V Jihlavě se srazily dvě „laminátky“, provoz na Brno stál 11 hodin
Srážka dvou lokomotiv řady 230 v Jihlavě. Foto: František Dobrota
Srážka dvou lokomotiv se obešla bez zranění, příčiny nehody se vyšetřují.
Srážka dvou lokomotiv se obešla bez zranění, příčiny nehody se vyšetřují.
Chalani od fochu, kdyz Vas tady procitam tak Vam dam otazku? Vite kdo dela ty nejfatalnejsi chyby nad, kteryma se rozum zastavuje? Odpoved je, ze jsou to prave ty nejvetsi profesionalove, kteri ztraceji pud sebezachovy a mysli si, ze kdyz nepripoji vagony k masine na vzduchu a pojede s tim pomalu nabyde dojmu, ze se nemuze nic stat a vono ejhle ucho od dzbanku se utrhlo.
Lidi, čistě náhodou? „…lokomotivu neměl připojenou k brzdovému potrubí, čímž neovládal vlakovou brzdu…“ Nefungují náhodou brzdy na vlaku stejně jako u nákladních aut? V tom případě by ale nepřipojené vozy byli zabrzdene nebo všechny vozy měli porouchaný brzdový systém či ručně odbrzděny?
Předpokládám, že byly bez vzduchu, takže odbrzděné.
Spíš by mne zajímalo, jak na tom udělali brzdu a kdo ji podepsal, pokud vůbec někdo.
To je v diskusi zase keců…….někdo napsal článek, který ve finále může být velmi zkreslený a všichni už ví co se stalo, kdo za to může……a další kváky….
To se člověk fakt pobaví…………
Zajímavé,že soukromníci okamžitě ví,že jsou neviní.V neděli prověšená trolel,dnes taky nic.
Vinit strojvedoucího z prověšené troleje? To jsou mi věci.
Co se stalo RJ u hlaváku se neví (projel stahovačku versus prověšená trolej). Modrogumy věděly, porucha lokomotivy (to bylo i v oficiálním hlášení ČD)
Klasika u CityRail, Hruška se vytahuje, že umí předpisy a přitom nedělají zkoušku brzdy. Kdyby ji udělali, nestalo by se to. Snad už taky na něj dojde.
Vy už máte závěrečnou zprávu z nehody, že víte jasnou příčinu?
však to sám píšete ve vašem textu.
Otázka na mieste.Vrámci slušnosti nevynášať súdy a počkať na správu DI.
Není to tak dávno co existovaly stanné soudy…
Interpretoval bych to spíše jako zdržet se předčasných soudů.
Ale mohou. Jen by se měli pitomých přípomínek, že na to soukromníci sérou.
ups, rozbilo se řažení. Tohle patří jinam.
240 nemají EDB?
Když SŽDC nasměrovala ten vlak na odstavenou mašinu .jak mohla vědět že není obsazena
SŽ nikoho nikam nenasměrovala. Ten náklad neměl postavenou vlakovou cestu když, jak se píše měl projet návěstidlo. Takže výměny staly na nějakou odstavnou kolej kde ta laminatka byla zamčena.
Čtu v článku že ho nasměrovala SŽDC na tu laminátu ..a fira viděl kam je postaveno a proto vyskočil
Ano máte pravdu toto jsem v článku přehlédl. Nic jiného asi SŽ nezbylo, jestli ten vlak skutečně nebrzdil.
Jak víš, že ne? Podle mě je docela reálné, fíra ohlásí „průser, nebrzdí mi to“ a výpravčí se rozmyslí jestli ho pošle na čelní střet do EC v plné rychlosti nebo do odstavené soupravy. Rozhodl pro to druhé.
V Jihlavě EC? Asi máte přepnuto do daleké budoucnosti.
Pokud ten vlak jede tam, kam nemá, není to chyva SŽ.
Laminátka teda umí věci. Tentokrát pracovala jako dynamické zarážedlo. Hlavní je, že to jsou jen trsátka a nikomu se nic vážného nestalo.
Ale kdyby byly všechny ty TSI normy pro kabiny potřeba, tak by z té laminátový nic nezbylo…
No jo, to jsou ti alternativni dopravci se strojvudci z Bulharska!
Jsi tupý, až to bolí.
Tak zrovna bulhaři by laminátky měli znát. Měli jich tam kolem stovky kusů.
http://www.railfaneurope.net/pix/bg/electric/42/081/BDZ_42-081+179a.jpg
Strojvedoucím byl kmenový zaměstnanec ČD, české národnosti
Ja se vratil k prosinci 2019, konkretne na sdeleni mistnich soudruhu, kteri predpovidali tyto nehody nove nastupujicim strojvedoucim k soukromym dopravcum. Prat nekomu nestesti, to se proste nedela. A uz je to tu, karma je zdarma 🙂
Plkám jen proto, abych plkal.
Další kusy Lamin do šrotu.
To se neví…a pak, kdo to tam dá(peníze na nové loko)
V Majlontě jich stojí odstavených snad 20, kdykoliv jedu okolo. Netuším jestli je to záloha nebo zdroj náhradních dílů. Ale myslím si, že Laminátek je přebytek, zadaleka není práce pro všechny.
přesně tzak, Lamin je dost. 2 kousky ztráta není.
Lamin opravdu není dost. Ještě minulý rok se vyhrabávaly a zprovozňovaly některé kousky z kopřiv. Pokud něco stojí, je to vlivem krize ( ostatně jako letadla, kamiony, dálkové autobusy…..).
Jestliže používáte slovo „myslím“, tak už raději nic neříkejte! V Majlontě nestojí ani jedna dlouhodobě odstavená nebo zrušená laminátka! Mrkněte se do Břeclavi!
Čekal bych, že provozní stroje budou s vlakem na trati a ne stát v řadě na nádraží.
Kdybys pracoval systémem myslím tak nevyjede ani vlak..mysliteli.
V Majlontě nejsou odstavené žádné stroje(pouze provozní zálohy), protože Majlont neslouží k odstavování strojů na šrot ( nebo ND). To se děje v Breclavi.
Co dělá střídavá laminátka v SOKV Ostrava, kde je všude jenom stejnosměrná trakce?
to sem taky netušil že v OV máme laminátky.. :-))
Může patřit pod Ostravu, České Budějovice nebo Ústí nad Labem, viz https://www.cdcargo.cz/cs_CZ/jednotky-organizacni-struktury
A Ostrava je skutečnému depu nejblíž. Technicky to samozřejmě moc nedává smysl, je to jen formální přiřazení.
Mašina je z Břeclavi, ale organizačně spadá pod SOKV Ostrava.
Tak. Lamina jsou buď SOKV OVA, OKV Břeclav, nebo SOKV CB ( 240 jen CB). SOKV UL nemá laminy.
V tom se meteorologové shodují se železničáři: letošní léto je – co se srážek týče – poněkud nadprůměrné.
NIcméně tento způsob léta zdá se mi poněkud nešťastným. Dovolím si citoval klasika. Tehdy taky hodně pršelo.
Kocourku, bože to jsou kecy….
Slovenský lamino není 230, ale jde o 240.088
„…….. strojvedoucí vyjel s nespojenou vlakovou brzdu ……“
Za mých časů byl strojvedoucí povinen zkontrolovat spojení=svěšení lokomotivy s vlakem a po vyjetí ze stanice i vyzkoušet účinnost brzdění vlaku.
V článku mi nějak nesedí že ještě projel červenou …. jedině snad na odjezdu …. a potom zjistil že odjel předčasně a vlak ještě nebyl sestaven a po úplné zkoušce brzdy ….
Projetí Stůj je informace DI. Nespojená brzda je verze, která se šíří a je doložena i jednou fotografií.
V Havl. Brodě byla úvrať cca hodinu, za tu dobu je nepravděpodobné že by celá celá souprava byla bez vzduchu.
Navíc v Dobroníně zastavil a stál.
Začíná to být zamotané.
Jak říkám, je to jedna verze, která koluje.
No….. jsou takové, aneb zkouška těsnosti je pro spoustu firem ( i státních) sprosté slovo. A spousta vlaků by vůbec nevyjela.
Nebrzdícímu vlaku by i odpovídalo to, že fíra už předem věděl, že něco přijde a včas vyskočil. Taktéž to posunutí stojícího stroje o 94 m v „malé rychlosti“ tomu nasvědčuje. Ale jsou to jen dojmy od stolu.
Nevím jak u jiných dopravců, ale u ČD tato povinnost stále je.
Strojvedoucí si musí zkontrolovat svěšení lokomotivy s prvním vozem vlaku. I u carga.
my tady máme muzeum na kolejích
Ale hlavně zřejmě nezkušené a nezodpovědné strojvedoucí.
Dlouholetý zaměstnanec ČDC
A co tedy mají ve Švýcarsku s 50 let starými, ale udržovanými lokomotivami?
to už snad opravovat nebudou
Taky ty lamina jsou minimálně 3x odepsané, jejich hodnota bude tak v ceně šrotu. Teda jedna má docela novej lak….
Že je něco odepsané z hlediska účetnictví neimplikuje že má pro firmu nulovou hodnotu. Nebo lze běžně někde získat provozuschopnou lokomotivu za „cenu šrotu“?
Lamino ČDC bylo po dílnách, takže hodnota se tím navýšila a bude určitě několik milionů.
Jestli byl apo dílnách, mohla se její cena zmnohonásobit. Nicméně reálná cena lamina na trhu bude směšná.
Kde se kupují provozní lamina po opravě?
Tak LokoTrain nedávno koupil Laminátku a velmi se s ní chlubí.
Já osobně jsem byl docela překvapen. Ale budiž!
Tzn. že ty laminátky nejsou zase nutně tak moc k bezcené jak si myslíte.
Je po opravě R3. Cena cca 14 mega.
Někde v článku je uvedena odhadovaná škoda lamináty ČDC.
5 melounů.
Porsche z roku 1961 je už taky dávno odepsane, prodáte mi nějaké provozní za cenu šrotu? A nemáte jich víc, vzal bych i pro rodinu pár kousků, ať si nezávidíme…
Kdyby se radši Svoboda věnoval více bezpečnosti než píár
To spíš člen představenstva CityRail Jan Hruška.
Já myslím, že to nejsou Svobodovi průšvihy, ale vše jde na vrub strojvedoucích……jsou nevyježdění a málo zkušení……a když náhodou jezdí 10 let, tak se myslí, že jsou mistři světa…..co mají říkat Ti co jezdí 20 či 30 let. Viz slavný Andy.cz, ve svém posledním videu říká,že když porušuje předpisy, tak by mělo být něco nad ním co ho zastaví……ten kluk si snad dělá srandu…..když porušuji vědomě předpisy, tak přeci musím čekat, že se něco stane…..https://www.youtube.com/watch?v=JWDjQs2Gp3Q&t=5s
„když porušuje předpisy, tak by mělo být něco nad ním co ho zastaví“ – spíše před ním….. jiný vlak
Takže má strojvedoucí najezdit 20 let předtím, než vyleze na lokomotivu? Poněkud neproveditelné, což?
Nee hlavně mají odjezdit několik let na posunu než půjde na trať
Takže by v licenci bylo, jestli je na posuny, pmd nebo vlaky. Na získání té poslední by byla potřeba kromě sluzitejsich testů i prokazatelná praxe.
Přesně jak to píše Jerry….. Tady vidíte jak to dopadne když se udělá strojvedoucí z kohokoliv… a i když jezdím 10 let (což není málo ani moc) tak stále ke všemu přistupovat s respektem a pokorou….
to bude trsátek 🙂
Tak tady vidíte odpůrci ČD jak jste měli keci tak to není jen o dopravci je to všeobecné doufám že už vám sklapla huba. Jinak by mě zajímalo kam ten fíra vyskočil ?
Asi von z dverí, do trávy.
On chtěl slyšet, že třeba na jedno do nádražky, aby mohl říct, že navíc ještě chlastaj.
Po těch mrtvolách u srážek ČD těžko.
Od lesa. prostě podle tebe za všechno může čd. Jsi absolutně mimo mísu to že ti soukromnici dělají chyby taky tak to už je je ti jedno ale omyl je to všeobecné brz ohledu na dopravce
vidíte, ta s novým nátěrem více vydrží….
Tak logicky, štětková generálka je na dráze léty prověřená.
V ČR nebo u našich 27 let bývalých bratří?
Tak jízda po D1 začíná být bezpečnější jak vstup na území české železnice.
To ještě hodně těžko. 🙂
No možná i lehko, co tam projede aut za hodinu nevyjede těch šrotů na kolejích za celý den.
Jako že se tam za prázdniny nestala jediná nehoda a nikdo nezemřel? Asi těžko, jen to nebere média.
Bohužel pravděpodobnost, že zůstanete dvě hodiny trčet někde v poli ve vlaku je násobně vyšší, než že se vám to stane na D1 (vlastní zkušenost – používám obojí; mínusáře prosím, aby porovnávali vážné kiksy na železnici s vážnými na dálnici a mávli rukou nad dvacetiminutovými epizodami). Pravděpodobnost, že se při jízdě v autě zabijete, je zhruba stejná, jako pravděpodobnost sebevraždy.
Silnice, od začátku roku 288 mrtvých a 935 těžce raněných. Cca 100x tolik než na dráze?
Což není omluva problémů dráhy, ta má jistě kde hledat mezery, ale reálné zhodnocení rizikovosti.
Docela i pochopitelné když největší podíl na dopravě má silniční doprava.
100x větší podíl? Pokud vím, tak je cca 5x větší.
Tohle nikdo nepočita, nejzapadlejší okrsku, polní cestu atp, nikdy nedostaneme přesná data kolik aut vyjelo. Jedno je jisté, jsou jich statisíce denně co se pohybují po silnicích a mozna je to 100 krát více jak těch krámů na kolejích.
Jenže přepravní proudy se počítají “na krámy” jen u aut. 100x více to není ani v erotických snech autíčkáře.
No vidíte, jak to je brutální ta silniční doprava, a lidi tu blbnou s rouškama…
Ta slavná rýmička je na tom podobně, jako silniční doprava a to se pomalu celej kvartál nikam moc nejezdilo
Rýmička aktuálně 730 000 mrtvých, auta do konce roku zřejmě pohodlně trumfne. A to tam nejsou lidi co nedostali urgentní péči kvůli zahlceným nemocnicím. Ne. všude je to taková “nuda” jako u nás v kráteru.
od začátku roku v ČR. pokud by vaše číslo bylo pravdivé, byla by ČR na pokraji zhroucení.
a pokud jdete po „světovejch“ výsledcích tak evidovaných sebevrežd letos máme 656 282, takže rýmička dorovnala a mírně překročila skóre sebevrahů.
Však pandemie psychických chorob WHO už dávno vyhlásila. Ale holt se to nedá léčit tak lehce, že.
Hezký, ale tohle ja jaksi navíc k tomu všemu. Navíc opravdová celosvětová exploze nastala až v druhém kvartálu. Sebevraždy neohrožují zdravotnický personál a chod nemocnic a další péči. Snadno přenosná nakažlivá nemoc ano.
Jde o to, kolik na rýmičku zemřelo skutečně a ne kolik jich rýmičku mělo když zemřeli na něco úplně jiného.
Nejvíc rýmičky se šíří z médií, tak bacha večer u bedny, ať to taky nechytneš.
Ona tak panika mnohým vyhovuje, dá se na n í slušně vydělat.
Třeba média – bylo proč otevírat klapačky…
Bednu nemám a aktuálně jsem v zahraničí a osobně znám dva lidi co to měli (v Německu). Asi tak k subjektivitě.
To chápu, stejně v ní nic není…
Z toho je 28 mrtvých cyklistů a z nich 17 zemřelo vlastním zaviněním. Chodci jsou opatrnější, ze 46 mrtvých jen 4 vlastní chybou. Cestující v autobusu 0, slovy: nula.
Námět na statistiku:
Porovnat počet zemřelých v silničních(včetně autobusů) a kolejových(včetně tramvají) vozidel za nejméně 10 let…
A zodpovědět otázku: Kolikrát je pravděpodobnější smrt v automobilu?
Koloega žijící v Beldii již dostal jako trurista jedoucí do Čech varování před: taxikáři, směnárnami, číšníky a jízdou vlakem….
Před vlaky českými nebo belgickými?
Myslíte, že už je na čase podávat přihlášku do UNESCO? Vedle Jízdy králů bude i česká železnice.
Nebylo zbytečné vyskakovat v relativně malé rychlosti? 🙂
Kdyby jel proti tolika tunám železa, asi bych taky radši skočil než zůstat zaklíněný mezi pultem a stěnou.
*Kdybych
V laminátce? Já teda bych padal taky ven. Za sebou vlak, před sebou lokomotiva. I když to vypadá jen na mírný duc… ale t tak bych raděj roskl zranění vři „evakuaci“ než čekat na náraz.
Český skanzen každý den v praxi. Opravdu ubohé, co se na české železniční infrastruktuře denně děje.
Máte snad jiné informace, než že nehodu opět způsobil chybující strojvůdce? „Vlak projel návěst zakazující jízdu“.
Když já bych místo o srážce lokomotiv radši četl o zásahu zabezpečovače…
Na trati 225 mezi Jihlavou a Havlbrodem je autoblok, tak nevím
autoblok není vlakový zabezpečovač, ale systém pro automatizaci řízení dopravy v mezistaničním oddílu
Autoblok není vlakový zabezpečovač. :-/
no pokud přijmeme jako fakt, že fírové neumí „řídít vlak“ pak asi bude opravdu nezbytně nutné urychleně zavést zabezpečovač, co safety umí zastavit.
Otázkou je, zda budeme i poté potřebovat tolik kvalifikovaných strojvedoucích.
Já osobě bych rád jezdil vlaky, které povedou lidé, kvalifikovaní, dobře placení a spolehlivé lidé. A při vedení vlaku nebudou spoléhat na nějaký deux ex machina, který vše vyřeší.
Stačí přijmout fakt že člověk který nedělá chyby se ještě nenarodil a podle toho postupovat.
To ano, ale nelze zabezpečit vše. Dobrý pohodový (a pohotový) strojvedoucí je základ.
Zabezpečovač taky nezabezpečuje vše, bdí nad člověkem a když ten se nemá k akci, zasáhne (vlak zastaví).
V roce 2020 bych bral že bude zabezpečeno aspoň 90 procent tratě a vozidel..a ne parodie ala SŽDC s jejich D3 a podobnými nesmysly
Ale stroj je patrně bezchybný. Já osobně radějt toho chybujícího člověka. Prostě mám rád lidi. I když mohou udělat chybu. I já při řízení mohu udělat chybu. I já při programování udělal několik chyb (zatím žádní mrtví, takže v pohodě). Lidi dělají chyby. Tak to je, bylo a bude. A je mi milejší život s vědomím, že můžýe vzniknout lidstá chyba, než život závislý na nějakých naprogramovaných „krabičkách“ kdy ani autor už nedokáže popsat, na proč se krabička rozhodla tak, jak se rozhodla. (kdo krapet dělá s neuronovejma sítěma ví, co popisuju). Přiznám se, že právě z toho já oisobně… Číst vice »
Nemůžeš tahat neuronové sítě na železnici =D
Tady asi těžko vysvětlíš strojové učení, které je pro aplikaci „řídícího strtoje“ vhodné, ale….
Stroj se učí. Učí se sám a dobře, ale nikdo neví jakým způsobem a co přesně se naučil, takže jednou za čas může dojít k „podivnému“ rozhodnutí stroje. Jaké souvoslosti a podmínky vedou k jeho výslednému rozhodnuití.
Nadruhou stranu klasický algoritmus pro „řídící stroj“ také není příliš šťastné, protože žádného programátora ani analytika nemohou napadnout všechny možné udáůosti a reakce na ně. Takže výsledkem bude – pokud něco nemáš v programu zastav.
Divil byste se. Pracuji velmi, opravdu velmi blízko tratě a neuronovky máme „teď“ na stole…
Záleží k čemu se bude využívat…. =)
To nemá nic společného s neuměním řídit vlak. Stačí aby se fíra jednou za kariéru “zadumal” a je to. Díry v pozornosti jsou normální lidská vlastnost, leckteré železnice to zjistili už před stoletím a nasadili zabezpečovače, ne tak u nás, kde neopadá snaha člověka předělat na nechybujícího – očekavatelně neúspěšně.
omluva – železnice zjistily
Pokud se prokáže, že je platná verze o nebrzdícím vlaku, tak vám žádný zabezpečovač nepomůže, dokonce ani bájné ETCS ne…
Přemejšlím, jak projetetý návěstidlo na stůj souvisí se skanzenem??
V tomto případě bych řekl, že to fíra prostě neubrzdil.
A na jakýkoliv infrastruktuře lze neubrzdit, že. I kdyby to byly pozlacený koleje…
Takže vyskočil ..ještě že se nikomu nic nestalo
Ale bude mít u nadřízených úředníků takové problémy, že kdyby nepřežil, je na tom lépe. Taková je práce u ČD a ČD-C
Viníkem nehody je zaměstnanac dopravce CityRail, který poškodil odstavenou lokomotivu ČD Cargo.
Čd i čd-c je v tom nevinně. Stačí přečíst článek. Čd-c tam mělo odstavenou loko, do které vlak narazil..
„Vlak projel návěst zakazující jízdu a srazil se s odstavenou lokomotivou.“ Takže to udělali Marťani?
A jak s tim souvisi cokoliv od CD/CDC?
Tak to má štěstí, že V ČD nepracuje.
To nevíš.
pak to má teda blbý, když mu předřečník doporučuje jako lepší variantu bejt mrtvej…
Miloši přečti si ten článek prosím ještě jednou.
Dej si jen za to nepřežití facku
Je to hloupé, ale tato reakce svým způsobem též. Budeme své, jakkoli třeba správné názory prosazovat mlácením se?
Jj, v současné době je všude plno lidí s egem v oblacích, kteří neumí nic, ale všude byli a všechno znají a jsou přesně tím, čím pohrdají. Na odlišný názor není místo, hned se fackuje a uráží. Stále častější jev v české společnosti, bohužel…
Ano, za chybu umřít, opravdu logika. Až něco zkazíte v práci, spáchejte harakiri
Facka je také od toho, aby se dotyčný probral. Mimochodem, co je horší? Facka nebo umřít rozmačkán řídítím pultem? Tato volba je totiž předmětem sporu.