Autobusy Cestovní ruch Cyklistika Zprávy

V jižních Čechách v sobotu vyjíždějí cyklobusy, linek přibylo

Cyklobus. Pramen: Jihočeský kraj
Cyklobus. Pramen: Jihočeský kraj
Kuriozitou je linka Dačice - Frymburk, kde na sebe autobusy na dvou větvích linky nenavazují.

V Jihočeském kraji v sobotu začíná sezona cyklobusových linek. K dosavadním 11 linkám kraj přidal další čtyři, které propojují doposud neobsloužené oblasti České Kanady, Toulavy (pomezí středních a jižních Čech), Třeboňska a Lipenska. Sezona skončí 26. září.

Linky jsou provozovány mikrobusy i klasickými autobusy, které nabízejí místo pro pět až 25 kol, dle typu vozidla. V systému platí tarif Jihočeského kraje včetně krajské jízdenky JIKORD+, která nabízí zvýhodněné cestování především pro rodiny či páry.

Provoz nových letních linek je financován z Evropského fondu pro regionální rozvoj (projekt RegiaMobil). Linky projektu RegiaMobil propojují Jindřichův Hradec s Táborem, Frymburkem a Lišovem. „Díky nim se s kolem může kdokoli dostat k atraktivním jihočeským turistickým cílům, jako je Choustník, Kozí Hrádek, Červená Lhota, Pořešín, Rožmberk nad Vltavou či Jemčina,“ uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Antonín Krák. Nová linka spojuje i Tábor s Blatnou.

Kuriozitou je linka Dačice – Frymburk, jejíž zavedení kraj oznámil v březnu. Z Dačic se s ní totiž podle jízdního řádu do Frymburka nedá dostat. Spoje na větvi Jindřichův Hradec – Frymburk totiž v Jindřichově Hradci nenavazují na spoje na větvi Dačice – Jindřichův Hradec. Kraj na dotazy k této pozoruhodnosti neodpověděl.

Jihočeské cyklobusové linky

Modrá linka: Třeboň – České Budějovice – Prachatice – Vimperk – Kvilda
Šedá linka: České Budějovice – Prachatice – Volary – Kvilda
Červená linka: České Budějovice – Český Krumlov – Volary – Kvilda
Vltavská linka: České Budějovice – Lipno nad Vltavou – Horní Planá
Zelená linka: České Budějovice – Třeboň – Jindřichův Hradec – Slavonice – Dačice
Žlutá linka: České Budějovice – Týn nad Vltavou – Písek – Orlík nad Vltavou
Novohradská linka: České Budějovice – Trhové Sviny – Nové Hrady – Hojná Voda
Táborsko-Šumavská linka: Tábor – Bernartice – Písek – Strakonice – Vimperk – Borová Lada – Kvilda
Jelení linka: Nová Pec – Jelení Vrchy
Třeboňská linka: Třeboň – Majdalena – Chlum u Třeboně – Staňkov
Šumavská linka: České Budějovice-Prachatice-Vimperk-Kašperské Hory
Hradecko-Lipenská linka: Dačice – Jindřichův Hradec – Trhové Sviny – Kaplice – Frymburk
Hradecko-Táborská linka: Jindřichův Hradec – Choustník – Tábor
Táborsko-Blatenská linka: Tábor – Milevsko – Orlík nad Vltavou – Blatná
Lesní linka: Jindřichův Hradec – Lomnice nad Lužnicí – Lišov

Pramen: JIKORD

Odebírat
Upozornit na
guest
15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin Votava

Zázrak, v naší vesnici staví o víkendu autobus! Asi po 30 letech. Dva páry za den (+ 7 v pracovní dny) by klidně stačily, kdyby jezdily celoročně a hlavně kdyby se zavedla návaznost všech spojů na vlaky, aby autobusy konečně začaly mít smysl a nevozily jen vzduch či cestující spočítatelné na prstech jedné ruky. Na odpolední spoj z Hradce do Lišova v Lomnici navazuje vlak za půl hodiny, což je rozumná doba vzhledem k možným zpožděním, ale ráno vlak autobusu ujíždí o 9 minut, takže pro cestu někam nezbývá, než se trmácet autobusem až do Budějovic (a to už je… Číst vice »

libor

z Dačic se jezdí na Vranov a ne na Lipno, takže pohoda…

Thijs

tam tedy spojení stojí za velký exkrement, tam je co zlepšovat!!!

Tadeáš

V trase té Tábor–Milevsko–Orlík nad Vltavou–Mirovice–Blatná by měla jezdit normální pravidelná tangenciální linka ideálně, tak aby navazovala na vlaky a doprava na jihu Čech byla aspoň trochu použitelná i jinde než v okolí Budějovic a tam kde jezdí přímé busy a vlaky.

PetrB

Ideální tangenciální linka by mohla být i Jindřichův Hradec – Třeboň – Borovany – Trhové Sviny – Kaplice nádraží – Český Krumlov…

PetrB

No ono to okolí Budějc také není kdoví jaký kauf, jsou obce v okolí Budějc kam jedou spoje jen v ranní a odpolední špičce a to i přesto, že se rozrůstají (např. Lipí, Křenovice či Třebín) a na druhou stranu jsou zde obce „zvýhodněné“ kam jede MHD i v 60 minutovém intervalu (Homole, Nové Homole, Boršov, Šindlovy Dvory atd.)

svojsin

Ta nenávaznost na Dačice je docela výstižná, pro tento kraj….

Thijs

k čemu by měla být ta vazba? Prostě jsou to dvě trasy v jedné licenci, nic víc. Zrovna takovouto „ptákovinu“ dát hned pod titulek je ze strany novináře pokus o bulvár. To, že nějaký spoj odjede z JH v 6:50 a jiný do něj přijede v 9:18, není přece nenávaznost. Kdyby to udělal JIKORD na dvě licence, roztržené v Hradci, tak si toho nikdo nevšimne. Neznám JČK detailně (snad trošku některé části Šumavy, Českou Kanadu), ale tohle musím pochválit, že se něco děje, byť nedokážu posoudit, zda mají trasy zvolené správně, jak kde to váže atd. Ale je to posun… Číst vice »

Josef Petrák

V době „výběrka“ to JIKORD inzeroval jako záměr, že bude cyklobus z Dačic na Lipno…

Thijs

to nevím, tedy vím, že se mluvilo o lince, ne o spojení. Ano, uznávám, že pokud je jedna licence, odporuje selskému rozumu, aby nebyl ani jeden přímý spoj v celé trase, ale v tomto případě vidím jako nelogické, že byla vydána licence na celý úsek, než že není spoj v celé trase. Vždyť by musel vyjet z Dačic před 6, aby se trefil do času odjezdu v Hradci. A pokud by jel rozumně z Dačic (někdy kolem 7 – 8), tak bude hrozně pozdě ve Frymburku. Chtít po trase dlouhé kolem 160 km, aby mě VHD odvezla na jednodenní výlet… Číst vice »

PetrB

Škoda, že není obnovena turistická linka České Budějovice – Holubov – žel. st. – Krasetín, lan. dráha Kleť.

JirkaK

tu provozovaly ČD (pro ně jezdil Rail BUS)

PetrB

Ano, ale předtím ČSAD a to linku České Budějovice – Holubov, žel. st. – Krasetín, lan. dráha (v provozu od 1.6. do 31. 8. dva páry o sobotách, nedělích a svátcích) a linku Křemže – Holubov, žel. st. – Krasetín, lan. dráha v provozu celoročně v pracovní dny pět spojů s garancí návaznosti na vlaky v zastávce Holubov, žel. st.

Pepin

Ty seš pro historii nebo praxi?

PetrB

😂😂😂