Správa železnic dokončila opravu nádražních budov ve Stráži nad Ohří a v Tršnici v Karlovarském kraji na trati 140 Chomutov – Karlovy Vary – Cheb. V Tršnici navíc chystá výstavbu nových nástupišť.
Ve Stráži nad Ohří byla opravena fasáda, střecha, klempířské prvky, veřejně přístupné prostory a přístupové cesty. Celkové náklady dosáhly 8 milionů korun. Tato nádražní budova vznikla v roce 1899 podle projektu Antonína Königa. V souvislosti s dokončením opravy Správa železnic připravuje otevření původní čekárny, která bude dálkově monitorována.
Nádražní budova v Tršnici stojí od roku 1898 a dodnes se dochovala bez necitlivých stavebních zásahů. V letošním roce došlo k celkové opravě objektu, která zahrnuje novou fasádu, střechu, klempířské prvky, úpravu veřejně přístupných prostor a chodníků. Celkové náklady činily 11 milionů korun.
V Tršnici dojde v blízké době také k peronizaci nástupišť v rámci připravované rekonstrukce traťového úseku Tršnice (včetně) – Cheb (mimo).
Super,ještě opravit Dětřichov nad Bystřicí a je to OK.
Hrozný. Za nejlepší rekonstrukci v Karlovarském kraji považuji stanici Mariánské Lázně. Jenže to nedělala SŽDC, ale Italové (Grandi Stazioni)…
V čem je to hrozný? Za mě dobrý.
S těmi Mariánskými Lázněmi jednoznačně souhlas! To je mimořádně vydařená záležitost, škoda že takových není víc… 🙁
Šmejdi sprejerští již mají pohotovost.
Je zajímaý, že někde to opravit jde a jinde ne….
Také záleží v jakém stavebně technickém stavu je daná budova. Ale ano, v Ústí nad Orlicí to šlo.
Zajímavé je porovnání nákladů – zde 8 mil. Kč u tak rozsáhlé budovy na její rekonstrukci a Přes 6 mil. Kč u Dětřichova, který má být zbouraný. něco nehraje, že?
Tady to vypadá pouze na větší opravu fasády a střechy, kdežto Dětřichov znamená úplnou rekonstrukci v podobě nové výstavby.
Výkaz výměr potřebuje jenom „blbej inženýr“, aby porovnával cenu staveb. Ostatní mají jasno podle fotky a tří vět.
A které nádr. Budovy se aktuálně rekonstrují?
Třeba na trati 140 ještě Dalovice,Perštejn.Ale budovy jsou zamčené,zanedlouho budou posprejované(první nápisy v Perštejně na nové fasádě již jsou) a cestujícím pomůžou stejně,jako betonový přístřešek „antivandal“.
Ani ve Stráži není budova v původní podobě. V přízemí byla jistě okna – jak to napsat správně – nahoře s oblouky (tedy klenby). Architekt by to asi napsal jinak…,
Napsat, že nádražní budova v Tršnici se dochovala bez necitlivých stavebních zásahů považuju za vrchol ignorantství a diletantství. Ten parter vypadá jako Jednota ze 70. let po laciné rekonstrukci z let 90. A SŽ neprojevila sebemenší snahu o návrat do původní, alespoň pohledové podoby, tak jak se to alespoň částečně povedlo u nádraží ve Stráži. Tršnice v původním stavu: https://www.pofila.cz/archiv/173/1/okres-cheb?cookies=ok