Infrastruktura Stavebnictví Železnice

V Karlovarském kraji skončily opravy dvou nádraží, ve Stráži se otevře původní čekárna

Nádražní budova Tršnice. Pramen: Správa železnic
Nádražní budova Tršnice. Pramen: Správa železnic
Správa železnic připravuje otevření původní čekárny, která bude dálkově monitorována.

Správa železnic dokončila opravu nádražních budov ve Stráži nad Ohří a v Tršnici v Karlovarském kraji na trati 140 Chomutov – Karlovy Vary – Cheb. V Tršnici navíc chystá výstavbu nových nástupišť.

Ve Stráži nad Ohří byla opravena fasáda, střecha, klempířské prvky, veřejně přístupné prostory a přístupové cesty. Celkové náklady dosáhly 8 milionů korun. Tato nádražní budova vznikla v roce 1899 podle projektu Antonína Königa. V souvislosti s dokončením opravy Správa železnic připravuje otevření původní čekárny, která bude dálkově monitorována.

Nádražní budova v Tršnici stojí od roku 1898 a dodnes se dochovala bez necitlivých stavebních zásahů. V letošním roce došlo k celkové opravě objektu, která zahrnuje novou fasádu, střechu, klempířské prvky, úpravu veřejně přístupných prostor a chodníků. Celkové náklady činily 11 milionů korun.

V Tršnici dojde v blízké době také k peronizaci nástupišť v rámci připravované rekonstrukce traťového úseku Tršnice (včetně) – Cheb (mimo).

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondřej Raška

Super,ještě opravit Dětřichov nad Bystřicí a je to OK.

PetrB

Hrozný. Za nejlepší rekonstrukci v Karlovarském kraji považuji stanici Mariánské Lázně. Jenže to nedělala SŽDC, ale Italové (Grandi Stazioni)…

Beny

V čem je to hrozný? Za mě dobrý.

Jan

S těmi Mariánskými Lázněmi jednoznačně souhlas! To je mimořádně vydařená záležitost, škoda že takových není víc… 🙁

Vašek

Šmejdi sprejerští již mají pohotovost.

Lektor

Je zajímaý, že někde to opravit jde a jinde ne….

Jiří Kocurek

Také záleží v jakém stavebně technickém stavu je daná budova. Ale ano, v Ústí nad Orlicí to šlo.

ušatá

Zajímavé je porovnání nákladů – zde 8 mil. Kč u tak rozsáhlé budovy na její rekonstrukci a Přes 6 mil. Kč u Dětřichova, který má být zbouraný. něco nehraje, že?

On.

Tady to vypadá pouze na větší opravu fasády a střechy, kdežto Dětřichov znamená úplnou rekonstrukci v podobě nové výstavby.

Jiří Kocurek

Výkaz výměr potřebuje jenom „blbej inženýr“, aby porovnával cenu staveb. Ostatní mají jasno podle fotky a tří vět.

Cestující

A které nádr. Budovy se aktuálně rekonstrují?

Apollo17

Třeba na trati 140 ještě Dalovice,Perštejn.Ale budovy jsou zamčené,zanedlouho budou posprejované(první nápisy v Perštejně na nové fasádě již jsou) a cestujícím pomůžou stejně,jako betonový přístřešek „antivandal“.

Josef Král

Ani ve Stráži není budova v původní podobě. V přízemí byla jistě okna – jak to napsat správně – nahoře s oblouky (tedy klenby). Architekt by to asi napsal jinak…,

G.H. Bondy

Napsat, že nádražní budova v Tršnici se dochovala bez necitlivých stavebních zásahů považuju za vrchol ignorantství a diletantství. Ten parter vypadá jako Jednota ze 70. let po laciné rekonstrukci z let 90. A SŽ neprojevila sebemenší snahu o návrat do původní, alespoň pohledové podoby, tak jak se to alespoň částečně povedlo u nádraží ve Stráži. Tršnice v původním stavu: https://www.pofila.cz/archiv/173/1/okres-cheb?cookies=ok