V Jihlavě zahájili stavbu nové trolejbusové trati, vyjde na 130 milionů korun
Trolejbus Škoda 32 Tr v Jihlavě. Foto: Jihlava.cz
75 % výkonů v jihlavské MHD bude v elektrické trakci.
75 % výkonů v jihlavské MHD bude v elektrické trakci.
Super, chválím. Třeba se jednoho krásného dne vrátí i tramvajky.
Proboha proč tramvaje? Jihlava má 50 000 obyvatel, ani nejvytíženější linka s druhou neudělá základní předpoklad pro takovou investici…
Když jsou tak pozitivně v Jihlavě naladěni na elektrickou trakci, tak by ještě !oblíbené obnovit i tramvaje … 🙂
Viz výše, jestli to zaplatíte a budete financovat provoz, tak prosím. Ale na město naší velikosti astronomické náklady. Prosím, stát nohama na zemi.
Jihlavě držím palce. Škoda, že mnohá jiná města nerozvíjejí existující elektrickou trakci a vymýšlejí koniny typu vodík. Jen takový off topic – udrží se zaměstnanost v Bosch Diesel, až bude klesat poptávka po turbodmychadlech? Aby tam za deset let nevozili vzduch…
Ono by možná rozvíjet chtěla, jenže problém jsou papíry. A pak lidi, co mají s trolejbusy problém (resp. mají problém s čímkoli, protože nejhorší na každé změně je to, že potom něco už nebude jako dříve).
Je tam sídliště a celkově ta linka má zajišťovat základní provoz. Dovoz do továrny je jen bonus.
Jenomže ta továrna je od hustěji obydlených částí, které generují nonstop přepravní poptávku, dost daleko. Ono se to do možného útlumu továrny třeba (z pohledu přínosů a nákladů) zaplatí, ale třeba také ne…
Jenže ta továrna je od „hlavní“ troleje vzdálená 500m, pokud bude nějaká zmařená investice, tak jen těch 500m. Kdyby jste četl článek pořádně a koukl se na mapu, tak zjistíte, že na trati budou jezdit 2 linky. Jedna „tovární“, která ale bud mít i nácestnou smyčku kousek za koncem obytné zóny a druhá, která pokračuje na baterku dále a obsluhuje jiné obytné zóny. A jen na okraj, ikdyby se obě fabriky zavřely, tak si to pronajmou jiní třeba na sklady a těm tam zase budou jezdit pracující, takže pořád bude nějaká poptávka. A ta trolej vydrží bez velkých problémů 50… Číst vice »
Ta fabrika nejspíš dokáže přejít na jinou výrobu. I za 10 roků budou stále potřeba turbodmychadla do stavebních strojů, traktorů, kamionů…
No jo, ale na kusy to bude třeba o řád níže. Tedy jestli se neodpíská útlum spalovacích motorů. Pak bude otázkou, jestli německá matka zainvestuje do nových produktů, které si zatím Němci nechávají spíše u sebe, nebo to u nás nechají skomírat s výběhovými technologiemi.
Kdyby tam měli vyrábět vrtačky…
V sousedství továrního areálu Bosch bude stát nádraží Jihlava VRT.
To je rozumné. Pouze Chomutov usnul na vavřínech.
Chomutov si za to co tam vzniklo nějaké vavříny zasloužil, aby na nich mohl usnout? 🙂
Skvělé! Nevzpomínám si, kdy se vystavěl najednou takhle velký kus. Třeba se někdy v budoucnu povedou i ty ostatní projekty, např. spojka od nádraží přes Kollárovu.
Ano, orientačně jsem dohledával a za posledních nejméně 25 let nebyla žádná stavba takto dlouhá.
Tak Kollárova se dostala max do stádia úvahy, ale je dobré, že se v projektu se stavbou počítá a případné rozšíření bude opravdu rozšíření, ne navíc přestavba už stojícího.
V roce 2007 se otevřela trolejbusová trať v Ústí nad Labem na Střekov.
Rok 2007 je téměř 15 let zpět (ano, také mi to přijde jako předevčírem).
To je pravda, na to jsem zapomněl. Díky.
Spíše jsem to. Myslel více jak našich 5,5km. Ale na druhou stranu, kde by takový kus byl třeba. Ono i ve městě se 100t obyv. Je trať 3km dlouhá už „přes půlku města“, hlavně kde je podobný provoz a jedná se jen o prodloužení. Vždyť i v Plzni to byly 4km a co se tam opticky postavilo za „velkou“ stavbu.