V Jablonci neví, který dopravce převezme od soboty MHD. Jasno má být zítra
MHD v Jablonci nad Nisou. Foto: www.iidol.cz
Bez konkrétní dohody o budoucnosti zajištění městské hromadné dopravy v Jablonci nad Nisou a okolí skončila pondělní valná hromada Dopravního
Jedna věc je, kdo ty výkony ujezdí, druhá věc je, kdo do tak tragické MHD vůbec vleze. O městské dopravě 40tisícového města mám úplně jiné představy. Pravidelný interval je samozřejmě v pořádku, ale oproti např. Jihlavě je tam brutálně přelinkováno.
Koukám z okna a obloha je bez jediného mráčku. Tak je jasno, předpověď vyšla. 🙂
Prostě v tom Jablonci už mají podle mě dávno jasno. Díky Vařilovi, díky Peltovi, díky Wejnarovi. Jen se divím, že neřve jablonecká opozice. To v tom jedou všichni? Nebo jsem nikde nic nezaznamenal…
Jablonecká opozice = ODS. Ta samá parta připravovala stejný scénář:)
Ano, tohle všechno je především pokračování práce předchozího zastupitelstva (teda až na ČSSD, která se odebrala na smetiště dějin)…
Jedou v tom všichni, Mirek má munici, takže tam je to pořešený 🙂
Na druhé straně má svého másla na hlavě dost i DPMLJ, nedělal bych z Babišova exponenta Zděněka úplného svatouška.
Jinak si myslím, že to, který dopravce bude po 25.lednu jezdit, už dávno jak v Jablonci tak v Busline vědí, jen z toho dělají trochu dráma…
Mj. i v souvislosti s tímto předpokládaným vývojem („malá domů“ a vejvar až 70 Kč/km pro Busline) rozhodlo dne 20.12. zastupitelstvo Rychnova u Jablonce o podání žádosti o ukončení členství města v DSOJ. Bude to tu ještě zajímavé…
Nabídka pro DSOJ je o 4 Kč nižší než za kolik se jezdí nyní. To ovšem neznamená, že ta tři měsíce nedojde k prudkému zvýšení ceny:-)Nejvíce fascinující je na tom nečinnost Jablonce, který x let ví, že letos na konci roku stejně končí smlouva a zatím jen založil prázdnou schránku jménem Jablonecká dopravní. Žádná soutěž na vozidla, žádná soutěž na provoz vozidel. Nic.
Předběžný propočet prokazatelné ztráty od Busline MHD s.r.o. v MHD Jablonec nad Nisou pro rok 2019 je 71,07 Kč/km. Takže lze očekávat, že teď to podrazí na těch 58-59 nákladových a pak si bude nárokovat přiměřený zisk extra :-). (Stejný scénář jako aktuální kauza 2015.)
Jeden z nástrojů, jak uzavírat pro město nevýhodné smlouvy, je nechat to dojít do krizové (mimořádné) situace a pak to v klidu podepsat s dávno vyhlédnutým dodavatelem za přemrštěnou cenu. A ještě se pak chvástat, že jsme to vyřešili a krize je zažehnána. Pokud měl DPMLJ jezdit podle původní smlouvy do konce roku 2019, mělo už dávno běžet výběrko na dopravce na dobu následnou….
Poslední věta je trochu záhadná. Kro je Vařil? :-))
už není:)pardon a díky za upozornění.