Autobusy

Jihočeský kraj chce propojit letní autobusovou linkou Dačice a Frymburk

Cyklobus. Pramen: Jihočeský kraj
Cyklobus. Pramen: Jihočeský kraj
Linka bude navazovat na vlaky České Budějovice – Linec

Jihočeský kraj hodlá s příchodem června spojit svou nejvýchodnější výspu novou letní autobusovou linkou s Lipnem. Rada kraje ve čtvrtek schválila vypsání tendru na provozovatele linky Dačice – Jindřichův Hradec – Trhové Sviny – Kaplice – Frymburk a zpět.

„Autobusová linka by měla být zatím v provozu od 5. června do 26. září letošního roku. A kromě osob by měla umožňovat i přepravu jízdních kol,“ uvedl dopravní náměstek hejtmana Antonín Krák. Předpokládané finanční náklady na zajištění této služby činí pro letošek necelých 690 tisíc korun.

Jde o takzvanou projektovou linku, kterou financuje z 85 procent Evropská unie a z 15 procent kraj (projekt RegiaMobil, z programu Interreg CENTRAL EUROPE). Projekt má pomoci venkovským regionům vytipovat linky, které zvýší mobilitu obyvatelstva a pomohou zabránit vylidňování venkova. Jihočeský organizátor dopravy JIKORD je jedním z partnerů projektu.

Již dříve byly vyhlášeny veřejné zakázky na provoz turistických linek v turistických oblastech Toulava (pomezí středních a jižních Čech) a Česká Kanada (Jindřichohradecko). „Linka na trase Dačice, Jindřichův Hradec, Trhové Sviny, Kaplice, Frymburk a zpět je zároveň prostřednictvím přestupů navázána na páteřní železniční síť z Prahy do Lince. Kromě turistů by navíc mohla být pro běžné cestující alternativou autobusového spojení v lokalitách, kde příslušné spojení v určitých časech či o víkendech chybí,“ doplnil Krák. Jízdní řád zatím nebyl zveřejněn.

Odebírat
Upozornit na
guest
16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JirkaK

zadávací dokumentace nebo její parametry by bylo dobrý vidět

Kernteriér

Za 20 Kč/km (při jednom páru spojů denně) očekávám netto smlouvu.

2084

Proč to končí zrovna ve Frymburku? Nebylo by logičtější to protáhnout do Horní Plané nebo Nové Pece (Kde by byl i přestup na vlak), nebo skončit někde dříve, třeba ve Vyšším Brodě s návazností na již existující Vltavskou linku cyklobusů?

PetrB

Tak já si pamatuji na velkolepý plán vlakotramvaje Lipno n. Vlt. – Frymburk – Černá v Pošumaví s intervalem 60 min. Předpokládané zahájení provozu v roce 2014.

https://www.idnes.cz/cestovani/po-cesku/jak-se-z-lipna-dela-davos-na-sumavu-miri-vlakotramvaje.A080117_135524_igcechy_tom

Michal80

Tak ten odkaz zní naprosto směšně. Na to že tam jezdím poměrně často, jsem teda o tomto záměru nevěděl. A interval 60min na 194? To byl snad jen vtip. Možná tak do Krumlova ale dál ne

Vojta

A proč to končí v Dačicích a nepokračuje aspoň kolem Vranovské přehrady do Znojma jak jasna donedávna fungující linka?

malej-jarda

Linka do Znojma ukončila snad kvůli neschopností krajů domluvit se mezi sebou kvůli dotaci.

Josef Petrák

Dačice trpí na to, že jsou těsně u hranice Vysočiny, která do nich objednává většinu krajské dopravy, a spádově směřují do Brna, přitom leží v Jihočeského kraje. I proto vlastně skončila původní linka DačiceBrno od TRADO-BUS.

realistický odhad

Dlouhé cyklobusové linky nikdy nemohou být příliš úspěšné: cyklobusy slouží obvykle především pro jednodenní výlety, ale když někam dojedete až před polednem, tak už vám na vlastní výlet mnoho času nezbude – a pochybuji, že by mnoho lidí ze Znojma mělo zájem cestovat takhle na Lipno, aby se tak dlouhá linka vyplatila: i kdyby se náhodou kraje na jejím provozu přece dohodly, byla by stejně použitelná jen pro cesty na delší pobyt v cílovém místě. Jednou řití lze na dvou židlích sedět jedině jsou-li těsně u sebe, ale Znojmo a Lipno jsou od sebe půl dne cesty, takže když takový… Číst vice »

Willy

Tahle linka že má „zabránit vylidňování venkova“, je argument leda pro neznalého hejla, který schvaluje euro dotaci na tyto „projekty“.

PetrB

„Rada kraje ve čtvrtek schválila vypsání tendru na provozovatele linky Dačice – Jindřichův Hradec – Trhové Sviny – Kaplice – Frymburk a zpět.“

Tak je vcelku jasné, kdo ji dostane…

jarda V.

Nebudete tomu věřit ale.tady na jihu se věci mění rychleji než se zdá. Zažité pořádky už nejsou co bývali.

Marian

Třeba „úžasná“ firmička KPT BUS 😀

noerf

V Dačicích Štefl tour nebo Icom.

Vlastimil Šalanda

No ICOM by byla ta lepší varianta. KPT Bus má zdá se lepší autobusy jak Štefl… 😀

Josef Petrák

KPT rail má jen karosy, Štefl tour alespoň dle seznamu autobusů má zajímavější vozový park: https://seznam-autobusu.cz/dopravce/stefl-tour-dacice