V Jihlavě zahájili stavbu nové trolejbusové trati, vyjde na 130 milionů korun

Trolejbus Škoda 32 Tr v Jihlavě. Foto: Jihlava.czTrolejbus Škoda 32 Tr v Jihlavě. Foto: Jihlava.cz

75 % výkonů v jihlavské MHD bude v elektrické trakci.

Zpět na článek
21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kluk z Pankráce

Super, chválím. Třeba se jednoho krásného dne vrátí i tramvajky.

Zdeněk Sýkora

Proboha proč tramvaje? Jihlava má 50 000 obyvatel, ani nejvytíženější linka s druhou neudělá základní předpoklad pro takovou investici…

Ondrag

Když jsou tak pozitivně v Jihlavě naladěni na elektrickou trakci, tak by ještě !oblíbené obnovit i tramvaje … 🙂

Zdeněk Sýkora

Viz výše, jestli to zaplatíte a budete financovat provoz, tak prosím. Ale na město naší velikosti astronomické náklady. Prosím, stát nohama na zemi.

Gejza

Jihlavě držím palce. Škoda, že mnohá jiná města nerozvíjejí existující elektrickou trakci a vymýšlejí koniny typu vodík. Jen takový off topic – udrží se zaměstnanost v Bosch Diesel, až bude klesat poptávka po turbodmychadlech? Aby tam za deset let nevozili vzduch…

Kamui

Ono by možná rozvíjet chtěla, jenže problém jsou papíry. A pak lidi, co mají s trolejbusy problém (resp. mají problém s čímkoli, protože nejhorší na každé změně je to, že potom něco už nebude jako dříve).

9Tr

Je tam sídliště a celkově ta linka má zajišťovat základní provoz. Dovoz do továrny je jen bonus.

Gejza

Jenomže ta továrna je od hustěji obydlených částí, které generují nonstop přepravní poptávku, dost daleko. Ono se to do možného útlumu továrny třeba (z pohledu přínosů a nákladů) zaplatí, ale třeba také ne…

Zdeněk Sýkora

Jenže ta továrna je od „hlavní“ troleje vzdálená 500m, pokud bude nějaká zmařená investice, tak jen těch 500m. Kdyby jste četl článek pořádně a koukl se na mapu, tak zjistíte, že na trati budou jezdit 2 linky. Jedna „tovární“, která ale bud mít i nácestnou smyčku kousek za koncem obytné zóny a druhá, která pokračuje na baterku dále a obsluhuje jiné obytné zóny. A jen na okraj, ikdyby se obě fabriky zavřely, tak si to pronajmou jiní třeba na sklady a těm tam zase budou jezdit pracující, takže pořád bude nějaká poptávka. A ta trolej vydrží bez velkých problémů 50… Číst vice »

Jiří Kocurek

Ta fabrika nejspíš dokáže přejít na jinou výrobu. I za 10 roků budou stále potřeba turbodmychadla do stavebních strojů, traktorů, kamionů…

Gejza

No jo, ale na kusy to bude třeba o řád níže. Tedy jestli se neodpíská útlum spalovacích motorů. Pak bude otázkou, jestli německá matka zainvestuje do nových produktů, které si zatím Němci nechávají spíše u sebe, nebo to u nás nechají skomírat s výběhovými technologiemi.

Jiří Kocurek

Kdyby tam měli vyrábět vrtačky…

Ryk Mat

V sousedství továrního areálu Bosch bude stát nádraží Jihlava VRT.

Jindra CV

To je rozumné. Pouze Chomutov usnul na vavřínech.

Twix

Chomutov si za to co tam vzniklo nějaké vavříny zasloužil, aby na nich mohl usnout? 🙂

robert

Skvělé! Nevzpomínám si, kdy se vystavěl najednou takhle velký kus. Třeba se někdy v budoucnu povedou i ty ostatní projekty, např. spojka od nádraží přes Kollárovu.

9Tr

Ano, orientačně jsem dohledával a za posledních nejméně 25 let nebyla žádná stavba takto dlouhá.
Tak Kollárova se dostala max do stádia úvahy, ale je dobré, že se v projektu se stavbou počítá a případné rozšíření bude opravdu rozšíření, ne navíc přestavba už stojícího.

Nováková

V roce 2007 se otevřela trolejbusová trať v Ústí nad Labem na Střekov.

Kamui

Rok 2007 je téměř 15 let zpět (ano, také mi to přijde jako předevčírem).

robert

To je pravda, na to jsem zapomněl. Díky.

Zdeněk Sýkora

Spíše jsem to. Myslel více jak našich 5,5km. Ale na druhou stranu, kde by takový kus byl třeba. Ono i ve městě se 100t obyv. Je trať 3km dlouhá už „přes půlku města“, hlavně kde je podobný provoz a jedná se jen o prodloužení. Vždyť i v Plzni to byly 4km a co se tam opticky postavilo za „velkou“ stavbu.