnes je to výběhový typ, který se už přes 20 let nevyrábí. I když létají i starší stroje, už by se na obloze neměly objevovat, letecký svět je dnes zcela jinde, než před 20 lety.
tak urcite 😀
Je takřka zázrak, že to po pádu nezačalo hořet! Ovšem činit jakýkoli závěr dřív, než budou známy výsledky vyšetřování, je „jedna paní povídala“ a čirá spekulace.
Námraza nebo klapky,bych si tak laicky tipnul…
Doporučoval bych nedělat laické závěry dříve než bude cokoliv známo. Nebo máte pro tvrzení nějaký závažný důvod? Záznam z ADS-B (nemusí být úplně přesný) má propad indikované rychlosti těsně před rotací, stát se tam mohlo lecos.
Dle METAR a TAF a podle fotek v detailu nesli na de-ice. Takže to namrznuti nabehovych hran je velice pravděpodobné a možná i jedna z příčin.
Ano, to nepopírám.
Nemám žádný závažný důvod,spíše jen tak přemýšlím,co za tou nehodou mohlo stát.A z informací,které se zatím ke mně dostaly jsem za pojmul podezření na ony dvě výše zmíněné příčiny.Ale je to čistě jen můj laický první dojem a je samozřejmě je možné,že ta příčina bude někde jinde, nakonec jen málokdy bývá příčina pouze jedna.Ale přijde mi to pravděpodobné,i když možností je mnohem více,mohlo dojít k přetažení stroje,nebo k nedostatečnému tahu motorů a nedosažení rychlosti rotace a mnoho dalších příčin…Ale vážně jsem jen laik a pouze nahlas uvažuji, omlouvám se všem,které to uráží a doufám,že se skutečnou příčinu dozvíme co nejdříve,… Číst vice »
Tak já si též myslím lecos a námraza nebo sníh na křídle mě též napadlo mezi prvními (podle počasí), ale určitě to nechci někde naslepo střílet, protože laici se toho hrozně snadno chytnou a už se pak nezajímají o reálné výsledky vyšetřování. Třeba u zřícení B737-800 FlyDubai v Charkově se také spekulovalo o námraze. A nic. Nakonec to bylo úplně jinak. Já jsem nechtěl prudit, spíše jen navést k tomu, že když se to zabalí do nějaké argumentace, je to pak pro chytače „rychlých pravd“ snadněji rozlišitelné, že se jedná čistě o názor a proč jej mám a že může… Číst vice »
Mimochodem, nová informace je, že letoun před odlepením měl na dráze dva tailstriky, což je poměrně neobvyklé.
Hlavně, že většina přežila…
No, moc místa pro optimismus není, „66 people were taken to hospital with partly extremely critical injuries“.
Lze jim jen popřát hodně síly.
Moje letošní bilance mj. – 2 lety s Fokkerem Bek Air a jeden let s MAXem.
Dej vědět, čím to bude příště, ať víme co spadne
Zrovna včera jsem četl v knize o nehodě Fokkeru 28 Air Ontario. Tak bohužel brzy budu číst další.. Hrozně smutné :-/.
Tak aspon že máte o zábavu postaráno 🙂