V Kácově zbourají most přes Sázavu a postaví nový, objížďka bude 21 kilometrů
Most přes Sázavu v Kácově, který čeká demolice. Foto: Google Street View
Uzavírka je naplánována až do prosince.
Uzavírka je naplánována až do prosince.
To nevadí, do pivovaru se dá za nízké vody i po jezu 😀
pod jezem je ještě brod, je tam za normálního stavu po kolena vody
https://mapy.cz/s/bogotojado
docela bezpečnej, několikrát sem ho přecházel i potom, co nás z pivovaru vyhodili že zavíraj a bez problémů i přes značnou ehm, podroušenost.
Tak hlavně, aby nezbourali ten druhý, co vede k nádraží (ten, jak po něm odjíždí Ondřej Vetchý do války ve Tmavomodrém světě). To je americké (USATC) válečné provizorium, dodané po válce přes fond UNRRA, co je tam jen dočasně, přičemž jednotkou dočasnosti je jeden furt.
Když se podíváte na jejich seznam u nás, https://cs.wikipedia.org/wiki/Most_konstrukce_Bailey tak ten je docela dlouhý. Nahrazena byla zatím jen menšina z nich. Na to, že je už pěkných pár let po válce, je jejich životnost obdivuhodná.
A to jeste neni kompletni seznam, tady je dalsi https://mapy.cz/turisticka?x=14.6815374&y=49.3848226&z=18&source=base&id=1904601&gallery=1 postaveny po povodni 2002. Puvodni, stejneho typu, strhla povoden. Zrejme jeste nejake budou v zasobe.
Petře, přes Sázavu je postaveno několik Bailey bridge. Třeba tady: https://mapy.cz/s/mojuvapenu , https://mapy.cz/s/hugakoceva , https://mapy.cz/s/cepotafuja ,
Mám za to, že BB je i tento neveřejný most: https://mapy.cz/s/gurapevuku
Stejně tak tato lávka: https://mapy.cz/s/jaguzorufa
A to je jen Sázava, možná jsem na nějaké BB provizorium zapomněl. Ale v ČR těchto mostů jsou celkově nejspíš velké desítky. Úžasné, že provizoria stále drží a to jsem názoru, že byla a nejspíš mnohde stále ještě jsou jsou, přetěžována.
Zde nejkompletbější (neříkám, že kompletní) dostupný seznam:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1rxDv5bREVtm3sNSJ89Sei-MPlh5vtpwm&usp=sharing
Tam chybí minimálně tři BB provizoria přes Tichou Orlici – jeden v Pelinách a dva vedle sebe stojící v Ústí nad Orlicí. Ale to jen pro pro dokreslení situace, že těchto mostů je u nás stále hodně:-).
máte souřadnice?
Peliny: https://mapy.cz/s/boduferafu
Dvojice mostů v Ústí nad Orlicí: https://mapy.cz/s/dohoguhone
Ta dvojice je cca 500 metrů vzdušnou čarou od jiného BB, který je v seznamu uveden a je tady: https://mapy.cz/s/haguhalafu
Ale teď jsem si odkaz na seznam BB znovu rozkliknul a už tam tyto mosty jsou také. A to je dobře:-).
Jakýkoli další zjištěný je doplněn okamžitě 🙂
Super, jen tak dál!
A co tahle lávka? https://mapy.cz/s/jaguzorufa
Ta v seznamu není a nejspíš je to také BB. Ale nechci kecat, u ní jsem narozdíl od jiných BB mostů osobně nebyl…
Navrhovali to tak, aby to uneslo kolonu tanků. Takže se o nějaké přetížení nebojím.
Navrhovali to tak, aby se z toho dal postavit most pro pěší stejně jako most na tanky. Takže nosnost záleží čistě na uspořádání (zjednodušeně řečeno, kolik dílů tvoří jednu „vrstvu“, kolik je pak takových vrstev nad sebou a jak daleko jsou pilíře) a stavu spojů. Konkrétně u kácovského mostu je limitující zejména uspořádání krajních úseků, u nějž je evidentně počítáno s nosností v jednotkách tun. Nosníky jsou ze zdvojených dílů v jedné vrstvě, na střední tank byste musel tu konstrukci podstatně zesílit (odhaduji tak na 3×2).
Přesně tak.
A nevíte náhodou , co tam stálo před tím provizoriem ? Nikde jsem zatím nenašel fotky mostu , který tam stál před ním.
Dle pilířů zřejmě nějaký železný příhradový most.
Konstrukce Bailey je původně britská a stejně tak jsou z většiny britské i ty dílce, které se u nás používaly / používají. Při bližším pohledu je na každém dílu vidět výrobce.
Jinak, po válce zde zůstalo nebo bylo UNRRA dodáno cca 15 tisíc tun Baileyho mostních dílů (cca 60 tisíc kusů) a dodnes se část z nich nachází ve státních hmotných rezervách. Důvod je zejména ten, že narozdím od pzdějí používaných tuzemských soustav MS a TMS nejsou po 5 – 10letém použitíi na odpis.
Pokud fotka nekecá, tak je prověšený. V roce 2018 ho opravovali, tak nevím.
Takový mostík budou stavět do prosince? Japonci by to měli hotové za dva týdny a ještě by se omlouvali, že zdržují!
Zkuste zařídit zemětřesení, pak bude demolice hotová za 10 minut.
A ta stavba i s odklizenim trosek pak bude trvat jen 2 tydny? To by bylo super! Ale u nas kdyz spadne lavka, tak stavba nove trva 3 roky. To je o tri rady vic.
Ono záleží, jestli děláte stavbu plánovanou, nebo odstraňujete havárii a uvádíte do původního stavu. Pro to druhé není potřeba úřední kolečko.
Takze kdyby se tam postavila znova stejna lavka, tak to bude na 14 dni? Zkuste me zatahat jeste za druhou fusekli.
nevyznáš se v tom, tak to laskavě nekomunetuj. načti si dokumentaci a co všechno se tam dělá, není to jen most, je to i opěrná zeď a přístupové komunikace a navíc je to pri železnice, co to dost komplikuje.
jasně a tvrdnutí betonu 28 dní do těch 14 dní nacpeš jak?
Normálně, ojebe se technologický postup (a za dva roky se bude řvát, že se to rozpadá). 🙂
Né, fakt, tady je to podobný panoptikum exotů jak v diskusi na Novinkách. Každej, kdo jel vlakem, je odborník na železnici, a každej, kdo šel přes most, je odborníkem na mostní stavitelství.
A každý kdo má v řiti citů je odborník na ten zbytek…..
V řiti díru….
Uf, už jsem se lekl, že budou likvidovat ten skvostný baileyho most na silnici k nádru.
Silnice II/112 v úseku Benešov Vlasim se zavírá už dva roky. A nikde se o tom nepíše.
Tak o tom neco zajimaveho napiste a poslete redakci 😉
Ve čtvrtek 11.2. jsem tudy jel a uzavírka nebyla.
Tak ze zastávky do pivovaru aspoň po lávce.