V Katovicích testují první polský autonomní minibus, už na jaře by mohl svézt cestující

Polský autonomní minibus Blees BB-1 na testech v Katovicích. Zdroj: Miasto KatowicePolský autonomní minibus Blees BB-1 na testech v Katovicích. Zdroj: Miasto Katowice

Výrobce vozidla Blees BB-1 inkasuje za testy v přepočtu více než milion korun.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin Lér

Předpokládám, že na víc než test ani u Poláků nestačí legislativa.

JirkaJJ

Autonomní maršrutka, to tu ještě nebylo…

Bobek

Formulace „až více než“ je půvabná. 🙂

Trumway

Na fotce chybí už jen králíček Bing a Flop

Mengo

Neco podobneho jezdilo v Oslu v pristavu. Naproste fiasko. Ale chapu ze se na tom zivi dobre opet nekolik jedincu.

M19

Nějaký zdroj pro vaše tvrzení?

Jan Tichavský

Proč fiasko? Z ekonomického hlediska je to výhodnější než platit živého řidiče.

Mengo

To jsem videl. Ve zkousenem vozidle byl clovek ktery dozoroval chod vozidla. V zime to jezdilo minimalne a stacila nejaka nahodna nebo docasna prekazka u silnice nebo v silni a vozidlo dal nejelo dokud mu ten aijtak nepomohl. Atrakce pro turisty kterou v tichosti ukoncili.

slsp

Vazne? Krap, ktory stal zhruba tolko co klbovy autobus, kapacitu 8 kusov, pohyboval sa rychlostou 10-15 kilometrov v hodine, z prevadzky ho odstavil aj hustejsi dazd a navyse musel mat ludsky dozor, ktory tam samozrejme nesedel zadarmo, bol ekonomicky vyhodnejsi nez hoci aj blby Sprinter s vodicom? Dost odvazne tvrdenie.
Odhliadnuc od toho, ze to jazdilo viac-menej paralelne s linkou 60, takze aj tak to bolo uplne zbytocne.

Štěpán Matějka

Tak dneska to možná ekonomicky nevychází, ale až to bude šlapat, což dřív nebo později bude, tak normální autobus s řidičem nebude dávat smysl. Takže nic odvážného na tom tvrzení není…

JirkaJJ

Sorry, ale vývoj autonomních aut zatím nezvládá ani Tesla (ač Elon už roky slibuje, ze to bude dalši rok) nebo velké automobilky jako Mercedes nebo VW. Pochybuji, že to k použitelnosti dovede nějaký startup dotovaný dopravnim podnikem někde na vesnici ve východni Evropě. Tohle je klasická díra na dotace.

Gunduľ neubiješ

Koukám, že naftofašisti si tady notují. Řekneme si za deset let…. 😉

Chleba Nakup

Tohle potkat v noci v temné uličce, jak to jede bez řidiče, tak si cvrnknu.

Happy

No u nás by se z veřejných rozpočtů na testy vysálo nejmíň 20x tolik a vzniknul by stejně spatně využitelný krám. A pokud by se to nelíbilo donátorovi, tak by výrobce toho krámu zažaloval toho donátora.

Martas

By by by by a ve skutečnosti měsíční test vyjde na víc jak milion korun, což mi tak málo zase nepřijde.

Dominik

A hlavně by s tím přišel mistr moravskoslezský náměstek a jezdilo by to na vodík 😀 😀 😀

Kubrt

Tak to je jasný, že klasická tramvaj, protínající celé město, nemohla v městě moderních technologií obstát.

Dusanh

TO má nahradit tramvaje?

Kubrt

To byl jen takový povzdech, tramvaje v Gliwicích byly zrušeny už dříve, poslední linka 2009. Toto vozítko, jak píšou v článku, má jezdit v rekreačních oblastech bez veřejných komunikací – někde v parku??

Mickey

Kde píšou, že to bude jezdit v parku? Tam to jezdí teď, kvůli testování.

Kubrt

Možná je to jen moje mentální nedostatečnost, ale jiné plány na nasazení, než ty rekreační oblasti bez veřejných komunikací, jsem v článku, respektive odkazu , nenašel. Pokud víte více, podělte se, děkuji.

Dusanh

Kde jezdila Trewithickova lokomotiva nebo první elektrovehikl Wernera von Siemense? 😉