V Katovicích testují první polský autonomní minibus, už na jaře by mohl svézt cestující
Polský autonomní minibus Blees BB-1 na testech v Katovicích. Zdroj: Miasto Katowice
Výrobce vozidla Blees BB-1 inkasuje za testy v přepočtu více než milion korun.
Předpokládám, že na víc než test ani u Poláků nestačí legislativa.
Autonomní maršrutka, to tu ještě nebylo…
Formulace „až více než“ je půvabná. 🙂
Na fotce chybí už jen králíček Bing a Flop
Neco podobneho jezdilo v Oslu v pristavu. Naproste fiasko. Ale chapu ze se na tom zivi dobre opet nekolik jedincu.
Nějaký zdroj pro vaše tvrzení?
Proč fiasko? Z ekonomického hlediska je to výhodnější než platit živého řidiče.
To jsem videl. Ve zkousenem vozidle byl clovek ktery dozoroval chod vozidla. V zime to jezdilo minimalne a stacila nejaka nahodna nebo docasna prekazka u silnice nebo v silni a vozidlo dal nejelo dokud mu ten aijtak nepomohl. Atrakce pro turisty kterou v tichosti ukoncili.
Vazne? Krap, ktory stal zhruba tolko co klbovy autobus, kapacitu 8 kusov, pohyboval sa rychlostou 10-15 kilometrov v hodine, z prevadzky ho odstavil aj hustejsi dazd a navyse musel mat ludsky dozor, ktory tam samozrejme nesedel zadarmo, bol ekonomicky vyhodnejsi nez hoci aj blby Sprinter s vodicom? Dost odvazne tvrdenie.
Odhliadnuc od toho, ze to jazdilo viac-menej paralelne s linkou 60, takze aj tak to bolo uplne zbytocne.
Tak dneska to možná ekonomicky nevychází, ale až to bude šlapat, což dřív nebo později bude, tak normální autobus s řidičem nebude dávat smysl. Takže nic odvážného na tom tvrzení není…
Sorry, ale vývoj autonomních aut zatím nezvládá ani Tesla (ač Elon už roky slibuje, ze to bude dalši rok) nebo velké automobilky jako Mercedes nebo VW. Pochybuji, že to k použitelnosti dovede nějaký startup dotovaný dopravnim podnikem někde na vesnici ve východni Evropě. Tohle je klasická díra na dotace.
Koukám, že naftofašisti si tady notují. Řekneme si za deset let…. 😉
Tohle potkat v noci v temné uličce, jak to jede bez řidiče, tak si cvrnknu.
No u nás by se z veřejných rozpočtů na testy vysálo nejmíň 20x tolik a vzniknul by stejně spatně využitelný krám. A pokud by se to nelíbilo donátorovi, tak by výrobce toho krámu zažaloval toho donátora.
By by by by a ve skutečnosti měsíční test vyjde na víc jak milion korun, což mi tak málo zase nepřijde.
A hlavně by s tím přišel mistr moravskoslezský náměstek a jezdilo by to na vodík 😀 😀 😀
Tak to je jasný, že klasická tramvaj, protínající celé město, nemohla v městě moderních technologií obstát.
TO má nahradit tramvaje?
To byl jen takový povzdech, tramvaje v Gliwicích byly zrušeny už dříve, poslední linka 2009. Toto vozítko, jak píšou v článku, má jezdit v rekreačních oblastech bez veřejných komunikací – někde v parku??
Kde píšou, že to bude jezdit v parku? Tam to jezdí teď, kvůli testování.
Možná je to jen moje mentální nedostatečnost, ale jiné plány na nasazení, než ty rekreační oblasti bez veřejných komunikací, jsem v článku, respektive odkazu , nenašel. Pokud víte více, podělte se, děkuji.
Kde jezdila Trewithickova lokomotiva nebo první elektrovehikl Wernera von Siemense? 😉