V Kácově zbourají most přes Sázavu a postaví nový, objížďka bude 21 kilometrů

Most přes Sázavu v Kácově, který čeká demolice. Foto: Google Street ViewMost přes Sázavu v Kácově, který čeká demolice. Foto: Google Street View

Uzavírka je naplánována až do prosince.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jenda-71

To nevadí, do pivovaru se dá za nízké vody i po jezu 😀

dejf

pod jezem je ještě brod, je tam za normálního stavu po kolena vody
https://mapy.cz/s/bogotojado
docela bezpečnej, několikrát sem ho přecházel i potom, co nás z pivovaru vyhodili že zavíraj a bez problémů i přes značnou ehm, podroušenost.

Petr Barchánek

Tak hlavně, aby nezbourali ten druhý, co vede k nádraží (ten, jak po něm odjíždí Ondřej Vetchý do války ve Tmavomodrém světě). To je americké (USATC) válečné provizorium, dodané po válce přes fond UNRRA, co je tam jen dočasně, přičemž jednotkou dočasnosti je jeden furt.

Martin V.

Když se podíváte na jejich seznam u nás, https://cs.wikipedia.org/wiki/Most_konstrukce_Bailey tak ten je docela dlouhý. Nahrazena byla zatím jen menšina z nich. Na to, že je už pěkných pár let po válce, je jejich životnost obdivuhodná.

bohyn

A to jeste neni kompletni seznam, tady je dalsi https://mapy.cz/turisticka?x=14.6815374&y=49.3848226&z=18&source=base&id=1904601&gallery=1 postaveny po povodni 2002. Puvodni, stejneho typu, strhla povoden. Zrejme jeste nejake budou v zasobe.

Bram

Petře, přes Sázavu je postaveno několik Bailey bridge. Třeba tady: https://mapy.cz/s/mojuvapenu , https://mapy.cz/s/hugakoceva , https://mapy.cz/s/cepotafuja ,

Mám za to, že BB je i tento neveřejný most: https://mapy.cz/s/gurapevuku

Stejně tak tato lávka: https://mapy.cz/s/jaguzorufa

A to je jen Sázava, možná jsem na nějaké BB provizorium zapomněl. Ale v ČR těchto mostů jsou celkově nejspíš velké desítky. Úžasné, že provizoria stále drží a to jsem názoru, že byla a nejspíš mnohde stále ještě jsou jsou, přetěžována.

Facepalm

Zde nejkompletbější (neříkám, že kompletní) dostupný seznam:

https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1rxDv5bREVtm3sNSJ89Sei-MPlh5vtpwm&usp=sharing

Bram

Tam chybí minimálně tři BB provizoria přes Tichou Orlici – jeden v Pelinách a dva vedle sebe stojící v Ústí nad Orlicí. Ale to jen pro pro dokreslení situace, že těchto mostů je u nás stále hodně:-).

Facepalm

máte souřadnice?

Bram

Peliny: https://mapy.cz/s/boduferafu

Dvojice mostů v Ústí nad Orlicí: https://mapy.cz/s/dohoguhone

Ta dvojice je cca 500 metrů vzdušnou čarou od jiného BB, který je v seznamu uveden a je tady: https://mapy.cz/s/haguhalafu

Ale teď jsem si odkaz na seznam BB znovu rozkliknul a už tam tyto mosty jsou také. A to je dobře:-).

Facepalm

Jakýkoli další zjištěný je doplněn okamžitě 🙂

Bram

Super, jen tak dál!

Bram

A co tahle lávka? https://mapy.cz/s/jaguzorufa

Ta v seznamu není a nejspíš je to také BB. Ale nechci kecat, u ní jsem narozdíl od jiných BB mostů osobně nebyl…

Jiří Kocurek

Navrhovali to tak, aby to uneslo kolonu tanků. Takže se o nějaké přetížení nebojím.

Facepalm

Navrhovali to tak, aby se z toho dal postavit most pro pěší stejně jako most na tanky. Takže nosnost záleží čistě na uspořádání (zjednodušeně řečeno, kolik dílů tvoří jednu „vrstvu“, kolik je pak takových vrstev nad sebou a jak daleko jsou pilíře) a stavu spojů. Konkrétně u kácovského mostu je limitující zejména uspořádání krajních úseků, u nějž je evidentně počítáno s nosností v jednotkách tun. Nosníky jsou ze zdvojených dílů v jedné vrstvě, na střední tank byste musel tu konstrukci podstatně zesílit (odhaduji tak na 3×2).

Bram

Přesně tak.

Vladimír Brychta

A nevíte náhodou , co tam stálo před tím provizoriem ? Nikde jsem zatím nenašel fotky mostu , který tam stál před ním.

Facepalm

Dle pilířů zřejmě nějaký železný příhradový most.

Facepalm

Konstrukce Bailey je původně britská a stejně tak jsou z většiny britské i ty dílce, které se u nás používaly / používají. Při bližším pohledu je na každém dílu vidět výrobce.

Jinak, po válce zde zůstalo nebo bylo UNRRA dodáno cca 15 tisíc tun Baileyho mostních dílů (cca 60 tisíc kusů) a dodnes se část z nich nachází ve státních hmotných rezervách. Důvod je zejména ten, že narozdím od pzdějí používaných tuzemských soustav MS a TMS nejsou po 5 – 10letém použitíi na odpis.

leviathan

Pokud fotka nekecá, tak je prověšený. V roce 2018 ho opravovali, tak nevím.

Bmo

Takový mostík budou stavět do prosince? Japonci by to měli hotové za dva týdny a ještě by se omlouvali, že zdržují!

Jiří Kocurek

Zkuste zařídit zemětřesení, pak bude demolice hotová za 10 minut.

bohyn

A ta stavba i s odklizenim trosek pak bude trvat jen 2 tydny? To by bylo super! Ale u nas kdyz spadne lavka, tak stavba nove trva 3 roky. To je o tri rady vic.

Jiří Kocurek

Ono záleží, jestli děláte stavbu plánovanou, nebo odstraňujete havárii a uvádíte do původního stavu. Pro to druhé není potřeba úřední kolečko.

bohyn

Takze kdyby se tam postavila znova stejna lavka, tak to bude na 14 dni? Zkuste me zatahat jeste za druhou fusekli.

Michal

nevyznáš se v tom, tak to laskavě nekomunetuj. načti si dokumentaci a co všechno se tam dělá, není to jen most, je to i opěrná zeď a přístupové komunikace a navíc je to pri železnice, co to dost komplikuje.

bkv

jasně a tvrdnutí betonu 28 dní do těch 14 dní nacpeš jak?

Facepalm

Normálně, ojebe se technologický postup (a za dva roky se bude řvát, že se to rozpadá). 🙂

Né, fakt, tady je to podobný panoptikum exotů jak v diskusi na Novinkách. Každej, kdo jel vlakem, je odborník na železnici, a každej, kdo šel přes most, je odborníkem na mostní stavitelství.

Berťa

A každý kdo má v řiti citů je odborník na ten zbytek…..

Berťa

V řiti díru….

Facepalm

Uf, už jsem se lekl, že budou likvidovat ten skvostný baileyho most na silnici k nádru.

Zbmaster

Silnice II/112 v úseku Benešov Vlasim se zavírá už dva roky. A nikde se o tom nepíše.

bohyn

Tak o tom neco zajimaveho napiste a poslete redakci 😉

Franz

Ve čtvrtek 11.2. jsem tudy jel a uzavírka nebyla.

Kalanis

Tak ze zastávky do pivovaru aspoň po lávce.