V Katovicích vyjely nové polské tramvaje, měří necelých patnáct metrů. Cenu mohou v Česku závidět
Nová tramvaj Moderus MF 10 AC v Katovicích. Foto: Tomasz Sanecki / Bytom.pl
Po kolejích katovického dopravce Tramwaje Śląskie začaly od soboty jezdit nové polské tramvaje Moderus MF 10 AC od poznaňského výrobce
Mno vypadá to trochu jako nářadí. Tou barevnou kobinací a prolamováním tvarů mi to připomína motorovou pilu značky Jonsered, černá a červená sedí. Jestli to bude řezat tak dobře a tolik to vydrží, tak dobré.
A nakonec, on to vercajk tak trochu je. Proč ne, industriální design má taky svoje místo. 😀
Srovnávací článek, který bohužel není tak úplně objektivní… Srovnávat by se měly především nákupy podobné doby…tady tato smlouva z roku 2018 má blíže k soutěži na konci roku 2017, kdy DPMO koupil tramvaje za cenu necelých 22 milionů korun, než ke smlouvě z letošního jara. Dále pokud by se měl srovnávat typ, je na míste srovnání s Vario LF, nikoli EVO1 (částečná vs. celková nízkopodlažnost). A také neznáme technické parametry, pouze část výbavy – jsou tramvaje srovnatelné třeba výkonem motorů a obsaditelností? No a v neposlední řadě se do ceny jistě promítá i doba dodání a momentální vytíženost výrobce. O… Číst vice »
Přesně tak, Poláci vyvinuli něco výrobně trochu levnější (pouze v kategorii zcela nových tramvají), ale o celou generaci koncepčně zastaralejší. U nás se takové poloviční nízkopodlažky budou masověji zavádět už pouze jako generální rekonstrukce starších tramvají.
Tak nějak, Modertrans s velkou slávou „vymyslel“ Vario, pouze jen asi dvacet let po té co se tímto konceptem začali v Krnově zabývat.
Koukám, že pan Sůra má nějaký mindrák z Olomouce. Zase srovnává nesrovnatelné.
Každé srovnání vždy kulhá, ale zase tak rozdílné nejsou. A ten nákup u nás v Olomouci je opravdu takový netypický. Ale alespoň ta tramvaj v Ol. (alespoň dle mě) vypadá lépe, i když při jízdě vypadá, že se každou chvíli rozpadne.
Velikostí by to byla ideální náhrada za T3. Ale designově bohužel asi většinu neosloví
Za T1!
Pěkná tramvajka. To my v Praze máme rádi T3PLF a máme je tak rádi, že je budeme bastlit i po roce 2020 a pro jistotu tam narveme retro komponenty z 60. let.
Kdyby byla delší,nevypadala by špatně,ale toto teda nic moc.Takové paskvily jezdí v Rusku:-)
Dneska už se daleko více hledí na cenu i s údržbou na 15-20 let, to je zatím úplně ve hvězdách. A poloviční nízkopodlažnost je pro moderní tramvaje už neakceptovatelná.
Docela hnusná tramvaj.
To je věc vkusu, ten se hodnotit nedá. Mně se třeba líbí. 🙂
Ano, já to také říkám z mého pohledu. Ale dle plusů a mínusů to vypadá, že ten názor je tak nějak vyrovnaný.
Vypadá jako nějaká tryskomyš, ale z fotky se nepozná, jaký je podvozek a jak vykružuje oblouky. Kdyby to bylo mrštné a přilnavé, tak vše odpuštěno.
No, jedno (krátké) Vario smontované svépomocí v Brně vychází na 19 milionů. je to správně? bylo to buď 16 nebo 19, už si nepamatuju. Tady to maj za 17,6 milionu/ks bez tý práce, ale už nejsme v tak strašně diametrálně odlišném světě.