V Jeně začala velká proměna MHD. Vyjely nové tramvaje, město plánuje další objednávku
Nová tramvaj Stadler Tramlink pro Jenu. Foto: Jenaer Nahverkehr
Město plánuje nákup dalších devíti tramvají Stadler Tramlink.
Město plánuje nákup dalších devíti tramvají Stadler Tramlink.
Tramvaje pěkné!
Jen jsem čekal více podvozků, na čelech je docela velký převis, asi bude dost vybočovat.
I kdyby to mělo nějaký specifický profil, tramvajová síť v Jeně nevede křivolakými uličkami, většinou jde o vlastní těleso nebo střed široké ulice. Hlavní úlohou tramvají je spojit centrum se vzdálenými sídlišti na jihu (to jsou ty zmíněné geografické podmínky – rychlodráha podél řeky a pak kus do kopce), šotozajímavost sítě je relativně nový průjezd domem na dvůr univerzity (Ernst-Abbe-Platz).
No, křivolakých uliček tam pár je, jednokolejných úseků tak (Jena-Ost).
Dyť to je 14T jak vyšitá – brr. Jen 100% nízkopodlažní.
Neotočné podvozky – to budou rány do zatáček.
Kratší měří 32 metrů a svezou 174 cestujících, z toho 46 sedících.
Nová 52T pro Prahu má 70 sedících na stejnou délku – kde udělali Němečtí soudruzi chybu?
Soudruzi v DDR si to určite dobre spočítali akú majú infraštruktúru a či im to vozidlo nespraví z tratí oranisko. Som zvedavý, kde skončia vyradené nízkopodlažky.
Prvé 4 kusy sú už v Lodži.
V Lodži jich koupili závazně už snad deset. Nadále tam kombinují nákup nových tramvají a kvalitních ojetin z Německa. U té východoněmecké Jeny je mi sympatické, že už vlastně teď vyřazují první kompletní flotilu kompletně nízkopodlažních tramvají.