V Jihlavě havaroval u soukromého dopravce strojvedoucí, který řeší bezpečnost Českých drah
Srážka dvou lokomotiv řady 230 v Jihlavě. Foto: František Dobrota
Strojvedoucí pracuje na oddělení, které vyšetřuje nehody Českých drah.
Zapomenout si propojit hadice (bylo-li to tak) je skutečně dost blbá chyba, nicméně stát se může kdykoli cokoli komukoli z nás.
Zaráží mne proto tady ta snůška přemoudřelých a jedovatých keců většiny z vás. Do očí byste to nikomu neříkali, že?
‚Diskutér pod články‘, zejména v té dopravácké oblasti, by měl být zařazen jako nová psychiatrická diagnóza a 90% z vás by se s tím mělo zjevně jít léčit.
A návrat nějaké té cenzury by taky neškodil. Demokratická diskuze patří pouze těm, kdo k ní přistupují slušně a na úrovni.
Tak konec vtipkování!
Právě jsem se vrátil z hradu.
Docent Dudič má po srandě, byla mu přidělena demise.
Na hodinu.
Kluci od ČD mohou slavit, ten zmetek už jim škodit nebude.
On totiž neměl dovolenou, jak nám tak trochu lhala tisková mluvčí ČD, ale byl v době srážky papírově v kanclu v Praze.
Tak je to jasný, tisková mluvčí CD mluví vzdycky pravdu. U ty nehody to tedy nemohl byt on….. Kdo to teda by?l
Nějaký darebák, který se za něj převlíkl.
Někdo oře, jiný sklízí a někomu se to náramě hodí! Systémové chyby se apriori odmítají. Za každou MU je třeba vidět konkrétního viníka nejlépe z provozu. Trochu jsem se zamyslela, abych blbě napsala, že by tomu nemuselo být, kdyby existovala špetka spravedlnosti. Hlavní chybou je současná legislativa, která umožňuje získat licenci strojvedoucího pouhým prokázáním triviálních znalostí ze základů techniky na úrovní fyziky ZŠ. Licence strojvedoucího však opravňuje k řízení drážních vozidel m.j. na celostátních dráhách! U zkoušky před stále usměvavou blondýnou a pánem v pantoflích řeknete, že R=U/I, praskne-li jedna žárovka v sérii, zhasnou také ostatní a můžete na trať.… Číst vice »
poslyste, nechtela byste s temito stavy vyhledat lekarskou pomoc?
Ano, na Vaši radu jsem již vyhledala pomoc lékařskou. Vše jsem jim řekla. Změřili mně teplotu a taky jestli prej nekašlu. Řekla jsem jim, že úplně na všecko a pustili mě domů. Ve zprávě stojí: „zdráva s realistickým pohledem na svět“.
A tímto chápáním slova „realistický“ souhlasí 4 z 5 pacientů PN Dobřany…
Poslyště, Kefalín, a co si pod tím slovem realistycký vlastně predstavujetě?
Tak to se povedlo! Úředník, který má dbát na správnou dobu odpočinku zaměstnanců a kontrolovat, jestli ji dodržují, ji sám porušuje!!! Asi totéž, jako policajti, kteří mají dohlížet, jestli řídící nejezdí na přejezdy pod výstrahou , to samí dělají.
Nezapojené brzdové potrubí. Jestli tomu opravdu tak bylo, je to šílené. Žádná zkouška brzdy před odjezdem a během jízdy. Jako bezpečák porušil fatalně běžnou řadu úkonů.
Bych ho „chtěl“ mít v komisi u zkoušek ZOZ.
Aha čtu dále, nejspíše to bylo celé jinak. Komentář mi nejde smazat, tak se za něj omlouvám.
Kážou vodu, pijí víno!
Možná si to čtenář diskuze neuvědomuje, ale jedná se o skandální mimořádnou událost, která odhalila, kdo vlastně jezdí v době volna u jiných dopravců. Paradoxně to nejsou obyčejní strojvedoucí ČD, kteří ve většině případů jsou rádi za nějaký ten volný den po našponovaných směnách, ale samotní manažeři GŘ. Tak České dráhy udělují povolení systémovým specialistům, aby ve svém volnu vypomáhali konkurenci. Hruškovice už protéka nejen Drážním úřadem, ale i společností ČD. Na tohle by nestačil ani Corrado Cattani, natož pak Drážní inspekce.
Myslíte hruškovici od pana Hrušky….? 😀
Vzhledme k tomu, že v hlavním pracovním poměru u ČD nedělají strojvedouci, tak ten souhlas ani nepotřebují, musí to pouze ohlásit.
Neznalost zákona (a předpisů a vláídních nařizení) neomlouvá!
Níže se píše, že na snímcích je jeden kohout zavřený, druhý otevřený. Každý, kdo někdy spojoval vlak, ví co to dělá, takže s tí jet asi nemohl. V Havlbrodě to urval, jak zajistil vlak proti ujetí? Jestliže klasicky odvětráním potrubí, tak jak odjel, aniž by to odcucal nebo naplnil? Pokud vzduch odpojil tak rychle, že ho tam zůstalo dost, aby to nezabrzdilo, jak to drželo během objetí a při najetí na opačný konec vlaku? Nebo snad to drželo na rovině nebo sevřením v oblouku a on najel tak jemně, že se to nepohlo? Nebo si to podložil šutry? Takže jak… Číst vice »
„Aktivní blbec na dráhu nepatří“ …. Jeden moudrý výpravčí, který je již v důchodu
Je to naprosto jasnė. Nějaký záškodník zavřel kohouty a odcucal vlak. Dokažte, že to není pravda!
Lehce a to tak, že nebylo provedeno ověření účinku brzdy po provedené zkoušce brzdy dle tachografu, jen se jelo a jelo. Záškodník je vyloučen, možná jsou i na nádraži, kde se prováděl posun, objetí soupravy a zkouška brzdy kamery a systém se záznamem, ale to určitě už zajistili 🙂
Třeba záškodník škodil až v mezilehlé stanici, kde vlak zastavil?
To se dá velice snadno dokázat ze záznamu rychloměrových dat, kde je i záznam tlaku vzduchu v hlavním potrubí.
Pokud tam po přivěšení k vlaku nebude plnění HP, je to v principu jasné.
Pokud až do Dobronína vše fungovalo, jak má, vlak tam byl zastaven samočinnou brzdou, tak se to taky bez problémů pozná. A protože by tam měla být i RM1 od Mirelu, tak se i pozná, jestli při brzdění v Jihlavě byl napojen na HP. Nicméně podle průběhu nehody a brzdné dráhy vozy soupravy jednoznačně brzděné nebyly.
To je sice fakt. Ale pokud ve stanici před nehodou zavřu kohouty za mašinou, vypustím potrubí a vlak odvětrám, ani Mirel nic nepozná.
Ale pozná. Rychlost pohybu tlaku vzduchu v HP by byla jiná do Dobronína než pak při brzdění v Jihlavě. A vůbec není potřeba takto složitě zneschopňovat brzdu. Stačí rychle zavřít kohouty oba naráz. Ale bylo by divné, kdyby to strojvedoucí neslyšel…
Mimo jiné se ke mě dostaly dvě fotografie zadního čela lokomotivy, na jedné byl kohout HP otevřený a na druhé zavřený. V případě, že byl otevřený myslíte, že by si ho strojvedoucí nehlídal, aby to třeba někdo nezavřel? Notabene bezpečák, kterému to muselo být okamžitě jasné?
Spis bych to videl na manipulaci s kohoutem tesne po nehode. Coz je uplne ten nejnepriznivejsi scenar…
To se dá snadno dokázat. Vyšetřovatelé nejsou blbci a rychloměrový záznam vykecá strašně moc…
Když mu zrovna běží kompresor, uslyšel by prdlajs.
Pokud z pohledu na manometr nepoznáte, jestli plníte 20 vozů a nebo jen lokomotivu, tak nemáte na mašině co dělat.
Byl by zaznamenán impuls změny tlaku v hlavním potrubí v okamžiku uzavíráni kohoutu, to sebou nese dílčí ztrátu tlaku vzduchu a pakliže uzavíráte kohout bezprostředně za lokomotivou, je vidět i na manometrech. Také se změní režim chodu kompresorů, protože by již nedocházelo k plnění veškerých prostorů brzd na vozech, ale jen na lokomotivě a i samotné ovládání samočinné brzdy, pravděpodobně brzdičem Dako BS-2, kde když zavedete brzdící stupeň u solo lokomotivy nebo nákladního vlaku, způsob reakce je rozdílný, i to co je slyšet je jiné, brzdič snižuje tlak v hlavním potrubí tím že jej upouští a je rozdíl, když snižujete… Číst vice »
A ještě existuje jedna možnost jak vysvětlit, že by po odvěšení a zpětném přivěšení a neotevření kohoutu mezi lokomotivou a prvním voze šlo s vlakem odjet i bez potřeby vlak odcucat. Již byla popsána závada na rozvaděči brzdy na voze, kde díky poruše došlo k tomu, že po odvětrání hlavního potrubí kohoutem a následném uzavření se v krátké době opět v hlavním potrubí objevil téměř plný tlak 5 bar. Závada spočívala v tom, že v danou chvíli pak fungovala vytvořená zásoba vzduchu pro brzdění na konkrétním voze opačně jako zdroj stlačeného vzduchu pro napájení hlavního potrubí. Jelikož se v problematice… Číst vice »
Jsou na fotce, ne jsou to německý klaničáky, brzdí velmi dobře i když jsou LL, dvojité špalky z obou stran. Asi si to zavřel pod citlivostí brzdy a tyhle vozy jsou dlouhý a v oblouku v HB se nerozjely, ale musel na to najet jemně…
😀 😀 😀 ROFLMAO!
Lide diskutující, promiň, ale zase si nevidíš do huby. Do předvcerejška to tu bylo: hóóó, ať si kancelářští udělají papíry, to se pak uvidí těžký chlebíček, v noci vstávat, do peronů se trefovat, to je jiná než sedět u stolu a předstirat práci, o které tu moc nic nevíte, jen víte (jak?), že jsou všichni zbyteční. Na to téma mě tady i na jinych fórech pojebalo už dost lidí, co dráhu znají tak leda z MSTS. A nikdy nikdo mi nedal rozumnou odpověď na otázku: jak si ten kancelářskej má udržovat všechny zkoušky a poznání mašin a tratí? Ve svém… Číst vice »
No, já teda nevím od čeho byl, ale „nejvyšší manglař“, který se ani neumí přivěsit, nevnímá že kompresory neplní soupravu,vlak v HB po vyvěšení přitom objížděl a kupodivu mu neujel, ten od železa moc není.Omlouvá ho jen to, že je nezkušený a asi těch úkonů na něj bylo hodně.Třeba bude při dalších šetřeních shovívavější, a nebude mu vše tak „jasné“
Tak pevně doufám, že žádné další šetření nebude umožněno. Od odpovědného zaměstnavatele jako jsou o sobě tvrdící ČD by to nebylo korektní 🙂
Znáte bajku o oslu, otci a synovi?
Ať budete dělat cokoliv, vždycky se najde někdo, komu to bude vadit. A pak jsou takoví, kteří požadují protichůdné a nesplnitelné věci. Například aby měl několik let praxe, než sedne za volant/knilp/cokoliv.
Tak ono došlo už i na inkvizitora Dudiče? Vypadá to, že boží mlýny přece jen melou. To je dobře, na tuhle svini se vařila voda dlouho, na smrt poslal řadu lidí, aniž by si pořádně ověřil, jak co bylo, nebo rovnou věci účelově zkresloval. Teď si sám neověřil základní věc, naštěstí se nikomu nic nestalo. Taky by se mu někdo měl kouknout na povinné odpočinky, ono sedět v Praze na nábřeží a zároveň jezdit pro několik dopravců po celé republice najednou se stíhat legálně moc nedá. Jen mám obavu, že si to hošíci vyříkají v Modré Ústřici a projde mu… Číst vice »
Já se obávám, že mistr Dudič zůstane kde je… Ono se to taky stalo někde jinde než u ČD.
Zvýšil si tím kvalifikaci, ví jaké to je, být na druhé straně barikády.Pokud mu nepřidají na platu, přejde k Drážní inspekci…
To je jasná věc, Cityrail mu maximálně sebere osvědčení, nějaký prachy a vyhodí, víc nemůže. U ČD má dovolenou a u nich nic neprovedl. To by jeho nadřízení museli mít jinou úroveň, aby řekli „tebe už nechceme, nemůžeš po tomhle buzer*vat jiné, že něco provedli“. Takže ho maximálně uklidí na jinou trafiku. Jestli ho nechají na svém místě, chtěl bych být u toho, až bude provádět klistýr nějakému fírovi a ten ho pošle k šípku se slovy „zameť si před svým prahem“. Když mu soud nezakáže řízení a Drážní úřad nesebere papíry, může jezdit vesele dál u jiné firmy. Pokud… Číst vice »
Ať podá výpověd – to je bez debaty. Na své pozici ztratil veškerou autoritu. Jestli je chlap, tak na to přišel sám. Jestli si chce škodu u firmy odpracovat na jiné pozici, budiž, to je na něm. Může prodávat jízdenky.
To mi pripomina pilota a instruktora Smartwingsu a jeho slavny let s jednim motorem
Nekteri lidi nemaji soudnost , jak muze mit povoleny vedlejsak u jine firmy a dovolena neslouzi k vykonavani pracovniho procesu ..
CD by mu mely dat okamzitou vypoved i za cenu ,ze by mu musely vyplatit odstupne ,ale de meho neprokazal zpusobilost pro vykonavani sve cinnosti v zamestnaneckem pomeru CD Klasicky cesky kocourkov ,, soudce na dovolene spacha trestny cin a muze pak dal vykonavat sve zamestnani ?
Mohu vas uklidnit – dotyčný byl již odstaven z funkce vyšetřovatele MU, na odděleni nebude pracovat a jine místo pro něj u ČD také nejspíš nebude …
Jen aby.
Je to ten, co měl prsty v uzavření MU v Třebušicích – stržení troleje a zničení sběrače na strojvedoucí, poslání na přezkoušky a psychotesty a pak když se zjistilo, že věci se mají jinak a viník je SŽ, tenkrát SŽDC, tak se ani neomluvil a věc není do dnes vlastně po znovuotevření ukončena?
Pokud ano, tak tedy skutečně Boží mlýny jsou a pracují neúnavně.
Ano, … Jiří Dudič, jak rozhodl, tak rozhodl. Neni prece mozne, aby rozhodl spatne, kdyz ma jit prikladem…
Děkuji za odpověď. Pak už je zbývá dodat, že ten, kdo seje vítr, sklidí vychřici a v jeho zájmu doufám, že věc bude šetřit někdo, kdo nebude zaslepený arogancí moci jako on sám, když ničil životy kolegům. Buďme rádi, že se to nepotkalo s nějakým motorákem, ten by byl na šrot a umírali by lidé. Víte co to je, možná to zapadlo v textu článku, posunout cca 80 tun po kolejích, zabržděných a naštěstí u Carga nepodložených po dráze téměř 100 metrů. Jak je uvedeno zde v diskuzi dvakrát sdíleném videu, na otázku pocitů strojvedoucího v ten moment si musí… Číst vice »
Mno, mě paradoxně přijde, že si tou havárkou odborně „polepší“, bude vědět z vlastní zkušenosti o čem selhání je. Akorát to stojí nějaký peníze..
Na takovej odbornej výzkum se dají dneska získat i granty 😀
U soukromníků se neprovádí zkoušky brzdy? Čím víc soukromých subjektů na železnici, tím hůř!!!!!
Ale provádí, tady ji neprovedl vrchní kat ČD.
U soukromníků určitě . U vrchnosti ČD se to nemusí .
Čím víc ČD tím hůř
Tenhleten blbínek jistě zbuzeroval nemálo lidí kvůli čísilkům v brzděnce a pod teoretickým peachovinám, ale sám nepozná, jestli plní celej vlak a nebo jen lokomotivu a ani si neověří účinek brzdy po rozjezdu…
Pominul bych hlavní pracovní poměr toho pána. Ale na vozidle, ve funkci strojvedoucího musí být opravdu 100% soustředěn na stav věcí. Pokud tedy před jízdou, pohledem nezkontroloval přivěšení soupravy k brzdovému potrubí a plnou funkčnost průběžné brzdy, půjde celý podíl této události za ním …
On se určitě přivěšoval sám, v H.B. jej nikdo nepřivěsí.A je to navíc samostatný referent:-).Je vidět, jaká je úroveň zaměstnanců směrem nahoru.Čím blbější,tím vyšší post.Vyhodnocovat nehody s předpisem v ruce-hledat článek, který byl porušen, umí každý b.b
Cestující jsou ohrožování těmi nejkompetentnějšimi…tak tomu bylo na dráze vždy…!!!
Shrnutí: I sebevětší odborná kapacita selže, pokud nemá správné návyky pro bezpečné vedení vlaku, a tyto návyky si nikdo v kanceláři nevytvoří.
Jestli to nebylo tak, že potřeboval v rámci své praxe prožít reálnou MU. a toto byl takový „učebnicový“ případ, ze kterého bude moci zbytek kariéry čerpat ponaučení.
Jestlize mam na neco opravneni ,tak nejaka uvaha o spravnych navycich je bezpredmetna ,navic u cloveka ,ktery ma mit ze sve kancelarske profese teoreticke znalosti predpisu vic nez kdokoliv jiny …to vypada na naprostou ignoraci toho ,co by jinak odsoudil u jinych ,,,jednoznacne sebrat okamzite opravneni a z CD vyhazov s funkce i kdyz byl na dovolene .pokdu neda vypoved sam
Takže zase strojvedoucí, který jezdí pro dva zaměstnavatele? Není na tom něco špatně?
U ČD tento člověk nejezdí, normálně sedí v kanceláři
Ale mimo ČD jezdí u několika firem.
Já ho naposled potkal jako strojvedoucího u Länderbahnu. Ale jezdí i nějaké ty historické.
Danieli, spěte dál!
Pokud je to pravda s tím nebrzdícím vlakem, tak je to obrovské štestí a nebetyčný průšvih onoho strojvůdce ne vedlejšku. Jako syst. spec. mravokáral a výsledek. Spatřuji v tom drobnou paralelu s tím pilotováním letadla na jeden motor. Tam taky pilotoval manažer, na vedlejšku a taky to nedopadlo nejlépe, snad jen že všichni jsou naživu. Dělá pro ČD, má licenci, veme si dovolenou a jde si jezdit. OK. Proč ale ježděním nepodpoří svůj podnik, ha sitace, kdy nejsou lidi a timco jsou by rádi dovolenou. No asi jsou tam lepší pracovní podmínky a větší mzda. Nebo že by hledal dobrodržství?… Číst vice »
V tom Háji to bylo jinak, tam mu to udělali posunovači, jeden spojil hadice a neotevřel kohout a lok. četa byla na obědě a pod…. Tady si to ten vocas beztah objížděl dokola sám…
Něco podobného tu v minulosti bylo. Zhruba v polovině 70. let minulého století nezastavil nákladní vlak vypravený z Tábora, kde byla provedena úplná zkouška brzdy, ve stanici Ješetice kde měl křižovat a Sergej skončil ve svahu za šturcem …. Šetřením se zjistilo, že na soupravě byly zavřené kohouty průběžného potrubí (zda to bylo za lok nebo o kus dál už nevím). Problém jak vysvětlit,že úplná zkouška brzdy byla skutečně provedena. Až s relativně značným odstupem se kriminálce podařilo vypátrat, že kohouty zavřel „nějaký“ civil v době, kdy byla ÚZB provedena a vlak čekal na odjezd …. Když se kohouty zavřou… Číst vice »
To už je ovšem řeč o sabotáži. Možná rizika neoprávněné manipulace se spojovacími kohouty mohu minimalizovat používáním průběžné brzdy pří každém delším pobytu ve stanici či čekání u návěstidla, dokud neuvedu vlak do pohybu, což ovšem může zpozdit odjezd dlouhého nákladního vlaku minimálně o desítky vteřin. Na železnici se všeobecně nachází nespočet prvků, které čekají na potenciálního, problematiky znalého škůdce, který může ovlivněním jejich správné funkce způsobit železniční nehodu s fatálními následky. A doba tomu nahrává..
Tak někteří dopravci (mám dojem, že třeba AWT) zakazují úplně odbrzdit samočinnou brzdu a držet celý vlak pouze na přímočinný.
Takové nařízení platilo zejména po zastavení v železniční stanici, kde existuje jisté riziko, že přestože vlak vjede do stanice a na první pohled po vjezdu uvolní zadní námezník, tak díky sečtení všech vůlí v ústrojí kterym jsou vozy k sobě svěšeny, volné šroubovky, může dojít k tomu, že po odbrždění vlaku a jeho zajištění proti pohybu výlučně přídavnou, nebo parkovací brzdou dojde ke zpětnému pohybu vozů o ty vůle. Je nutné si uvědomit, že při počtu třeba 30 vozů a vůli 5 cm se už dostáváme k celkové vzdálenosti i 1,5 metru. To už stačí k zasažení do průjezdného profilu… Číst vice »
Stačí si na DI přečíst o nehodě v Paskově v roce 2015. Existuje i video. V kostce: je ložená souprava, na ni najede bangle s jedním vozem a dál to je už předvídatelné 😉
Teda nevím, ale z SOUŽ Průhonická jsem odešel tuším v roce 1988. Od té doby to ani nedělám. Ale i po těch 32 letech jsem si okamžitě vzpomněl na zkoušku brzd před odjezdem soupravy z výchozí stanice. Nebo se už nedělá? O čemž pochybuji, že by se nedělala.
Strojvedoucí byl sám na vlaku a neobtěžoval se. Dvakrát naskočit do mašiny, pohnout pákou a kopnout do špalků ve tři ráno, nebo kdy to bylo? 🙂
Čtu diskuzi, ale myslím, že vůbec nejde o to, zda je, nebo není systémový specialista. Tady jde o princip. A to ten, že v současné době si udělat papíry je tak snadné, jako nikdy před tím. A tak si právě takto začínají plnit své dávné sny kluci, někdy mnohdy i už v létech, kteří by si ještě před deseti léty dělat firu z nějakého důvodu ani neškrtli. Když k tomu připočteme, že se nikdy před tím takovej „fira‘ ani o železniční provoz neotřel, bez jakéhokoliv předchozího drilu, nikdy nevyslechnul příběhy starých dědků , co se kdy a proč stalo v… Číst vice »
Docela v módě je „odmakat“ léta u policie a pak to zkusit na mašině…. Potom to dopadne tak, jako před léty v Kolíně na dílenské spojce. Řečanske uhlí bylo složeno v odvratu….:-) naštěstí bez zranění.
On to byl bejvalej policajt? to jsem nevěděl…
Ne, tento „kolega“ ne. Ale jsou tady jiní…
Až by člověk řekl že dost blbá nehoda. Nedá se nějak stav kohoutů signalizovat na mašině?
A k čemu by Vám to za jízdy bylo?
Když kontrolka nesvítí, tak se nerozjedu. Když už se rozjedu a všimnu si kontrolky, du EDB na max a modlim se.
A když jste si po objetí neudělal zkoušku brzdy, tak by vás nějaká kontrolka trápila?
Kontrolky na blbost by byly velmi dobré, ale to se bohužel asi nepodaří 🙁
Kontrolky by byly dobré, pokud by tam byli dva fírové a měli povinnost si v rámci přípravy projít checklist tak, jako to dělají piloti při předletové přípravě. Pokud je tam fíra sám, tak vždycky bude riziko, že nějakou položku (kontrolku) přehlédne, zapomene na ni nebo se na to prostě vykašle.
Troufám si tvrdit opak. V situaci, kdy se spoléhá jeden na druhého, většinou se na to vys.rou oba, a vyrazí za družného rozhovoru vstříc dobrodružství..
Bohužel ano.
Souhlas, to by musela být na mašinách tak tvrdá disciplína jako v letadlech. Čímž prosím nechci tvrdit, že fírové na všechno kašlou, ale piloti oproti fírům mají dost jasnou motivaci v historických zkušenostech svých předchůdců, které v mnoha případech jedno opomenutí nebo ignorování předpisů poslalo na cestu na věčnost.
Jste úplně mimo nočník.
Víte, jezdím jen velmi krátce, ale inza tu dobu jsem již poznal, že pouhá lokomotiva a její hlavní potrubí se plní zcela jinak, než hlavní potrubí vlaku, a ještě nákladního, ikdyž kkidně brzděného v režimu P (osobní). Jde o čas potřebný k naplnění všech prostorů brzd a to mate oproti lokomotivě násobně více stovek litrů vzduchu v jejich vzduchojemech. S trochou praxe Vám pak hned přijde na mysl, že když vás připojili k vlaku o počtu několika vozů a odvětraným hlavním potrubím a vy jej naplníte na provozní tlak 5 bar za řádově vteřiny i bez toho, aby se vám… Číst vice »
Zdravím všechny zúčastněné…. No prostě ouřada, který o práci strojvůdce a provozu ví h….. Každý fira ví, že zkouška brzdy je základ a ihned po částečném rozjetí to hned zkusím, ať vím na čem jsem. Jsme samozřejmě jen lidé, ale v poslední době je těch fatálních selhání docela dost. Jestli to není tím, že každý kdo má díru do pr….. si myslí , že bude fira. A další věc….v době dovolené NA ZOTAVENOU pracuje u konkurence….? To ta práce podle toho vypadá.Tim také narážím na kecy o práci pro x dopravců…. A to, že strojvedoucí stavějí baráky, roznášejí pivo, řídí… Číst vice »
Jo systémový specialista? To vysvětluje vše, na slovo vzatý odborník
Konkurenci mu dovolili oficiálně jeho nadřízení. Akorát on to „stíhá“ u několika firem i když není na dovolené.
Dnes ho ukázali v TV. Prudce inteligentní výraz. Stačilo by ukázat cestujícím, kdo řídí lokomotivu.
Zda mají k této osobně důvěru, to by určili sami. Pokud toto individuum pracuje v „nadúvazku“ jako
kontrolor bezpečnosti provozu a býval u drážní inspekce, je čas, aby ministr dvou ministerstev
Havlíček začal jednat a ne plácat nesmysly do kamer.
Spíš jestli mají cestující důvěru v dopravce, který takové lidi zaměstnává v klíčových funkcích.
Švestka můžeš klidně spát určitě mají. A ostatní dopravci také, když je zaměstnávají.
Vzhled vůbec o ničem nemusí nevypovídat, zrovna minulý týden sem zažil na rychlíku Arriva mladého upraveného fíru v bílé košili a jízda děs, vlak občas náhle prudce brzdil a dokonce se mu ve stoupání pod plným výkonem zastavila jednotka na trati 😀 naopak starý nerudný a nesympatický fíra ve špinavých montérkách může vést vlak plynule a bezpečně.
Přesto budí větší důvěru vzorně ustrojený strojvůdce DB, než šmudla s náušnicí v uchu a tetováním od hlavy až ke kotníkům, povalující se v sedačce na půl žerdi na stanovišti, například CityElefantu, při jízdě v režimu AVV. Tím teď nemyslím tohoto konkrétního pána.
Jestli mohu přidat i svůj názor, tak u ÖBB fírové nemají stejnokroj, nejsou vzorně upravení a jsou také někteří potetovaní.
A rádi používají rychlobrzdu, hlavně na West bahn.
To je ale konstatování, nikoliv názor. Westbahn navíc není totéž co ÖBB. A pokud má být někde použit pro strojvedoucího výraz „rychlokvaška“ , sedí to nejlépe na velkou část strojvedoucích tohoto dopravce. Tvrdím to jako insider. Z vlastních zkušeností také vím, že odborné znalosti strojvedoucích DB jsou prověřovány důkladněji a sofistikovaněji, než je tomu u ostatních dopravců. Černé ovce tudíž mají u DB kratší životnost a raději odejdou z vlastní vůle.
Hahah, tak to je hlína, systémový specialista jistě buzerovat a hrabal.se v papírech a řešil čísilka v bezděčně, ale praktickou část takhle pěkně a málem se zabije…omg.To já klidně vyšetřit na nějaký abstraktní čísla a výpočty nic neříkajících procent, stejně každej vlak brzdí jinak a vyloučených námětů to často neodpovídá, ale prakticky si účinek vždy ověřím, čumím na manometr, jak dlouho to fouká, po rozjezdu to zkusím vždy, jak to brzdí…
Ta druhá věta je také v češtině?
Z pytláka udělali hajného.Jak objížděl soupravu v H.Brodě, jak na ni najel, že mu neujela?Nebo si po „přivěšení“ spokojeně vydojil celou soupravu?No, jestli vykonává stejně kvalitně i svoji hlavní činnost,může šetřit tak leda nehody na vlečce v cukrovaru….
Zkouška funkčnosti brzd po rozjetí asi neproběhla. Zrovna takovou věc bych u nakladu nepodcenoval.
Jasná věc…. Chtěl bych vidět toho borce co Vám dal mínus….
Tak to jsme už 2 co by je chtěli vidět. Škoda, že se to neukazuje jako u like na fb.
To byl onen inspektor
Slovenské rušně nemají EDB v provozu.U laminátem z budějic fungují.Nesmí se překročit brzdící proud 650 ampér.Prázdný vozy do kopce to v pohodě zabrzdí.Spíš je divný,že při úvrati v H.Brodě byl vlak bez vzduchu a on s tím odjel.
To, že CB laminátkám EDB funguje neznamená, že se vykašlu na zkoušku brzd. To vypadá jakože zapojili možná i zkoušku udělali, ale z neznámého důvodu uzavřeli kohout na loko. Brzdy na vlaku tak byli uvolněné, ale brzdila jen loko. A čistě náhodou nebylo toto už v minulosti příčinou nehody?
https://youtu.be/08D7UfsQsok
Jj. I v Německu pracují experti..
https://www.eisenbahn-unfalluntersuchung.de/SharedDocs/Downloads/EUB/Untersuchungsberichte/2012/055_Hosena.pdf?__blob=publicationFile&v=4
Blbost. Kohout po uzavření vypustí vzduch za sebou. Museli by uzavřít oba současně. Na mašině i na voze.
Dotaz pro zaměstnance ostatních dopravců. Pokud souprava dělá úvrať tak, u ČD-C se provádí JZB- zkouška průchodnosti, na posledním vozidle soupravy. U ČD by to mělo být podobné, sice tam jsou ucelené jednotky. Klasiky asi moc neůvraťují. A jak je to u Vás ostatních, kteří děláte úvratě….
U nás se JZB dělá na prvním voze za loko, srojvedoucí po ní použije nízkotlaké přebití pro vyrovnání tlaku vzduchu v hlavním potrubí soupravy.
Pod čím jezdíte?Jak se může dělat JZB za lok!!!!! Jak víte, že vám bude brzdit celá souprava??🤔😏
Takže se má snad JZB provádět před lokomotivou?
Tak to jste jako reprezentant firmy, dopravce trošku ulétl ne?
Celá souprava bude brzdit, bo na ní byla vykonána v čase 24 hodin predcházejících Úplná zkouška brzdy (ÚZB) a je o ní doklad, zpráva.
Člověče, zbrzděte. To, že mi bude brzdit celá souprava vím z toho, že jsem jí přivezl opačným směrem, kdy byl ten poslední vůz pro změnu těsně za lokomotivou. To, že to je jinak u ČDC vím, ale není jen ČDC a nevidím sebemenší důvod, proč v takovémto případě dělat sto jarních kilometrů okolo vlaku.
Když to tak zde pořád čtu tak za mne by musel po prvním týdnu chodit do práce právník. Mne by fakt nikde jako fíru nechtěli. Pěkně zkouška na posledním vagonu, neudělá to někdo jiný tak soráč dojdu si tam sám.
Proč chodit na konec vlaku při provádění prosté jednoduché zkoušky brzdy vlaku (JZB), když v limitu do 24 hodin předcházejících je vykonana úplná zkouška brzdy (ÚZB) a je o ní doklad, zprava se všemi náležitostmi. Zastavím s vlakem, soupravu zajistím proti pohybu, buď odvětráním hlavniho potrubí, na max. 30″, nebo utažením dostatečného počtu ručních brzd, protože jsou stanice, kde se zajištění odvětráním na 30″ nesmí použivat, viz ustanovení staničních řádů. Odvěsím, posunem objedu soupravu, přivěsím lokokotivu na opačný konec vlaku. Naplním hlavní potrubí, připadně odbrzdím ruční brzdy utažené na soupravě, nebo taky vyndám zaráźky, nahrazující ručni brzdu, variant je skutečně… Číst vice »
Není k tomu technický důvod. Takže mě byste v prvním takovém případě šel vysvětlit, proč vám objetí trvalo hodinu a půl místo dvaceti minut a současně by mě zajímalo, jak jste to vlastně fyzicky provedl, pokud nemáte za zadkem další lidi…
Taurus 1116 umí automatickou zkoušku brzdy. Na display navolíš, zabrzdíš, jdeš podél vlaku, vzadu strhneš kohout, souprava povolí a jdeš zpátky dopředu. Kdo nezažil, neuvěří. Prostě Siemens.. 😉
Prostě “Belgie 365”🤘😉
U Desira nemusíš ani zvednout prd…. ze židle.
Tak by mě zajímalo jak vyřešíte „vzdálení se z hnacího vozidla“, technicky si sám nezkusíte brzdu ani na třetím voze protože se nesmíte vzdálit na víc jak 50 metrů a nechat odbržděno. Chce to opáčko.
V RJ se při úvrati vykoná JZB na prvním voze za lokomotivou.
Oběma děkuji za odpověď
Vnitřní předpisy jsou jedna věc, zkouška brzdy druhá věc…
Koukám že jste odbornik na slovo vzatý. UZB, JZB, ZZB, se vždy vykonává dle daného a platného předpisu. A pokud se tento předpis dodrží nikdy se nemůže nic stát .
V Rakousku se při úvrati dělá Teilbremsprobe u posledního vozu za HV. Asi ví, proč.
Ja, es muss Ordnung geben (Ano musí být pořádek)
Ať už Elon M. začne vyrábět systém který nahradí strojvedoucí, nehody nebudou žádné 🙂
Jestli bude stejně kvalitní, jako jeho auta a autonomní systém řízení, tak potěš koště. Myslím, že by bez problémů paralyzoval celou evropu během 24 hodin. Ale jako pobavil jste, to zase jo… 🤣🤣🤣
Nějakému Otisovi se to povedlo u výtahů. Také si z něj dělali srandu. Dnes už se neví, kdo to byl LiftBoy a co bylo předmětem jeho činnosti.
Jenže ten slavnej Elon je spíš podvodník, nebo spíš dobrej kouzelník a iluzionista. Kdyby kdokoliv jiný vyráběl auta v kvalitě Tesla už by dávno zkrachoval, což teda Tesla v podstatě taky, ale Elon a jeho tým zakouzlí s čísly a ze ztráty je zisk…
Tento „spíš podvodník“ vybudoval např. SpaceX. Už jen za to zaslouží respekt…
Neboj, bublina splaskne.
Jakkoli modlitba k bohu Muskovi není tak úplně intelektuálský druh humoru, nutno podotknout, že strojvedoucí jsou prvním druhem řidičů, kteří už na některých systémech nahrazeni jsou.
Jak je to teda na metru to by mne docela zajímalo. Soupravy na C by měli umět jet bez strojvedoucího.
Nehody by byly pořád, ale jiné…
To může ten chlapec vyšetřit sám sebe?
Samozřejmě. Navíc je na místě okamžitě, není nutné na nikoho čekat a zjišťovat co se stalo. Takový člověk by měl jezdit v každé lokomotivě. Ušetřilo by se spousta času a neprůjezdnost by trvala jen chvilku.
Není, nebyl, na místě, vystoupil o chloupek dřív, takže je vlastně náhodný kolemjdoucí
Co třeba na adrese:
Ke Karlovu 11,
128 08 Praha 2
Lepší je Ústavní 91/7 ,18100 Praha 8
To fakt nemůže. Vyšetřuje totiž v ČD a ty s tímto vyšetřováním opravdu nic společného mít nebudou.
Jj. Líné kancelářské jelito, co se z nudy občas podívá do provozu a takhle to dopadne.
Vy jej osobně znáte?
Ajajaj… tak nezáviď. Paušalizovat umí každé nekulturní hovádko.
No pokud by někdo byl opravdu líné jelito, tak se válí doma a nechodí do Brna nastupovat o půlnoci na vlak…
Neni to o lenosti, mají to jako hru – adrenalin. Tomsimklidně přivstanete. Když máte rodinu, nenutím, tak si berete dovolenou pro odpočinek a čas strávený s ní! Ne proto, že si půjdete zajezdit s vláčky. Tak tolerantní družku bychnmi tedy záviděl 🙂 Ještě zjistit, zda měl od té firmy veškeré zkoušky a oprávnění k řízení, nebo se to jelo s důvěrou na papíry ČD, jaké má firma předpisy, dopravní navázané na SŽ D1 a technické k sestavě a brzdění vlaku. V neposlední řadě, na čí lékařskou prohlídku byl opravněn tam řídit hnací vozidlo, byla provedena v rámci PLS u ČD,… Číst vice »
Přesně, dovedu si to představit…. Už jsem pár takových zažil. Bohužel jmenovat je o žalobu, i když je to pravda.
To bude pěkné vyšetřování DIČR, nevyloučí se pro podjatost?
Pokud se potvrdí, že byl pán dřive jejich zaměstnancem, podle zavěrečných zpráv na pozici vrchní inspektor Územního inspektorátu Praha, třeba viz zde: https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Kladno_130523.pdf&ved=2ahUKEwiFsciZ6ZXrAhUQtRoKHXaaCZAQFjAAegQIBhAC&usg=AOvVaw1Qf-Qh14tHEhjlY9m2V8t4
tak ano, nelze garantovat naprostou nezavislost, protože vyšetřují bývalého kolegu s řadou vazeb, kde jen težko půjde vyloučit, že důkazy se budou vykládat neutrálně.
Obdobně jako policie nevyšetřuje policii, mají na to GIBS a další
v Dobroníně stál 20min, tzn to tam zastavil na BP? to je dobrý blb.
Asi těžko.
Třeba sabotáž, někdo až tam zavřel kohouty a odcucal celý vlak 🙂
A ještě štěstí bylo že ty vozy byly prázdné ..jinak to dopadlo mnohem hůř.systemovy specialista a chodí jezdit k soukromníkovi ..to je nenazranost. Ještě by nám mohl pan hruška říct v jakém pracovně – právním vztahu s ním jeho firma byla.
A kdyby se po práci staral o včely a prodával med, tak co?
Tím by nic nezkazil ..mnel vůbec licenci strojvedoucí ?. když pracoval jako systémový specialista.
Narážím, na to, že tím medem by si taky vydělal bokem. A to vám vadí, takže by něco zkazil.
A že by jezdil bez licence? To by se asi sotva povedlo.
A ty máš vysvědčení alespoň z poslednho ročníku ZŠ nebo jsi povinnou školní docházku ukončil předčasně?
Tak by brzo chcíply
Tak by dostal místo obecného ohrožení, týrání zvířat.
Strojvedoucího znám osobně a vím, že nejezdí jako strojvedoucí jen tak z nenažranosti. Právě proto, že vyšetřuje nehody, tak měl licenci strojvedoucího a zkoušky výpravčího a občas udělal směnu v obou funkcích, aby neztratil kontakt s provozem.
A proč tedy jako zaměstnanec ČD nejezdil, aby neztratil kontakt, u ČD ?
Tak proč jel u soukromníka noční šichtu?
aby neztratil kontakt s provozem.
Vše, co tady zmiňujete, je spíš přitěžující okolnost. Nehody tohoto typu se periodicky opakují a že zrovna systémový specialista pro bezpečnost tento fakt ignoruje a svým lajdáckým přístupem ohrozí bezpečnost drážního provozu, už leccos vypovídá o klesající úrovni zaměstnanců ČD. Současný trend na české železnici se rovná volnému pádu a možná se v blízké době dočkáme nehod s katastrofálními následky.
A zase paušalizace… tak tedy jinak… bavit se s volem o sobotě, když jde v pátek na jatka, to je opravdu zbytečné. Buď jste patetický šotouš nebo závistivec od konkurence.
Je to tak, již několikrát jsem to tady napsal že ČD jde do kytek. Vedou to diletanti a tohle jsou následky
Již staří nádražáci, kteří mě zacvičovali, když jsem byl začínající nádražák, se vší rozhodností a na základě mnohonásobně potvrzených zkušeností, prohlašovali, že dráha jde do kytek. Měli pravdu. Je to už desítky let a dráha jde stále do kytek.
Jenže není řeč o dráze, nýbrž o ČD a.s. Zůstávají jen mamlasové a masochisti. Doplnění tou zběří z úřadu práce a zoufalými důchodci, kteří si na stará kolena udržují životní úroveň brigádama.
No, evidentně ten kontakt ztratil.Určitě by neměl už nic vyšetřovat.Neprovedl JZB,nevyzkoušel si účinnost brzdy,nebylo mu podezřelé, jak je souprava „těsná“.Měli by ho povýšit,na strojvedoucího, ani manglaře se moc nehodí…
Ale na simulátoru byl určitě za hvězdu 🙂
Na tomto příspěvku je nejhorší konstatování faktu, že to dělal …………..občas…………….
To ho znáte asi hodně málo nebo neznáte význam slova občas.
Jak říkají fotbalisté, „kontakt tam byl“-.
Takže taková horlivá modrá guma, jak se říká, všude jsem byl, od všeho mám klíče, všechno vím nejlépe.
Takže vlastně oběť nerutinního provozu, práce na železnici. Podle jeho uzavírání MU a bezpečnostních incidentů, viz jiné příspěvky zde, byl mimo realitu, kontakt a znalosti již dlouho
Plat systémového specialisty není opravdu hitparáda. Podívejte se do PKS ČD.
No není a postavte se třeba na hlavu. Jestli víte co to PKS je. 🙂
I vy chudáci!
IDGAF
Takže systémovému specialistovi to říkáte nestačí a strojvedoucím to stačit má? Systémový Specialista, osmičkář jako vyšitý, volné víkendy, pohoda, klídek, klimatizace, cigarko.
Už ale nic neříkáte o výši odměn pro systémové specialisty, nebo třeba o tom, že ne všichni jedou podle tabulky, budou i smluvní mzdy.
A propo na DIČR by měl víc, nemusel odcházet a na Balabence, nic proti tam sloužícím, by taky nebyl bit.
Ale to je lepší sedět jedním zadkem na pěti židlích, asi začala nová doba po vzoru ministra Havlíčka.
Podle fotek na iDNES jde o loko 240, mohl si pomáhat EDB ?? https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/strojvudce-nehoda-jihlava-vlak-ceske-drahy-vysetrovani.A200811_171244_jihlava-zpravy_aug/foto/EPS855117_nehoda2.jpg
Na slovenských 240 je EDB taková sázka do loterie. Buď to práskne nebo blafne. Zažil jsem jen jednu slovenskou laminu, kde to fungovalo.
Takový skromný dotaz. Jezdil jsem prakticky na všem co ve Škodovce vyrobili. Od Bobin až po pantery. Ale střídavky nemám, takže ani laminátky a plecháče. Oni mají laminátky EDB ?
230 nemá, ale 240 má na střeše budku s brzdovými odporniky (Laminátka s kurníkem)….
A dá se na střídavce dát kontra, jako na stejnosměrných mašinách?
Dá. Ale na na slovenské lamině by okamžitě prásknul Mirel.
A není směr náhodou blokovaný od rychlosti?
Jinak „kontra“ by vedlo k nadproudu a vyletění HV (v lamině není rozjezdový odporník, který by ten výkon případně – v malé rychlosti – požral)
Není. směr jde otočit kdykolí, ale pálí se přepojovače. Ten „výkon“ by muselo pobrat vinutí motoru. Samozřejmě jde tam možná o jeden či dva stupně a i tak je to riziko, že něco odejde, značné.
V té malé bedničce na střeše by byl odporník tak na 50 kW nejvýš…
Odporník je ve strojovně a tohle je jen komínek.
EDB by to neubrzdila a z principu fungování je při nižší rychlosti EDB méně účinná a od určité rychlosti vůbec – zastavovací režim EDB je až u novějších loko, ale ne u desítky let starých 240.
Soupravu prázdných klaničáků úplně v pohod ubrzdí EDB a pak přídavnou, když s tím počítá a Dobronín je do kopce. Takže nejspíš to tak bylo, až v JIhlavě to měl z kopce a nepočítal s tím, že mu průbězná nebude brzdit.
Bylo to prázdný, Dobronín je do kopce, takže nejspíš to zastavil na EDB a BP…ano.
1. edb v malychh rychlostech je naprd
2. u lamina bych do toho nesel, casto je v poruse a to pak o pozar. Proste je to stara masina na jejiz udrzbu nikdo nechce dat velky prachy. zvlast v SK.
V malých rychlostech už to dobrzdi PB, tudíž to možné je, pokud před tím brzdil EDB.
Al to víš že české lamina 240) Budějcké, jinde nejsou)mají naprd EDB? Jezdím na nich a 99% z nich v poho EDB fachčí.
Nesmí být fíra dřevo a brzdit s tím jak s trakařem.
Takze tady , kážeš bludy..
Slovenské.. Jo to je jiný level.. 😢.
Je fakt že spoustě lidí se jen při návrhu použít EDB na lamě orosí záda..
ale tohle je SK, ne budejcka. S budejickejma problem nemam. ale v SK je to loterie jak svina. najit nejakou, ktera je komplet v ryuchtiku i s EDB je kumst
Nemakáte v sobotu, neděli a svátky nemáte nástup ve 3 hodiny ukončení v 1 ve 2, dostaňte se jak chceš, tak co by ste chtěly? Gratulace?
To patřilo jako reakce na Joseph, jen ujel prst
Možná hloupá otázka, ale domníval jsem se, že když v potrubí není vzduch, tak jsou brzdy zabrzděné. Prosím jak to tedy je?
Nejdřív se musí vzduch napustit, naplní se ve vozech jímky a pa teprve, když se z potrubí vzduch vypustí, zabrzdí vzduch z těch jímek.
Rozumím, díky.
Jenže dokud nesníží tlak v hlavním potrubí, tak souprava neodbrzdí. Jak se povedlo odbrzdit se zavřeným kohoutem hlavního potrubí, je zajímavá otázka. Třeba se to dozvíme.
Pokud to uzavřel rychle, tak se ani nemusela zabrzdit.
No ono jde hlavně o to, že to mezi mašinou a vagony nebylo propojené (pravděpodobně nebyly otevřené ventily).
To ale není odpověď na tu z laického hlediska správnou otázku. 🙂
Tak pardon. On už na to stejně někdo přede mnou odpověděl.
Já se nezlobím. 🙂
Jak píšete, už mu to několik lidí popsalo.
Ondro není třeba omluva. Od laika to není hloupá otázka. Aby po vyprázdnění potrubí došlo k zabrždění, musí se nejprve naplnit vzduchem jímky na všech vozech. K tomu dojde z toho potrubí. Když k tomu nedojde a vlak stojí dostatečně dlouho a je již bez vzduchu, který uteče netěsnostmi pak vlak nebrzdi i s prázdným průběžným potrubím. To je ale při přepřahu, který zde prý byl málo pravděpodobné. Ten vlak by musel stát bez lokomotivy hodně dlouho, aby vzduch utekl. Když se neotevře to průběžné potrubí aby vlak odbrzdi, vlak neodbrzdí, pak by se musel každý vůz zvlášť odbrzdit tzv.… Číst vice »
Buď vzduch ze všech brzdových válců velmi rychle utekl (nepravděpodobné) nebo při úvrati nebyl vzduch z hlavního potrubí vypuštěn (nebo jen nepatrně).
No podle toho, co píšou, tak jel z Brna přes Jihlavu do JH -tedy pokud si Jihlavu pamatuji dobře, tak na hlavním musel soupravu objet – tedy souprava byla nafoukaná, takže pod odvěšení musela být zajištěna proti ujetí jinak……podobná nehoda se stala někdy v 80.letech v Hájich u Opavy – z Opavy jel náklad a taky nebylo spojené brzdové potrubí a mašinka to neubrzdila.
Takže se nabízí otázka – dělala se zkouška brzdy a s jakým výsledkem?
Jj, ta nehoda v Háji je i na youtube –> https://m.youtube.com/watch?v=08D7UfsQsok
Detajl je v tom,že jel z Brna přes Žďár nad Sázavou.Přes Třebíč dráty ještě dlouho nebudou.Takže objížděl v Havl. Brodě.
Jo, taky mi to pak došlo. Díky za upozornění.
k tem Hajum, bylo propojeno, ale neotevreli ventily, jestli se nepletu.
To už přesně nevím, ale v konečném důsledku je to jedno – průběžnou brzdou nešlo soupravu brzdit.
Vlak jel z Brna přes Havlíčkův Brod a nikoli přes Okříšky , tam není trolej. Pokud ta slovenská lok byla ř.230, tak ta EDB samozřejmě nemá. Za spojení lok s prvním vozem odpovídal vždy strojvedoucí.
Slovenští státní žádné 230 nemají.
Tak tohle snad nejde vymyslet ani v „americkém katastrofickém filmu“ 🙁
Tohle je ještě dobré, v Americkém filmu by to vezlo benzín, munici, nebo co já vím třeba 3000t ledku a tajný agent by se to snažil zastavit celou cestu z Brodu, mezi tím by šarmatní agentka dostala z padoucha jak zablokoval stavění cesty v Jihlavě a v poslední chvíli by to poslala na Kostelec a vybuchlo by to někde za městem v kaňonu Jihlavy. Všichni by si mysleli že je hrdina po smrti a on by se nakonec vyškrábal po zrezlé konstrukci mostu celý dodraný a postřelený (to by se stalo na začátku v brodě kdy by z mašiny vykopl… Číst vice »
Operation Broken Arrow?
Bohužel neznám.
Ale myslím že Junction of no Return bude ideální název.
Škoda, v kategori slušný průměr.
https://www.csfd.cz/film/9846-operace-zlomeny-sip/prehled/
Nejsem moc na filmy, ale možná tomu devadesátkovému akčňáku dám šanci.
Tak teď už jen americkou produkci, scénář od Svěráka a Renče jako režiséra a točit se to bude v Milovicích na letišti kde nejsou žádné koleje 🙂
Pokud nepoletí za vlakem vrtulník v tunelu, není to pro mne dostatečně akční. A nakonec dosedne na poslední vůz, běží po vozech, přeskakuje, zjistí že dveře na stanoviště jsou blokované, tak vykopne okno, pere se strojvedoucím agentem, který mu postřelen brání použít brzdu a nakonec narazí do laminátky na obsazené koleji, protože mu v poslední stanici nedali písemný rozkaz 🙂
A v Dobroníně zastavil jak? To mu opravdu stačila pouze lokomotivní brzda? Nebo je to snaha zahladit své selhání, technickou závadou?
Jakou technickou závadu. To, že nepropojil potrubí, není technická závada.
Dobronín je do kopce.
Tomu i věřím ale už méně věřím že zastavil u návěstidla bez použití průběžné brzdy. Přes 600 tun na háku a i tak přesně se trefí, to umí jen nejlepší z nejlepších. A pak je tedy velmi divné že to samé nepředvedl v Jihlavě, kolem odjezdu nejel krokem ani omylem.
Sorry, ale zastavit do kopce s použitím EDB a BP se 600 tun zvládne i blb. Na tom fakt nic není 😬
Jako vážně si myslíš že na 240 jde brzdit BP +EDB? Doporučuji samostudium než sem něco budeš psát.
Doporučuji literaturu, používáme mozek a přemýšlíme, než někoho urazíme, ale tedy dobře, pro pomalejší jedince: Nejprve nabrzdím edb, po-té až klesne rychlost a edb již nemá účinnost a odpadne použiji bp k zastavení, rychlost do max. 20 km/h do kopce. Chápu, že po těch letech ns dráze už máte myšlení poznamenané a jste schopen možná tak urážet děti na FB vr skupině strojvedoucí, pane chytráku od Carga.
Nic nového. Brát vlaky s 750.XY přes normu, nedělat brzdu při jízdě přes kopec. Strojvedoucí ČD nebo ČDC u soukromníků. To je paráda. Jen tak dál pánové! Někdo si tam nechá v systému i svůj drážní mobil nebo si vezme čepičku a dělá že to není on.
No jo, a někdo sedí doma na zadku a závidí.
Jinymi slovy, strojvedoucí ČD a ČD cargo jsou blbci, kteří můžou za všechno, zatímco ti ostatní jsou bezchybní supermani. Ty seš ale ****. Za hvězdičky, nech si každý doplní sám….
A kde máte strojvedoucího ČD? Byl to bezpečák ČD a jako fíra jezdil u CityRail.
A taky i jinde.
A přesně tyto situace připravovaný monitoring licencí strojvedoucích neřeší.
A jaký je v tom problém? Je to stejné jako kdybych třeba já měl druhou práci a na přilepšenou vzal měsíčně dvě, tři směny. Dělám shodou okolností ve firmě, která se zabývá výrobou nejen zapisovačů jízdních dat, proto bych to dělat nemohl? Co by měl monitoring strojvedoucích v tomto případě řešit? Spousta lidí má a potřebuje druhou práci, tady se holt stala chyba, ale né v tom, že měl druhou práci přece (měl řádnou dovolenou, takže žádnej problém). Zkuste zapojit hlavu.
O dovolené odpočívám a nedělám u někoho jiného..vy budete taky materiál.
no kazdej neni za vodou a potrebuje si privydelat… treba mit zenu na matersky taky neni ekonomicky super a kazda kacka se hodi ( popisuju svou situaci). bez bokovek by to bylo krusny. (ahnout celou domacnost, slozenky, hypoteku z jednoho platu je docela zahul a moc penez nezbyva. Nastesti si pruipadne problemy s autem opravim sam, takze tento naklad odpada, ale sou dalsi. ta druha vyplata holt chybi.
Jj, a ví to taky vaši odboroví zástupci?
Kde jsem psal že bych to dělal o dovolené? Psal jsem dvě, tři směny měsíčně, to není nic co by nešlo zvládnout. Nicméně já třeba to nepotřebuji, ale ne všichni mají to štěstí . Tak nesuď když neznáš 😉 A doporučuju si vždy příspěvek přečíst třeba 2x abys neodpovídal nesmysly.
Kdo ví jak by to dopadlo, kdyby v Jihlavě k té srážce nedošlo…
Co jak? Zametlo by se to pod nějaký huňatý koberec…
Tak tohle je fór roku. No dodám, že štěstí bylo, že to nezjistil někde na spádu, kdy se mu to celý nekontrolovaně rozjede.
No je to tedy dost blbá ironie, že někdo kdo se zabývá bezpečností v železniční dopravě, pak ani neudělá zkoušku brzdy.
Ono je to z Brodu pořád do kopce a až těsně před vjezdem do Jihlavy se to láme a je pěkné klesání až do stanice, takže tam se to určitě hezky rozjelo. Nebýt té odstavené laminátky, mohlo to taky jet šupem z kopce někam do Brancouse
Měl namířeno do Jindřichova Hradce, takže pokud by měl postaveno skrz, na kopci před Rantířovem by to zastavil.
Pokud by vzal takový švuňk, tak nevím, jestli by do toho Rantířova dojel. Aby ho to nevyneslo už tady: https://mapy.cz/s/kenahosebo
Měl z prdele kliku, že to dopadlo, jak to dopadlo. Teď si z toho můžeme dělat srandu, jiní takové štěstí neměli.
Jestli mu běžela EDB, tak by ho to vynášet nemuselo.
No vzhledem k tomu, že v článku se psalo, že jel relativně pomalu, tak by to asi projel.
To jel z H. Brodu bez průběžné brzdy a nezjistil to? Nedělal ani jednoduchou, ani zkoušku za jízdy? Nevím jak to míní řešit CityRail, ale u ČD by měl jako bezpečák skončit. Bez pardonu.
To je teda ironie osudu.
No pokud to bylo takhle, potom klobouk dolů………..To si od Brna nepotřeboval přibrzdit ani jednou? Trochu divné, i když byla noc tak mi nepřijde pravděpodobné, že by měl zelenou až do Jihlavy? Ale neznám tam trať ani poměry, jen úvaha…..Nebo na to došel a řekl si, že to dá? To by snad nenapadlo ani toho největšího ehm….
Spíš to bylo po přepřahu v úvrati…Bych tipl já.
Pokud neznáte poměry, zkuste se podívat do mapy. To, jak jel z Brna není relevantní, protože v HB byla úvrať, že. Takže až tam se to potento.
nedovedu si představit jet z Brna na Jihlavu a jet tak, abych nepotřeboval sáhnout na brzdu. I kdyby byla cvelou štreku postavená „zelená vlna“.
No, čistě teoreticky, by to tak i mohlo být…Pokud to byl, Casex Jones, tak by tu brzdu, v předmětném ůseku nepotřeboval, protože, dáse jet, citovka, a pokud byl v noci klídek a volno, tak, proč ne.
Nicméně, objet soupravu, a neudělat JZB, to je šlendrián, jako prase, o tom, ani potom…
To by tu štreku musel znát dokonale. Já bych si to netrouf. Přece jen je to kus cesty a sklony jsou tam místy docela zajímavý.
mínusy dávaj ti, co trať neznají…
V HB je přepřah.
Spojka u Pohledských Dvořáků je pouze opačně, že? Myšleno od Chotěboře na trať od Žďáru a příjezd tunelem do HB. Uvažoval někdy někdo udělat ji i opačně pro bezúvraťovou jízdu ze Žďáru do Jihlavy? Nebo nikdy nevznikla taková potřeba?
No měl to asi na háku 😀😃
muze byt rad ze na tom haku mel par prazdnejch klanicaku. bejt plnej, tak to lamino vypada podstatne hur!!!
Jo, jen na háku …..